След като един от най-големите корейски концерни за производство на автомобили Daewoo изпадна в тежка финансова криза бе “погълнат” от американския гигант GM. След известна пауза корейските модели отново са на поточната линия, този път обаче с емблемата на Chevrolet. Темата на материала ни третира един “бивш кореец”, моделното име на който е Kalos - субкомпактен автомобил с италиански дизайн. Колата вече се предлага и на българския пазар във версии седан и хечбек и е оборудвана с 1.2- и 1.4-литрови агрегати. Ние се спряхме на варианта с пет врати и най-мощния двигател от гамата 1.4 16V DOHC.
Екстериор
Що се отнася до дизайна, новият Chevy изглежда точно така, както и бившето Daewoo - смели форми, изваяни от фирмените дизайнери, но с решаващата помощ на гения от ItalDesign Джуджаро. Промените са съвсем минимални и могат да се определят като козметични. Най-основната е отделянето на предните пътепоказатели от основните светлини. Иначе линиите на Chevy Kalos са стилни, като не липсва и минимална доза агресия, неприсъща за повечето от алтернативите. Много добре е разчетено съотношението между остъклената площ на автомобила, разделящите я колони и останалите панели. Полегатото ветроупорно стъкло значително подобрява обтекаемостта на автомобила и се отразява благоприятно на комфорта в салона.
Интериор
Вече стана дума че стъклата допринасят за визуален простор в купето. В останалите елементи от интериора обаче ясно личи решението за понижаване на цената. Пластмасата не е от най-качествените. Аналоговите прибори не впечатляват с екстравагантност, а седалките нямат нищо общо с нито един от “чистокръвните” Chevrolet-и. Въпреки това те са удобни, имат прилична странична поддръжка и не изморяват дори и по-дълги пътувания. Отзад, имайки предвид компактните размери на автомобила, е достатъчно широко.
Багажното отделение също е с доста приличен обем за подобен род автомобили. С други думи салонът е просторен, функционален, като не блести с екстравагантност и присъщите за екстериора смели решения. Един от основните недостатъци е намалената видимост в централното огледало за обратно виждане. Това се дължи на средния подглавник и на малко по-високото разположение на задната седалка.
Двигател
1.4-литровата машина е снабдена с по четири клапана цилиндър и два разпределителни вала. Притежава отлична пъргавина и осигурява завидна динамика на автомобила. Ускорението от място и доускорението при висока скорост са много добри. За съжаление тези пориви на мотора не остават безнаказани. Най-късно на бензиноколонката се забелязва, че Kalos харчи малко повече от своите конкуренти - все пак автомобилът е с американска емблема на радиаторната решетка. Окачването е твърдичко, но по нищо не отстъпва на конкурентите.
Въпреки немалката височина на колата, центърът на тежестта е доста ниско, което прави Kalos стабилен в завоите. Спирачната система е перфектна и предвид лекото купе си върши работата без забележки. Проблем се явява кормилната уредба. При скорост над 100 километра, дори и на абсолютно права отсечка водачът непрекъснато трябва да коригира треакторията на движение. Това става с леки завъртания на волана, но с това се свиква и би се оказало проблем само за по-неопитните водачи и по-точно водачки. Очевидно е, че при настройката на окачването инженерите са предвидили по-спокоен маниер на управление, изключващ високи скорости. Този недостатък се отразява благоприятно в градски условия, като значително подобрява маневреността на автомобила - не забравяйте, че автомобили от този клас са предназначени предимно за градско каране.
Цена
На никакъв контрол не се поддават желанията на клиентите за покупка на автомобил. Във възможностите на GM е единствено да избере добър маркетинг на продукта. Точно тук личи, че американците са се замислили сериозно и са постигнали добро съотношение цена/оборудване/качество. А това в крайна сметка не може да не се отрази на продажбите в положителен смисъл. Цената е под средната за класа, качеството е повишено значително и въпреки недостатъците по отношение на интериор Chevrolet Kalos е една примамлива алтернатива в сегмента на субкомпактните возила.
Chevrolet Kalos 1.4i 16V DOHC
|
Плюсове
|
1. Новият Chevy изглажда точно така, както бившето Daewoo - смели и стилни форми, главна заслуга за които има италианската студия ItalDesign и по-точно гения Джуджаро. 2. 1.4-литровият агрегат се характеризира с перфектно доускорение и еластичност, предостатъчни за сравнително лекото купе (хечбек) на Chevrolet Kalos. 3. Спирачната система е отлична. 4. Окачването е твърдо, но стабилността в завои е много добра за автомобил от този сегмент. |
Минуси
|
1. Един от недостатъците е свързан с кормилната уредба и по-точно прекалено лекия волан при висока скорост. 2. Пластмасовите детайли в салона не отговарят на имиджа на марката, изглеждат евтини и недотам качествени. 3. Уредите на арматурното табло са информативни, но прекалено елементарни. 4. Средният подглавник отзад пречи на видимостта от централното огледало. |
Технически характеристики
|
|
Двигател | четирицилиндров четри клапана на цилиндър |
Работен обем | 1 399 куб. см. |
Максимална мощност | 69 Kw/94 к.с. при 6 200 об./мин. |
Максимален въртящ момент | 126 Нм при 4 200 об/мин. |
Скоростна кутия | механична, петстепенна |
Степен на сгъстяване | 9.5: 1 |
Маса на единица мощност | 11.1 кг/к.с. (15.1 кг/Kw) |
Габарити: дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 880 1 670 1 490 |
Междуосие | 2 480 |
Маса, кг | 1 040 |
Допустимо натоварване, кг | 495 |
Обем на багажника, л. | 220 - 735 |
Вместимост на резервоара, л | 45 |
Разход на гориво: |
8.6 л/100км 6.1 л/100км 7.0 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
11.1 |
Максимална скорост | 175 км/ч. |
Гуми | 175/70R13 |
Спирачки: отпред отзад |
дискови вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 20 030 |
Базово оборудване
|
Дигитален часовник, резервно колело с нормален размер, датчик за налягане на маслото, датчик за спирачна течност, сигнализация за отворена врата, зумер за забравени включени фарове, предни седалки с джобове на облегалките, поставка за чаши, четири въздушни възглавници, климатик, ABS, нагревател и система за почистване на задното стъкло, имобилайзер, подготовка за монтаж на детска седалка, радиокасетофон с четири високоговорителя, странични отопляеми огледала, задна светлина за мъгла, ел. предни стъкла, фарове за мъгла, тонирани стъкла, серво усилител на волана, регулируем напред-назад волан, брони в цвета на автомобила, предна седалка регулируема по височина, централно заключване и др. |
Гаранция
|
Три години или 100 000 километра пробег |
Цената е за България с включени мита, акциз, такси и ДДС |
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА