Диамантеният крал

Публикувана: 19 Януари, 2002 00:00
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3974
ШРИФТ ПЕЧАТ

Японската марка Mitsu­bishi е добре известна със своите всъдеходи. В началото на 80-те на бял свят се появява първото “ръбато” Pajero. Девет години по-късно грубоватото возило е позаоблено, като с това се слага началото на второто поколение. През 1997 то търпи лек рестайлинг. Малко по-късно става факт и третата версия на легендарния всъдеход с три диаманта на решетката. Pajero III вече не е “простодушният симпатяга”, а спокойно можем да говорим за новия “диамантен крал”. Промяната то­зи път е кардинална. Тя се забелязва най-вече в нарасналите размери на исполинския всъдеход, но това не е всичко. Тук става въпрос за една съвсем нова концепция. Каросерията лежи на носеща, интегрирана в нея рама. Това интересно решение увеличава якостта на купето, като по този начин се подобрява управляемостта на автомобила и неговата пасивна безопасност.

Екстериорът

на новото Pajero впечатлява най-вече с огромните си фарове и раздути калници. Радиаторната решетка и страничните огледала са покрити с хром, а про­дъл­жение на огромните брони се явяват стилни “вежди” на калниците и дебел пластмасов пояс. Тази дебела лайсна придава масивност на и без това огромното возило, но е доста крехка и лесно чуплива. Допълнителните фарове, вградени в предната броня са големи и разположени на ниво, по-високо дори от това на основните светлини при “нор­малните” коли. Дебелите (265/70R 16) гуми завършват страховития облик на новото Pajero.

Салонът

е една от приятните изненади. Вътрешното пространство е изключително широко и седнете ли във всъдехода се чувствате много удобно. Отличният комфорт се дължи на по-просторното купе и луксозното изпълнение в стил “лимузина”. В централната конзола на арматурното табло е вграден информационният дисплей. В долната є част се намират скоростните лостове, като мястото между екрана и ръкохватките е предназначено за стерео уредба. Пред волана се намират основните уреди - скоростомер и оборотомер. Между тях са разположени останалите прибори отчитащи температура на охладителната течност, ниво на гориво в резервоара и др.

Специална козирка повишава видимостта на уредите при слънчево време. Благодарение на увеличената база на автомобила пасажерите се чувстват удобно, дори и ръстът им да надвишава два метра. За удобство на водача воланът е чупещ и може да се нагласи според желанията и на най-взискателните. Третият ред седалки се сгъва по необичаен начин и заема една четвърт от багажното отделение. Когато са разгънати, зад тях има достатъчно пространство за един-два куфара. Иначе багажният обем е внушителен, но това едва ли учудва някой, като се имат предвид размерите на “диамантения крал”.

Новият 3.2-литров турбодизелов агрегат, който сме избрали за тема на материала е разработен специално за Mitsubishi Pajero III и според нас пасва най-добре на огромния всъдеход.

Японската система DI-D (Direct Injection Diesel)

предлага повече мощ и по-нисък разход на гориво. Наред с това трябва с уважение да се отбележи фактът, че динамичните качества на дизеловия двигател, пре­възхождат в много отношения бензиновата алтернатива. При потегляне на първа въртящият момент се усеща при съвсем ниски обороти, а пикът на мощност се достига при 2 000 об/мин. Предавките са къси, но това е нормално за всъдеход. На втора оптималната скорост е 30 км/ч, на трета - 60 и т.н. Като цяло моторът е доста шумен на високи обороти и създава лек дискомфорт на пасажерите, но това е детската болест на повечето дизелови всъдеходи. Когато Pajero е снабден с автоматична трансмисия, шумът се намалява до известна степен, но за целта трябва да доплатите известна сума (виж таблица цена на автомобила). Иначе динамиката е отлична и тромаво изглеждащият всъдеход ще ви залепи за седалката дори и когато се движи с висока скорост.

Заради новото окачване возията вече е по-мека, което повишава комфорта, но не се отразява на качествата на возилото, когато асфалтът свърши. Специалното задвижване се нарича Super Select 4WD (SS4-II) и използва стандартна петстепенна механична предавателна кутия или петстепенната секвенционална транс­мисия INVECS-II, която е снабдена и със спортен режим. Трябва да се отбележи и работата на спирачките, които са дискови, вентилирани и на четирите колела и безпроблемно привеждат в покой двутонното чудовище.


Цената

на “Диамантения крал” не e никак ниска, но каквато колата, такива и парите. В България всъдеходът получи първото си признание миналата година, когато спечели титлата “автомобил 4х4 на 2001”. Обичате ли големи коли и искате ли да ви забележат, Mitsubishi Pajero III е правилният избор.

Радослав Славчев
rslavtchev@avto.bg

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Лиляна Павлова
Регионалният министър Лиляна Павлова коментира ремонта на тунел Витиня
Облицовката от бетон е без арматура, явно е във вилите."

Още бисери