Моделът Signum, който е тема на нашия материал, е доста смела и дори неочаквана крачка от страна на Opel. Фирмата от Рюселсхайм досега се придържаше стриктно към утвърдените сегменти, а повечето от моделите є се характеризираха с консервативни и определено изпитани решения. Signum може да се нарече приятна изненада. Това е автомобил, предназначен както за бизнес срещи, така и за семеен излет. Подходящ е за градско каране, но и за различни магистрални авантюри. Луксът струи отвсякъде и точно поради тези причини метафорично го определяме като луксозен хамелеон. Автомобилът се предлага у нас от съвсем скоро, а екипът ни има възможността да го тества още преди да е ясна окончателната му цена. “Рюселсхаймският гущер” се предлага с богата гама от двигатели, най-интересният от които е 2.2 Direct, но за него - по-късно.
Екстериор
Вече стана дума, че определението “луксозен” съвсем точно приляга на Signum. Това личи още от пръв поглед. Каросерията е масивна, а тежкарското излъчване е подсилено от семпли хромирани елементи. Многосекторните предни светлини в комбинация с фаровете за мъгла придават нужната доза агресия. Формата на купето се определя като хечбек, но подобно на единствената му алтернатива Renault Vel Satis, Signum е доста по-висок от стандартите за този вид автомобили. От друга страна пък автомобилът не може да се сравнява с минивановете. Новото творение на Opel е построено на най-добрата платформа на GM, наречена “Епсилон”.
На тази база са създадени и Vectra и Saab 9-3 Sport Sedan. В случая обаче базата е удължена, което се отразява най-вече на комфорта в купето. Освен това хечбекът изглежда масивен и солиден автомобил. По външността впечатление правят и семплата радиаторна решетка, която ефектно е интегрирана в предния капак, както и оребрената предна броня естествено в цвета на купето. Като цяло Signum е различен, но наред с това са запазени фирмените отличителни белези, присъщи на новите модели на компанията.
Интериор
И тук различията от стандартните и консервативни модели на фирмата не са никак малко. Първото, което прави впечатление, е огромното пространство за пасажерите отзад. То става факт, благодарение на иновацията, наречена FlexSpace - система, която в зависимост от моментната необходимост предлага или максимално пространство за краката на пасажерите или увеличава багажния отсек. С други думи задните две седалки са независими една от друга и са снабдени с регулировки, аналогечни на предните. Освен това между тях е интегриран многофункционален подлакътник, който “излиза” от централната седалка. Ако пък желаете огромно багажно пространство и трите задни седалки имат възможност да се сгънат.
Тогава обемът на товарния отсек достига до внушителните 1 440 литра. Отпред водачът и пасажерът до него също се чувстват доста комфортно. Седалките са твърди, което е нормално за немски автомобил (изключение прави Mercedes-Benz), но са снабдени с отлична странична подръжка, ергономични са и не изморяват дори и при продължително шофиране. Арматурното табло е информативно, а приборите са удобни за навигация. Единственият недостатък, който е присъщ и за новата Vectra, е дисплеят, разположен в горната част на средната конзола. Той е голям и дава прекалено много информация наведнъж - факт, който доста разсейва водача от пътната обстановка. Иначе базовото оборудване на Signum предлага всичко необходимо. Опциите се конкурират с тези предлагани в луксозните лимузини и допринасят много за причисляването на Signum към най-луксозните серийни возила.
Двигател
За разлика от единствената си алтернатива, Signum се предлага у нас с цялата гама от двигатели, която е доста разнообразна и ще задоволи всеки вкус. Бензиновите агрегати са четири, а дизеловите - три. Автомобилът, който нашият екип подложи на сериозен тест бе оборудван с новия 2.2-литров мотор, носещ обозначението Direct. Той е разработен на базата на вече изпитания алуминиев агрегат 2.2 ecotec, но представлява ново поколение.
При него горивната смес се образува директно в цилиндъра, а не предварително. На практика това е първият двигател на Opel с директно впръскване на горивото. Това е и причината за достигането на максималния въртящ момент при по-ниски обороти, което го прави по-мощен и по-спокоен. При ниски обороти агрегатът въобще не се чува. Лек недостатък се явява по-високото ниво на шум, което се усеща само на ниски предавки след 3 500 оборота в минута. Иначе агрегатът предлага завидна динамика, като най-впечатляващо е доускорението. Поведението на пътя е много добро. Заслуга за това имат новите системи за активна безопасност. ESPplus е включена в стандартното оборудване на Signum. ABS-ът си върши работата перфектно, а меката возия не води до опасен крен в завоите. С други думи автомобилът е стабилен, комфортен и надежден при всякакви пътни обстановки.
Цена
Вече споменахме, че моделът е съвсем нов не само за нашия, но и за европейския пазар. Цената все още не е окончателна, но предварителната е ясна - 48 000 лева.
За нея получавате луксозен хечбек, оборудван с всичко необходимо и характеризиращ се с надеждност, иновации и екстравагантен външен вид. С многото си трансформации и предназначения Signum задоволява всички изисквания за истински многофункционален автомобил от висок клас.
Opel Signum 2.2 Direct ecotec
|
Плюсове
|
1. 2.2-литровият агрегат осигурява отлична динамика и перфектно доускорение. 2. Луксозният хечбек е един от идеалните варианти за многофункционален автомобил. |
Минуси
|
1. Един от малкото недостатъци по отношение на интериор е LCD-дисплея. |
Технически характеристики
|
|
Двигател | Редови, четирицилиндров, четири клапана на цилиндър |
Работен обем | 2 198 куб. см. |
Максимална мощност | 114 Kw/155 к.с. при 5 600 об./мин. |
Максимален въртящ момент | 220 Нм при 3 800 об/мин. |
Скоростна кутия | механична, петстепенна |
Степен на сгъстяване | 12.0: 1 |
Маса на единица мощност | 9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw) |
Габарити: дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 636 1 798 1 466 |
Междуосие | 2 830 |
Маса, кг | 1 535 |
Допустимо натоварване, кг | 515 |
Обем на багажника, л | 365 - 1 410 |
Вместимост на резервоара, л | 60 |
Разход на гориво: градски извънградски комбиниран |
10.6 л/100км 5.5 л/100км 8.1 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
9.8 |
Максимална скорост | 211 км/ч. |
Гуми | 215/55R16 |
Спирачки: отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | (предварителна) 48 000 |
Базово оборудване
|
Галванизирана каросерия, ABS, ESP, двузонален климатроник, сервоусилител на волана, електронен тракшън контрол, регулиране на предните седалки по височина, регулиране на предните седалки в лумбалната област, четири ел. стъкла, огледала и осветление вградени в сенниците, централен преден подлакътник, ел. отопляеми огледала, подгряване на седалките, круиз контрол, бордкомпютър, предни фарове за мъгла, централно предно и задно осветление + четири лампи за четене, предни и задни поставки за чаши, многофункционален заден подлакътник, пет триточкови колана за водача и пасажерите, сензор за предпазните колани, четири въздушни възглавници + четири завеси, радио касетофон + CD-чейнджър + осем високоговорителя, трифункционален инф.дисплей, система за рециркулация на въздуха в купето, осветление в багажника и жабката, тонирани стъкла, централно заключване с дистанционно управление, имобилайзер, вентилация на задната конзола, халогенни фарове с автоматично регулиране, зумер за забравени светлини, трета стоп светлина, оборотомер, индикатор за състоянието на спирачните накладки, преден и заден паркинг-асистент, управление на аудио системата от волана и др. |
Допълнително оборудване
|
Боя металик .................................................................................................745 Ел. шибедах ..............................................................................................1 410 Кожен салон ..............................................................................................1 815 ксенонови светлини .................................................................................1 565 Алармена инсталация .................................................................................495 Автоматично регулиране на клиренса ...................................................1 095 Монитор за налягането на гумите ..............................................................345 |
Цените са за България с включени мито и ДДС |
Opel Signum 2.2 Direct ecotec
АЛТЕРНАТИВАТА
RENAULT VEL SATIS
Работен обем 3 498 см3
Мощност 180 кВт/245 к.с. при об/мин 6 000
Макс. въртящ момент 330 Нм при об/мин 3 600
Габарити, мм 4860/1860/1577
Ускорение 8.3 сек
Максимална скорост 235 км/ч
Разход на гориво: Градско 16.8 л/100 км, Извънградско 8.5 л/100 км
Цена на моделa с ДДС: 89 988 лв
Цени на някои екстри: ABS серийно
Еърбег 6 бр. серийно
Климатик серийно
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 tez puk
Коментиран от #2
17:23 23.01.2011
2 Ivailo Chankov
До коментар #1 от "tez puk":
Ти не виждаш ли, че статията е от 2003-та година, тогава цената му беше такава .05:03 25.12.2013