19 Януари, 2002 00:00 4 417 6

Диамантеният крал

  • mitsubish-
  • mitsubishi pajero iii-
  • pajero-
  • pajero iii

Японската марка Mitsu­bishi е добре известна със своите всъдеходи. В началото на 80-те на бял свят се появява първото “ръбато” Pajero. Девет години по-късно грубоватото возило е позаоблено, като с това се слага началото на второто поколение. През 1997 то търпи лек рестайлинг. Малко по-късно става факт и третата версия на легендарния всъдеход с три диаманта на решетката. Pajero III вече не е “простодушният симпатяга”, а спокойно можем да говорим за новия “диамантен крал”. Промяната то­зи път е кардинална. Тя се забелязва най-вече в нарасналите размери на исполинския всъдеход, но това не е всичко. Тук става въпрос за една съвсем нова концепция. Каросерията лежи на носеща, интегрирана в нея рама. Това интересно решение увеличава якостта на купето, като по този начин се подобрява управляемостта на автомобила и неговата пасивна безопасност.

Екстериорът

на новото Pajero впечатлява най-вече с огромните си фарове и раздути калници. Радиаторната решетка и страничните огледала са покрити с хром, а про­дъл­жение на огромните брони се явяват стилни “вежди” на калниците и дебел пластмасов пояс. Тази дебела лайсна придава масивност на и без това огромното возило, но е доста крехка и лесно чуплива. Допълнителните фарове, вградени в предната броня са големи и разположени на ниво, по-високо дори от това на основните светлини при “нор­малните” коли. Дебелите (265/70R 16) гуми завършват страховития облик на новото Pajero.

Салонът

е една от приятните изненади. Вътрешното пространство е изключително широко и седнете ли във всъдехода се чувствате много удобно. Отличният комфорт се дължи на по-просторното купе и луксозното изпълнение в стил “лимузина”. В централната конзола на арматурното табло е вграден информационният дисплей. В долната є част се намират скоростните лостове, като мястото между екрана и ръкохватките е предназначено за стерео уредба. Пред волана се намират основните уреди - скоростомер и оборотомер. Между тях са разположени останалите прибори отчитащи температура на охладителната течност, ниво на гориво в резервоара и др.

Специална козирка повишава видимостта на уредите при слънчево време. Благодарение на увеличената база на автомобила пасажерите се чувстват удобно, дори и ръстът им да надвишава два метра. За удобство на водача воланът е чупещ и може да се нагласи според желанията и на най-взискателните. Третият ред седалки се сгъва по необичаен начин и заема една четвърт от багажното отделение. Когато са разгънати, зад тях има достатъчно пространство за един-два куфара. Иначе багажният обем е внушителен, но това едва ли учудва някой, като се имат предвид размерите на “диамантения крал”.

Новият 3.2-литров турбодизелов агрегат, който сме избрали за тема на материала е разработен специално за Mitsubishi Pajero III и според нас пасва най-добре на огромния всъдеход.

Японската система DI-D (Direct Injection Diesel)

предлага повече мощ и по-нисък разход на гориво. Наред с това трябва с уважение да се отбележи фактът, че динамичните качества на дизеловия двигател, пре­възхождат в много отношения бензиновата алтернатива. При потегляне на първа въртящият момент се усеща при съвсем ниски обороти, а пикът на мощност се достига при 2 000 об/мин. Предавките са къси, но това е нормално за всъдеход. На втора оптималната скорост е 30 км/ч, на трета - 60 и т.н. Като цяло моторът е доста шумен на високи обороти и създава лек дискомфорт на пасажерите, но това е детската болест на повечето дизелови всъдеходи. Когато Pajero е снабден с автоматична трансмисия, шумът се намалява до известна степен, но за целта трябва да доплатите известна сума (виж таблица цена на автомобила). Иначе динамиката е отлична и тромаво изглеждащият всъдеход ще ви залепи за седалката дори и когато се движи с висока скорост.

Заради новото окачване возията вече е по-мека, което повишава комфорта, но не се отразява на качествата на возилото, когато асфалтът свърши. Специалното задвижване се нарича Super Select 4WD (SS4-II) и използва стандартна петстепенна механична предавателна кутия или петстепенната секвенционална транс­мисия INVECS-II, която е снабдена и със спортен режим. Трябва да се отбележи и работата на спирачките, които са дискови, вентилирани и на четирите колела и безпроблемно привеждат в покой двутонното чудовище.


Цената

на “Диамантения крал” не e никак ниска, но каквато колата, такива и парите. В България всъдеходът получи първото си признание миналата година, когато спечели титлата “автомобил 4х4 на 2001”. Обичате ли големи коли и искате ли да ви забележат, Mitsubishi Pajero III е правилният избор.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 pe6o_

    6 3 Отговор
    лично на мен по ми харесва двоиката , реално погледнато си е чист камион , няма проблем и в средата на паджерото да сложиш крика пак няма да потдаде , може би е зрителна измама но троиката и четворката са по ниски /заводски/ заради пластмасите , около калници, гуми , това е личното ми мнение , за мощноста съм съгласен че по новите двигатели са с повече коне и всичко се променя коренно , от гледна точка на динамиката / но като цяло аз бих си взел двоика от 97-98 година
  • 2 pe6o_

    8 1 Отговор
    2,8 tdi
  • 3 барото

    8 1 Отговор
    па земиси кои те спира
  • 4 ТРИКОТАЖ

    2 6 Отговор
    Едно време Паджерото беше уникат и легенда, сега с третото поколение се превръща необратимо в луксозен трикотаж.Наедря значително на размери, лукса му се покачи ДОСТА и вече по-скоро е шосеен "круизър", отколкото" оф-роудър". Сякаш се опитва да догони Линкълн Навигатор, ала той е недостижим. По всички критерии.Паджеро 3 пред Линкълн Навигатор е все едно Тойота Селика пред Шевролет Камаро - гъзерлък за скрънзди!
  • 5 И.Т.

    5 0 Отговор
    Голямо удобство!
  • 6 Madurko

    2 0 Отговор
    Обичам го тоя джип. Всеки път като го видя паркиран някъде и си казвам, че трябва да го имам . Един път реших и го наех за един ден от рент-а-кар няма такъв кеф , Имах чувството ,че съм се качил на втория етаж и обикалям с хола си напред назад . Много впечатяващо нещо . Още малко да си стъпя на крата и ще си купя една къса база а и цените вече са съвсем приемливи .