“Ние вървим по друг път” - видимо, под такъв лозунг Renault, начело с главния дизайнер Патрик Льо Кеман, създава своя флагман - необичаен луксозен хечбек. Авангардният модел е наречен Vel Satis и впечатлява с различната си концепция. Това ще рече, че повечето компании създават най-луксозния си модел на базата на отдавна утвърдените седани, а модификациите хечбек са ориентирани като масови компактни возила. При Renault обаче нещата са малко по-различни. От концерна са наясно, че в класа на луксозните лимузини трудно ще преборят немските гиганти и именно поради тази причина се ориентират към едно ново измерение - сравнително голям луксозен хечбек. Този автомобил отскоро е и на българския пазар, но за съжаление оборудван само с топ-двигателя - V-образен шестак с обем 3.5 литра. Казвам за съжаление, тъй като цената не е по джоба на българската средна класа (ако въобще има такава). Иначе автомобилът е с изключително богато базово оборудване, надежден е и от компанията се надяват, че със своите иновации и нестандартни решения возилото ще се хареса на изтъчения вкус на европееца. Що се отнася до класификацията на модела, то единствената му алтернатива е творението на Opel, наречено Signum, продажбите на който ще започнат у нас буквално след броени дни. Но да се върнем на темата Vel Satis и да започнем детайлното разглеждане от външния вид.
Екстериор
Няма как още от пръв поглед да не забележите различния облик на французина. Формално, както вече стана ясно, Vel Satis е хечбек с пет врати. Това е така най-вече заради характерния ъгъл на петата врата, който е присъщ именно на този род автомобили. За хечбек обаче новият френски флагман е прекалено висок, но от друга страна е значително по-нискък от минивановете. В крайна сметка се получава своеобразна симбиоза между тези два вида. Модните течения личат по всички детайли от екстериора на Vel Satis.
Многосекторните предни светлини са с неправилна форма и са покрити са гладко стъкло, като много добре пасват с екстравагантната радиаторна решетка. Отзад светлините също могат да се нарекат нестандартни. Те са доста издължени и заоблени в горния си край. Стъклото на петата врата също е полуовално и скосено, факт който придава странна и различна форма на возилото. Вследствие на него е изменена и стандартната задна колонка, която е по-тясна в долния си край. Като цяло автомобилът има капковидна форма и се характеризира с добра обтекаемост.
Интериор
Благодарение на необичайната компонировка, салонът на Vel Satis е доста просторен - и отпред и отзад. Особено добре това личи в задната част, където мястото за краката на пасажерите е огромно. Лек недостатък, причиняващ дискомфорт, е вертикалното разположение на облегалката. Иначе седалките са меки и удобни. Предните са снабдени с всевъзможни ел. регулировки. Уредите на алматурното табло обособяват странна симбиоза между стандарт и екстравагантност. Основните циферблати, отчитащи скоростта и оборотите, са аналогови, а двата дисплея отчитат работата на помощните възли и агрегати.
Термодатчикът и уредът за ниво на горивото в резервоара също са стандартни. Видимостта към всички прибори е отлична, а навигацията също е безпроблемна и не отвлича вниманието на водача от пътната обстановка. Иначе казано, ако дизайнът на екстериора все още е спорен въпрос, то салонът излъчва скромност, но същевременно е луксозен, просторен и нетрадиционен.
Двигател
Вече стана ясно, че Vel Satis се предлага у нас само в своята топ-версия. Двигателят е V-образен шестак и притежава завидната мощност от 245 к.с. Агрегатът е в състояние да ускори автомобила до сто километра за 8.3 секунди, а ако продължите да натискате газта скоростта може да достигне 235 км/ч. Естествен за толкова мощен мотор е високият разход на гориво, който в градски условия надвишава 16 литра на 100 километра пробег. Петстепенната автоматична скоростна кутия се характеризира с добри предавателни числа и пасва добре на мощния двигател. От окачването обаче има какво още да се желае.
Возията е изключително мека, а стабилността - отлична, но кренът в завоите е доста голям, което предизвиква неприятно усещане у водача и най-вече у пасажерите. С други думи автомобилът доста се люлее, причина за което е високият център на тежестта на колата. Спирачната система е на нужното високо ниво. Ако сте от групата на т.нар. “улични състезатели” ще имате проблем със системата Braeк Assist, която при автомобилите Renault се нарича AFU. Особеностите є са, че ако натиснете рязко педала на спирачките и след това решите веднага да ускорите автомобила, това няма да ви се удаде. AFU-системата продължава да работи около секунда след като сте отпуснали педала. С други думи двигателят, който между другото е “зает” от Nissan, е в състояние да мери сили с доказаните в тaзи област BMW-та и нито един GTI агрегат не може да му се опре.
Цена
Заради акциза, с който се облага мощният мотор, цената на автомобила е доста висока. За нея обаче получавате надежден автомобил с пребогато базово оборудване и подчертано нетрадиционни форми. Ако искате да сте различен и можете да си го позволите, впуснете се смело в новото измерение, наречено Vel Satis.
Технически характеристики
|
|
Двигател | V-образен, шестцилиндров, четири клапана на цилиндър |
Работен обем | 3 498 куб. см. |
Максимална мощност | 180 Kw/245 к.с. при 6 000 об./мин. |
Максимален въртящ момент | 330 Нм при 3 600 об/мин. |
Скоростна кутия | автоматична, петстепенна |
Степен на сгъстяване | 10.0: 1 |
Маса на единица мощност | 7.0 кг/к.с. (9.6 кг/Kw) |
Габарити: дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 860 1 860 1 577 |
Междуосие | 2 840 |
Маса, кг | 1 720 |
Допустимо натоварване, кг | 550 |
Обем на багажника, л | 450 |
Вместимост на резервоара, л | 80 |
Разход на гориво: градски извънградски комбиниран |
16.8 л/100км 8.5 л/100км 11.5 л/100км |
Ускорение: от 0 до 100 км/ч, сек |
8.3 |
Максимална скорост | 235 км/ч. |
Гуми | 225/55R17 |
Спирачки: отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 89 988 |
Базово оборудване
|
|
ABS, Електронна система за екстремно спиране - AFU, Електронно разпределение на спирачното усилие - EBD, Електронна система за динамичен контрол на траекторията - ESP, Контрол на сцеплението, Две адаптивни (две степени на отваряне) въздушни възглавници отпред, Странични въздушни възглавници отпред и отзад, Въздушни възгланици тип "Завеса" отпред и отзад, Предни инерционни предпазни колани с адаптивна система за самопритягане и ограничител на натоварването при злополука, интегрирани в седалките + SRP, Три триточкови, инерционни, предпазни колана на задната седалка, Система за самопритягане на коланите на задните странични места, Регулируеми по височина подглавници на предните и задни седалки, Двойнооптични фарове, Високо разположен трети стоп, Ксенонови фарове, Устройство за миене на фаровете, Фарове за мъгла, Автоматична ръчна спирачка, Системи за закрепване на детска седалка ISOFIX, Двузонален климатроник, Климатизация на задната седалка, Атермично предно стъкло, Регулатор на скоростта (круиз контрол), Електрически регулируема по височина и лумбално шофьорска седалка, Серво усилване на волана с прогресивно действие, Стъклочистачки с автоматично действие автоматично включване на фаровете, Предни електрически стъкла с функция против прищипване, Задни електрически стъкла с функция против прищипване, Преокабеляване за телефон, Система за помощ при паркиране на заден ход, Ел. управляеми и отопляеми странични огледала, прибиращи се към купето при паркиране, Борд компютър със синтез на речта и надписи на френски, английски или испански език, Тонирани стъкла, Ръчно ушита тапицерия от тъмна бежова кожа, Кожен волан и кожена топка на скоростния лост, Електрохромно централно огледало за обратно виждане, Плафониери за осветление - отпред и отзад, Подлакътник между предните седалки с "жабка", Подлакътник на задната седалка с "жабка" и поставка за чаши, Функционално сгъване на задната седалка 1/3:2/3, Брони "Camaieux", синхронизирани с цвета на купето, Алумииеви джанти - 17" "Monterrey", Странични огледала с цвета на купето, Оборудване против кражба, Дистанционно централно заключване и стартиране на двигателя с електронна карта "Renault", Имобилайзер със светлинен индикатор на таблото, Аудио-оборудване, Радио 4X15W със CD player. и др. | |
Цените са за България с включени мито и ДДС |
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА