Отново започва производство на автомобили в България

7 Ноември, 2025 09:46 133 514 157

  • great wall-
  • gwm-
  • баховица-
  • завод-
  • производство на автомобили-
  • българия

Очаква се заводът край село Баховица да отвори врати в средата на следващата година

Отново започва производство на автомобили в България - 1

България е на прага да се превърне в производствен хъб за китайски електромобили на Стария континент. Става дума за марката ORA - на този етап изцяло електрическият бранд на китайския гигант GWM (Great Wall Motor), който е твърдо решен да локализира своето производство на Стария континент. И къде другаде, ако не в познатия завод в Баховица, близо до Ловеч, който е готов да отвори врати отново.

Тази стратегическа стъпка е продиктувана както от желанието на GWM да разшири глобалното си присъствие, така и от прагматичната нужда да се заобиколят потенциалните високи вносни мита на Европейския съюз за електрическите превозни средства, идващи от Китай. Но дори и търговските бариери да паднат, философията на компанията остава непоклатима: инвестиции и местни производства по целия свят.

И така, кои ще бъдат първите електрически вестоносци, който ще слязат от производствената линия в България? Всички погледи са насочени към моделите на ORA, елегантни и модерни електрически автомобили. Впоследствие и други актуални и бъдещи попълнения в гамата на GWM, ще бъде сглобяван на българска земя, за да задоволи растящия апетит на европейските потребители. И рестартът ще се случи съвсем скоро.

По време на представянето на новите модели на марката у нас, което се проведе късно снощи, представители на марката GWM заявиха пред нашия екип, че производството в завода край село Баховица ще стартира от средата на следващата година. Така след около седем месеца у нас отново ще започне производството на автомобили.

И нещо друго, което е не по-малко интересно - тези автомобили споделят платформа и задвижване с електрическите Mini Cooper и Mini Aceman, благодарение на 50-процентовия джойнт-венчър Spotlight между GWM и BMW Group. Това говори само по себе си за сериозните технологични амбиции и качество, които китайската марка носи със себе си у нас.

Откъм времеви график, планът е да се даде старт на серийното производство в средата на 2026 година, през месец юни. Това е добра новина за местната икономика, защото ще създаде нови работни места и най-накрая ще позиционира страната ни на картата на модерното автомобилостроене.

Заводът, който преди години произвеждаше пикапите Great Wall Steed и Haval H6, сега се преоборудва, за да посрещне изискванията на електрическата ера. Изглежда, че GWM е готова да натисне газта в Европа, а България е една от страните, избрана за неин трамплин.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 255 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Пак запчваме

    166 14 Отговор
    Пак обещания
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Гориил

    151 52 Отговор
    Китай протяга приятелска ръка на България.

    Коментиран от #8, #52, #98

  • 5 киру тъпуту

    120 22 Отговор
    отдавна пуснах завод за електрички в Ловеч
  • 6 Гост

    63 33 Отговор
    Бих си купил
  • 7 мьрсулана + разбойко = ❤️

    65 17 Отговор
    да не са ел коли на кольрчо в ловеч дето се днима как копа там една дупка от която нишо не излезе
  • 8 Даа

    116 208 Отговор

    До коментар #4 от "Гориил":

    С такива приятели като русия и китай ,врагове не ни трябват

    Коментиран от #13, #20, #28, #31, #67

  • 9 От Ловеч

    84 76 Отговор
    Започваме да произвеждаме новия Масквич

    Коментиран от #57

  • 10 Пилот на Ферари

    94 21 Отговор
    Отново опряхме до китайците .
    Баце пак ще иска да ги приватизира .
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 вярно ли?

    138 51 Отговор
    Глупости - това да си купиш китайска кола е като да си купиш европейска, но без тази сигурност, че ще изкара гаранцията!
    Грейт Уол от вече утвърденото производство в България - проблеми:
    - смяна на масло на 1000км - пълно със стружки - всичко е наред те се напасват елементите!!!!
    - смана на филтри - ще чакате 3 месеца да дойдат, че са свършили и идват сонтейнер от китай... дайте алтернатива - няма с други резби и размери са ?!?!?!?
    Пластмасите защо се разделят от вратите - така са проектирани ако има катастрофа - ама автомобила е на 2000 км и не е катастрофирал?!?!?!
    - Всичко скърца и климатика спря - ще ви запазим час някой официален севиз за след 2 месеца - в Бургас или в София предпочитате? - аз съм от Стара загора?!?! - ами изберете си!

    Коментиран от #16, #18, #27, #36, #37, #48, #137

  • 13 Пилот на Ферари

    78 21 Отговор

    До коментар #8 от "Даа":

    Ами то защото си колоездач бе приятел .
    Кое у вас не е китайско ?

    Коментиран от #19, #87

  • 14 бай Бончо

    38 15 Отговор
    Естествено , че ако сме с другия свят ще се отварят призводства , токова е логично .
  • 15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    57 16 Отговор
    То Бу.лгаррено..... то Мо. скви.......
    То Ш.кода Мадара..... то Чепел И
    карус....
    То Р.оувър.... то Х. авал.....

    На Кир.40 не.дораз.умението...
    🤔🤔🤔🤔
  • 16 ха ха ха ...

    76 34 Отговор

    До коментар #12 от "вярно ли?":

    Имам директно наблюдение върху Грейт Уол и си написал пълни простотии.
  • 17 Някой

    134 15 Отговор
    не иде реч за производство на автомобили, а само за сглобяването им. Просто се избягват митата.
    Обаче, изпитвам силно съмнение, че това ще се случи въобще. Първо, няма толкова квалифициран персонал в цяла България, камо ли в района на споменатото селце.
    Второ, опита показва, че такива пртедприятия не изкарват дълго у нас. Идва ББ или ДП и всичко свършва.

    Коментиран от #102

  • 18 интересно

    85 16 Отговор

    До коментар #12 от "вярно ли?":

    Бензиновите им двигатели са на Mitsubishi .
    Или според тебе Mitsubishi са некадърни ?

    Коментиран от #22, #106, #121, #138

  • 19 Даа

    49 53 Отговор

    До коментар #13 от "Пилот на Ферари":

    Купих три китайски неща по интернет ,никога повече ,боклуци .Гледаш го уж истинска изработка след два месеца се чупи нещо дребно и го хвърляш

    Коментиран от #46

  • 20 Гориил

    92 34 Отговор

    До коментар #8 от "Даа":

    Китай някога е бил приятел на България.България няма приятели в Европа.

    Коментиран от #91

  • 21 Пилот на Ферари

    101 15 Отговор
    Интересно компютър , телефон , телевизор , климатик .....какви са ти ? Да не говорим за дрехи и обувки .
  • 22 Ама

    37 24 Отговор

    До коментар #18 от "интересно":

    Той само надписа Мицубиши бре

    Коментиран от #24, #60, #107

  • 23 Механик

    131 22 Отговор
    Аз па да питам, ама какво стана с елекромобилите, дето Кирчо каза че ще правим и ще ставаме номер едно в Европа?
    Освен това той обеща да внасяме ток от Украина без пари?
    Мушмуроци такива! Белене ви трябва на вас! Белене и Скравена.

    Коментиран от #73

  • 24 читател

    32 7 Отговор

    До коментар #22 от "Ама":

    А ти как разбра ?
    Двигателят Mitsubishi Sirius или 4G6/4D6 е името на една от четирите серии редови четирицилиндрови автомобилни двигатели на Mitsubishi Motors .

    4G61 105 к.с. (78 kW; 106 к.с.) при 6100 об/мин.
    4G61T (само за САЩ/Канада) 135 к.с. (101 kW; 137 PS) при 6000 об/мин и 191 N⋅m (141 lbf⋅ft) въртящ момент при 3000 об/мин.
    4G61T145 к.с. (107 kW; 143 к.с.) при 6000 об/мин и 206 N⋅m (152 lb⋅ft) въртящ момент при 2500 об/мин.
  • 25 Политкоректен

    48 12 Отговор
    Поне една добра новина за днес.
  • 26 Грую

    67 11 Отговор
    Това е частен бизнес и е тяхна си работа.Но не я виждам изобщо.Малкото инвеститори които се подлъгаха да влязат тук,си събраха парцалите и се махнаха.След като изсекат горите тук ще има само магарешки тръни,бодили и троскот.А,и чинията на Бузлуджа.

    Коментиран от #58, #92, #114

  • 27 Механик

    72 31 Отговор

    До коментар #12 от "вярно ли?":

    Ти колко китайски автомобила си имал, та така подробно описваш дефектите им???
    Вероятно николко. Аз също не съм имал, но имам наблюдения защото това ми е работата и мога да те уверя, че си написал някакви съчинения.
    Освен това си споменал за падащите пластмаси. Ами на Теслата като и падат калниците??
    И още нещо. Всеки европейски автомобил основно се прави в Китай. Бутала, блокове, к. валове, разпред. валове- всичко се отлива и обработва е Китай..

    Коментиран от #65, #108

  • 28 Друго е

    70 17 Отговор

    До коментар #8 от "Даа":

    Приятеля ти Америка да ти наложи да отваряш работни места за 600 млрд в Америка а не в ЕС. И да им купуваш скъпата газ и нефт за 700 млрд
  • 29 Селтак калтак

    33 3 Отговор
    Данъчните промени обявихте ли им,Ъ?
  • 30 Реалист

    31 8 Отговор
    Производствен хъб:) българия:)

    Коментиран от #113

  • 31 Ганьо

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "Даа":

    И Америка...
  • 32 Кит

    40 10 Отговор
    Бахурът в околностите на Баховица ще поскъпне...
  • 33 Опа

    57 7 Отговор
    Герб на власт и китайски завод за коли в България. Май имам дежа вю, само Цв. Цв. ми липсва. Чудя се как ще завърши цялата история с големите китайски инвестиции ама май тогава пак ще имам дежа вю.
  • 34 Госあ

    32 10 Отговор
    Евала ! А дано.
  • 35 Новина

    31 5 Отговор
    Да се чуди човек,да се радва ли...
  • 36 Госあ

    43 15 Отговор

    До коментар #12 от "вярно ли?":

    Един приятел трескаше пикапа яката. Баща му хидроинженер с доста проекти само Great Wall пикапи беше взел и беше много доволен
  • 37 Някой

    54 22 Отговор

    До коментар #12 от "вярно ли?":

    Карам от 3 години и половина нов китайски автомобил. Мога да кажа само хубави неща за него - тих, компфортен, набъкан с екстри, здрав, разумна цена за техническо обслужване и т.н.
    Напълно неверни са твоите твърдения.

    Коментиран от #44, #61, #111

  • 38 Анонимен

    17 23 Отговор
    Винаги вървим след вятъра хората ги отказват ние ще ги правим защото други не искат да ги правят
  • 39 Някой

    45 1 Отговор
    Целта е да са произведени в ЕС с евтина работна ръка. Първото за да няма мита.
  • 40 кирил петков

    41 10 Отговор
    и аз отворих албански завод за коли ама друг път бахаха ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПОДМЯНАТА!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Пилотът Гошу

    32 1 Отговор
    Гришата пак е спретнал филм 😂😂😂
  • 43 Помнещ

    48 14 Отговор
    "познатия завод в Баховица, близо до Ловеч, който е готов да отвори врати отново"

    Ха ха ха - то с отварянето и затварянето на вратите лесно - както ще ги отвори така и ще ги затвори с нашите наведени "евроатлантици" като им кажат че китайски завод в България не може.
  • 44 Пилотът Гошу

    23 14 Отговор

    До коментар #37 от "Някой":

    Пожелавам ти следващият ти миксер да е правен в Баховица, за да можеш да сравниш от първа ръка 😉
  • 45 глупости

    25 4 Отговор
    Нито сме пазар, нито имаме пазар.

    Само пускавици бравурни!!!
  • 46 Запознат

    59 19 Отговор

    До коментар #19 от "Даа":

    "Купих три китайски неща по интернет ,никога повече ,боклуци"

    Ти ми кажи какво "некитайско" нещо си си купил освен тези неща. Посочи ми едно нещо което имаш във вас и то да не е произведено в Китай - май не можеш. Единствено пропагандата и лъжите които ръсиш тук не са произведени в Китай.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Здравей

    45 15 Отговор

    До коментар #12 от "вярно ли?":

    Пълни глупости имах волекс ц 10,такси. Купих го на 87000 км. За 4 години му насътрях още 200000 км. Сменя само накладки и масло. Единствено се наложи ремонт на кормилната река, но тук пътищата са лоши. Много здрава кола излезе. Вярно купих я с едно на ум. Китайска била, това, онова. Но останах доста приятно изненадан.
  • 49 по добро от нашто няма

    10 10 Отговор
    да строят и правят коли , рейсове , влакове . с китайските части и лицензии е по евтино . ще се наводним с нови и модерни коли . сигурно ще са електрически . по зелена енергия . със солари на тавана . и китайски гуми .
  • 50 Купи фирменото

    15 5 Отговор
    Не е важно в Китай ли е правено а дали е фирмено.Ако нямаш пари, вземи си ашаши или чанчун.
  • 51 иваничка

    55 3 Отговор
    То бяхме енергиен хъб, газов хъб, сега пък автомобилен хъб....Хъбове бол на думи.

    Коментиран от #127, #131

  • 52 асан

    17 7 Отговор

    До коментар #4 от "Гориил":

    ти протяга приателски трети крак
  • 53 ЧИЧО

    42 5 Отговор
    Незнам дали ще правят коли,но да дойдат и да ни оправят пътищата.
  • 54 Перо

    23 6 Отговор
    Предварително обречена инвестиция!
  • 55 Мафия БГ

    40 5 Отговор
    Ще ги прогонят пак заради зверски комисионни
  • 56 Бай той Толстой

    27 1 Отговор
    Това вече сме го чували 😁
  • 57 Варна 3

    18 6 Отговор

    До коментар #9 от "От Ловеч":

    Стига с този Москвич. И без това не са руски коли, а са западноевропейски и китайски кжли чрез ребрандиране на емблемата!
  • 58 да те светна малко

    22 3 Отговор

    До коментар #26 от "Грую":

    Чинията са я преместили до морето и има под нея хангар за подводници!!!Гледай малко филми,де!Особено "механика2"
  • 59 мани беги

    23 4 Отговор
    само ще сглобяват вратите и ще слагат емблемите ... другото идва изцяло готово направено от китайците ... после продукцията ще я изкупи държавата с наще пари и халето отново ще затвори врати ... тоя филм съм го гледал ... тфа ся е трета серия ... нулевата беше с балкан, първата беше с москвичите, втората с хавалите и ся с електрички, които ще ползват министерствата ... броя от нула закоту е била прототип
  • 60 плевен

    35 3 Отговор

    До коментар #22 от "Ама":

    Мицубиши са. Или бяха. Сега с електрокарите ще е различно. Работих там един месец с външна бригада. Първо се набива на очи проблемите с персонала. Наемат деца до 19 години. 20- стари са. Инженерите- до 25.Питам защо. Един заварчик има нужда от 5-10 години за да се понаучи.Отговарят ми,че старите може да са добри, но са с лоши навици.В резултат ги научиха да дремят на работните места. Сутрин ги строяваха за да ги надъхват за работа. После децата извикваха в хор три пъти ЛИТЕКС!, и отиваха да дремят.
    Видях разглобени гаранционни машини, ръждиви като лисугери.
    Но има и нещо друго. Китайците вървят по пътя на японците. Още докато ние им се смеем за боклуците, които правят, те отстраняват недостатъците и произвеждат добри коли.

    Коментиран от #63, #70

  • 61 Де Токс

    10 3 Отговор

    До коментар #37 от "Някой":

    Аз пък от 6 г. Без проблем. Колко дълго ще е така?

    Коментиран от #95

  • 62 ЗАСПАЛ НАРОД

    32 2 Отговор
    Уж чакахме американски инвестиции, ама не дочакахме.
  • 63 ои8уйхътгрф

    44 6 Отговор

    До коментар #60 от "плевен":

    Вие продължавайте да им се смеете, аз с кеф си карам китаеца вече близо 100 000км. и ми стана непривично да ходя при дилъра само за смяна на масла... А, и едни накладки сменях... С предишната кола (немска, с 3 букви) за 3 години станах първи приятел с приемчика и механиците у сервиза, познай що...

    Коментиран от #97, #109

  • 64 Къде е това

    11 6 Отговор
    ебаховица?

    Коментиран от #69

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 604

    15 2 Отговор
    Да бе да...доде не го видя не вервам!
  • 69 Амиии, вероятно...

    20 3 Отговор

    До коментар #64 от "Къде е това":

    ...между Сливница и Дупница 👍😂

    Коментиран от #112

  • 70 Пилотът Гошу

    32 5 Отговор

    До коментар #60 от "плевен":

    В случая проблемът не са китайците, а че Ганю не може даже да ги сглоби.... Въобще не трябва да се сравнява с времето на москвича и булгарреното, нещата са много по-зле от тогава...
  • 71 ПЕЕВСКИ И СВИНЕМАЙКА МУ ЩЕ

    20 8 Отговор
    РЕЖАТ ЛЕНТАТА ЗАЕДНО С КИРО И БАЩАТА МУ !
  • 72 чичково червенотиквениче

    26 13 Отговор
    А дано, ама надали.
    Евроатлантичетата дето ни управляват ще подлея вода и сложат прът в колелетата.
    Те само от това разбират и това могат.
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Ролан

    38 6 Отговор
    Заводът ще специализира монтаж на странични огледала. В случай на успешен дебют ще ни допуснат и до огледалото за задно виждане.😆
  • 75 Ганя Путинофила

    17 16 Отговор
    Искаме Масквич!
    Там се правеха Масквичи!
  • 76 Германците сключват джоинт венчъри

    7 30 Отговор
    За да наситят България с таралясници от Китай
    А хубавите немски коли ще си ги карат в Германия
    Ако в България не се чакаше по 15 години за МПС а се купуваха веднага никога нямаше да има перестройка пренареждане

    Коментиран от #77

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Анонимен

    28 8 Отговор
    Като гледам западноевропейските заводи за коли до къде я докараха,май е по-добре китайски да произвеждаме.
  • 79 Анонимен

    28 4 Отговор
    Планът на китайците беше до 2025 да станат номер 1 в света и по един или друг начин успяха.
    А меките китки вместо да предприемат нещо за да останат конкурентноспособни , направиха точно обратното.
  • 80 Дервишоглу

    18 9 Отговор
    Нека някой да каже едина единствена причина завода да не е в Турция а да е тук. Поредната лъжлива дъвка за наивници.

    Коментиран от #83, #135

  • 81 Ши ши ши

    16 9 Отговор
    Чакам ги жълтите с нетърпение. Така ще ги ощавя, че няма да знаят на кой свят са...
  • 82 може

    20 4 Отговор
    Аве кви електромобили ви гонят , че чак щели сме и да произвеждаме , ние едни москвичи се одзъдзкахме не можахме да СГЛОБЯВАМЕ , а пък сега пак изхвърляния , .... ще произвеждаме ? И кой ще работи в тия заводи дето ще ПРОИЗВЕЖДАТ , ..... ааа да братята роми , ами да , те вече станаха техници и специалисти в тая област ?
  • 83 ои8уйхътгрф

    21 3 Отговор

    До коментар #80 от "Дервишоглу":

    Причината е много проста:

    ЗАВОДЪТ СЪЩЕСТВУВА и си е тяхна собственост... А и сглобяването на електрокар е в пъти по-проста задача от събирането на кола с двг...
  • 84 Родолюбец

    33 3 Отговор
    Защо първо не проверите информацията,и тогава да пишете.Преди 10 дена GWM са регистрирали дружество в Тимишоара.Румъния са избрали,а не България.Мишоци.Това е съвременната журналистика.Бълвате лъжи.Тук няма кой да им работи.За рекета да не говорим.
  • 85 Пежо

    13 3 Отговор
    Пожелавам им успех.Дано да са се поучили от минали грешки.На една позната, чисто новият Волекс металик, беше с ръжда по праговете...

    Коментиран от #139

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Стефанов

    14 2 Отговор

    До коментар #13 от "Пилот на Ферари":

    Впрочем има доста голямо българско производство на колела. Даже изнасяме.

    Коментиран от #149

  • 88 Бончо

    11 3 Отговор
    Задава се поредния провал. Дано не съм прав. Успех
  • 89 Ако Киро го урежда знам какво ще стане

    10 5 Отговор
    Иначе пак нищо няма да стане.
  • 90 безпартиен

    19 0 Отговор
    То у нас ора нема,те ОРА ще правят!
  • 91 Ти нямаш приятели

    11 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гориил":

    Ти нямаш приятели в Европа.
  • 92 Че е частен спор няма

    21 2 Отговор

    До коментар #26 от "Грую":

    Китайската държава не инвестира в авомобилно производство. Китайските фирми също. Инициативата е на българска фирма, която планира да спечели от това сглобяване. Или да препере едни пари.
  • 93 Ха-ха-ха

    16 3 Отговор
    Много е хубаво за да е истина. На нас най-много завод за барут ниждават и то ако си го построим сами.
  • 94 000

    9 3 Отговор
    Нищо такова няма да се случи.
  • 95 Някой

    11 2 Отговор

    До коментар #61 от "Де Токс":

    Не знам, аз на 5-тата година смятам да го сменя. То не е ясно на 6-тата година какво ще е състоянието на западноевропейски автомобил (голяма част от частите са им китайски). Качеството на съвременните автомобили е много спорно, когато става въпрос за издържливост през годините.
  • 96 Гражданин

    22 1 Отговор
    Ще трябва обаче да се внесат и китайци. Тука хора не останаха
  • 97 Някой

    17 4 Отговор

    До коментар #63 от "ои8уйхътгрф":

    Напълно подлрепям мнението ти. Аз карам близо 4 години китайче и ходя само за смяна на масло и филтри. Сега е на 70 000 км.
  • 98 Момче,

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гориил":

    Учи китайски, ще ти е нужен. Знаеш ли как им викат на китайските стотинки?
  • 99 Професионалист

    16 4 Отговор
    Като новина е добре за България, но откъде ще се вземат работници,които да разбират от тази специфична дейност,особено в този район...
  • 100 Точно

    8 3 Отговор
    никога !
  • 101 ИВАН

    9 5 Отговор
    Голям праз, ще замърсят някое китно кътче на България, работни места, глупости ....
  • 102 Джони

    18 3 Отговор

    До коментар #17 от "Някой":

    Като преди ще е, ще им монтират гумите само в Ловеч, иначе няма лошо, ако цените са като в Кита, ама не, ще са като за граждани с висок стандарт, европейци, ха ха
  • 103 Мизата

    10 3 Отговор
    Колко ще е изнудващия данък процент???
    При сключване на зделка
  • 104 Питар

    6 6 Отговор
    Това сигурно ще е завода на
    про100 кирчо.
  • 105 Милчо

    8 3 Отговор
    Баховица-център на просветата.
  • 106 Весел Патиланец

    5 5 Отговор

    До коментар #18 от "интересно":

    Младеж, това е от опита ми с тях - ти каквото искаш гледай - ами те и на други коли слагат мотори мицубуши, но ти северен елен виждал ли си?!?! - НЯМА нищо общо!
    Никога повече китаец!
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 вярно ли?

    8 7 Отговор

    До коментар #27 от "Механик":

    Младеж,
    Китай е голяма държава - много неща се правят там.
    Едно е да произвеждат нещо, което го поръчва европеец, японец и си го иска по стандартите, изпраща си машините, ползва само труда и не приема отклонение, съвсем друго е да го отливат с лопата на земята и да го мерят на око!!!
    Казах ти стружки от напасване на детайлите!!!!! по разписание смяна на масло 1000км! вратите се разпаднаха на 2000км... на четвъртата година отиде на скрап!
    Ти виждал ли си на колко киломентра се сменят маслата на послените FORD, или VAG??? И НЕ, не продават по 100 коли!

    Коментиран от #120

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Асен

    13 1 Отговор
    Отново ама за колко половин или година всички проекти започнати във България са обречени на неуспех.
  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Така е....

    4 1 Отговор

    До коментар #69 от "Амиии, вероятно...":

    който се опитва да седне на два стола сяда на земята.
  • 113 899999

    5 2 Отговор

    До коментар #30 от "Реалист":

    Забрави европейски..)))
  • 114 Тъп Глупънсбъркър

    9 3 Отговор

    До коментар #26 от "Грую":

    Не си прав. И Боко ще го има. Я премиер , я президент, но ще го има покрай троскота и магарешкия бодил не може без него!
  • 115 Любопитен

    13 1 Отговор
    Нито едно име не прочетох на някой, който да е поел някакъв ангажимент??
  • 116 поредните престъпни мушенгии

    12 4 Отговор
    на джуджето от Микре
  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 Полгер

    10 1 Отговор
    Старата песен на нов глас!Пак ще почнат,кой подписал,на кой човек си,защо той а не аз и така нататък. Не ставаме за партия с други,мошеници(дано са разбрали).
  • 120 Китайче

    6 11 Отговор

    До коментар #108 от "вярно ли?":

    Чичо не се занимавай да обесняваш на копеите ,те си мечтаят за китайски автобоклуци ,що за другите даже и да мечтаят не стават.
  • 121 Може да са Mitsubishi

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "интересно":

    Но са технология от началото на миналия век.
  • 122 Вакли Бобинов

    7 3 Отговор
    Пак ли бай Гришо-Изкормвача ще сглобява автомобилите?
  • 123 Факт

    5 1 Отговор
    Българинът не обича мини коли. Ровър го разбра по трудния начин!
  • 124 Др.Тодор Живков 🇧🇬

    10 1 Отговор
    Освен чушкопеци(тройни) и компаньонки в Бананистан друго няма да се произвежда !
  • 125 Драги другари и другарки

    11 1 Отговор
    Запомнете какво ви казвам!!!!!!
    Както ще отвори така и бързо ще затвори!
    Като накацат гладните бг.лешояди да си искат паричка.До китайците подминавайте с 200 квартала бг. и си отворете завода другаде.Тук бизнес няма!!! Предупредени сте!
  • 126 Иванов

    9 3 Отговор
    Поредния кьорфишек. В тая територия нищо не става. Много се краде и само схеми и далавери.
  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Макс

    5 13 Отговор
    Тук са се събрали всичките автомобилни експерти и конструктори... Хора, вие кадърни ли сте да погледнете позитивното в новината? Само да злобеете ли можете бре? Тук ще се сглобяват тези автомобили. Ще има работни места. Ще има ползи за икономиката ни. Ще се чува за този завод. Времето на Москвич и Жигули отдавна мина! Ако пък толкова ви липсва, чемодан, вокзал, МаЦква! Тук е Европа! Тук се опитваме да правим демокрация, въпреки индивидите от Възраждане, меч, коч и подобните измислени политически еднодневки...
    Такова евтино тесногръдие и злоба са ви обзели, че ще се задавите в тях...!
    Борисов и Пеевски са на ниво, което нямате умствен капацитет да възприемете..
    Смешници!

    Коментиран от #130, #132, #133

  • 129 Христо

    6 1 Отговор
    Те и преди щяха да произвеждат ама ги караха с контейнери направо произведени ;)
  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 Тъй тъй

    3 3 Отговор

    До коментар #51 от "иваничка":

    най-важното е, че сме усръи......ски хЪб
  • 132 Хи хи хи

    2 0 Отговор

    До коментар #128 от "Макс":

    Нито си Макс
    Нито си Маркс
  • 133 Коментатор

    5 0 Отговор

    До коментар #128 от "Макс":

    Как се опитвате па вие цветните (от дъгата) да правите демокрация???
    Като обявявате референдумите за антидемократичен акт ли???
    Или като хвалите инвестициите от комунистически Китай??? Не, че аз съм против тях, но как ви се връзва логиката за "демокрацията", която тръбите, че отстоявате, и която реално ви липсва, дори повече от маркировките по бг пътищата???!!!
  • 134 Пешо

    6 2 Отговор
    Не разбрах, за електрически ли колела става дума?!
  • 135 Тоя па

    6 0 Отговор

    До коментар #80 от "Дервишоглу":

    Да беше прочел нещо друго освен заглавието. Хората искат да заобиколят митата, които ЕС наложи на Китай, без да го интересува кокуренцията.
  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Българин

    6 1 Отговор
    Ще им поискат подкуп и дотам.
  • 141 Каунь

    7 1 Отговор
    То и Кире га доди на власт идеше охилен по телевизиите и думаше нещо такова ма сичко умре кат партията му. Българина не вярва електро кари
  • 142 хахаха

    6 0 Отговор
    поредната глупост. Заводът край Баховица е Voss, произвежда хидравлични маркучи.
  • 143 555

    5 0 Отговор
    Мхмм
    В Унгария ще местят още от заводите на Мерцедес , у нас ще правят китайски Трананчета
    Те така , според политиците и марките
  • 144 Македонец

    6 0 Отговор
    Не и върви на автомобилната промишленост у нас.Явно причините са много,а и ние не сме напористи в тази насока
  • 145 КПК

    7 1 Отговор
    По време на скапаният соц. китайците бяха на светлинни години технологично след България. Сега, на която и стока да прочетеш където скрито с дребен шрифт е написано, че е произведено в Китай включително и американските телефони, които пък са се изхитрили да го завоалират хитро щото им е малко неудобно да си признаят.
  • 146 стоян

    2 5 Отговор
    Що така бе другаре - къде са рузките автомобили - как къде при сесесерето
  • 147 Вай

    2 1 Отговор
    Отново...а що спряхте,Франция,гласува доверие,но товариш брежньо,на даде!!!Туй ли са ви братята асвабадителей?
  • 148 Моя млост

    0 0 Отговор
    Твърде хубаво за да е истина.
  • 149 Брат му на Стефанов

    3 0 Отговор

    До коментар #87 от "Стефанов":

    Абе ,ти си гледай въшката и гледай да спечелиш БИГ БРАДЪР че да почерпиш
  • 150 Марти

    2 1 Отговор
    Хубави бяха само китайските кецове и гуменетки едно време !!?? Днес точно в Бг от Китай нищо хубаво не очаквам, не че не произвеждат. Просто нашите Джамбазки търсят евтиното, а евтино хубаво няма !?
  • 151 Голям интерес

    1 1 Отговор
    Не стая нищо веке в BG, това е разпаднала се паплач с политици крадци и мошеници и население ( не народ) от селски хитреци, които всички искат да живеят в София, не в България. Коли могат да правят дисцинлинираните нации - германци, японци, чехи, дори румънци. Хора с хъс, добри инженери и техници. Къде в BG има такива хора ? Китайците се опариха веднаж, ще се опарят и още веднъж. В BG не може да се предприеме нищо сериозно. Тази "държава", за да се оправи, трябва да бъде поделена между съседите, както почти е станало през 1913 г. По принципа има BG - има проблем, няма BG - няма проблем, няма цирей на тялото на Европа .... Нема друго ...

    Коментиран от #157

  • 152 Цървул

    2 0 Отговор
    Тези китайци не са добре , да се захващат с нас .
  • 153 СУПЕР ⚡

    0 0 Отговор
    Ora Cat е новият Голф
  • 154 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 155 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 156 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    За сега, за нас , ВСИЧКО се произвежда в Китай и Турция !! Тук може да сглобяваме, да натъмъняваме, да лъскаме , да полираме и да се ежим и джафкаме...........Като се огледам колко много млади хора има и как училищните автобуси бръмчат с по 4-5 деца......., как чорбаджиите вземат милиардни заими......, като виждам колко села са празни – нямат жив човек.......трудно ми е да запея "Пред нас са блеснали житата, окъпани от топъл дъжд......." и т.н.
    Просто не знаем накъде вървим, какво произвеждаме и до къде ще я докараме.........
  • 157 Иван Вазов

    0 0 Отговор

    До коментар #151 от "Голям интерес":

    Шефе, като не ти изнася, бегай в Румъния или в Турция. Такива като тебе не ни трябват тук.