Last news in Fakti

15 Ноември, 2003 00:00 2 786 0

Чаровният мускетар

  • hyundai-
  • hyundai atos prime 1.1 gl-
  • atos prime

“Един за всички, всички за един” - тези думи изречени от устата на мускетарите и написани от Александър Дюма обобщават представата за приятелство, доблест, любов, доверие и още куп добродетели. Един от съвременните мускетари е с азиатски произход, но гореизброените добродетели съвсем не са му чужди. Естествено, че темата на този материал не засяга някоя личност, а съвсем обяснимо - автомобил. “Чаровният мускетар” е дело на корейския концерн Hyundai и представлява обновена версия на най-малкия модел на компанията Atos. Симпатичното возило попада в условния клас на т. нар. микрованове, а платформата му спада към долния сегмент на субкомпактния клас. Директните алтернативи, продавани у нас са само две - Opel Agila и Suzuki Wagon R+, като рюселсхаймският мъник е копиран от японския първообраз. Всичко това става реално заради участието с немалък дял на гиганта GM в компанията Suzuki. Та да си дойдем на темата. Корейците доста смело се впускат в този недотам разработен клас, но както изглежда имат и ще имат успех. Първо да поясним какво точно означава микрован. Основната идея е да се съчетаят възможно най-голямо полезно пространство при минимални размери. В последните години тази концепция донесе съществен успех на големи ванове като Scenic и Voyager. Целта сега е предимствата им да станат достъпни и за движещите се в натовареното градско движение. Екипът ни направи продължителен тест на новия Atos, като точната модификация, която изпитахме е Hyundai Atos Prime 1.1 GL. По традиция започваме разглеждането на автомобила отвън навътре.

Екстериор

Габаритите на Atos Prime веднага подсказват, че този автомобил безпроблемно се движи в натоварения градски трафик, като от друга страна корейците са компенсирали малките дължина и широчина с по-голяма височина. Визията, сравнена с предшественика, е значително подобрена.

Новите предни светлини, радиаторна решетка и броня определено правят “мъника” доста по-симпатичен, особено на нежните ни половинки. Задните светлини също са променени, като при новите явно се вижда влиянието от по-големия брат Getz. Всички тези “реформи” превръщат грозничкото, но функционално автомобилче, в също толкова функционален, но далеч по-привлекателен микрован.

 Интериор

На човек, който току-що слиза от седан от среден клас, пространството в Atos Prime ще му се стори доста малко. Това чувство ще отшуми бързо, тъй като усещането не е потискащо. Голямата остъклена площ, личаща най-вече от огромното за габаритите на Atos ветроупорно стъкло, определено е предпоставка за комфорт. С други думи простор не липсва. Малките седалки са твърдички, без изразена странична поддръжка, но са удобни и ергономични. За това най-съществена роля играе перфектно изчислената лумбална изпъкналост, която не изморява водача и пасажерите дори и при по-дълги пътувания. Страничните огледала са големи и информативни, което е още един плюс за Atos, особено що се касае до натоварения градски трафик. Отпред мястото за краката на водача и пасажера до него е много прилично, но отзад интимността между пътниците е задължителна.

Това обаче едва ли е недостатък за Atos Prime, тъй като е характерна черта за всички автомобили от долния сегмент на субкомпактния клас. Иначе уредите са изцяло аналогови, информативни са и са вградени в табло с екстравагантен вид. Отворите за въздух са изпъкнали в горната си част и са кръгли, което подсилва авангардността в купето. Багажникът никак не е малък, а ако се окаже недостатъчен, делимата задна седалка може частично или изцяло да се прибере напред и обемът на товарния отсек става чудовищен за това малко возило.

Двигател

Двигателят е нов и една от разликите му с предшественика е увеличеният обем. Мощността също никак не е малка, като се има предвид изключително лекото купе. Агрегатът е снабден с по три клапана на цилиндър и мощност 62 конски сили. Всяка от тях тегли по-малко от 15 килограма, което осигурява добра пъргавина на Atos. “Чаровният мускетар” се представя чудесно и в ускорението. Еластичността му е отлична, за което спомагат подходящо подбраните предавателни числа на петстепенната механична скоростна кутия. За автомобилите от този клас е по-нормално да достигат максималния си въртящ момент по-късно, именно както е при корейския мъник.

Спирачките, въпреки липсата на ABS, са перфектни, но най-учудващото е добрата стабилност на лекото купе в завои. Заслуга за това има подобреното независимо предно окачване и леко сниженият център на тежестта. Управлението е много прецизно и дори липсата на серво не пречи на безпроблемното маневриране.

 Цена

В класа на малките ванове Hyundai Atos е една от най-интересните алтернативи. Цената просто е без конкуренция. Изключително атрактивна за целия пазар на нови автомобили у нас. За тези пари получавате “мускетар”, който ще ви е верен, може да се разчита на него, а ако сте жена няма как да не се влюбите. Не вярвате ли? Честна мускетарска.

Hyundai Atos Prime 1.1 GL
Плюсове
1. В класа на малките ванове Hyundai Atos е една от най-интересните алтернативи. Цената просто е без конкуренция.
2. Маневреността на автомобилчето е отлична за натовареното градско движение.
3. Еластичността на новия 1.1-литров агрегат е отлична, за което спомагат и подходящо подбраните предавателни числа на петстепенната механична скоростна кутия.
4. Заради подобреното независимо предно окачване и снижения център на тежестта стабилността на Atos Prime в завои е много добра.
5. Екстериорът на новия Hyundai Atos Prime е доста подобрена, което за щастие не се е отразило на функционалността.
6. Перфектно изчислената лумбална изпъкналост на предните седалки не изморява водача и пасажерите дори и при по-дълги пътувания.
7. Страничните огледала за обратно виждане са големи и информативни, което е още един плюс за обновения Atos Prime, особено що се касае до натоварения градски трафик.
Минуси
1. Малките твърдички седалки са без изразена странична поддръжка, което води до лек дискомфорт при по-остри завои.

 

Технически характеристики
Двигател Редови, четирицилиндров, четири клапана на цилиндър
Работен обем 1 100 куб. см.
Максимална мощност 46 Kw/62 к.с. при 5 500 об./мин.
Максимален въртящ момент 96 Нм при 3 200 об/мин.
Скоростна кутия механична, петстепенна
Степен на сгъстяване 9.5: 1
Маса на единица мощност 14.9 кг/к.с. (20.1 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 495
1 495
1 680
Междуосие 2 380
Маса, кг 922
Допустимо натоварване, кг 394
Обем на багажника, л 219 - 889
Вместимост на резервоара, л 35
Разход на гориво:
градски
извънградски
комбиниран

7.2 л/100км
4.8 л/100км
5.8 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
16.1
Максимална скорост 148 км/ч.
Гуми 155/70R13
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 15 928

 

Базово оборудване
Климатик, имобилайзер, високо окачване, аербег за водача, фар за мъгла отзад, пиротехнически предпазни колани, тонирани стъкла, размразител и чистачка на задното стъкло, дигитален часовник, отваряне на багажното отделение и резервоара от място на водача, централно заключване, кора на багажника, аудиоподготовка + предни високоговорители окабеляване и антена, делима задна седалка в съотношение 50/50 и др.
Гаранция
ри години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА