Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

27 Ноември, 2025 09:55, обновена 27 Ноември, 2025 22:33 28 914 47

  • renault-
  • clio-
  • тест-
  • esprit alpine-
  • e-tech-
  • хибрид

Основният коз на шестата генерация е изключително икономичния хибриден силов тракт

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio - 1

Ещорил, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

С повече от 35 години история и над 16 милиона продадени бройки, Renault Clio не е просто модел, а автомобилна икона. Шестото му поколение, представено в ексклузивната линия Esprit Alpine, пристига с амбицията да запази европейската си корона на бестселър, като съчетава дръзкия си нов дизайн с феноменална хибридна ефективност. По време на първите километри по пътищата на Португалия, Renault Clio 6 показа, че е извървял дълъг път от предходната генерация. Наш екип беше на мястото на събитието и ето първоначалните ни впечатления от модела.

Екстериор

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Веднага прави впечатление по-мускулестият и атлетичен външен вид. Новият дизайн, особено в предната част, е подчертан от изразителни промени и основно от радикален редизайн на фаровете и огледалата, които допринасят и за драстично подобрената аеродинамика – коефициентът на челно съпротивление (CX) е свален от 0.32 на 0.30.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Този ефект е постигнат и благодарение на активните въздушни клапи, които оптимизират въздушния поток и охлаждането, рефлектирайки пряко върху ефективността. Силуетът е по-изчистен и динамичен, с нови дневни LED светлини, които създават отличителен светлинен подпис.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Във високите нива на оборудване, като тествания от нас Esprit Alpine, каросерията е подчертана с тъмни акценти и специфични джанти, придаващи допълнителна спортна агресия, особено видима под яркото португалско слънце.

Двигател

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Под капака, фокусът пада върху хибридния агрегат E-Tech. Четирицилиндровият 1.8-литров мотор вече генерира 160 к.с. (увеличение спрямо 145 к.с. преди), като се комбинира с иновативната многорежимна автоматична трансмисия. Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за респектиращите за кола от този сегмент 8.3 секунди – достатъчно, за да бъде автомобилът подчертано динамичен.

За клиентите, които предпочитат по-традиционни решения, Clio 6 се предлага и с базов 1.2-литров трицилиндров мотор. Този агрегат е повече от достатъчен за градска употреба и е насочен към по-прагматичните купувачи. На някои пазари ще бъде наличен и вариант с фабрично монтирана АГУ, но за съжаление на българските потребители, на този етап версията с АГУ няма да се предлага.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Но да се върнем към основната иновация - новият хибриден силов тракт, който определено ни направи много силно впечатление. Истинският коз на Renault Clio 6 е неговата икономичност. При нормално шофиране и тестване на възможностите на колата, борд компютърът отчете среден разход от едва 4.2 л/100 км (при спокойно каране) до 4.5 – 4.7 л/100 км (при значително по-тежък десен крак от наша страна), което е един изключителен резултат, гарантиращ пробег от около 1 000 км с един резервоар.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

И още нещо, което ни направи силно впечатление. В системата multi-sense вече е наличен и нов режим – smart eco, който автоматично оптимизира енергийната консумация на база поведението на водача. Електрониката прави така, че в градски условия колата да се движи основно на ток, което прави градския разход по-нисък от извънградския. А както вече споменахме последният не надхвърля пет на сто, независимо как и къде управлявате колата, което превръща този хибрид в уникален заместник на липсващия в гамата дизел.

Интериор

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Вътрешността на новото Clio също е голяма стъпка напред. Седалките във версията Esprit Alpine предлагат изключително добра странична поддръжка, а в комбинация с малкия волан с отличен захват правят управлението много интуитивно и директно. Инфотейнмънт системата OpenR Link с интегриран Google е бърза, реагира мигновено на допир и предлага пълен набор от приложения от Google Play.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Особено силно впечатление прави навигацията, която може да бъде проектирана и на дигиталното табло пред водача. Не може да не споменем и аудио системата Harman Kardon с мощност 410W, чието звучене е наистина завладяващо. Освен това качеството на материалите е видимо по-добро, като в тестваната от нас версия откриваме много добре изглеждащи рециклирани тъкани и елементи от Alcantara със сини шевове – детайли, които повдигат усещането за класа в сравнение с предходното поколение.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Дигиталното табло е с отлична графика и позволява висока степен на персонализация, докато подобрените 360-градусови HD камери правят маневрирането в тесни пространства изненадващо лесно.

Ходови характеристики

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

По отношение на пътното поведение можем да кажем, че окачването е настроено отлично. Автомобилът се справя много добре с неравности и лош асфалт, без да бъде прекалено мек. При нормални скорости, шумоизолацията на купето е много добра (около 66 dB при 100 км/ч), но при силно натискане на газта, особено при изкачване, въпросната многорежимна трансмисия показва своя характер, задържайки оборотите в горните диапазони и предизвиквайки осезаем шум в купето – напомняне, че Renault Clio 6 е ефективен хибрид, а не спортна кола.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Но въпреки това личното ни впечатление от шофирането е, че новото Clio е за един изключително пъргав в градски условия автомобил, а лекият и станал доста по-директен волан допринася за повишена маневреност. Системата Active Assist (адаптивен круиз контрол и асистент за лентата) работи прецизно и прави дългите преходи по-малко уморителни, превръщайки колата в отлично предложение не само за града. Плюс е и изключителното усещане за стабилност, постигнато чрез промени в шасито. Като още един минус бихме отбелязали, че видимостта през силно наклонения заден прозорец е леко ограничена, въпреки че това е компенсирано от новата дигитална камера за заден ход.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

С други думи сме впечатлени от новото Clio. Шестата генерация, макар да се прави на досегашната, но модернизирана платформа, не е само нов дизайн, но и осезателен технологичен скок. Системата OpenR Link е платформа, която позволява бъдещи (Over-the-Air) актуализации по въздуха, които ще поддържат автомобила актуален още дълго време. В тази връзка представителите на марката ни увериха, че освен интегрираните услуги на Google, от 2026 година се очаква добавянето и на чатбота Gemini, който ще превърне гласовия контрол в истински разговор.

А като част от 29-те системи за помощ на водача, моделът предлага и подобрено разпознаване на пътните знаци и интелигентна система за предупреждение за отваряне на вратите, която предпазва от сблъсък с приближаващи велосипедисти или автомобили. Иоще нещо - вратите на новото Clio се затварят изключително меко - не като в кола от B-сегмента, а точно като при истинските премиум автомобили.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

Но каквото и да си говорим за всички тези предимства, основното си остава това при хибридната версия свързано с невероятната икономичност, сравнима с тази на дизелите, като това съвсем не е за сметка на динамиката. Въпросният хибриден тракт обаче си има и своя компромис: поради разположението на батерията, багажникът е с по-скромен обам от 309 литра (срещу 391 литра при бензиновата версия). Въпреки това, мястото на задния ред седалки е достатъчно комфортно за двама възрастни (с височина до около 1.80 м), докато за трима би било леко некомфортно.

Заключение и цени

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio

В заключение ще кажем, че Renault Clio 6 е очарователно зрял автомобил. Той е едновременно стилен, пъргав, комфортен и най-вече – изключително икономичен. Въпреки малките компромиси в багажника на хибрида и шума при силно ускорение, новото Clio е повече от готово да отговори на изискванията на съвременния градски шофьор, при това на цени, съвсем леко завишени (с малко над 1 000 лв) спрямо досегашното Clio 5. Ето и цените.

Първи тест и БГ цени на новото Renault Clio


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    43 17 Отговор
    Добро ревю на Славчев, колата ми харесва, единствено е малко скъпичка, но пък този хибрид , поне от написаното, е върха. С този разпод си е по-добре от дизела.

    Коментиран от #4

  • 2 Заинтригуван

    29 12 Отговор
    От написаното много добре звучи този хибрид, по-икономичен от дизела в града и също толкова икономичен на извънградско. Ще го разгледам обезателно.
  • 3 Харесвам!

    12 18 Отговор
    Особено задвижването. Тези стърчащи настрани задни стопове ще се сменят често.
  • 4 Име

    49 9 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Скъпо, скъпо, колко да е скъпо. То вече евтина нова кола няма, а и това клио вече си прилича на истинска кола. Идеална е за основна за семейство. Този хибрид с този разход също не е е за пренебрегване. Не го зареждаш в контакти, просто караш за без пари. Идеална е количката. Браво на Рено.

    Коментиран от #11

  • 5 Какъв квадратен и дебел телевизор

    29 37 Отговор
    на тази зелева чорба с китайски части цената и е точно 18 000лв. и да гроздето не е кисело.Европейците започнаха да издишат и по качество и по дизайн и по цена.Вижте Японци, Корейци и Китайци какви коли правят и тогава се замислете това ще си го купите ли.
  • 6 Дизнайна

    25 23 Отговор
    му е странна смесица от Форд Фиеста, има нещо на 208 и голяма доста липса на талант в дизайнера. Но е въпрос на вкус. Това, което доста ме съмнява е разхода. Досега не съм попадал ни на Е, ни на хибрид, който да е дори близо до заводските показания дори при "нормално" (каквото и да значи това, а и за всеки е различно), а какво остава ако шофьора е с тежък крак. А пък 1.2 при 130-140 е много, ама много далеч от 4/100.

    Коментиран от #7, #9

  • 7 Дфен

    13 10 Отговор

    До коментар #6 от "Дизнайна":

    Моята кола си хваща заводските стойности във всички режими на шофиране.
  • 8 инж. Минчев

    13 7 Отговор
    Не е зле, като дизайн. Отпред прилича на последните Фиести и Фокуси, но има тези Мордорски черни фарове. Отзад с тези стопове ни карат да въздишаме по ретро легенди, като Опел Манта.
    Можеше да бъде и по-зле: например, някой тотатален скрап, като новите Ситроени.
  • 9 Калата

    40 5 Отговор

    До коментар #6 от "Дизнайна":

    Тук имаме 1.8-литров ЧЕТИРИцилиндров мотор, който има и спомагателен електромотор. 160 коня за клио си е супер и с този разход от под пет на сто си е направо върха. Качеството и дизайнът също ми допадат. Много добре им се е получило на Рено, а и от ревюто на Радо става ясно, че колата не е никак лоша, защото той не си поплюва и ако имаше сериозни минуси, щеше да ги спомене.

    Коментиран от #12

  • 10 Крис

    23 6 Отговор
    Карам ново пежо 208, но определено това клио ще е следващата ми кола!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Говорех

    18 12 Отговор

    До коментар #9 от "Калата":

    от опит с хибрид с 2.0 мотор (180кс или обща мошност 300кс) , и мога да ит кажа, че под 6 разход не съм видял досега. А този разход е ако се клатя по междуградските пътища с 70-80. Подуши ли магистралата, до 140 е около 8/100, а изпъна ли десния крак удря 10. Та, силно се съмнявам това клио да е толкова икономично. За сравнение само, дори Е-колите им казват 14квт/100, ама пак ако го жалиш или буташ. Иначе отиват на над 20квт/100.

    Коментиран от #13, #39

  • 13 Ицо

    17 12 Отговор

    До коментар #12 от "Говорех":

    Това е съвсем нова технология и тази многорежимна скоростна кутия прави нещата толкова икономични. Ти може да не вярваш, но аз се доверявам на специалисти, като пичовете от мобиле, а не на такива форумни драскачи, като теб и мен.

    Коментиран от #20, #22

  • 14 Мемфис

    19 22 Отговор
    Харесвам малките автомобили, практични са но… по икономични от новите дизели????
    Мерцедес 220 BLUETEC , при скорост 140 км/ ч - разход 4,8 л! Колко ще е разхода на реното при тази скорост на магистралата ?
    Плащат ви за да го хвалите, ама малко се съобразявайте и не пишете глупости!

    Коментиран от #17, #18

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Лично мнение

    19 6 Отговор

    До коментар #14 от "Мемфис":

    Разходът ще е същият, но в града ще е по-икономичен, а и дизел в града не е добре, нито за здравето ти, нито за колата. Дизелите са само за извънградско, а това си е градска кола с възможности и на извънградска. Далеч по-добър и основно по-евтин вариант за нормална семейна кола. А що се отнася до тестът, то според мен си е реален посочени са и минусите на колата, щото ако им плащаха, нямаше да име минуси, като в някои други БГ сайтове, които няма да споменавам.
  • 18 Име

    12 1 Отговор

    До коментар #14 от "Мемфис":

    Тук ревютата са смислени и няма само хвалебствия, като в пикливия dir, например.
  • 19 Вайййй

    9 10 Отговор
    Мноо грозен талавизора вътре, иначе ко ми го подари некой шго взема, шот аз толо паре неам!
  • 20 Форумен драскач

    9 11 Отговор

    До коментар #13 от "Ицо":

    При 0,3 коефициент на съпротивление и 1,8 четирицилиндров мотор, разходът на гориво на магистралата ще е доста по-висок. А пък ако си вярващ на експерти и производители, иди на църква и си запали свещ.

    Коментиран от #21

  • 21 Бангеев

    8 2 Отговор

    До коментар #20 от "Форумен драскач":

    Е, не, на теб и на такива като теб ще вярваме. Естествено, че на експерти вярвам, а тук има такива. Може да не са върха, но за БГ стандартите са си ТОП. Иначе чета и европейските издания и ревютата им са сходни.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Чеги Набара

    7 4 Отговор
    Единствено лошото е,че няма комби,еле,ако имаше комби....ти да видиш....
  • 24 Др.Тодор Живков 🇧🇬

    12 21 Отговор
    Новото френско недоразумение рено кли тор.

    Коментиран от #29

  • 25 110

    11 5 Отговор
    Разлика от 10к лв просто не издържа сметките, да кажем, че бензинът гори 2л повече, при цена от 3лв/л., разликата в покупната цена ще се избие след 170к километра, което особено за малък автомобил е несериозно.

    Коментиран от #27

  • 26 Йккк

    6 10 Отговор
    Микро мазда ..... Нищо особенно...
  • 27 Сър Мастър Бейтс

    8 6 Отговор

    До коментар #25 от "110":

    Абсолютно точно. Да не говорим, че поддържаш две системи - двигател и батерия, т.е. двойно повече потенциални проблеми. Тази версия е само за някой/някоя, който много държи колата да е автоматик. Не казвам, че 3-цилиндровите турбинирани двигателчета са върха на сладоледа, но при тази ценова разлика просто хибрида не си заслужава.

    Коментиран от #31

  • 28 Величко

    6 4 Отговор
    оффф ... , мразя рекламите защото лъжат повече от мен ! Никога не купувам нищо , което се рекламира ...
  • 29 Дфен

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "Др.Тодор Живков 🇧🇬":

    По добре от в.г.на
  • 30 Някой

    5 4 Отговор
    1,8 кубика, 160 коня е добре, обаче напишете колко е дълга колата, всичко под 4,3-4,5 м. Става само за града и за 2-ма възрастни. За 4-ма възрастни и магистрала си трябва по-сериозен автомобил.
  • 31 Някой

    13 9 Отговор

    До коментар #27 от "Сър Мастър Бейтс":

    3-цилиндровите турбинирани двигател 1,0-1,2 литра, ако ще турбина от танк да им сложат пак за нищо не стават особено на ниски обороти. След 100 000 км, дори след 50 000 са за боклука, защото се карат близо до максимума им. Днешните автомобили дори от ниския клас тежат 1,3-1,5 тона. Двигаталя бензин трябва да е поне 2,0 литра 6 циливдъра, дизел може и 1,6 четири. Минимума за бензинов двигател е 1,5; 1,6 и 1,8 литра, а още по-добре 2,0 или повече. Има много по-важни неща от разхода.
    Пък и малките,1,0 литра три цилиндъра са икономични само на стенда в лацораторияга. В реални условия в града, на магистрала, където има баири харчат колкото 2,0 литров двигател.

    Коментиран от #32, #33, #35, #37, #41

  • 32 Ввв

    5 11 Отговор

    До коментар #31 от "Някой":

    Аааа моля ти се,джендърите ще подскочат сега и ще кажат,че този “инжинерен връх” с вкус на френска манджа с грозде гори 2/100 на магистралата с 160км.час
  • 33 Сър Мастър Бейтс

    6 5 Отговор

    До коментар #31 от "Някой":

    Съгласен съм, че двигател с малка кубатура и турбо няма как да бъде толкова надежден колкото голям атмосферен такъв. Но ако всички 3 цилиндрови двигатели с турбо умираха на 100к км и по-малко, производителите щяха да фалират заради гаранционна подмяна на двигатели. Това, което аз знам за малките двигатели с турбо е, че искат честа смяна на маслото в рамките на 5-6000 км максимум. Така докарват някъде до към 200к и отиват за скрап.
  • 34 Клито

    6 2 Отговор
    Хубава, но малка кола. Евала за двигателите, най-после 160к.с. е супер.и като хибрид е възможен реален разход под 5, дизела го забравяме. Жалко, че карам евтино рено-дачия дъстър 1.0 100к.с. на газ... е трагично бавна, но разхода сега ми е 9гъз, иначе лятото го бях докарал на 7. Ако искаш ново кола това е положението, иначе отпред ми е кия, отзад форд/Мазда нещо подобно.
  • 35 Дфен

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Някой":

    Продадох я иначе хващах бас че гори под 10 лева газ на магистрала и в града.
  • 36 Счетоводител

    2 5 Отговор
    Чисто нова, 1-ка с газ, 5 бензин или 7 газ при 130-140 км/час на магистралата. Иначе меган електрически има разход 15.4кВ/100 км, което е 9-10 лв при зарядна станция иначе 36 часа вкъщи на 230V. А дизела, е, това е за богатите :)
  • 37 демократ

    8 1 Отговор

    До коментар #31 от "Някой":

    Тяа е малка кола бе пич къв двигател искаш 7.2 ли?
  • 38 Готина количка

    2 1 Отговор
    Но ще си карам старите бараки, все пак са с Евро 6 и скоро няма да ги ограничат, имат още много хиляди км да минат, 0 проблеми, 0 дефекти, разхода на горива си е ОК. Нямат всички тези екстри, но и тези които имат не използвам всички. Имат мощен и надежден двигател, здрава ходова част, комфорт, нисък шум дори и при 160км/ч и радио със CD в колата. Телевизия ни гледам и в къщи, камо ли в колата.
  • 39 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Говорех":

    И кой е този хибрид с 300 коня, където двигателя му е 180 от 2 литра кубатура? Любопитство, просто...
  • 40 Тошо

    2 0 Отговор
    Имам Клио 4, 1.5DCI, мод. 2019г. и мога да кажа че разхода съм го свалял на дълго до 3.8л, без включен климатик.С климатика разхода отива до 4.3л/100.Тези бензиновите версии особено 1.2, не мисля че може да стигне такъв разход.Иначе не ми допадна интериора на това Клио, прекалено много дисплей, ръбове и пластмаси, но може би за модел 2025г. това е нормално.На другите марки колите изглеждат вътре подобно.

    Коментиран от #42, #46

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Хеми значи бензин

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Тошо":

    С хибрид градско пада
  • 43 Дифорс

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "да бе..":

    От описано от теб си проличава, че нито имаш Приус нито разбираш от хибриди.
  • 44 Тодор

    5 2 Отговор
    Повечето писачи не могат за си позволят това бижу ,за разлика от жена ми.Обещах.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 6135

    2 0 Отговор
    Трябва да се отбележи, че в този клас градски колички Клиото държи първенството и като параметри и като цена. Все пак базовият модел е под 20,000 евро, докато една прилична семейна кола за по-дълги пътувания обикновено е над 40,000!