Last news in Fakti

29 Ноември, 2003 00:00 1 832 0

Метаморфоза

  • volvo-
  • s40-
  • s60-
  • volvo s40

За целия период на съществуването си старото S40 на Volvo така и не успя да грабне съвсем сърцата на клиентите. Най-”малкият” автомобил в моделната гама на викингите си оставаше недолюбван, за сметка на по-”големите” си събратя, от които като че ли най-вървежен се оказа S60. По всичко личи обаче, че от началото на следващата година всичко ще се промени. Именно тогава на пазара ще се появи наследникът на сегашното S40, а при него всичко ще бъде по-различно, при това - в добрия смисъл. Младокът носи всички отличителни черти на

воините от Гьотеборг

като дори повечето от анализаторите го определят като умалено копие на модела S60. Повечето от присъщите на Volvo дизайнерски елементи присъстват и при новото попълнение. Красноречиво потвърждение на това твърдение поднасят V-образната форма на предния капак, типичната радиаторна решетка, пресечена по диагонала от хромирана лайсна, както и специфичните задни светлини. Освен всичко друго коефициентът на въздушно съпротивление (Cx-0.31) също говори, че шведските конструктори и този път добре са се справили с поставената им задача. Отличното разпределение на пропорциите между отделните части на возилото придава на новото S40 много по-голяма доза агресия и подчертава динамичното му излъчване.

Докато външността на S40 обаче не оставя никакво съмнение относно родовата му принадлежност, при техническите решения северното возило е събрало значително донорство. До 60 процента от отделните модули при Volvo S40 са идентични с тези при Ford Focus C-Max и Mazda 3. За щастие обаче в изработката на интериора също няма да откриете явен израз на тази “размяна на гени”. Средната конзола и арматурното табло като цяло по-скоро са изработени в нетипичен за скандинавците разточителен стил. Единствената слабост, която може да се отбележи е евтиното гумено уплътнение около скоростния лост, което никак не се връзва с качеството на останалите материали в салона. Седалките също са нови, предлагат отлична ергономичност и възможност за регулиране в няколко посоки.

Ако погледнете към габаритите пък там

настъпват осезаеми промени

в сравнение с предходния модел. Така например новото S40 е с 48 мм по-късо, но за сметка на това нараства на широчина и височина, съответно с 54 и 44 мм. Междуосието пък е увеличено с цели 78 мм. Погледнато от втория ред места за седене, направените промени оказват изключително благотворно въздействие върху понятията комфорт и удобство при пътуване за пасажерите отзад. Проблем се забелязва единствено в товарния отсек, чийто обем при новото Volvo S40 е намален от 470 на 404 литра. С бързото “прибиране” на задните седалки обаче отново се отваря значително пространство за багаж, включително за предмети с дължина до 1.75 метра.

По отношение на сигурността шведите винаги са полагали серизони усилия, като Volvo S40 не прави изключение. Серийно автомобилът се предлага с шест въздушни възглавници, като отпред те са двустепенни, включително и въздушни завеси, които покриват рисковата зона между предните и страничните колонки. За допълнителна безопасност на пасажерите конструкторите използват четири различни вида стомана при направата на каросерията, отчитайки най-вече опасностите именно при пътен инцидент. В базовото оборудване влизат и системи за активна безопасност като ABS, DTSC и ESP.
При двигателите се наблюдава доста голямо разнообразие, като топверсията на Volvo S40 ще бъде оборудвана с 2.5-литров бензинов турбоагрегат, при когото мощността е 220 к.с. Ще се предлагат също така петцилиндров 2.4-литров бензинов двигател и 2.0-литров дизел Common-Rail. До края на следващата година ще се появи и бензинов мотор с работен обем 1.6 литра. Цената на новото Volvo S40 пък ще започва от около 20 000 евро.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА