Last news in Fakti

8 Ноември, 2003 00:00 1 492 0

Спестовникът от Волфсбург

  • volkswagen-
  • cc1-
  • cc2

Преди близо година Volkswagen показа на бял свят студия, която силно впечатли шофьорите по света. Най-силното качество на нестандартното возило беше това, че не винаги е необходимо да се разкарвате до бензиностанция, а може да си носите резервно гориво за следващите 100 км пробег в шише от минерална вода. Разходът на концепткара беше един литър бензин на 100 км. Много бързо след дебюта на студията обаче се оказа, че влизането й в серийно производство е невъзможно, тъй като освен неоправданата цена съществуваха и редица други проблеми: прекалено малко място за двама под стъкления купол, липсва възможност за монтиране на климатик и най-важното... мощността не достигаше дори за толкова, че да успеете да се движите в града без да си помагате с крака.

Въпреки това конструкторите на Volkswagen не се отказаха от проекта и сега вече може да се твърди, че усилията им се увенчаха с успех. Волфсбургци оповестиха, че в момента работят над два проекта на икономични автомобили CC1 и CC2, които трябва да дадат началото на нов пазарен сегмент.

И двете студии дават разход от два литра гориво на 100 км пробег, като задачата им освен всичко друго е да убедят бъдещите клиенти, че пътуването с автомобил може да бъде едновременно и приятно, и доста евтино. В тях могат да се возят

трима души

като по подобие на студиите на McLaren и BMW - F1 и Z13, и при возилата на Volkswagen водачът е разположен в центъра на возилото, а зад него са монтирани две седалки. Предимството на подобно техническо решение е това, че се гарантира достатъчно пространство и за тримата пътници, оптимизиране на пространството в салона, много добро разпределение на тежестта между предната и задната ос, компактни габарити, както и добра пасивна безопасност.
Теглото на двете нестандартни стдии се движи около 450-500 кг, като според конструкторите тази граница не бива да бъде надхвърляна. Засега колебанията на германците са относно най-подходящия агрегат, който да задвижва икономичния автомобил. На дневен ред стоят едноцилиндров карбураторен SDI-двигател с работен обем 475 см3 или двуцилиндров с малко по-голям работен обем. Мощността и при двата обаче ще варира в границите 12-16 к.с. При скоростната кутия конструкторите препоръчват безстепенна CVT-трансмисия.

Каросерията и шасито ще бъдат изработени от алуминий и магнезий, за да се постигне максимално ниско тегло и голяма здравина. Търсен е и максимално нисък коефициент на въздушно съпротивление, за да се “облекчава” задачата на двигателя. По тази причина возилото е доста ниско и с максимално скосена предница и ветроупорно стъкло.

Предвижда се монтирането и на четири дискови спирачки, като воланът няма да разполага със сервоуправление. В багажника в задната част на колата има място за повече от една носна кърпа, но не и повече от една дамска чанта.
Засега волфсбургци са твърдо решени да пуснат икономичните автомобили в серийно производство най-късно през 2005 година, като предвиждат изработването между 20 и 30 000 екземпляра годишно. Освен това от Volkswagen обещават още, че цената на CC1 и CC2 ще бъде под 20 000 евро.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА