Last news in Fakti

6 Декември, 2003 00:00 2 283 0

Минало незабравимо

  • chevrolet-
  • kalos-
  • 1.4 16v dohc-
  • chevrolet kalos

След като един от най-големите корейски концерни за производство на автомобили Daewoo изпадна в тежка финансова криза бе “погълнат” от американския гигант GM. След известна пауза корейските модели отново са на поточната линия, този път обаче с емблемата на Chevrolet. Темата на материала ни третира един “бивш кореец”, моделното име на който е Kalos - субкомпактен автомобил с италиански дизайн. Колата вече се предлага и на българския пазар във версии седан и хечбек и е оборудвана с 1.2- и 1.4-литрови агрегати. Ние се спряхме на варианта с пет врати и най-мощния двигател от гамата 1.4 16V DOHC.

 Екстериор

Що се отнася до дизайна, новият Chevy изглежда точно така, както и бившето Daewoo - смели форми, изваяни от фирмените дизайнери, но с решаващата помощ на гения от ItalDesign Джуджаро. Промените са съвсем минимални и могат да се определят като козметични. Най-основната е отделянето на предните пътепоказатели от основните светлини. Иначе линиите на Chevy Kalos са стилни, като не липсва и минимална доза агресия, неприсъща за повечето от алтернативите. Много добре е разчетено съотношението между остъклената площ на автомобила, разделящите я колони и останалите панели. Полегатото ветроупорно стъкло значително подобрява обтекаемостта на автомобила и се отразява благоприятно на комфорта в салона.

 Интериор

Вече стана дума че стъклата допринасят за визуален простор в купето. В останалите елементи от интериора обаче ясно личи решението за понижаване на цената. Пластмасата не е от най-качествените. Аналоговите прибори не впечатляват с екстравагантност, а седалките нямат нищо общо с нито един от “чистокръвните” Chevrolet-и. Въпреки това те са удобни, имат прилична странична поддръжка и не изморяват дори и по-дълги пътувания. Отзад, имайки предвид компактните размери на автомобила, е достатъчно широко.

Багажното отделение също е с доста приличен обем за подобен род автомобили. С други думи салонът е просторен, функционален, като не блести с екстравагантност и присъщите за екстериора смели решения. Един от основните недостатъци е намалената видимост в централното огледало за обратно виждане. Това се дължи на средния подглавник и на малко по-високото разположение на задната седалка.

 Двигател

1.4-литровата машина е снабдена с по четири клапана цилиндър и два разпределителни вала. Притежава отлична пъргавина и осигурява завидна динамика на автомобила. Ускорението от място и доускорението при висока скорост са много добри. За съжаление тези пориви на мотора не остават безнаказани. Най-късно на бензиноколонката се забелязва, че Kalos харчи малко повече от своите конкуренти - все пак автомобилът е с американска емблема на радиаторната решетка. Окачването е твърдичко, но по нищо не отстъпва на конкурентите.

Въпреки немалката височина на колата, центърът на тежестта е доста ниско, което прави Kalos стабилен в завоите. Спирачната система е перфектна и предвид лекото купе си върши работата без забележки. Проблем се явява кормилната уредба. При скорост над 100 километра, дори и на абсолютно права отсечка водачът непрекъснато трябва да коригира треакторията на движение. Това става с леки завъртания на волана, но с това се свиква и би се оказало проблем само за по-неопитните водачи и по-точно водачки. Очевидно е, че при настройката на окачването инженерите са предвидили по-спокоен маниер на управление, изключващ високи скорости. Този недостатък се отразява благоприятно в градски условия, като значително подобрява маневреността на автомобила - не забравяйте, че автомобили от този клас са предназначени предимно за градско каране.

 Цена

На никакъв контрол не се поддават желанията на клиентите за покупка на автомобил. Във възможностите на GM е единствено да избере добър маркетинг на продукта. Точно тук личи, че американците са се замислили сериозно и са постигнали добро съотношение цена/оборудване/качество. А това в крайна сметка не може да не се отрази на продажбите в положителен смисъл. Цената е под средната за класа, качеството е повишено значително и въпреки недостатъците по отношение на интериор Chevrolet Kalos е една примамлива алтернатива в сегмента на субкомпактните возила.

 

Chevrolet Kalos 1.4i 16V DOHC
Плюсове
1. Новият Chevy изглажда точно така, както бившето Daewoo - смели и стилни форми, главна заслуга за които има италианската студия ItalDesign и по-точно гения Джуджаро.
2. 1.4-литровият агрегат се характеризира с перфектно доускорение и еластичност, предостатъчни за сравнително лекото купе (хечбек) на Chevrolet Kalos.
3. Спирачната система е отлична.
4. Окачването е твърдо, но стабилността в завои е много добра за автомобил от този сегмент.
Минуси
1. Един от недостатъците е свързан с кормилната уредба и по-точно прекалено лекия волан при висока скорост.
2. Пластмасовите детайли в салона не отговарят на имиджа на марката, изглеждат евтини и недотам качествени.
3. Уредите на арматурното табло са информативни, но прекалено елементарни.
4. Средният подглавник отзад пречи на видимостта от централното огледало.

 

Технически характеристики
Двигател четирицилиндров четри клапана на цилиндър
Работен обем 1 399 куб. см.
Максимална мощност 69 Kw/94 к.с. при 6 200 об./мин.
Максимален въртящ момент 126 Нм при 4 200 об/мин.
Скоростна кутия механична, петстепенна
Степен на сгъстяване 9.5: 1
Маса на единица мощност 11.1 кг/к.с. (15.1 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 880
1 670
1 490
Междуосие 2 480
Маса, кг 1 040
Допустимо натоварване, кг 495
Обем на багажника, л. 220 - 735
Вместимост на резервоара, л 45

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран


8.6 л/100км
6.1 л/100км
7.0 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
11.1
Максимална скорост 175 км/ч.
Гуми 175/70R13
Спирачки:
отпред
отзад

дискови вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 20 030

 

Базово оборудване
Дигитален часовник, резервно колело с нормален размер, датчик за налягане на маслото, датчик за спирачна течност, сигнализация за отворена врата, зумер за забравени включени фарове, предни седалки с джобове на облегалките, поставка за чаши, четири въздушни възглавници, климатик, ABS, нагревател и система за почистване на задното стъкло, имобилайзер, подготовка за монтаж на детска седалка, радиокасетофон с четири високоговорителя, странични отопляеми огледала, задна светлина за мъгла, ел. предни стъкла, фарове за мъгла, тонирани стъкла, серво усилител на волана, регулируем напред-назад волан, брони в цвета на автомобила, предна седалка регулируема по височина, централно заключване и др.
Гаранция
Три години или 100 000 километра пробег
Цената е за България с включени мита, акциз, такси и ДДС

 

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА