“Един за всички, всички за един” - тези думи изречени от устата на мускетарите и написани от Александър Дюма обобщават представата за приятелство, доблест, любов, доверие и още куп добродетели. Един от съвременните мускетари е с азиатски произход, но гореизброените добродетели съвсем не са му чужди. Естествено, че темата на този материал не засяга някоя личност, а съвсем обяснимо - автомобил. “Чаровният мускетар” е дело на корейския концерн Hyundai и представлява обновена версия на най-малкия модел на компанията Atos. Симпатичното возило попада в условния клас на т. нар. микрованове, а платформата му спада към долния сегмент на субкомпактния клас. Директните алтернативи, продавани у нас са само две - Opel Agila и Suzuki Wagon R+, като рюселсхаймският мъник е копиран от японския първообраз. Всичко това става реално заради участието с немалък дял на гиганта GM в компанията Suzuki. Та да си дойдем на темата. Корейците доста смело се впускат в този недотам разработен клас, но както изглежда имат и ще имат успех. Първо да поясним какво точно означава микрован. Основната идея е да се съчетаят възможно най-голямо полезно пространство при минимални размери. В последните години тази концепция донесе съществен успех на големи ванове като Scenic и Voyager. Целта сега е предимствата им да станат достъпни и за движещите се в натовареното градско движение. Екипът ни направи продължителен тест на новия Atos, като точната модификация, която изпитахме е Hyundai Atos Prime 1.1 GL. По традиция започваме разглеждането на автомобила отвън навътре.
Екстериор
Габаритите на Atos Prime веднага подсказват, че този автомобил безпроблемно се движи в натоварения градски трафик, като от друга страна корейците са компенсирали малките дължина и широчина с по-голяма височина. Визията, сравнена с предшественика, е значително подобрена.
Новите предни светлини, радиаторна решетка и броня определено правят “мъника” доста по-симпатичен, особено на нежните ни половинки. Задните светлини също са променени, като при новите явно се вижда влиянието от по-големия брат Getz. Всички тези “реформи” превръщат грозничкото, но функционално автомобилче, в също толкова функционален, но далеч по-привлекателен микрован.
Интериор
На човек, който току-що слиза от седан от среден клас, пространството в Atos Prime ще му се стори доста малко. Това чувство ще отшуми бързо, тъй като усещането не е потискащо. Голямата остъклена площ, личаща най-вече от огромното за габаритите на Atos ветроупорно стъкло, определено е предпоставка за комфорт. С други думи простор не липсва. Малките седалки са твърдички, без изразена странична поддръжка, но са удобни и ергономични. За това най-съществена роля играе перфектно изчислената лумбална изпъкналост, която не изморява водача и пасажерите дори и при по-дълги пътувания. Страничните огледала са големи и информативни, което е още един плюс за Atos, особено що се касае до натоварения градски трафик. Отпред мястото за краката на водача и пасажера до него е много прилично, но отзад интимността между пътниците е задължителна.
Това обаче едва ли е недостатък за Atos Prime, тъй като е характерна черта за всички автомобили от долния сегмент на субкомпактния клас. Иначе уредите са изцяло аналогови, информативни са и са вградени в табло с екстравагантен вид. Отворите за въздух са изпъкнали в горната си част и са кръгли, което подсилва авангардността в купето. Багажникът никак не е малък, а ако се окаже недостатъчен, делимата задна седалка може частично или изцяло да се прибере напред и обемът на товарния отсек става чудовищен за това малко возило.
Двигател
Двигателят е нов и една от разликите му с предшественика е увеличеният обем. Мощността също никак не е малка, като се има предвид изключително лекото купе. Агрегатът е снабден с по три клапана на цилиндър и мощност 62 конски сили. Всяка от тях тегли по-малко от 15 килограма, което осигурява добра пъргавина на Atos. “Чаровният мускетар” се представя чудесно и в ускорението. Еластичността му е отлична, за което спомагат подходящо подбраните предавателни числа на петстепенната механична скоростна кутия. За автомобилите от този клас е по-нормално да достигат максималния си въртящ момент по-късно, именно както е при корейския мъник.
Спирачките, въпреки липсата на ABS, са перфектни, но най-учудващото е добрата стабилност на лекото купе в завои. Заслуга за това има подобреното независимо предно окачване и леко сниженият център на тежестта. Управлението е много прецизно и дори липсата на серво не пречи на безпроблемното маневриране.
Цена
В класа на малките ванове Hyundai Atos е една от най-интересните алтернативи. Цената просто е без конкуренция. Изключително атрактивна за целия пазар на нови автомобили у нас. За тези пари получавате “мускетар”, който ще ви е верен, може да се разчита на него, а ако сте жена няма как да не се влюбите. Не вярвате ли? Честна мускетарска.
Hyundai Atos Prime 1.1 GL
|
Плюсове
|
1. В класа на малките ванове Hyundai Atos е една от най-интересните алтернативи. Цената просто е без конкуренция. 2. Маневреността на автомобилчето е отлична за натовареното градско движение. 3. Еластичността на новия 1.1-литров агрегат е отлична, за което спомагат и подходящо подбраните предавателни числа на петстепенната механична скоростна кутия. 4. Заради подобреното независимо предно окачване и снижения център на тежестта стабилността на Atos Prime в завои е много добра. 5. Екстериорът на новия Hyundai Atos Prime е доста подобрена, което за щастие не се е отразило на функционалността. 6. Перфектно изчислената лумбална изпъкналост на предните седалки не изморява водача и пасажерите дори и при по-дълги пътувания. 7. Страничните огледала за обратно виждане са големи и информативни, което е още един плюс за обновения Atos Prime, особено що се касае до натоварения градски трафик. |
Минуси
|
1. Малките твърдички седалки са без изразена странична поддръжка, което води до лек дискомфорт при по-остри завои. |
Технически характеристики
|
|
Двигател | Редови, четирицилиндров, четири клапана на цилиндър |
Работен обем | 1 100 куб. см. |
Максимална мощност | 46 Kw/62 к.с. при 5 500 об./мин. |
Максимален въртящ момент | 96 Нм при 3 200 об/мин. |
Скоростна кутия | механична, петстепенна |
Степен на сгъстяване | 9.5: 1 |
Маса на единица мощност | 14.9 кг/к.с. (20.1 кг/Kw) |
Габарити: дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 495 1 495 1 680 |
Междуосие | 2 380 |
Маса, кг | 922 |
Допустимо натоварване, кг | 394 |
Обем на багажника, л | 219 - 889 |
Вместимост на резервоара, л | 35 |
Разход на гориво: градски извънградски комбиниран |
7.2 л/100км 4.8 л/100км 5.8 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
16.1 |
Максимална скорост | 148 км/ч. |
Гуми | 155/70R13 |
Спирачки: отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 15 928 |
Базово оборудване
|
Климатик, имобилайзер, високо окачване, аербег за водача, фар за мъгла отзад, пиротехнически предпазни колани, тонирани стъкла, размразител и чистачка на задното стъкло, дигитален часовник, отваряне на багажното отделение и резервоара от място на водача, централно заключване, кора на багажника, аудиоподготовка + предни високоговорители окабеляване и антена, делима задна седалка в съотношение 50/50 и др. |
Гаранция
|
ри години или 100 000 километра пробег |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС |
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА