Last news in Fakti

18 Октомври, 2003 00:00 1 218 0

Три в едно...

  • hyundai-
  • ccs-
  • hyundai ccs-
  • hyundai - coupe,

С повече от десетгодишнo присъствие на българския автомобилен пазар возилата с марка Hyundai вече са добре познати на нашенеца. Корейските четириколесни бързо набраха инерция в продажбите, което се дължи най-вече на балансираното съчетание между нелошо качество и умерена цена. В действителност азиатците от години се опитват да избягат от клишето, че произвеждат “масови” и незабележими с нищо особено автомобили, чието единствено предимство е ниската им продажна стойност. Поредната плесница в лицето на скептиците относно бъдещето на корейския концерн е концепткарът, представен по време на автомобилното изложение във Франкфурт през изминалия месец.

В германската финансова столица полуостровният производител успя да спечели силните симпатии на посетителите в изложбения център със студията CCS. Доста неочаквано, дори и за най-ревностните подръжници на компанията, от Hyundai оповестиха намерението си по подобие на най-големите грандове в света на четириколесните

да се хвърлят в надпреварата

при създаването на маниашки кабриолети. Явно азиатците въобще не възнамеряват да прекратят обогатяването на моделната си гама... И за да бъде начинанието на нужната висота, корейците съвсем логично се насочват за съвместна работа с едни от най-добрите специалисти при разработването на подобни шантави идеи - студиото Karmann във Франкфурт. За технологична база на проекта е използван спортният модел на Hyundai - Coupe.

При направата на новия си любимец CCS обаче конструкторите отиват твърде далеч, съчетавайки характеристиките на три автомобила... в един. Първото, което прави силно впечатление при атлета е стъкленият панорамен покрив, който осигурява достатъчно самочувствие на пътуващите в спортиста и предоставя възможност да се полюбувате на пезайжа навън... Ако това обаче съвсем не ви е достатъчно, за да се почувствате на висота, тогава прибягвате до помощта на “магическото” копче. Благодарение на него само за няколко секунди се извършва необходимата трансформация и вече разполагате с елегантен тарга-автомобил, по подобие на германската класика Porsche 911 Targa. При положение обаче, че навън слънцето грее приятно, женската компания в четириместния ви автомобил също е на висота и определено бихте желали да демонстрирате благополучието си на околните, тогава не се колебайте - просто натиснете съответното копче! В този случай електро-хидравличният механизъм сработва перфектно и за по-малко от половин минута твърдият покрив и задното стъкло “изчезват” на сигурно място в багажника и вече разполагате с класическо четириместно кабрио... Е в този случай няма да можете да поберете въдиците си в багажника, но бихте могли да смънкате и друго оправдение пред благоверната си съпруга - не само риболовът е хоби!
Когато се заговори за спортен автомобил обаче всеки закономерно пита за

потенциала на двигателя

а Hyundai CCS и на това място има с какво да ви заинтригува. Под предния капак на атлета е монтиран V-образен шестцилиндров агрегат, чийто работен обем е 2 656 см3. Монтирани са четири клапана на всеки цилиндър и електроннорегулируема система за директно впръскване на горивото. Осигуряваната от двигателя мощност е 165 к.с. при 6 000 об./мин., а максималният въртящ момент е 245 Нм при 4 000 об./мин.

Благодарение на това ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за по-малко от осем секунди. Педалът на газта пък “отказва” да се подчинява при достигането на максимална скорост от 220 км/ч. В оборудването е използвана и шестстепенна механична скоростна кутия, а задвижването се осъществява от задните колела.
Засега съдбата относно серийното производство на студията все още не е докрай изяснена. Предвид радушния прием от страна на публиката обаче е доста вероятно в обозримо бъдеще на пазара да се появи още един атрактивен автомобил в съчетание и със също толкова атрактивна цена...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА