Last news in Fakti

15 Септември, 2014 11:30 28 574 140

Тест на BMW M3 и BMW M4

  • bmw-
  • m3-
  • m4-
  • m4 convertible
Тест на BMW M3 и BMW M4 - 1

Залцбург, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

Легендарната "М-тройка" на BMW преживя поредната си революция и сега, в последното си изпълнение се сдоби с турбо мотор. От последната генерация се пръкна и нов модел - купето вече е обозначено с индекс М4, а като негова разновидност се явява и кабриолета с твърд таван М4 Convertible. Мнозина от феновете на марката все още се бунтуват и се питат нужно ли бе да се слага турбо мотор на М3.
Още повече, че агрегатите N54/N55 с обем 2979 кубика са привидно идентични и защо му е на човек да си купува M3/М4, като може за доста по-малко пари да се сдобие с 335i/435i? Дали обаче след тези радикални промени средноразмерната "Емка" си остава икона сред спортно ориентираните BMW-та? Това се опитахме да изясним на един тест драйв, организиран от BMW в австрийския град Залцбург.
В стадия на разработка на новите М седан, купе и кабриолет баварците разглеждаха възможността за интегриране на атмосферен V осмак. Имаше и идеи за вграждане на V8 с турбо, но в крайна сметка бе взето решение, че шестцилиндровия редови мотор с два турбо компресора ще пасне най-добре на новите М3 и М4, които носят вътрешнозаводски индекси F80 и F82.
Още от пръв поглед обаче става ясно, че моторите на новите М3 и М4 нямат нищо общо с гореспоменатите 335i/435i. Основните разлики от технологична гледна точка са свързани с две турбини вместо една от типа twin-scroll, различен интеркулер разположен точно над цилиндровата глава, иновационен "безгилзов" блок, високопроизводителна система за охлаждане и много други по-дребни промени.
Всичко това води до повишена от 420 до 431 к.с. мощност спрямо М3 с V8 и максимален въртящ момент от впечатляващите 550 Нм, против досегашните 400 Нм. Друга дилема пък е свързана с външния вид на новите М3 и М4. Мнозина се питат кое от двете е по-красиво на външен вид? Това вече е въпрос на лични предпочитания, но на нас лично версията седан ни допадна повече. М3 изглежда по-масивен заради силно раздутите задни калници, които го превръщат в еволюция на досегашната брутална и агресивна М тройка.
Иначе що се отнася до габарити, М3 и М4 почти не се различават. Дължината е идентична - 4671 мм, междуосието също - 2812 мм. Предната и задна колеи отново са без разлика - 1579 и 1603 мм. Единствените отличия по отношение на габарити са свързани с височината и широчината на автомобилите. Седанът М3 е със 7 мм по-широк и с 41 мм по-висок от купето.
В интериорите на М3 и М4 разликите спрямо стандартните "тройки" и "четворки" се свеждат до различни и по-спортни седалки и по-къс и заоблен скоростен лост на седемстепенната роботизирана трансмисия с два съединителя. Т.нар. М-волан също е с други форми, но той може да бъде поръчан като допълнителна опция и на стандартните модели. Това обаче не е най-важното. еМоцията започва след натискане на старт бутона.
Първоначално звукът е доста по-тих от познатия ни от досегашния V8. Предвижването в натоварения градски трафик на Залцбург мина доста безшумно и спокойно. Когато обаче излязохме от града и превключихме на режими sport, басовите нотки станаха осезателни. Всъщност M3 и M4 са снабдени с четири ръчни настройки - на волана, на педала на газта, на скоростната кутия и на окачването.
Режимите на тези системи са comfort, sport и sport+, като последния е предназначен за истинските фенове на модела. При него отклика на педала на газта е дори прекалено рязък, главна заслуга за което имат иновационните настройки на Valvetronic. Ръчно превключваме от волана на втора предавка, газ до "ламарината" и въпреки всички системи за стабилност колата започва "да се суче".
За отличното сцепление обаче, главна роля играят широките Michelin Pilot Super Sport, ниския център на тежестта и твърдото окачване. Изключително бързата смяна на предавки, пък става от познатата ни от BMW 1er трансмисия ZF с два съединителя. Тук обаче тя е модернизирана значително, като конструкторите са успели да свалят теглото и с цели 12 килограма. На автоматичен режим предавките се сменят на около 7 600 об/мин.
При ръчно превключване на скоростите успяхме да ускорим автомобила до 120 км/ч на втора, до 180 км/ч на трета. Ускорението от 0 до 200 км/ч стана за 22.2 секунди, като дори и след тази скорост доускорението е отлично. Продължавайки да натискаме газта, автомобилите безпроблемно стигаха до електронното ограничение на скоростта, което е 250 км/ч.
Още нещо впечатляващо е, че при тази скорост шумът отвън е впечатляващ, но в купето може спокойно да се провежда разговор. Маршрутът ни над Залцбург представляваше типичен планински път, но за разлика от родните, покрит с абсолютно гладък асфалт. Именно там се убедихме в уникалните възможности на М3 и М4 по отношение на управлението. Крен в завоите почти не се усеща, колите стоят като залепени за асфалта, но въпреки равната настилка твърдото окачване е осезаемо.
Един от малкото недостатъци, които успяхме да установим, е свързан с предните кресла. Макар и различни от стандартните, страничната им поддръжка не е достатъчна и при по-остри завои са предпоставка за лек дискомфорт. В М3 човек се чувства с една идея по-високо от М4, но от компанията ни увериха, че т.нар H-Point (най-ниската част на бедрата) е еднаква и при двата модела.
Иначе и М3, и М4 са оборудвани със стандартния лост на ръчната спирачка - факт, който ще допадне особено много на дрифт маниаците. За последните е важно да знаят, че от волана може да се премине и в още един режим MDM (M Dynamic Mode), при който системата за стабилизиране DSC е сериозно ограничена. Предвид мощността на автомобила обаче с този режим трябва да се внимава. Ето и цените, на които моделите М3, М4 и M4 Convertible ще се предлагат у нас.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    3 4 Отговор
    баварец е колата много добра скоро и такава ще имам супер е

    Коментиран от #11

  • 2 Михаил

    7 3 Отговор
    Уникална е колата, материалчето също е много интересно и изчерпателно. Поздравления.
  • 3 Milen

    7 7 Отговор
    На тази цена Нисан предлага ГТР, който е с светлинни години напред от тази умряла тройка, и в дизайн и в технология.

    Коментиран от #4, #12

  • 4 Кофти

    3 7 Отговор

    До коментар #3 от "Milen":

    ами купи си нисан, бе, мойто дете, кой те кара да си купуваш БМВ? аман от разбирачи! Аман от нисановци, аман от дечковци!
  • 5 nikito_blend

    1 2 Отговор
    Милене, Нисана започва от над 180 000 лв. но иначе си прав че е истински спортист в сравнение с тези в статията.
  • 6 Нема Бира

    1 2 Отговор
    BMW 1M Coupe никога не е била оборудвана със скоростна кутия с 2 съединителя!!! Всички 50'000 бройки произведени от модела са с РЪЧНИ СКОРОСТИ.... това е Глава 1, Параграф 1, Ред 1 от Наръчник за Спортни автомобили....
  • 7 samo nemsko

    3 2 Отговор
    доста агресивна визия а салона е просто уникален
  • 8 Кобрата

    3 3 Отговор
    Уникални машини
  • 9 М55

    2 2 Отговор
    Ще имаш но ще трябва още 20 годинки да си пускаш емот иконките и да не харчиш много от заплатата ;)
  • 10 pet fashkiev

    1 2 Отговор
    shte ima6 samo v me4tite si fantazior4e
  • 11 pet fashkiev

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Симеон Тасев":

    za teb stava duma,to dr.fantaziori v saita niama
  • 12 GRADSKIA

    3 6 Отговор

    До коментар #3 от "Milen":

    li4i si, 4e ne si imal M3 nikoga
  • 13 Nissan

    3 5 Отговор
    От латиницата и нивото на разбиране, силно си проличава каква се движи в тези немски кошове, обозначени като BMW :D
  • 14 Гост

    5 6 Отговор
    Карай си лисана и не завиждай. Бмв предлагат всевъзможни електронни системи и конфигурации, които другите тепърва ще изкопират :)
  • 15 Nissan

    7 6 Отговор
    Да ви кажа честно пичове, след няколкото досега до BMW, наистина се радвам, че не притежавам такова нещо. А за това че били със задно и толкова яко се карали... стоп, до тук! Просто има толкова много други автомобили със задно, с които BMW не може и да си помисли да се мери, а за технологиите - нека да не си говорим за това кой от кого взима... Всичко с тези BMW-та, от 30-годишната 3-ка(типичната мечта на селския рейсър) пред разпад до чисто новите модели(тип мутренска гордост), това е просто някакво промиване на мозъци. Разширете тесният си кръгозор към света, има толкова много марки, които са на светлинни години пред BMW :)

    Коментиран от #18, #26, #30, #31, #35

  • 16 Бхд БхД

    6 6 Отговор
    БМВ това е колата за каране.
    М3 с 2 турбини това е просто върха на сладоледа пък и скоро ще ги гледате по състезанията с лек ремап какво може това чудовище.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 s klasa

    1 2 Отговор
    [youtube]http://vbox7.com/play:c1476067dc[/youtube]
  • 22 s klasa

    0 1 Отговор
    [vbox7][/vbox7]
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 running wild

    1 3 Отговор
    Ха-ха-ха! Дже-те-ер-овци и М-тройковци си мерят... култа към ламарината!
  • 25 running wild

    2 4 Отговор
    Иначе баварците си ги бива! Но как може да създадеш 400-и найсе коня кола и да я ограничиш на 250?! Немска ти му глупост!

    Коментиран от #28

  • 26 Никой

    1 6 Отговор

    До коментар #15 от "Nissan":

    Легенда. Разликата й с другите Нисани и други такива, които си позволявате да сравнявате с М3, е в историята, постоянното еволиране на модела (от легендарното е30 към аналоговото е36, красивото и шумно е46, мощното и технологично е90 и накрая тези красавци от статията) и преживяването от шофирането - не толкова колко бърза обиколка ще завъртиш или с колко ще минеш през завоя. За М3/4 усещането е най-важно, подобно на МХ-5. В мощните бмв-та винаги това е било заложено - перфектния баланс и усещането от задното задвижване. И да - има много други коли със задно ще кажеш, като не си карал читаво БМВ. Разликата е в управляемостта и баланса и колко можеш реално да усетиш от задното задвижване, когато колата е на ръба в завой. Това зависи от разпределението на теглото м/у осите, окачване и гуми. Затова една 5-ца се справя по-добре в завоите от аналогична е-класа и затова 5цата губи по комфорт от Е-класа;). Въпросът е в усещането, а не колко бързо ще минеш. Това е спортна кола - не състезателна за времена и победи (макар че е30 е известна с много победи на писти). Едно е да фучиш по завоите с 170 в ГТ-Р, друго е да усещаш задното предаване. Да - за времена ГТ-Р е по-добра, но не това е смисълът на спортната кола.
  • 27 running wild

    1 2 Отговор
    А разхода ме кефи - 8-9 на сто! С М 3-ката до лозето с 90 км/ч! Та да не падне мотиката от покрива! Хи-хи. За тези автомобили разхода извън града трябва да го засичат с 200!

    Коментиран от #29

  • 28 zendera

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "running wild":

    Да де ама ти отде да знаеш,че това е споразумение между БМВ МЕРЦЕДЕС и Ауди още от 90-тте.Ограничитела ти е най-малкия проблем-той се отстранява лесно..
  • 29 zendera

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "running wild":

    Е сега ти не си мисли че ти като ходиш с Алфетката на лозето да копаш и притежателите на М3 го правят..Убеждавам се ,че човек и на 40 плюс години,може да си бъде най-обикновен хейтър и комплексар.Абе омбре,вземи сравни Ф30 М3 със подобна Алфа,стига си дрънкал безмислени лафове...

    Коментиран от #34

  • 30 zendera

    0 4 Отговор

    До коментар #15 от "Nissan":

    Предпочитам да не си разширявам кръгозора.Нокога Нисан...
  • 31 zendera

    0 4 Отговор

    До коментар #15 от "Nissan":

    Предпочитам да не си разширявам кръгозора.Нокога Нисан...
  • 32 АЛфонсо

    4 3 Отговор
    160 000 лв за този варел!? (headbang)
  • 33 zendera

    5 2 Отговор
    кенеф. сега сервизите ще се напълнят с новата стока на бмв
  • 34 running wild

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "zendera":

    Ако лекинко си забелязал споменах, че тези двете БМВ-та ми харесват! Моето мнение е, че за кола от такъв клас да засичаш разхода по стандартните норми не е нормално, но е и подвеждащо! Както и да я ограничиш в разгона! И м/у другото ме боли фара, какво са се разбрали тримата големи в Германия! За мен е тъпо, когато касае такъв автомобил! Никого не ангажирам и не обиждам, а само коментирам! И апропо тук става въпрос за БМВ. Не си спомням да съм сравнявал въпросната марка с друга в конкретната статия! Кой е комплексарят в сучая?

    Коментиран от #39, #40

  • 35 Бръм

    3 6 Отговор

    До коментар #15 от "Nissan":

    @15 Я се успокой малко. Двигател на годината БМВ има 62 награди. Знаеш ли нисан колко имат? - 0! (НУЛА). Да не споменавам, че БМВ когато са правели двигатели и коли....абе вие си знаете - сабо и велосипеди за жълтите...

    Коментиран от #78

  • 36 Бхд БхД

    0 5 Отговор
    Те жълтурите са чисти копирни машини а купувачите решават дали искат оригинал или копие.
    Пък разхода е съвсем нормален за 431кс пък двигателите на БМВ са най-здравите признати особено 3.0л бензин
  • 37 Ahil

    7 1 Отговор
    Бръм ти се успокой.Искаш ли да знаеш kak се прави най-добрия тунинг на BMW?Слагаш му двигател на скайлайн ,сам се сещай за марката.

    Коментиран от #38

  • 38 Бръм

    1 4 Отговор

    До коментар #37 от "Ahil":

    @37 Спокоен съм. А ти искаш ли да знаеш как ГТР е толкова добър на завои? Ми с шаси проектирано от Лотус. Искаш ли да знаеш що LFA e това което е? Ми щото е с двигател проектиран от Ямаха и купе от карбон (за първи път!) което останалите супер кари ползват от години. БМВ си правят колите сами. Кой от кого какво? Да продължавам ли? 2002 турбо... Я дай първият турбо нисан? Ще ти ги редя до утре и все жълтите са след...та така. Спокоен съм.

    Коментиран от #41, #44

  • 39 zendera

    0 3 Отговор

    До коментар #34 от "running wild":

    Всички имат официални данни за разхода бе човек.Ти кво искаш да кажеш немога те разбра.Да,всеки притежател на мощен автомобил не се вълнува много от разхода но той трябва да бъде обявен от производитела.А относно комплекса имах предвид копането на лозето.Идеята ми беше да дадеш пример на Алфа който да конкурира М3.

    Коментиран от #60

  • 40 zendera

    0 3 Отговор

    До коментар #34 от "running wild":

    Нищо повече не искам да кажа..
  • 41 Име:

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "Бръм":

    Бръмчо неука.
    Nissan Skyline GT-R KPGC10 (Hakosuka) е 2 литра редови 6 атмосферен с мощност : 160 hp (120 kW) at 7000 rpm and 177 N·m (131 ft·lbf) of torque at 5600 rpm. ОЩЕ през 1969г.
    BMW 2002 турбо е 2 литра 4 цилиндров с мощност: 170 hp (127 kW) at 5,800 rpm,[15] with 240 N·m (180 lb·ft) of torque и е пуснато 4 години по-късно през 1973г.
    Сам можеш да си направиш изводите. Сравняваме атмосферка с турбо! Май май нямат такава атмосферка тогава сложена в 2002ката...Имат 2.0 122к.с и "71г. 130к.с...хммм (аууу а то още не съществувало понятието М3). Направи си труда да поразгледаш снимки да сравниш дизайна и ще видиш че БМВ-то и на екстериорен дизайн куца, а вътре е като вартбург... Да не споменаваме характерния му турбо лаг...

    Коментиран от #47, #50, #52

  • 42 Craving.4.Blood

    1 1 Отговор
    Ima kakvo da se jelae oshte dosta...BMW dosta izostanaha poslednite 5-10 godini. :(
  • 43 zendera

    2 1 Отговор
    Хаха бмв си правят колите сами. Ти чуваш ли се. Значи никога не си виждал разглобено бмв.

    В бмв освен емблемата на бмв няма друго на бмв




  • 44 zendera

    3 1 Отговор

    До коментар #38 от "Бръм":

    Хаха бмв си правят колите сами. Ти чуваш ли се. Значи никога не си виждал разглобено бмв.

    В бмв освен емблемата на бмв няма друго на бмв

    Коментиран от #45, #46

  • 45 Симеон Тасев

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "zendera":

    е не ти направо се н...а ти изобщо знаеш ли какво значи бмв и какво е бмв

    Коментиран от #53, #54

  • 46 Симеон Тасев

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "zendera":

  • 47 Бръм

    0 4 Отговор

    До коментар #41 от "Име:":

    @41 Абе незнам дали съм неук.... Едва преди няколко седмици те наврях в на кучето подопашието на тем алитрова мощност и сега пак подскачаш?! Не помниш ли? Ми записвай си бе. Мъка. Споменах 2002ти не заради литрова мощност, а заради това, че се смята за модела въвел масовото използване на турбото в серийните коли. кой нисан сериен от 1973 е с турбо? БМВ имат 700RS с 100коня на литър 61 година, дрисливият нисан с 80 69-та къде го буташ?! 1965 BMW 1800 TI/SA говори ли ти нещо? Ами ако ти кажа дори М3 CSL с 360коня от 3,2л 2003-та - дай сериен нисан с атмосферен мотор с такава мощност бе паляк?!?!? Аз говоря за пионер в технологиите, с турбо мотор държащ световен рекорд 1500коня от 1500кубика, с патент за ел турбо, с 62 награди двигател на годината ти ми говориш за некви 5 лева и кисело мляко!
    @44 Цептер ли си, цетка али си не те знам, ма си мноо...аре сети се. Кое в М3 например не е проектирано или по спецификации на инженерите на БМВ? Естествено, че няма сами да произвеждат и гумите, ама едно е да ти проектират шаси и двигател, друго е да ти доставят чарковете - дано схващаш, ако ли не, е то ясно си е и от преди - мноо си зле!

    Коментиран от #55, #62

  • 48 PlimP

    0 1 Отговор
    ах, Австрия, хубава Австрия
  • 49 Бръм

    2 6 Отговор
    Нещо за турбо дизел нисан да кажеш? Упс...то там е Рено...Мъка...
  • 50 Бръм

    1 5 Отговор

    До коментар #41 от "Име:":

    @41 Виж 503 от 55-та купе и кабрио и ми говори за дизайн и кое изглежда като кашон...смешен си с избирателните си примери...

    Коментиран от #63

  • 51 Бхд БхД

    1 3 Отговор
    От днес нататък и аз ще оплювам БМВ за да насочвам всички към китайските коли пък аз ще си карам Бавареца
  • 52 Никой

    0 5 Отговор

    До коментар #41 от "Име:":

    Разлика от 70Nm въртящ момент. Не знам кво повече искаш. Освен това, 2002 получава всичката си мощност още при 5 800 об/минута, а Нисанчето ти чак на 7 000. Правиш се че много разбираш от коли, а всъщност си гола вода. То е така при почти всички жапанезе фенове - само конските сили мерят на атмосферни издухани моторчета, които си правят тея коне за съвсем малко време и в неизползваеми обороти и които нямат въртящ момент са си превъртят гумите. Айде отивай да играеш NFS, после като пораснеш ще си приказваме пак за коли.
  • 53 zendera

    1 4 Отговор

    До коментар #45 от "Симеон Тасев":

    Ти пък не виждаш ли че ме имитират бе балу?Има хора които нищо смислено немогат да създадат.
  • 54 zendera

    0 4 Отговор

    До коментар #45 от "Симеон Тасев":

    Зная мойто момче какво е бмв,щото карам четвърта петица..
  • 55 zendera

    1 3 Отговор

    До коментар #47 от "Бръм":

    Айде малко се замисли дали съм аз или не.Влизам тук чрез пробук-не съм гост.

    Коментиран от #56

  • 56 Бръм

    0 2 Отговор

    До коментар #55 от "zendera":

    @55 Сори пич, не бях забелязал.
  • 57 zendera

    1 5 Отговор
    Към модератора!!!!Защо отново има свободен достъп до коментари?!!?

    Коментиран от #80

  • 58 Milen

    7 3 Отговор
    Само едно знам, че ГТР ги пори като риби, няма м3 м4 м5 м6 м7 м17 м20 къса му гъзеца нема 500 600 900 магарета нема бмв да му се опре до изхвърлените газове на 50м отзад. до сега не съм видял видео което бмв да е пред ГТР освен ако с 300камили отгоре и па вижда зорррррррррр...

    Коментиран от #59

  • 59 zendera

    2 5 Отговор

    До коментар #58 от "Milen":

    Какво сравняваш-нито мощноста е еднаква,нито задвижването,нито тракцията.Все едно аз да ти кажа,че М3 къса,как беше,пори като риба гт86 примерно..

    Коментиран от #61

  • 60 M_SUx

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "zendera":

    Веднага ти давам пример новата Алфа 4C. Струва около 100 хиляди лева (50-60хиляди по-малко от м3/м4). По-красива е от М3/М4... (въпрос на вкус де), с 1.7 двигател и 240 коня вдига до 100 за 4.5 секунди, защото тежи 900кг. А бе можеш да я видиш в немското мобиле. Но да мисля, че алфата е уникална, да не говорим за ниския данък и добрия разход на гориво. :::::)
  • 61 Milen

    0 2 Отговор

    До коментар #59 от "zendera":

    Добро утро!
  • 62 Име:

    4 2 Отговор

    До коментар #47 от "Бръм":

    700RS ти обясних че е състезателен автомобил. Тогава ти я сравнявах с Хонда S800 която е сериен шосеен автомобил и си ги вади 100кс на литър. РАЗЛИКАТА Е ОТ ЗЕМЯТА ДО НЕБЕТО. А на тия 10к.с и 70нм въртящ момент са толкова смешни че няма на къде.
    52 Никой. Ама разбира се че ще ги достига при много по-ниски обороти, при турбо моторите е така.
    Бръм какво пак сменяш класа автомобили. Какво кабрио от 55та :D. KPGC10 и БМВ 2002 са купета произвеждани през едни и същи години. Айде отвори си ги и 2те и гледкай екстериори, интериори и кажи честно коя е по-добре направената кола :D. Може и 2002 да е спомогнал за масовото вкарване на турбото, но това не го прави добър автомобил. От 2те също така атмосферния нисан който чак при 7000 оборота си достигал мощността, доставя много по-голямо удоволствие с уникален звук и throttle response, а 2002 - лаг, това е, такива са били първите турбо автомобили...А за Ф1 и 1500те коня много пъти сме го водили спора. Отново скачаш със състезателни мотори ХАХАХА. Въпреки това този двигател също е страдал от огромен лаг и недостиг на масло, понеже е бил монтиран наклонен в болида на брабус...Хонда тогава имат най-добрите мотори в Ф1 и това са фактите. Можеш да погледаш малко филми за оная епоха. Ако искаш да си говорим дали БМВ, или Нисан могат да правят по-добрите турбо мотори, просто напиши "BMW rb26" в youtube и гледкай ;) ...
    За тия 5 реда сбит преразказ ама има откъде да си четете сами...

    Коментиран от #69, #70, #101

  • 63 Име:

    4 2 Отговор

    До коментар #50 от "Бръм":

    Ти БМВ-та не ми показвай! Виждал съм им всичките модели познати са ми. По-добре хвани научи нещо за японските автомобили, че дядо ти не е имал възможносста да се докосне до тях и да ти ги хвали. Освен това по-добре говори за нови БМВ-та че преди 80те са гола вода и като техника и като дизайн. (има една страна малко по на юг от Германия, която прави най-добрите автомобили през 50те,60те и 70те! нищо че повечето са все червени)....
  • 64 Easy ryder

    5 3 Отговор
    Добре казано и на мен ми омръзна да слушам глупостите на двама трима Бе Ен Ве лумпени за световното автомобилостроене.
    Престанете да пишете за 1500 коня.Никой не ги е измерил и най важното БМВ не успява да направи здрав двигател.След много мъки всички отбори се отказват и преминават на други турбо мотори.Сетете се с кого работи Уилямс и Макларън например нали сте големи разбирачи.
    Ако искате да поговорим и за WRC.Да видим група Б.Къде е БМВ нали уж е лидер при спортните коли с турбо.
    Въобще БМВ е е дна фирма опитваща се през целия си живот да излезе от сянката на Мерцедес.
    А защо хората харесващи тази марка се смятат за груби и нахални на пътя по цял свят е отделна тема на разговор.
  • 65 S Doichinov

    1 1 Отговор
    Добра статия и колата изглежда добре.
  • 66 Никой

    0 2 Отговор
    До коментар #64 от " Easy ryder":

    Много точно казано
  • 67 zendera

    1 7 Отговор
    Не ми обеснявате нищо не разбирате от коли. Аз съм имал 2 БМВта и това е най великата марка

    Коментиран от #68, #82

  • 68 Easy ryder

    1 6 Отговор

    До коментар #67 от "zendera":

    И двете бяха турбо дизели - Zender.
  • 69 Име:

    0 5 Отговор

    До коментар #62 от "Име:":

    болида на Брабъм (brabham) аз пък брабус съм написал :D :D :D
  • 70 Име:

    2 6 Отговор

    До коментар #62 от "Име:":

    1987-88 ". These seasons were still dominated by turbocharged engines, the Honda RA167E V6 supplying Nelson Piquet winning the 1987 Formula One season on a Williams also winning the constructors championship, followed by TAG-Porsche P01 V6 in McLaren then Honda again with the previous RA166E for Lotus then Ferrari's own 033D V6."
    The 1988 Formula One season was again dominated by turbocharged engines limited to 2.5 bar and Honda with its RA168E turbo V6 producing 675 hp (503 kW) at 12500 rpm in qualifying, this time with McLaren drivers Ayrton Senna and Alain Prost winning all the grands prix except one won by Ferrari with its 033E
    Turbochargers were banned from the 1989 Formula One season, leaving only a naturally aspirated 3.5 L formula. Honda was still dominant with their RA109E 72° V10 giving 675 hp (503 kW) at 13000 rpm on McLaren cars
    The 1990 Formula One season was again dominated by Honda in McLarens with the 690 hp (515 kW) at 13000 rpm RA100E powering Ayrton Senna and Gerhard Berger ahead of the 680 hp (507 kW) at 12750 rpm Ferrari Tipo 036 of Alain Prost and Nigel Mansell.
    Honda was still leading the 1991 Formula One season in Senna's McLaren with a 710 hp (529 kW) at 13,000 rpm 60° V12 RA121E, just ahead of the Renault RS3 powered Williams benefiting from 700 hp (520 kW) at 12,500 rpm. Ferrari was behind with its Tipo 037
  • 71 milner

    3 5 Отговор
    Хонда от 2015 г. влиза във Ф1 ....... предстои да разберем какво са сътворили ..... със сигурност няма да се изложат ...... дали БМВ ще е там скоро ..... не мисля , може би 2020 г. ..... когато Хонда са в космоса !
  • 72 Никой

    1 6 Отговор
    Бмв колко е пропаднало вече щом едвам изкарват 430 коня.

    Другите имат модели с повече мощност още преди години


  • 73 Никито

    4 6 Отговор
    Що не дойдете малко да покарате НИСАНЧЕТО ми :) 300 ZX, a !? 25 години е горкото, ама е по-кораво от всички останали евро боклуци ...... ДУБРУТРУ :)
  • 74 Симеон Тасев

    5 2 Отговор
    като ви гледам добре се защитавате едни други с измислени твърдения ама тая смешна хонда само нея я бутате дане сте поклоници на дошо 70 % от японките са крадени идея и доработени какво ми ги хвалите тея джуджета смешни да имат идей ама и много крадат направили там 10 тина модела и те са хората бмв е марка за хора който знаят какво искат и какво карат все пак но както и да е едвали някой ще приумете за какво иде реч че дори старо бмв има страхотна динамика и качества но това че вие не си подържате старите кошове си е ваш проблем не винете марките за вашта немарливост

    Коментиран от #83

  • 75 Shmeker

    6 2 Отговор
    Съвършената машина за каране на суха писта
  • 76 Shmeker

    6 2 Отговор
    Между другото мисля, че заслужават адмирации инженерите, че са направили толкова високооборотен редови шестак. Това беше проблем преди, до 6500 оборота бяха само заради по-дългия колянов вал. Не знам какво са направили, но над 1200 оборота отгоре при турбиниран мотор и то, не е шега работа.
  • 77 Shmeker

    6 4 Отговор
    БМВ не са вкарвали милиони в разработването на турбо мотора, който е 1500 коня. Правят го от доста части за стандартни 4 цилиндрови БМВ-та, като блока например е абсолютен сток. Същия блок можеше да се купи преди при най-евтоното БМВ 1502 или 315. Може никой да не ги и е измервал тия коне, но 1400 коня са си достигали най-редовно.

    Колкото до моторите на ХОНДА, ония вкарват милиарди в разработването на мотора, като телеметрия, режими на двигателя и т.н. се задават в реално време от централата на ХОНДА в Япония по сателитна връзка. Замислете се за какво става дума, за колко пари, при това преди повече от 20 години.
    Естествено сега всичко се прави от бокса, забранени са тия шмекерии и за това и Хонда вече нищо не направи по последните състезания.

    Просто БМВ така са си тествали двигателите, а това е ставало достояние на хората, които са се интересували от това каква кола да си купят.
    Е, при хонда рекламната стратегия е друга - правят извънземни технологии в Ф1, а при колите вграждат доработени двигатели от косачки или мотоциклети

    Дори и в наши дни бензиновите мотори на БМВ са много по-корави от тия на Хонда. След 2003-та година всичми бензинови хонди имат проблеми с клапаните - за около 50 000 км. се скапват ако се карат на LPG. Само че това го знаят само запознатите газаджии и тия, които са го разбрали по трудния начин...
    При БМВ няма такива проблеми, там има проблеми в някой серии при бензиновите мотори с Никсил, но те са сравнително редки.

    Коментиран от #87

  • 78 Дошo

    3 5 Отговор

    До коментар #35 от "Бръм":

    Когато БМВ са правели двигатели и коли същите неща са правели и Нисан но са се казвали Датсун.Сега ще кажеш ема да ама когато БМВ са правели двигатели за самолети...........Когато са правели двигатели за самолети Нисан(Датсун) са правели цели самолети не само двигатели за тях
  • 79 Shmeker

    5 3 Отговор
    Да, ама след това Датсун фалира и ги купува Нисан, а след това и Нисан фалриа и ги купи РЕНО. Рено също беше фалирала, но Френската държава ги купи и постепенно отново станаха публична/частна компания.

    Коментиран от #81

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Дошo

    1 4 Отговор

    До коментар #79 от "Shmeker":

    Изобщо не са фалирали а са си сменили името заради американския пазар.На американците хич не им се е нравело да купуват стока от фирма изделията на която са ги бомбардирали

    Коментиран от #86, #89

  • 82 Milen

    0 6 Отговор

    До коментар #67 от "zendera":

    haahaHaHHhhaHHHaHhHAhHHH те ли ти са становището за на велика кола...
  • 83 Milen

    0 7 Отговор

    До коментар #74 от "Симеон Тасев":

    е30 ли има динамикаахахахаххахахахахахаххахахха

    Коментиран от #85

  • 84 Milen

    1 7 Отговор
    И доста се отклонихме от темата, ставаше въпрос за тая пластмасова тройка и годзила където и след 50г пак ще си е годзила а не догодина да е морално остаряла. Защото ще има още 5 нови модела "м3"
    доработено 330i

    Коментиран от #103

  • 85 samo nemsko

    3 1 Отговор

    До коментар #83 от "Milen":

    а твоя велосипед дали има динамика
  • 86 Име:

    3 8 Отговор

    До коментар #81 от "Дошo":

    Вижте сега, няма никакъв смисъл да сравняваме кой е по-голям БМВ или Нисан. То е ясно че БМВ са по-големите. Смешното е че се опитвате да изкарвате БМВ велики там където са гола вода. Какви турбо мотори, като ги въведоха чак сега масово на повечето си модели. Едно време Алпина турбинираше БМВ-тата, но за да им се продава М дивизията, им забраниха да ги правят по-мощни от М моделите, и Алпина наблегна на оптичен тунинг, салони и окачване - смешна работа...... Аре остави турбото ама къде сте тръгнали с мотора от Ф1 не знам... Тогава моторите са били карани на 5.5 бара в квалификацийте и са били около 1300к.с. Дори тогава са издържали 2-3 обиколки. Да всеки може да си направи експеримент и да надуе налягането и да направи 1500к.с на стенд, въпроса е кой ще направи по-здравия и по-мощен мотор в състезанието и това фенчета, не е било БМВ. Следващия сезон "87ма FIA ограничават до 4 бара и се започва с Хонда ерата в Ф1, колкото и да не ви се иска.
    Между другото: Рено вкарва турбото в Ф1 през 77ма май...
    Мисълта ми беше че БМВ фенчета дори не знаят къде са силните страни на БМВ или обичат да си разказват моторспорт легенди...
  • 87 Име:

    3 6 Отговор

    До коментар #77 от "Shmeker":

    Това за блока на мотора е така. Оставяли са го на дъжда, за да стане по-здрав. BTW турбо мотора на БМВ създаден за Формула 2 във вариант 1400 кубика (350к.с) е най-успешния състезателен БМВ двигател в цялата история на марката. Въпреки че конкуренцията е била главно 2 литра атмосферки... Формула 2 обаче!!!
    толкова да са ми омръзнали БМВ-тата и беемвистите...

    Коментиран от #88, #90, #91, #95

  • 88 bmw m5

    3 4 Отговор

    До коментар #87 от "Име:":

    толкова да си неук че няма накъде ти са изкара по добър от тия дет мислат БМВ кво си зел да се пънеш такъв нали знайш че най-добрите винаги са най-обсъжданите всеки може да чете в интернет и да се прави на професор като теб
  • 89 Shmeker

    0 3 Отговор

    До коментар #81 от "Дошo":

    Да ве не са фалирали щото официално не обявиха фалит. А на Карлос Гон (ако знаеш кой е) му направиха паметник и императора му даде орден като стана сделката, може и самурай да са го направили, щото над 40 000 японеца оставаха без работа. Иначе хич не си бяха фалирали.
  • 90 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #87 от "Име:":

    Не бе. Легендата сочи, че блоковете са били на дъжда няколко години, а работниците от фабриката са ги препикавали в почивките. Ама тва е легендата.
  • 91 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #87 от "Име:":

    Ааа и още нещо:
    1983 Nelson Piquet/Brabham-BMW
    Да ти говори нещо?????

    Коментиран от #92

  • 92 Име:

    1 3 Отговор

    До коментар #91 от "Shmeker":

    Браво на Nelson, а защо Brabham-BMW са 3ти при конструкторите? И какво се случва с тях следващите години?

    Коментиран от #94

  • 93 Shmeker

    4 2 Отговор
    Ами що да не са? Важното е че колата е шампионска. Както казах, БМВ не се хвърлят на проекти за милиарди. Просто са направили евтин мотор с части от все едно тяхната Голф 1-чка, който е бил достатъчно добър за да даде титла на Пикет. И толкоз.

    Не е никак малко.
  • 94 Shmeker

    5 1 Отговор

    До коментар #92 от "Име:":

    Та като се замисля - Пикет е пилот който изцежда колата до максимум! Този беше по-луд и от Сена, двамата със Сена правеха срашно шоу и съм ги гледал още когато Първа програма даваше само 1 състезание - от Хунгароринг.

    Причините да са трети при конструкторите може да се дължат и на по-слаб съотборник на Пикет. Тогава Рикардо Патрезе, който явно не се представя толкова добре този сезон, завършва девети.

    След ерата Сена формулата малко по малко започна да става скучна, тук-там Шумахер правеше шоу когато имаше силен конкурент. Може би след като ФИА прецака Williams-BMW и излизането на Монтоя от Ф1, някъде там формулата стана адски скучна и единсвеното, което можеше да промени класирането след първите 5 обиколки беше смяната на гуми в бокса.. почти никаква спортна борба в сравнение с онова, което беше на времето.

    Коментиран от #96

  • 95 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #87 от "Име:":

    Според мен най-успешен, велик, всяващ страхопочитание, респектиращ всеки ентусиаст, инженер или състезател състезателен двигател на БМВ може да се приеме S70. Това нещо и досега е способно да породи душевен оргазъм дори и на теб.

    Коментиран от #97

  • 96 Име:

    2 2 Отговор

    До коментар #94 от "Shmeker":

    Ехехехехе БМВ намерили стар блок изхвърлен на дъжда в задния си двор до едно от халетата. Посъбрали още някакви части, каквито намерили и взели че сглобили шампионски болид в Формула 1 за жълти стотинки. Не го кръстили Хърби, че Volkswagen вече го били взели... :D :D :D :D Как го разказа, направо ме разби от смях.
    А тоя смешник Монтоя, на който нашите коментатори му ла#@xa в ефир дори не искам да го коментирам. Последните интересни сезони в Ф1 бяха 2та сезона, които Алонсо отмъкна от Шуми, със заобиколките на Бриаторе, нерегламентирано окачване, няколко повреди в ключови с-я на Шуми и зверско каране и на 2мата....
  • 97 Име:

    0 3 Отговор

    До коментар #95 от "Shmeker":

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rVkY8oA3RlE[/youtube]
  • 98 brake point

    2 3 Отговор
    Много ми е смешно каигато БМВ фенчета се опитват да си изсмучат от пръстите някакво уж превъзходство на БМВ особено във Формулата.
    Да го кажем накратко.Благодарение на късмет и добро каране Пикет едвам успява да се изплъзне с 2 точки от Ален Прост с Рено.
    Прост печели 4 състезания за сезона Пикет 3.БМВ не могат да направят стабилен двигател и естествено дори не успяват да се класират втори при конструкторите.Те са далеч назад от Рено и Ферари.Въпреки усилията на гения Гордън Мъри Брабъм потъва заради БМВ двигателя.Следващите години той се отказва от Брабъм и отива в Макларън.Там двете коли се състезават сами със себе си отвавайки конкуренцията а БМВ е на опашката.

    Сега да поговорим за WRC.БМВ се опитва да вкара боклука М1 там през 1983 та.Но така и не им се отваря парашута.
    Просто не бъркайте нещата,БМВ прави показни коли за келеши ,които искат да правят простотии по пътищата.Постигат го,продават си продукта и толкова.Когато говорим за екстремни спортни коли БМВ няма място там.За самолети въобще не говорете БМВ е правело чупливи двигатели през втората светован тъй като капацитета на Мерцедес не е бил достатъчен.
  • 99 brake point

    2 2 Отговор
  • 100 brake point

    2 3 Отговор
    Тотална доминация дори след катастрофа Сена финишира първи.Това с БМВ няма как да стане.
  • 101 Бръм

    3 1 Отговор

    До коментар #62 от "Име:":

    @62 Абе ти си ми ясен, ще си балалайкаш твоето, а очевадните неща ще ги подминаваш щото са неудобни. След като си спомняш за 700RS, значи трябва да си спомняш и тoва: "при положение, че може марката да направи СЪСТЕЗАТЕЛЕН (нали не обърках?! ) с определени параметри - мислиш ли, че не може да напарви "цивилен" ако реши?! А причината да не прави може да са 1000 и нито една да не е свързана с инженеринга. "
    Що ми изтъкваш за нещо свръхестествено кош с 80кс на литър от 69-та? Ето, аз ти казах 360 от 3,2...и какво? 1000 пъти ли да ти повторя - така можеш и мотпед с 7коня от 50кубика да изкараш най-великият двигател на света, ма не е! Какво не вдяваш?
    И не се отваряй, що захапа формулата - щото ти е удобно, а що не коментираш 62 награди двигател на годината с/у НУЛА! Или всички там са палячовци дето ТИ ще им обясниш колко зле е БМВ? Що мълчиш за дизелите на нисан? Не сме знаели силните страни на марката - СМЕХ. Нали пласмасовите ви консерви ежедневно ядат хурката, докато си правите ръкоделие на снимаката на ГТР и т.н.

    Коментиран от #102

  • 102 Име:

    1 2 Отговор

    До коментар #101 от "Бръм":

    награди двигател на годината
    Пожелавам ти от БМВ-та да не се отървеш цял живот! Само не разбирам защо се опитваш да ни убеждаваш че са най-великите....

    Коментиран от #104

  • 103 Бръм

    1 1 Отговор

    До коментар #84 от "Milen":

    @84 http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m3-e30-red-de-coleccion-galdakao/199008082.html?lang=de&pageNumber=3&action=eyeCatcher&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=1992-12-31&negativeFeatures=EXPORT

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-m3-e30-sport-evolution-spain/196061164.html?lang=de&pageNumber=4&action=eyeCatcher&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=45&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=1992-12-31&negativeFeatures=EXPORT

    .ах това морално остаряване.... Карай си колелото и не се бутай където не ти е мястото. Я дай ГТР 1990 за 200 000 евра бе!
    Пак изкарахте колекционерите и ценителите глупаци, а такива като вас дето само на снимка сте виждали сте най-умните....МЪКА!

    Коментиран от #105

  • 104 Бръм

    4 1 Отговор

    До коментар #102 от "Име:":

    @102 Ако се зачетеш в коментарите ще схванеш, че възразих на твърдението че прехвалените ви жълти кошове са на светлинни години пред БМВ. Изложих аргументи, че БМВ са с награди, достижения и пионери. А на среща? Тралалалалала... Никой не убеждавам, че БМВ е най-велико, ма определено не са и на светлинни години назад, особенно от жълтите палячовци дето нито имат награди, нито имат дизел като хората, дето 1/2 от гамата им за европа са рено, а другата половина са откровенна комедия.
    Ти на живо Микра, Тида, Пиксо, Джук, Примерата с гърбавата задница и централно табло...Алмерата ...коя от коя по грозна и мега спортни!!!! Как да не са по добрият избор от БМВ? Нека си се мъча с Е60 3,0д, пък ти се кефи на некоя тида и онанирай на снимките на ГТР, успокоявайки се, че е по-по-най от БМВ...СМЕШНИ сте!

    Коментиран от #106

  • 105 Име:

    1 3 Отговор

    До коментар #103 от "Бръм":

    Леко бе леко. Това че някой е дал такава цена за тоя крошник не означава че ще я продаде за толкова. Освен това БМВ още не са направили по-добра кола от GT-R R32, R33, R34, а R35 когато го стигнат ела ми се обади...... Еййй как бягат по тъча. Видя че 2002 е като вартбург до KPGC10, тръгна да вади мотори от Ф1, после видя че не става тръгна да вади е30-ки.... След малко за история ще ми говори, а то се оказа че историята на М3 е по-късичка от на GT-R... Я по-добре показвай кожени салони...

    Коментиран от #107

  • 106 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #104 от "Бръм":

    Ти и понятие си нямаш от японски автомобили че да ми сравняваш каквото и да било. Отказвам с кон с капаци да споря.
    За БМВ- хубава марка с изключително тъпи, фенове в България. Че навсичкото отгоре и мразят и презират всичко друго, което не е немско. Аз не съм виждал футболни фенове толкова навътре да приемат нещата за любимия отбор така както тук се обиждат феновете на немското. И то омраза не към марката била тя Хонда Нисан или Тойота, а чак расова омраза насочена към "жълтите" (жълтури, колелета, рикши, дървени обувки, копирачи на немския инженерен гении, дръзнали горките коли да правят и взели че станали най-големите авто производители ...)
    Да си говорим за стари италиански коли тогава? - коментар 63????
  • 107 samo nemsko

    1 2 Отговор

    До коментар #105 от "Име:":

    абе как го прецини че БМВ не са направили по добра кола от гтр по кво разбра карай си пласмасовия гюм и не се обаждай бръм ти каза доста нешта ако си малко в чат ште разбереш за кво става на дума да неговорим че БМВ го избраха за най-авторитен автомобил в целия свят ко си ми зел да ми сравняваш тия лагерни колички с БМВ

    Коментиран от #110

  • 108 кало

    1 1 Отговор
    я пак провери за дизели и кой колко награди има, а пътьом мини и през история на двигатели за последните 40-50 години и модели, като свършиш до състезателни постижения и пак ела - тогава едва ли ще пишеш смехории:)
  • 109 кало

    2 2 Отговор
    долното е към един от коментарите, които се бил мъчел с бмв дизел, а японските нямали спортни и дизели (освен най-добрите спортни за всички времена и единствения дизел на Хпнда, който обираше с появата си всички награди няколко години, явно)
  • 110 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "samo nemsko":

    Ако знаеше поне малко за bnr32, за това какви технологий има в него, щеше да знаеш че в тоя период няма такова БМВ че и години по-късно - също няма. е30ката е супер но доста по-различна машина от този 3та генерация skyline GT-R. Затова дайте да не си говорим за харкор спортисти, а вадете кожените салони и гран туризмо круйзърите и говорете за комфорт. Сами не си знаете силните страни на любимата марка и се хванали за моторспорта.

    Коментиран от #111

  • 111 samo nemsko

    0 1 Отговор

    До коментар #110 от "Име:":

    както и ште да е спорим за нешта от преди 100години ништо интересно не разбрах свързано с темата нешто което не пише в нея само гтр кой-първи кой-е последен кой-напрвил преди 100годино по добър двигател на самолет пълни тъпотий ништо интересно по темата
  • 112 въпросче

    1 2 Отговор
    За какви технологии говорим при БМВ какво те са дали на автомобилостроенето?Ситроен например са въвели активното окачване,Ланча самоносеща каросерия,първия сериен турбо двигател е от 1963-та на ГМ,Хонда въвеждат първото електронно управление на фазите на клапаните.Може да се изпброява още много.
    Дайте да видим великите пионери от БМВ какво са въвели и какъв им е приноса.
    ПП. кожени салони не се броят такива е имало още при файтоните преди 300 години. ;)
  • 113 brake point

    2 2 Отговор
  • 114 brake point

    2 2 Отговор
  • 115 brake point

    1 1 Отговор
    Само погледнете кой какво прави и после говорете за технологии.
  • 116 Турбото

    1 1 Отговор
    Голям лай е паднал тука, но кучетата си лаят, а кервана си върви... и все пак БМВ-тата са супер.
  • 117 check point

    0 2 Отговор
    ei,gospodin presechna tochka,ti si goliama robota.kachvash snimki i kartinki,pishesh gluposti vednaga shtom se varnesh ot uchilishte,ama to niama kak da e.ti otvorko deto tolkova mn. znaesh kolko koli si imal i smenil,che da znaesh koi kakav i kolko dobar proizvoditel e?a,moje bi si bil zaedno s nelson piket i alen prost vav f1 shampionata v tezi godini?ili pak moje bi si bil tam prez 83-ta,kogato bmw sa se opitali da lansirat ""bokluka m1" vav wrc?kak moje edin gospodin nikoi kato tebe da pliue edna ot nai-pechelivshite i uspeshni brandove v SVETA?koi si ti,che da kazvash,che mashinite sazdadeni ot desetki injineri s mn.mn. poveche mozak ot teb sa bokluci?!

    Коментиран от #120

  • 118 Shmeker

    1 1 Отговор
    BMW са открили най-добрата машина за каране. Доста от технологиите, които се вграждат при БМВ-тата си ги разработва те, с техен софтуер, за това всичко работи по-добре отколкото при другите производители.
    Никога не са парадирали с това, което са изобретили, никога не са казвали, че са най-безопасната кола или най-бързата.
    Например 1998-ма Волво S40 има 4 звезди на краш-тестовете, всички са с по 3, но БМВ Е39 също е с 4.
    Волво се скъсаха да се хвалят с това! Някак си за БМВ това си е било нормално да са лидери и да не парадират.
    С повечето неща е така при тях.

    Лично аз ги уважава, за това, че винаги са успявали да оцелеят в кризите, войните и т.н. и са успявали да направят коли и двигатели с голям ресурс и най-доброто поведение на пътя в класовете в които продават. Не е било никак лесно, имали са 3-4 момента в историята си, в които са били на косъм от това да бъдат купени от някои конкуренти.
    Редовите шестаци, известни със своята балансираност, задното предаване с добрите диференциали - все неща, които са важни за истинския автомобилен фен си остават тяхна запазена марка, макар да предлагат и други алтернативи. Просто са силни в това което правят, правят го качествено и най-важното радват хората, които им се доверят. След това тези хора обикновено стават фенове за цял живот.

    Коментиран от #119, #125

  • 119 мнение

    2 1 Отговор

    До коментар #118 от "Shmeker":

    Те няма и с какво да парадират защото само преписват.БМВ да не се хвалят защото Е36 е най опасната кола след тестовете за сигурност.
    За качество да не говорим защото само Ауди има по чупливи двигатели от техните.
    Силни са в рекламите и в събирането на комплексари като мухи на л...о според всички класации шофьорите на БМВ се държат нагло и просташки на пътя далеч повече от останалите.

    Коментиран от #121, #122, #126

  • 120 Bavarian Money Waster

    2 0 Отговор

    До коментар #117 от "check point":

    Човека поне пише на български ти явно не си успял да завършиш още училище за да разбереш защо десетките инженери на БМВ не са постигнали това което инженерите на други фирми са успели.
    И най вече прави разлика межу печеливш финансово и наистина технологично напреднал.
  • 121 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #119 от "мнение":

    Е36 излезе 1991-ва година. Беше представено година по-рано. За времето си е супер автомобил.
  • 122 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #119 от "мнение":

    Кой двигател на БМВ е чуплив?
  • 123 Dell

    2 1 Отговор
    Правилният въпрос е: Кой двигател на БМВ не е чуплив?

    Коментиран от #124, #127

  • 124 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #123 от "Dell":

    ами аз съм имал 3 БМВ-та, с двигателите не съм имал проблеми.
  • 125 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #118 от "Shmeker":

    Много добре го каза, колега
  • 126 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #119 от "мнение":

    Айде виж С-класата от същата година. Я виж някой Сивик колко е "добър" на краш тест Типично жапанезе мнение, че Ауди и БМВ са много чупливи като са нямали и една кола от двете марки.
    И какво разбираш под просташко поведение по пътя? Че някой кара за удоволствие и че просто обича да кара колата на лимита й? Ами айде всички да караме Микри и няма да има "простаци" и "комплексари" както ги наричаш.

    Коментиран от #133

  • 127 Мони НСА

    1 1 Отговор

    До коментар #123 от "Dell":

    БМВ прави много добри мотори.ако ти имаш наблиудения за някое е 36 на 400000км си е твои проблем
  • 128 Shmeker

    0 3 Отговор
    Към разните Дошовци, Деловци и т.н.
    Не говорете глупости!
    Ето имам наблюдения над собствения си син.
    Детето от две годишно като види БМВ и се кефи само от това че е видял такава кола. Какво разбира то? До голяма степен разбиранията са му инстинктивни.
    Пичове, сами заблуждавате себе си. Не се противопоставяйте на инстинкта си никога

    Коментиран от #131

  • 129 Мони НСА

    0 1 Отговор
    моят син се кефи на спортни автомобили
  • 130 някой

    1 0 Отговор
    Допитване, проведено от експерти от германския автомобилен клуб ADAC, сочи водачите на возила с марка BMW за най-агресивните на пътя. 50.6% от немските шофьори смятат, че собствениците на "баварки" превишават скоростта, спират рязко и засичат повече от всички останали.

    Най-агресивните шофьори по пътищата на Великобритания са собствениците на BMW. До такъв извод са стигнали аналитиците на сайта Gocompare.com, съобщава The Daily Telegraph. Резултатите са получени след допитване до 3 000 англичани.

    За горчив опит от "общуването" с водачи на BMW споделят повече от половината анкетирани. Поведението на собствениците на "баварки" най-често се определя като опасно и грубиянско.

    Коментиран от #134

  • 131 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #128 от "Shmeker":

    Спокойно детето е още малко ще се развие и ще разбере че не всичко което блести е злато.
  • 132 някой

    0 0 Отговор
    Английската застрахователна компания Warranty Direct публикува статистика на моделите с най-ненадеждни двигатели, съставена след анализ на оплаквания от собственици на автомобили от 36 различни марки, съобщава Auto Express. Резултатите сочат за най-чупливи моторите на MG Rover.
    Вероятността за повреда на силовия агрегат на коли от бившата британска марка достига 7.88%. Това означава, че собствениците на всеки 13-и Rover са имали проблеми с двигателя на автомобила си.

    По-любопитни обаче са показателите за немските автомобили, които до неотдавна се сочеха за еталон за качество и надеждност. На второ място в антикласацията на автомобилите с най-ненадеждни двигатели се подрежда Audi. Вероятността за повреда при тях е 3.71%.
    Петицата допълват Mini (2.51%), Saab (2.49%) и Opel/Vauxhall (2.46%). Audi и Opel обаче съвсем не са единствените германци в челото. BMW се подрежда на седмо място (вероятност от повреда 2.2%), а Volkswagen - на девето (1.91%).
    Според класацията на Warranty Direct най-малко оплаквания има от двигателите на Honda (едва 0.29% или един случай на 344 коли). На второ място е Toyota (0.58%), а на трето Mercedes-Benz (0.84%). В петицата на отличниците влизат също Volvo (0.90%) и Jaguar (0.98%).

    Коментиран от #135

  • 133 някой

    0 0 Отговор

    До коментар #126 от "Никой":

    Между другото сивика от него време има една звезда повече от БМВ то.Смятай какво дърво е бавареца шом дори Сивик е с една звезда повече.

    Коментиран от #136

  • 134 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #130 от "някой":

    Колите са агресивни. Не просто шофьорите. БМВ-тата имат много по-висок лимит просто.

    Коментиран от #137

  • 135 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #132 от "някой":

    Warranty Direct преди изкара хонда сивк на 12 години най-надеждната кола. От статистиката им само охлаждането е правило проблеми. Неадекватна статистика - не може само това да е правило проблеми на тия коли за 12 години. И съответно се пребиха да хвалят сивиците разни медии...
    Спуках се от смях, след няколко месеца си отидоха на мястото като взеха цялата статистика от сервизите

    Коментиран от #139, #140

  • 136 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #133 от "някой":

    Да ама не. Сивик от 98-ма е с две и половина звезди.

    Коментиран от #138

  • 137 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #134 от "Shmeker":

    "по-висок лимит"..... Вече си ми любимия от коментиращите тук!!
  • 138 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #136 от "Shmeker":

    Да същия Сивик,който е от времето на Е36 има 2 звезди и половина а то горкото едвам звезда и половина събира.Освен това да не забравяме,че сивика е в по ниския клас.
  • 139 някой

    0 0 Отговор

    До коментар #135 от "Shmeker":

    1. Daihatsu Reliability Index 37.00
    2. Honda Reliability Index 41.00
    3. Suzuki Reliability Index 48.00
    4. Toyota Reliability Index 67.00
    5. Chevrolet Reliability Index 80.00
    6. Hyundai Reliability Index 85.00
    7. Mazda Reliability Index 86.00
    8. Ford Reliability Index 86.00
    9. SKODA Reliability Index 90.00
    10. Lexus Reliability Index 90.00
    11. Subaru Reliability Index 93.00
    12. Daewoo Reliability Index 97.00
    13. Nissan Reliability Index 98.00
    14. Fiat Reliability Index 98.00
    15. Peugeot Reliability Index 100.00
    16. Citroen Reliability Index 106.00
    17. Mitsubishi Reliability Index 113.00
    18. Smart Reliability Index 114.00
    19. Kia Reliability Index 114.00
    20. Seat Reliability Index 123.00
    21. Vauxhall Reliability Index 123.00
    22. Renault Reliability Index 133.00
    23. Mini Reliability Index 137.00
    24. Volkswagen Reliability Index 138.00
    25. ROVER Reliability Index 150.00
    26. Volvo Reliability Index 154.00
    27. Saab Reliability Index 158.00
    28. SsangYong Reliability Index 175.00
    29. BMW Reliability Index 178.00
    30. MG Reliability Index 181.00
    31. Jaguar Reliability Index 186.00
    32. Mercedes-Benz Reliability Index 216.00
    33. Chrysler Reliability Index 222.00
    34. Audi Reliability Index 226.00
    35. Jeep Reliability Index 230.00
    36. Alfa Romeo Reliability Index 236.00
    37. LANDROVER Reliability Index 325.00
    38. Porsche Reliability Index 346.00
    39. Bentley Reliability Index 645.00
  • 140 някой

    0 0 Отговор

    До коментар #135 от "Shmeker":

    Не знам коя статистика им е дошла но Хонда е с пъти по надеждна от БМВ.
    Погледни и прекия конкурент Лексъс колко по напред е от баварското дърво.