Last news in Fakti

9 Октомври, 2014 13:06, обновена 26 Юли, 2022 14:45 672 331 223

Най-надеждните двигатели на всички времена

  • двигатели-
  • надеждност-
  • ресурс-
  • класация
Най-надеждните двигатели на всички времена - 1

Автомобилните ентусиасти по света надали някога ще престанат да спорят дали немците, японците или американците правят най-добрите мотори. Руското списание "Колеса" налива своя дял от масло в огъня на препирните, като съставя собствена класация на най-удачните силови агрегати с амбицията да разкрие тайните на тяхната надеждност.

Легендите за "вечния" двигател винаги ще бъде част от шофьорския фолклор. Често ги съпровождат удивителни истории, описващи мотори с пробег половин или милион километра, независимо, че рядко има достоверни свидетели на такива геройства. В митологията обаче има нещо правдоподобно - подобни агрегати действително съществуват.

Списъкът на най-надеждните съвременни двигатели се оказва доста обемен. През последните две десетилетия инженерите на водещите производители са сътворили не един и два шедьовъра. Според "Колеса" обаче истински масови и известни са едва десет от тях. Те са един вид знаменитости в света на двигателостроенето - не само са монтирани на знакови модели, а и са побеждавали в състезания.

ДИЗЕЛИ

Нафтовите мотори традиционно се смятат за изключително надеждни. Само допреди 10-ина години спортният характер изглеждаше несъвместим с дизеловите агрегати, а и днес продължават да ги избират онези купувачи, които навъртат най-голям километраж и ги натоварват най-много. Дизелите от старото поколение на свой ред се отличават с пределно проста конструкция и неизчерпаем ресурс.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Семейството петцилиндрови дизели OM602 на Mercedes-Benz с по два клапана на цилиндър и механична горивна помпа Bosch заслужено държи палмата на първенството по пробег, издръжливост и процент автомобили, които все още са в движение. Daimler произвежда тези мотори от 1985 до 2002 г.

Най-слабо форсираните сред тези дизели - с мощност от 90 до 130 к.с. - се славят с изключителна издръжливост и икономичност. Семейството OM602 обаче има също достойни предци (OM617) и наследници (OM612 и OM647).

Най-надеждните двигатели на всички времена



Mercedes-Benz монтира такива двигатели на W124, W201 (MB190), на всъдеходите G-Klasse, на бусовете T1 и Sprinter и даже на по-късните W210. Пробегът на много от тези автомобили надхвърля 500 хил. км, а някои рекордьори са изминали над 2 млн. км. Макар понякога горивната им система и спомагателните възли и агрегати да създават грижи, самата конструкция няма грешка.

Баварските дизели М57 заслужават не по-малко хвалби от щутгартските си конкуренти. Освен с впечатляваща надеждност тези шестцилиндрови мотори се славят с бойния си нрав, който има немалка заслуга за променения имидж на нафтовите двигатели. BMW 330D (E46) е всичко друго, но не и спокойна кола за пенсионери или таксиметрови шофьори.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Мощността на баварските дизелови шестаци варира от 201 до 286 к.с. Произвеждат се между 1998 и 2008 г. и се монтират на почти всички модели на BMW от трета до седма серия. Среща се и под предния капак на Range Rover.

Най-надеждните двигатели на всички времена



М57 също има легендарен предшественик, макар и не толкова масов. Семейството M51 се произвежда между 1991 и 2000 г. Дребни повреди не липсват, но механиците са почти единодушни, че сериозни проблеми се срещат много рядко, а пробег от 350-500 хил. км е по-скоро стандарт.

БЕНЗИНОВИ МОТОРИ С 4 ЦИЛИНДЪРА

Честта да оглави класацията при най-масовите агрегати се пада на Toyota 3S-FE, представител на серията S. Двигателите от това семейство се смятат за едни от най-здравите и непретенциозни машини, проектирани някога. Имат типична конструкция от средата на 90-те години - обем от 2.0 литра, 16 клапана на цилиндър, обикновен инжекцион и разпределителен вал, задвижван с ремък. Произвеждат се от 1986 до 2000 г.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Мощността на 3S-FE варира от 128 до 140 к.с. По-напомпаните версии на този мотор - 3S-GE и турбинираният 3S-GTE - също имат нелош ресурс. Toyota монтира 3S-FE на цял ред модели - Camry (1987-1991),Celica T200, Carina (1987-1998), Corona T170 / T190, Avensis (1997-2000), RAV4 (1994-2000), Picnic (1996-2002) и MR2. Версията с турбокомпресор намира място под предния капак на Caldina и Altezza.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Механиците отбелязват удивителната способност на този японския двигател да понася огромни натоварвания и немарливо обслужване. Хвалят също удобството при ремонт и премислената конструкция. При полагане на елементарни грижи с лекота изминават по половин милион километра без ремонт и не досаждат на собствениците с дребни проблеми.

Друго японско семейство двигатели с огромен ресурс е 4G63 на Mitsubishi. Първите му представители се появяват през 1982 г., а лицензни версии се произвеждат и до днес. Първоначално този мотор има един разпределителен вал (SOHC), но през 1987 г. се появява и DOHC с два вала. С една от последните разновидности на агрегата се оборудва Lancer Evolution IX до 2006 г. 4G63 се монтира не само автомобили на Mitsubishi, а също и на Huyndai, Kia и множество китайски производители.

Най-надеждните двигатели на всички времена



През годините четирицилиндровият японски мотор е подлаган на модернизация безброй пъти. Най-новите му версии разполагат с променливи фази на газоразпределението, по-сложни горивни системи и принудително пълнене, които не се отразяват благоприятно на надеждността, но пригодността за ремонт и удобствата на архитектурата си остават. В клуба "милион километра" попадат само атмосферните модификации, макар че турбинираните версии също разполагат с по-голям ресурс от конкуренцията.

Най-надеждните двигатели на всички времена



В категорията "неунищожими" попада и още едно семейство японски двигатели с повече от десет разновидности с обем от 1.2 до 1.7 литра. Серията D на Honda се произвежда от 1984 до 2005 г. За най-сполучливи се смятат версиите D15 и D16, но всички имат огромна воля за живот и неутолим апетит за километри.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Мощността на серията D достига 131 к.с., а оборотите - до 7 000. Такива мотори се монтират на Civic, HR-V, Stream, Accord и Acura Integra. Въпреки боеспособността и малката кубатура ресурсът обикновено стига за 350-500 хил. км, а добре премислената конструкция позволява още толкова след основен ремонт.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Списъкът на отличниците при бензиновите четирицилиндрови двигатели се допълва и от един немец. x20se от семейството мотори 20ne на Opel всъщност е част от още по-голямата Family II на General Motors и често надживява автомобила, на който е монтиран.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Тайните на дълголетието на x20se се крият в простата конструкция с по два клапана на цилиндър, разпределителен механизъм с ремък и елементарна система за впръскване на горивото. Както и най-удачните представители на японската школа, той има работен обем от 2.0 литра и същото съотношение между диаметъра на цилиндъра и хода на буталото като 3S-FE на Toyota - 86 х 86мм. Мощността варира от 114 до 130 к.с.

Най-надеждните двигатели на всички времена



В периода 1987-1999 г. General Motors оборудва с x20se бестселъри като Kadett, Astra, Vectra, Omega, Frontera, Calibra, австралийските Holden и и щатските Buick и Oldsmobile. В Бразилия се произвежда и турбинирана версия Lt3 с мощност 165 коня.

До миналата година знаменитият 16-клапанов вариант C20XE се монтираше на автомобилите на Chevrolet в шампионата WTCC, а версията с турбокомпресор C20LET постига нелоши резултати на рали сцената и се слави като един от най-удачните двигатели от този тип.

Най-простите версии на x20se изминават по 500 000 километра без основен ремонт, но при полагане на повече грижи са в състояние да навъртят и милион. Шестнайсетклапановите разновидности X20XEV и C20XE не могат да се похвалят с такава издръжливост, но въпреки това могат да служат дълго на собственика, а конструкцията им си остава също толкова проста и логична.

V-ОБРАЗНИ ОСМАЦИ

Леките коли с V8 по правило не се отличават с гигантски ресурс. Олекотената конструкция и сложността на компоновката с толкова голям мотор не работят за надеждността. Това не важи за американските V-образни осмаци, но те са тема на отделен разговор. Истински надеждните двигатели с такава архитектура, които да навъртат по 500 000 км, без да се напрягат особено и да досаждат на собственика с дребни или по-сериозни проблеми, се броят на пръсти.

Най-надеждните двигатели на всички времена



В това отношение баварската продукция в лицето на M60 може да служи за пример. Първият V8 на BMW от десетилетия веднага си спечели почитатели с двуредната верига, никасиловото покритие на цилиндрите и добрия запас от здравина. Ресурсът се дължи на сравнително ниската степен на форсиране и премислената конструкция.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Никел-силициевото покритие прави цилиндрите на този мотор практически неуязвими към износване. Често не се налага смяна на сегменти дори след пробег от 500 000 км. Никасилът обаче си има и слаба страна - крайно чувствителен е към сярата в горивото. След множество повредени двигатели в Щатите BMW се отказва от него в полза на технологията "Алусил" с по-меко покритие. Независимо от здравината му то се изтрива с времето под въздействието на ударните натоварвани и други фактори. M60 се монтира на 5er и 7er в периода 1992-1998 г.

По-късните баварски V-образни осмаци M62 са много по-сложни, което се отразява на надеждността им. Ресурсът им до основен ремонт е съпоставим с този на M60, но като брой на повредите двата агрегата са несравними.

РЕДОВИ ШЕСТАЦИ

За някого може да прозвучи изненадващо, но сред редовите шестцилиндрови бензинови двигатели има огромен брой "милионници". Относително простата конструкция, съвършената балансираност, а оттам и липса на вибрации, и мощността си отразяват изключително благоприятно върху надеждността и ресурса.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Серията JZ-GE и 2JZ-GE на Toyota с обем 2.5 и 3.0 литра с право се смята за легендарна. Формулата на успеха се състои в комбинацията между нечовешки ресурс и изключително боен нрав. Съществуват и версии с принудително пълнене - 1JZ-GTE и 2JZ-GTE. Атмосферните варианти се монтират на Mark II, Soarer, Supra, Crown, Chaser и американските Lexus Is 300 и GS300. Безпроблемно навъртат по милион километра преди да се наложи ремонт, което се дължи на опростената и изпипана конструкция и безупречното качество на изработката.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Без баварски мотори класацията при шестаците би изглеждала нелепо. Историята на легендарния M30 започва през 1968 г., а някои модификации се монтират чак до 1994-а. Работният обем варира от 2.5 до 3.4 литра, а мощността - от 150 до 220 к.с. Конструкцията е максимално проста - чугунен блок, газоразпределителен механизъм с верига и 12-клапанова алуминиева глава. Спортните варианти М88 имат и 24 клапана.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Както и всеки друг надежден двигател, M30 има и турбинирана версия. Принудителното пълнене по правило ускорява износването на двигателя, но при наличието на добър ресурс няма инженер, който да не се изкуши да го използва докрай. M102B34 развива 252 к.с.

Най-надеждните двигатели на всички времена



BMW монтира M30 на "петиците", "шестиците" и "седмиците" от няколко поколения. Няма точна статистика на какъв пробег са способни, но 500 000 км са напълно естествено явление. Ако се отчете и сложната управляемост на автомобилите със задно предаване от онези години, повечето подобни агрегати са напускали кошовете не заради износване.

Достоен продължител на шестцилиндровите традиции на BMW е серията M50. Работният им обем е от 2.0 до 2.5 литра, а мощността - от 150 до 192 коня. Блокът също е чугунен, но главата вече има по четири клапана на цилиндър. По-късни версии са снабдени с хитрата газоразпределителна система VANOS.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Двигателите от серията M50 повтарят подвизите на предшествениците си и навъртат по половин милион километра без проблем. Следващото поколение M52 също има репутация на надеждни мотори, но заради никасиловото покритие и по-сложната конструкция повредите са повече, а ресурсът е по-малък.

Най-надеждните двигатели на всички времена



Няма съмнение, че пробегът на двигателя зависи в голяма степен от начина на експлоатация. Ако автомобилът се използва като такси, моторът натрупва гигантски пробег за много кратко време. В такъв случай аргументът "навъртя 200 000 за три години без повреди" олеква и няма никакво отношение към ресурса и износването.

Ако автомобилът се ползва в страни с по-разнообразен климат, в който студените стартове през зимата се редуват с високи натоварвания през лятото и дълъг престой в задръствания, запасът на мотора се изчерпва много по-бързо. Това обяснява защо от класацията отсъстват съвременни двигатели, навъртели над 500 хил. км за няколко години. За тяхната надеждност не може да се съди, тъй като са експлоатирани в далеч по-щадящи условия от именитите си предшественици, приключва анализът на "Колеса".


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    286 51 Отговор
    Нещо много тъпо замислена статия.
    Макар, че БМВ са ми на сърце не мога да кажа че М51 е надежден. Или може и да е надежден, но е много капризен.
    Хубаво сте писали за дизелите на старите Мерцедес, ама 5 цилинрдовия дизел 2.5 и четири цилиндровия 1.9 ТДИ на VAG (особено 90 и 110 коня) - тука никой не ги е отразил... което е адски голям пропуск.

    Коментиран от #63, #141, #145, #191, #214

  • 2 -_-

    80 31 Отговор
    Има някои липси тук, сега се сещам за B202 на СААБ и за някои стари двигатели на Волво .

    Коментиран от #137, #197, #215

  • 3 Hah

    43 54 Отговор
    Има какви ли не изгъзици но 1.9TDi AVF не е сложен? Нищо, че е печелил сумати награди. И все пак, какво да очакваш от руснаци.

    Коментиран от #10, #11, #50

  • 4 Гостенин

    53 13 Отговор
    Доста странна класация... X20SE - такова животно рядко се среща, отделно, че щом е с X - то е доста по-нов от 87, както пише. Може би се има превдид 20SEH/C20SEH... но определено най-железен си е C20NE :)
  • 5 Гостенин

    48 19 Отговор
    Пропуснати са и двигатели като 6 цилиндровия дизел на VAG за Volvo (2.4 чист дизел) - имахме служебно волво 245 такова и му спря километража на 600 хиляди... както и 190ка бензин 2 литра 8 клапана, която също - продадохме на 450 хиляди :P

    Коментиран от #131

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Доброплодов

    47 40 Отговор
    Ех, как така не са добавили GTR-a тук? Тц тц тц... Очаквам поне 10 човека да се включат :D Шмекер, съгласен съм с теб изцяло! А редовия шестак на БМВ как криви глави не е истина. :)

    Коментиран от #157, #183

  • 8 Кобрата

    41 40 Отговор
    Mercedes и BMW са в ''играта''
  • 9 ИЛИЯНЧО

    91 21 Отговор
    Един прятел имаше Opel Ascona 2.0I Тази кола/двигател беше подлагана на такъв тормоз в продължение на години,като дори е имало случай да е пробвал да го счупи нарочно (включване на 1-ва при 120км/ч за да спре по бързо, пълана газ "прекъсвач" при стартиране на двигателя и безброй други "изпълнения" на които е способен всеки 20 годишен тийн с бензин в кръвта) За съжаление го уби след като една зима го остави с вода вместо антифриз и .....Та за жалост тия железа нямат нищо общо с днешните инжинерни творения който не са в състояние да изкарат и 100 000 км без да дефектират.
  • 10 Emre Mustafa

    35 9 Отговор

    До коментар #3 от "Hah":

    не АVF а AFN !!!
  • 11 Emre Mustafa

    44 18 Отговор

    До коментар #3 от "Hah":

    В дизела трябваше и 1.9 ТДИ АФН 90/110к.с супер здрав, економичен и малък данък (при 90)

    Коментиран от #22

  • 12 Коко

    53 64 Отговор
    А за боксера на Субару? Къде в такива класации без него.

    Коментиран от #32, #33, #184

  • 13 ярослав станчев

    148 7 Отговор
    Абсолютно подкрепям тази класация.
    Обаче трябва да се отбележи факта,че тези двигатели са замислени и въведени в средата на 80-те години на 20 век.Използвани са през 90-те години на 20 век и първите 3 до 5 години от 21 век.Това прави грубо около 20 години.И са спрени от производство.Защо ли?
    Защото на практика са неубиваеми.Няма ваноси,маноси,ви-теци,вцм1,2,няма тфси,фси,комън рейли,бомба-дюза,дпф филтри и други изгъзици.Няма електронно управление на валове,на инжекцията,на клапаните.Няма нищо излишно.Всичко е смятано да издържи минимум 10 години.И за целта е правено от стомана,чугун и тук там алуминий.Затова тези мотори ще издържат още по 10 години без драма. Не като сегашните,по 5 години или 150 000 км. и в контейнера за разделно събиране.

    Коментиран от #34, #41, #169

  • 14 123

    94 11 Отговор
    Много си е добра класацията.Най добрия дизел за всички времена според мен е този на Мерцедес 123- 240д 72 к.с Този двигател е неунищожим!

    Коментиран от #186

  • 15 PIRANHA

    108 17 Отговор
    Mercedes със своите атмосферни дизели бие по надеждност всички останали.
  • 16 dmxl

    23 6 Отговор
    само да вметна, че мощноста при М57 на бмв е от 163кс (E39 525D M57D25) а не от 201

    Коментиран от #163

  • 17 Име:

    36 5 Отговор
    Олеле тука ще се избием.....
    Интересна статия без кой знае какво класифициране по работен обем.
    Липсват доста двигатели. И броя им е безкраен. Има толкова много здрави двигатели, че те не могат да бъдат събрани в една малка статия....
  • 18 525

    13 6 Отговор
    По-правилно би било да кажеш, че започва от 184 кс, не от 163, щом става дума за 1998г. ;-)

    Коментиран от #151, #152

  • 19 Курти Куртев

    44 16 Отговор
    Мерцедес и Тойота ! Тойота и Мерцедес ! И то именно заради двигателите, ходовата част, тенекетата и пр. Tова е положението.... Добре де, от време на време човек може да направи компромис и да подкара някои доказани модели на Хондa, БМВ, Субару или Волво, но дотам.........
  • 20 Петър

    109 28 Отговор
    Японските бензинови двигатели са непобедими. Все пак в Япония дизели не се карат...
    Не се казва Toyta, а Toyota и не може един цилиндър да има 16 клапана!
    Колко сте неграмотни и невежи...
    Бих допълнил, че дизелите на Мерцедес са наистина здрави и надеждни (като изключим произведените през последните 8-10 г.), но да ми класирате дизел на БМВ е нелепо. Освен това, къде са атмосферните дизели на Пежо, които конкурират Мерцедес? Къде е легендарният 2.2 турбо-дизелов агрегат на Хонда разработван 10 години и никога не отварян от сервизен механик?
    Не сме расли в саксии все пак.

    Коментиран от #24, #171

  • 21 наблюдател

    17 8 Отговор
    всяка марка си има по 1-2 уникално здрави двигателя.

    ,.... по горе някъде в началото пише за бензиновите двигатели " 16 клапана на цилиндър "
  • 22 Radostin Velchev

    14 5 Отговор

    До коментар #11 от "Emre Mustafa":

    AFN e само 110 коня, моторите с роторна помпа VP37 90 конски сили най-масовите са 1Z и AHU като по-късно има и други варианти.
  • 23 Инж химик

    8 20 Отговор
    Нафта и дизел са 2 различни неща... г-н Касабов, вземете си бележка за напред : )
  • 24 330и

    11 20 Отговор

    До коментар #20 от "Петър":

    Еее Пешо, не са коси толкова сега де, за теб може и да е така, ама за мен не е, и за братушките тоже, къде се мушкате с тез лагерни колички при батковците не ми е ясно, ми така де, по какво ще сравняваш 1.4 хонда или каквото и да е, със да речем ... защо не и моя .. М54B30.

    Коментиран от #28

  • 25 инженера

    46 15 Отговор
    Преди 15-20 г. моторите се правеха да издържат много и в много случай надживяваха автомобилите. В момента повечето произвеждат така, че колата да мине гаранцията, да е покараш още малко, да почнат проблемите, за да си купиш нова. Единствените марки, които не са се повлияли по новата мода според мен са Тойота и Хонда. Правеха надеждни двигатели и продължават да го правят.

    Коментиран от #62

  • 26 тото

    21 26 Отговор
    За мен най надежният двигател е 4,2 л. редови шестак на ланд круизера 100.

    Коментиран от #31

  • 27 Аз

    38 13 Отговор
    M57 като глътне някоя "пеперудка" и надеждността му се умножава по 0. Личен опит.

    Коментиран от #36

  • 28 Bravo

    24 8 Отговор

    До коментар #24 от "330и":

    Ти пък си събирал 20 години пари от закуска и си си купил някакво 15 - годишно магаре ... и си тръгнал тука да го изтъкваш във всеки един пост. Само ти ли имаш 6 цилиндъра, само ти ли имаш 3000 кубика ?

    Коментиран от #29, #37

  • 29 300и

    9 26 Отговор

    До коментар #28 от "Bravo":

    :)
    Добре де прекалявам малко наистина, ми ко да напрая като е най-доброто :))))
    шегата настрана, как ше ми сравняваш 6-к с малолитражка???
    и дизела на БМВ е добър, тия куци коня 124 със 75 коня, дето ладите се подпичкват с тях, въобще не ми ги давайте за пример, егати куците коне са наистина

    Коментиран от #30, #108

  • 30 Bravo

    12 7 Отговор

    До коментар #29 от "300и":

    Не го приемай като заяждане. Исках да кажа да не се хвалиш сам, остави другите да те хвалят. Така като се хвалиш сам, сякаш правиш "с*ирки" на себе си, "разиийш ли" ? :P :D
  • 31 коко

    9 15 Отговор

    До коментар #26 от "тото":

    Ланд круизер, но не дизел с двигател 4,2 , а бензин- 4,8- неубиваем е! Другото неубиваемо животно от по-слабичките е Тойота Камри........... Най-слабата талига е Ауди кю7. Много сполучлив двигател има последното поколение на БМВ Х5- дизеловата версия!
  • 32 Shmeker

    9 19 Отговор

    До коментар #12 от "Коко":

    Боксерите не могат да изкарат чак толкова много КМ. без поне да смениш някоя гарнитура, щото са боксери.
  • 33 Shmeker

    9 19 Отговор

    До коментар #12 от "Коко":

    Боксерите се слагат за да се понижи центъра на тежестта, за да е по-приятна колата. Това им е единствения +
  • 34 Shmeker

    3 16 Отговор

    До коментар #13 от "ярослав станчев":

    Кво са ти криви ваносите???
  • 35 Shmeker

    16 5 Отговор
    Между другото има още няколко марки, които имат добри модели, способни да правят милиони км.
    1. Волво с колите си до средата на 90те. - 740, 850, 960... и още няколко по-стари модела.
    2. Рено 25, което има няколко много здрави катъра на здраво купе.
  • 36 Shmeker

    5 6 Отговор

    До коментар #27 от "Аз":

    Това за пластмасите ли говориш ?
  • 37 Shmeker

    9 2 Отговор

    До коментар #28 от "Bravo":

    Трилитровите шестаци са си пословично-легендарни. Може и на 20 години да е, може и на 30 да е ако е каран кадърно и читави консумативи ще те радва и теб.

    Коментиран от #40

  • 38 Обективен

    52 7 Отговор
    Това е много тъпо с тия БМВ дизели дадени за пример.Имам омега бензин и всички колеги с дизелови такива ревът на умряло.ТДС е пъргав но харчещ и скъп за поддръжка мотор.Крива глава там е нещо нормално.Можеби по келав е само този на Ауди 2.5тди.За 1.9тди там нещата са други.Истината приятели е че като старите Мерцедеси никои никога повече няма да произведе.
  • 39 carl

    19 5 Отговор
    Добра класация!
    Напълно подкрепям Дизелите на Мерцедес преди 2000 година.
    Двигател с който имам опит е 1.6D чист (без турбо) дизел на Опел. Монтиран в Кадет, Аскона от 1986 до 89-та когато го заменя 1.7D (Isuzu). Версията 1.6D изкарва по 600 000 км. без проблеми. Супер непретенциозен двигател, за съжаление много тромав със свойте 54 конски сили.
  • 40 Bravo

    4 14 Отговор

    До коментар #37 от "Shmeker":

    Преди малко казах на момчето да не се хвали, но ся ти ме предизвикваш. :D Карам 330D (Е46 - дет са го споменали горе) съм, баце. ;)

    Коментиран от #43

  • 41 мнение

    29 6 Отговор

    До коментар #13 от "ярослав станчев":

    Има и ви теци недей да говориш.От 89 та нататък Хонда масово слага тази технология точно на този двигател от примера.Между другото акорда от снимката е с К20 двигател не с този който споменават това е i-VTEC също изключително здрав с верига,този двигател кара половин милион без проблеми въпреки че някои версии са с 220 коня от 2 литра.Има много електроника но е ЯПОНСКА за това няма грижи.Изключително икономичен такъв Акорд дава разход на бензин при разумно каране 5,5 - 6.
    Ваноса на БМВ малко се дъни но все пак е добре да го има.
    БМВ ДОСТИГНАХА ДО ИСТИНАТА ЧЕ НЕ МОГАТ ДА ПРАВЯТ МАЛКИ ДВИГАТЕЛИ С ГОЛЯМА МОЩНОСТ и за това се презапасяват.Слагаш 3 литра и нагоре и постигаш някаква надеждност.
  • 42 Alexander

    11 4 Отговор
    Чудно ми е защо не са добавили М119 на Мерцедес? Този двигател е не по-малко надежден от посочените в класацията.
  • 43 330i

    4 6 Отговор

    До коментар #40 от "Bravo":

    Охоооо, значи аз от закуски (аз и без това не закусвам), ами ти колко години гладува за това?

    Коментиран от #57

  • 44 BENZ

    17 5 Отговор
    320ЦДИ И 500 НА МЕРЦЕДЕС СЪЩО СА ЗДРАВИ ДВИГАТЕЛИ
  • 45 МИРО

    13 5 Отговор
    ЗА ТОВА ЛИ НЕ ВДИГАМ КАПАКА НА ВЕКТРАТА?
  • 46 Красимир 0

    20 6 Отговор
    От досега прочетеното се радвам че съм горд притежател на Мерцедес е 300 д шестак редови. Другата ми кола е Рено 21 2100 без турбо е това е също много здрав дизел по непретенциозен и от мерцедеса ! Да не коментирате че всеки си хвали стоката , Имахме Опел комбо 1.6 дизел Тази кола изби рибата понеже е служебна вървеше почити без масло и вода, зимата палеше по добре и от новите wv кадита ! Началника се изказа искате да я шчупите но не можете ! Много негативно отношение имам към 1.8 форд турбо дизел ! За тдс на бмв не съм чувал хубави неща! Дизел ли е мерцедес бензинов ли е бмв !
  • 47 Stoyan

    24 4 Отговор
    Класацията е правена много интересно.
    Има здрави двг но са набутани и някои с досадни пропуски способни да унищожат двигателя.
    Явно поредната леймарска компилация.

    M57 - пеперудките
    Никасил, едва ли има жив никасилов двг
    и т.н.т.

    Между другото в България се внасят коли с пробег обикновено над 450-500ккм.

    Коментиран от #52

  • 48 George Radkov

    11 4 Отговор
    Горд собственик на кола с 2JZ-GE! За жалост е изпусната в листа с коли, които идват с този мотор, освен Lexus GS300, IS300, има и SC300, който е най-спортния от тях модел, и дори първия Лексус с този двигател, горд собственик на SC300! Буквално безсмъртен двигател!
  • 49 Рони

    9 5 Отговор
    Много хубава и вярна статия:) Харесва ми
  • 50 Бхд БхД

    14 7 Отговор

    До коментар #3 от "Hah":

    3.0d на БМВ е прекрасен двигател.Аз лично минах 90 000 смених 1 дюза и то заради евтина нафта в туби.

    Коментиран от #55

  • 51 Бемвист Баварски

    10 5 Отговор
    БЕНЗИНОВИ МОТОРИ С 4 ЦИЛИНДЪРА

    Честта да оглави класацията при най-масовите агрегати се пада на Toyota 3S-FE, представител на серията S. Двигателите от това семейство се смятат за едни от най-здравите и непретенциозни машини, проектирани някога. Имат типична конструкция от средата на 90-те години - обем от 2.0 литра,(^^ 16 клапана на цилиндър^^), обикновен инжекцион и разпределителен вал, задвижван с ремък. Произвеждат се от 1986 до 2000 г.


    :D .ах ти японци бре !?
    По 16 клапана на цилиндър слагат
  • 52 Име:

    1 3 Отговор

    До коментар #47 от "Stoyan":

    Никасила си беше автогол.
  • 53 S Doichinov

    16 3 Отговор
    Мен лично тази класация ма обърква.Даден двигател е добър но поради честите проблеми не се продава в САЩ.Чести паления зимата(студен старт),високи натоварвания лятото,стоене в задръствания износват дигателя!!!!!Че какво друго да го износва?В същото време пробега на едно такси не е пробег.Е няма такава глупост
  • 54 Гената

    22 7 Отговор
    Е аз никога не съм имал или карал бегачки,но имах опелче 1.3 карбуратор,няма такова магаре ,гореше 6 -7 газ а го тормозех яко
    за 170 000 километра съм семнил само едни свещи и водна помпаа на магистралата често ме гледаха с недоумение като им давах мигача на над 160 километра в час .
  • 55 Емо

    5 5 Отговор

    До коментар #50 от "Бхд БхД":

    А знаеш ли че колекторът на този двигател е консуматив и струва 800 лева !?
    Какво общо има нафтата в туби, нали за това има горивен филтър с едрина 5 микрона !?
  • 56 гост

    17 5 Отговор
    Наблюдения в/у мотори които съм се мъчел да счупя без успех попадат тук: 2,5д на спринтер, 2000сс на астра и Д-серия на един сивик. Няма утрепване.
    Интересно как няма 1 жабарски мотор? Някой удрял ли е прекъсвач на туин спарк на алфа, напримем? Или не смеете? ХА!

    Коментиран от #61, #72, #177

  • 57 Bravo

    2 3 Отговор

    До коментар #43 от "330i":

    Ами да не прозвучи като хвалба, спестих 2 заплати. :D

    Коментиран от #147

  • 58 Калата

    6 2 Отговор
    обем от 2.0 литра, 16 клапана на цилиндър. ХА-ХА-ХА Убихте ме
  • 59 DVG

    37 8 Отговор
    Дизел но ... нафтата е 2.50 , с двигател на БМВ отиваш мин на 25 лв на 100 км . Виж бензиновия М54Б30 с газ си държи 230 коня и ти харчи 12-13 лв на 100 макс. и немаш никви ядове , докато дизелите са капризни (отнася се за всичките) , първо качеството на нафтата, дюзите често заминават, а едната е 2000 лв. , второ турбото, трето ЕГРа, филтър за частици, задръстване на катализатора и не на последно място дизелите трошат автоматичните ск. кутии, всичко това са мноого хилядарки отгоре !!! Ама няма кой да го проумее, хората са като стадо и продължават да се набутват с дизеляци. Крайно време е някой политик да пренебрегне зависимостта си от петролното лоби и да премахне данъка за автомобили на газ, същото в бъдеще трябва да стане и с ел. автомобилите.

    Коментиран от #60, #109

  • 60 Bravo

    9 8 Отговор

    До коментар #59 от "DVG":

    Съгласен съм приятелю, аз смених 2-ра и 4-та дюза. Не ме питай колко се изръсих. :D През годините към тях се добавиха и една турбина - нова, и един съединител - нов. Пак не ме питай колко. :D :D :D Но пък двигателя - шепне , шепне. За скоростната кутия не знам как е с автоматите , те са за женчовците. :D
  • 61 Име:

    2 4 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Аре сега прекъсвач.....

    Коментиран от #154, #195

  • 62 PIRANHA

    15 6 Отговор

    До коментар #25 от "инженера":

    Колко много си в грешка.... ако знаеш дори колко много основни ремонти на Авенсиси съм гледал и като отворим двигателя в цилиндрите буталата на Тойотите ви имат ЛУФТ като за световно.... нови ризи нови бутала сегменти и прочие се сменят, компромисен вариант е само нови ризи и старите бутала, правено е няколко пъти понеже собствениците им не им се дават по 600 лв/бр. за бутало и колите почват да работят по-добре, напасване на клапани шлайфане на главата, това че вие си мислите че са здрави не значи, че те наистина са такива. Мерете им компресиите, най-основно ремонтирани са 1.8 бензиновите двигатели.
  • 63 Venom

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    1. къде е 24 клапановия B234F на Volvo 740..???.

    2. НЯМА АБСОЛЮТНО НИЩО ОБЩО МЕЖДУ 3S-FE и 3S-GE и 3S-GTE, както и между 2JZ-GE и 2JZ-GTE всеки един от тези мотори е съвсем различно конструиран и предназначен да издържа на различни натоварвания.

    3. този 4G63Т, който се поставя на Evolution изобщо не може да се мери с този 4G63Т, който преди 20 години са го слагали на Mitsubishi Eclipse (Eagle Talon / Plymouth Laser), който също така е наречен 6 болтов мотор.. съществува и 4G63T наречен също така и 7 болтов водещ се за доста чуплив..

    4. Бащата на плиятелката ми кара една W124 200D чистак дизел, с който е навъртял повече от 1 300 000 километра без никакъв основен ремонт и така тази кола все още пали от раз и работи като по часовник.. изумен съм.... за мен това е най-здравия дизел... НО здравина като на 2JZ-GTE не мисля, че съществува в друг редови 6-так.. съществуват доста ъпгрейди, от които с много голямо помпане скачат от 1600 коня нагоре, а 3-те Супри на Ebrahim Kanoo са със по 1744, 1800 и 2000 коня на колелата и ядът яко бой и издържат... ЗА МЕН 2JZ-GTE ВИНАГИ СИ Е БИЛ ГОСПОДА НА 6-ЦИТЕ!!!!
  • 64 Гостт

    13 7 Отговор
    Добра статия, но с доста неточности. На БМВ шест цилиндровите агрегати с обем три литра, започват от 184к.с. мощнос, а не 201к.с.
    Както и дизеловите агрегати на Хонда до 2005г не са с мощност до 136к.с. а до 140к.с.
  • 65 Мерцедес Бенц

    16 3 Отговор
    Nai zdraviata kola i dvigatel izob6to e na mercedes 190 250D
  • 66 Plovdiv

    20 28 Отговор
    Волво официално е призната за марката с най-здрави двигатели (заедно с Мерцедес), а тук и зъб не обелват за тях.А когато прочетох сред отличниците и "колоси" като Вектра, Кадет, Омега и пр. едва не паднах от стола... Смях в залата...

    Коментиран от #142

  • 67 тодор

    27 6 Отговор
    А къде са френските дизели (визирам пежо) това са най-добрите дизелови агрегати не вярвам да има човек който да го отрече! :)
    Макар че и моя TU9K (за хората които не са запознати това е 1000 кубиковия бензинов мотор слаган на моделите 106 на пежо от 91 до 93-та година) си излезна огромно куче това малко моторче колкото пържене е видяло все още не се е отказало! :)
  • 68 Dell

    26 11 Отговор
    Като например френския дизел Пежо/Ситроен 1,6HDI/DV6TED4/ може би? Та това е еталон за фабрично мъртвороден боклук, с когото са наакани още и други марки, като Мазда, Форд, Волво, Мини.
  • 69 Майстора

    19 13 Отговор
    Като изключим мерцедесовите двигатели "класацията" няма нищо общо с реалността
  • 70 Истина

    27 9 Отговор
    Абсолютно колега..как може да няма дизел на Пежо?Надали някой знае по-добре от Пежо как се правят дизелови двигатели.
  • 71 Димитър

    12 14 Отговор
    а къде е 1,9 TDI ?

    Коментиран от #73, #178

  • 72 mitko mitov

    19 7 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Ще ти посоча пример за италиански мотор издържащ много километри,имах преди години lancia Thema 2.5 tdi купих е на 200 000 км,и след като изминах още 250 000 км. без ремонт само смяна на консумативи ,е продадох на 450 000 км.Другият собственик го виждам все още по пътищата с нея.Споделям от личен опит.
  • 73 Аз

    10 9 Отговор

    До коментар #71 от "Димитър":

    в моргата :)
  • 74 fen

    18 7 Отговор
    mercered-benz 190d, nadjivqva vsi4ko i vurvi na vsi4ko
  • 75 1234

    32 13 Отговор
    Интересно къде е XUD9 на Пежо? 1.9 литра атмосферен дизел, 69к.с. Това наистина е двигател, който не може да се унищожи, по никакъв начин. Надживява и купето, и трансмисията, че даже и Benz 190. :D
  • 76 Нема Бира

    26 2 Отговор
    В тая класация трябва да сложат джогана! Това върви и на олио и нема чупене!
  • 77 asdasd

    24 24 Отговор
    Заклет фен съм на Немското, еми сори ама няма какво да си кривим душата всеки знае че по здрав дизелов двигател от на Пежо НЯМА !

    Коментиран от #84

  • 78 MIKE USA

    10 23 Отговор
    А защо не споменахте нищо за боксера на Субару??

    Това за мене е наи надеждният двигател!!!

    Коментиран от #80, #83

  • 79 Име:

    6 11 Отговор
    Руското списание "Колеса" налива своя дял от масло в огъня на препирните.
    А ето и явния произход на тая статия. Нещо последната седмица коментираме кривата нива, ужаската, крадената кола на Путин и ето още 1 руска статия. Аре стига толкова глупости! Толкова ли няма автоновини от целия свят интересни, че да четем руските глупости....
  • 80 Име:

    2 5 Отговор

    До коментар #78 от "MIKE USA":

    За мен също.
  • 81 Джо

    38 8 Отговор
    Наистина 1.9 атмосферен дизел на пежо няма чупене. Виждал съм такъв на 960 000 км без никакъв ремонт по него, пали от 4върт оборот. Яка сглобка. А отностно бмв-тата явно журналиста писал статията им е фен защото най-калпавите мотори са на бмв :) 300Д на бенц е двигателя.И тук статията свършва !
  • 82 гост

    19 1 Отговор
    imam astra f c16nz 440 000 km bez remont originalen saedinitel imam q ot 80 000 km
  • 83 DELL

    14 2 Отговор

    До коментар #78 от "MIKE USA":

    Само да не е дизеловия боксер на Субару, нали така? Защото и там са големи драми със скъсани колянови валове.
  • 84 PIRANHA

    5 6 Отговор

    До коментар #77 от "asdasd":

    Абе да не се боцкаш нещо?
  • 85 Size King

    15 7 Отговор
    Най добрите автомобили кой са? Служебния разбира се :D
  • 86 Shmeker

    19 22 Отговор
    Много ясно, че двигателите на БМВ са здрави, а 500 000 км. за шестак не са нищо. Има много милионници по нашите пътища, които са на 150 000 БГ-реални км.
    Редовият шестак е най-добрата конфигурация на мотор, съжалявам, че БМВ оставиха само 3.0 мотори а по-малките ги направиха 4 цилиндъра.
    Според мен няма какво да пишете за разни хонди, дето изкарвали 350- 500 000 км и след основен ремонт изкарвали още толкоз. Ми то един голф изкарва повече без ремонт.
  • 87 Autohouse Randm

    7 10 Отговор
    shmeker govorimza avtomobili a ne za klozeti kato golf.
  • 88 Shmeker

    19 17 Отговор
    Къв е тоя хипер-як автомобил Хонда дето на 350 000 се прави основен ремонт ве? То има и руски коли дето изкарват по толкоз. Искам да кажа, че даже клозет като голфа изкарва много повече преди да стане за основен ремонт.

    Коментиран от #149

  • 89 Autohouse Randm

    11 9 Отговор
    koia ruska kola izkarva 350 hiliadi be ?
  • 90

    5 18 Отговор
    Хондата не е много за хвалене, повечето коли от това време изкарват 300-400 000км при елементарни грижи.
  • 91 zelenata strela

    6 9 Отговор
    ДО #56 Аз на моя Фиат му биех прекъсвач и нищо му нема години наред. Мани ги тея Астри гният на поразия.

    Коментиран от #92

  • 92 gost

    4 6 Отговор

    До коментар #91 от "zelenata strela":

    Къде е зелената стрела сега? А , да! 1/4 донор за части за мазохисти които още карат с псувня на устата , другото негодно или нарязано за вторични. Поне 50 обаждания имах за 3тия стоп на бравата, масово се изпочупил, познай защо
  • 93 zelenata strela

    11 3 Отговор
    Do #92

    A astrata q olekoti tolkova rujdata che stana okolo 600 kila i pochna da dava niski 10ki na 1/4m. Koeto ot svoq strana privleche silen batka interes i kelesh ot Trunska oblast q otkupi :)
  • 94 Венцеслав Масларов

    9 8 Отговор
    А истината е че нито германците,нито американците,нито японците правят най-добрите двигатели.Само за японците може да се спори.
  • 95 KZL

    3 7 Отговор
    https://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

    Цифрите говорят ...
  • 96 Gost 3

    30 1 Отговор
    Автомобила е създаден да служи на хората а не те на него,тоест трябва да е икономичен,много километри и колкото се може по малко дефекти като е паркираш пред блока да не ти пука че бай ти Пешо ще и удари една черта с ключа за мазето и като е поиска жената или любимата да хвърлиш ключа без да се замислиш,а от опит бензиновия осмак 5.0 на Мерцедес S клас на 1.500 000 скъса коляновия вал,за мен това се нарича издръжливост и да отбележа че автомобила беше служебен и докато се повреди се караше доста екстремно.Успешен ден на всички.
  • 97 doctora79

    22 4 Отговор
    Собствен опит-преди около 15 години лично последователно карах 123 300 Д автомат - 6 цилиндъра - уникална машина,която не ме остави по път-километраж около 800000 км при продажбата.След нея 124 250 ТД -уникално здрав,прост и надежден автомобил.Закупен на около 300000 км от Германия и продаден през 2006 година на 681000 -разликата бе направена за около 3 години,без сериозни ремонти-само дизел,масло и леки нещица-откъм двигател бетон...Между другото и двете коли са живи и още се движат....
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 ЕВГЕНИ-³⁴г. зад волана

    7 10 Отговор
    Ало писателите мислите ли че някой ВИ чете коментарите!?
  • 100 Ами волвините

    15 5 Отговор
    Ами на волво 5 цилиндровите мотори къде ги забравихте
  • 101 ГОст

    10 2 Отговор
    Пак пишете глупости...
    Д серията на хонда не е до 131, а до 136кс. И са близки всичките по конструкция. И карат по много над 500 хил и са доста непретенциозни, дори и разпилените екземпляри.
  • 102 Гост

    32 2 Отговор
    Чудя се къде ги навъртате тия милиони километри. Вие в колите ли спите или карате такси.
  • 103 123

    19 16 Отговор
    Точно М57 на бмв няма абсолютно никакво място в тази класация ! Да не говорим пък за М51,изключително капризни,и чувствителни към гориво.Ако е с малък пробег става,но почнат ли се веднъж мизериите,свършване няма ! Екземпляри минали 250000км повечето са тотално издухани,за това говори и факта че западно европееца масово ги маха около тези километри ! Детските болести при М51 няма да ми стигне цял ден да ги изброявам,като пукане на глави,скапани ГНП-та,топъл старт,мега скъп демпфер и т.н.т...На М57 пък проблемите са и още по стряскащи и умре ли веднъж спасение няма ! Имам опит с десетки бМВ-та и смятам че като изключим М50 и М60,всички останали нямат място поне в тази класация !

    Коментиран от #170

  • 104 nedjo

    22 7 Отговор
    А Пежо 1.9D?
  • 105 Да Да

    15 9 Отговор
    е, тоя път са написали глупости като за световно .....
    какви са тея жълтурски дивотии с техника от Пежо, Къде са прословутите 1.9 дизели на ФВ, Пежо и Рено ...
    къде е F серията на рено, която е основа от началото на 80те и до ден днешен се ползва ......

    статията, просто за нищо не става, особено като говорим за Е46... там е ужас още от гаранцията ...
  • 106 HughMungus

    17 6 Отговор
    Значи тук се говори за 1JZ-GTE и 2JZ-GTE на Тойота, но не е за техния главен конкурент от Нисан- RB серията на Нисан, използвана в тяхната Skyline фамилия? Откъм Хонда- къде е B-серията с VTEC(до колкото съм гледал, има 1.6 литра с VTEC между 160-180 конски сили заводско).
  • 107 neyjei

    14 10 Отговор
    Аз лично карам 1,9 ТДИ 131 коня и е вече на 550 хиляди, при това чипиран! И няма никакви признаци на умиране. Сменил съм само алтернатор и маховик
  • 108 w209

    8 7 Отговор

    До коментар #29 от "300и":

    хаха г-н бмХ, ела да ти покажа какво е три-литров шестак ;) Ти за М112 да си чул някога ?
  • 109 Dany

    9 9 Отговор

    До коментар #59 от "DVG":

    Малко ме уби стова изказване за автоматиците и дизела. Карам BMW 3.0d от 8-9 години, автоматик. Навъртял съм му почти 400 000 км. и ела да видиш колко ми е счупена скоростната кутия.
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 asfasf

    26 18 Отговор
    Kade e VAG grupata za6to ne se obajdat sega? I da predstavqt tehniq "UNIKAT"2.5 TDI
  • 113 Фалконети

    37 9 Отговор
    1.9 TDI 110hp.AFN!!!
  • 114 м-р Костов

    6 8 Отговор
    Тойота с 16 клапана на цилиндър? А може би 17?
  • 115 Isko

    9 5 Отговор
    VW Polo 86C (1993) 1.4D 48hp изключително здрав и икономичен двигател, издъжащ на всякакъв тормоз. Много съм доволен, за работна кола е идеална.
  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Баъ Сандо

    4 8 Отговор
    "Честта да оглави класацията при най-масовите агрегати се пада на Toyota 3S-FE, представител на серията S. Двигателите от това семейство се смятат за едни от най-здравите и непретенциозни машини, проектирани някога. Имат типична конструкция от средата на 90-те години - обем от 2.0 литра, 16 клапана на цилиндър, обикновен инжекцион и разпределителен вал, задвижван с ремък. Произвеждат се от 1986 до 2000 г. "

    16 клапана на цилиндър??? Аз ли не виждам добре, или сте измислили някакъв нов невиждан до сега двигател?
  • 118 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 119 смешка

    27 18 Отговор
    Статия писана от фен на бмв
  • 120 Бубу

    13 18 Отговор
    За 5 цилиндровите мотори на Ауди,никой не казва нищо.
    2.5тди АЕЛ!!!
  • 121 Shami

    2 10 Отговор
    A za mini kupara
  • 122 Секо 27

    13 6 Отговор
    Само Хонда Сивик - Д14А2-уникален автомобил.
  • 123 Краско

    15 9 Отговор
    Абе незнам какви коли карате ама като гледам моргите са пълни с всички модели които изредихте че карате.Аз карам ауди1.9 тди и сигорно е над 600 или 700 хилядии нямам проблеми с него.Редовно смяно на масло и консумативи и всичко е ок.
  • 124 16 клапана

    5 6 Отговор
    16 клапана на цилиндър, баце!
  • 125 бмвист

    7 6 Отговор
    При v8 сте изпуснали мотора, който изгради името на лексус в САЩ - 1uz-fe. Един от малкото двигатели сертифициран за използване в САМОЛЕТ, не само в автомобил, по-здрав 4 цилиндров дизел от поколението С на тойота е спорно дали съществува. Изпуснали сте старите двигатели на волво, а за присъствието на 2.5тдс има достатъчно коментари. м57 вечен, но сте забравили първите версии 184 и 193 коня при е46 и е39 като втория е страдащ от пеперудени клапи.
  • 126 Гост1

    8 3 Отговор
    Предполагам че Хонда Сивик...Е в класацията номер 1
  • 127 VW club

    15 10 Отговор
    1.9 tdi nema chupene varvi na vsichko
  • 128 Tdi

    17 7 Отговор
    Карам 1.9тди пассат от 1999 година
    Колата е на 850 000 хл километра
    Вдига 210 без проблем ,без никакви повреди досега ,на всеки 10 хл км сменям само масло и това е 👍
  • 129 Shafior

    2 4 Отговор
    Този мотор който аз ползвам не влезна в статията но е доста здрав 2E 4 цилиндъра 8 клапана но на 280 000км работеше като нов от завода само сменям маслото и проверявам зимата антифриза доста здрав мотор и не капризен 6/100 и си караш!

    Коментиран от #130

  • 130 Shafior

    3 4 Отговор

    До коментар #129 от "Shafior":

    Имах предвид 12 клапана!
  • 131 Радо

    6 14 Отговор

    До коментар #5 от "Гостенин":

    Защо неказвате нищо за бензиновите V6 на аудо 2.6/2.8 12 клапановите?

    Коментиран от #136, #140

  • 132 жоро

    20 8 Отговор
    Бензин-Тойота всички бензинови двигатели от създаването на компанията до ден днешен,Дизел - само на Мерцедес до 1998 година,най-красиви коли Алфа Ромео от създаването си до ден днешен.
    Това е моето мнение.
  • 133 REalnost

    2 3 Отговор
    Ko ste mi zqpnali counter strike 1.6 pfffff 1.9 tdi nqmaли????
  • 134 ivo

    0 10 Отговор
    a Mitsubishi CARISMA 16 klapana na 1 razpredelitelen val kak Vi se struva
  • 135 BanditBoy

    3 1 Отговор
    Доста глупости са изписани в тази статия,особено за механиците от който са селектирани мненията за тази класация.
  • 136 Бахур

    3 1 Отговор

    До коментар #131 от "Радо":

    Ай са сети,манияк; защото са кенефи
  • 137 Бахур

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "-_-":

    Те Сааб ги нема от бая години,ти се надъхваш:) А и С20XE иC20LET ако нищо не ти говори,започни с мода да се занимаваш
  • 138 Аз съм

    4 1 Отговор
    VW Golf 2. 222000 км. 1300 куб.см. 55 кс. Само смяна на масло. Каран като за последно всеки ден. Има странна динамика. Не умира и това е.
  • 139 RS6

    28 17 Отговор
    За всичко останало - НЯМА СПОР, но да ми сложите БМВ в тази класация за най-издръжлив двигател и не с 1, ами с цели 5 двигателя си личи определено наклността на автора към въпросната марка.
    Моля ви се, забавлявате ме от сърце !!! БМВ никога НЕ Е ИМАЛ и НЯМА И ДА ИМА добър дизелов мотор.
    ....... Този невероятен КОШ е най-голямото извращение на автомобилната индустрия.
    Създаден само и единственно да впечатлява малки, умственно объркани пуберитети, изживяващи се в стил "Дон Корлеоне".
    За мен лично НАЙ-ИЗДРЪЖЛИВИЯТ ДВИГАТЕЛ е 300D на Мерцедес.
    На Ауди 1.9 ТДИ и 3.0 ТДИ също не са за подценяване, а при бензина са Хонда Тойота и т.н.
  • 140 Друг Радо

    2 3 Отговор

    До коментар #131 от "Радо":

    Защото са кенефи, примерно
  • 141 мекер

    13 3 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    2.5 е най-големият боклук, който съм карал! Хем харчи, хем не върви! Не се набутвайте с това недоразумение на природата... 1.9 тди с чип ще го направи да си говори сам тоя двигател!
  • 142 Кандилото

    5 2 Отговор

    До коментар #66 от "Plovdiv":

    Ти клоко мотора си отремонтирал през жи
    вота си сам инъче псевдокомпетентност не ти липса .Каня те на работа в сервиза ми ама на автомивката за агрегатното с моторите и кутиите ще трябва да те учим с години
  • 143 ЩСЗ

    6 2 Отговор
    Шкода Оставия ALH 1,9 90к.с. 420 000км нищо по двигателя,маслото смяна на 15 000км и харчи 4,5 извънградско с климатик....без коментар.
  • 144 Hevn

    8 0 Отговор
    Здравейте.
    Имам Пежо 306 1995г с двигател XUD9 на 400 000км и ако не бях толкова немарлив нямаше да ми се наложи да шлайфам главата.
    Когато свалих главата се изумих от състоянието на цилиндрите и по точно от това , че хонинга все още е непокътнат и няма никакъв ръб в края на хода на сегментите.
    Може да съм немарлив в някои отношения , но си храня моторчето с хубаво масло ;)
  • 145 Ти добре ли си?

    13 1 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    От 2.5TDI по-голям боклук няма.

    Коментиран от #185

  • 146 Село

    5 4 Отговор
    Забравиха да споменат 1.8 20v на VAG групата който е много надежден и рядко дефектиращ а също и доста може да се надува особенно 1.8Т 20v
  • 147 Митничар

    6 0 Отговор

    До коментар #57 от "Bravo":

    Решил съм да взимам ВМW, но ще ми трябва поне година и половина....все пак не са малка компания... :D :D :D
  • 148 автофен

    7 3 Отговор
    А RB 26 на Нисан къде е? Този редови шестак е по здрав дори от тойотата.Всеки който се занимава с двигатели ще ви каже какъв звяр е това.
    K серията на Хонда, F20 C също този двигател от 2 литра без турбина вади 250 коня и е много здрав.
    Още много двигатели има които не са споменати а са много по здрави и технологично по добри от някои от посочените.
  • 149 Някой

    7 4 Отговор

    До коментар #88 от "Shmeker":

    Дай да видим кой двигател шестак на БМВ е по здрав от RB 26 примерно или от 2JZ.
    Сравняваме шестак със шестак не да ми говориш как някакъв 5 литров двигател изкарал повече от 1,5 примерно.
    Кажи тъпите 1,6 на БМВ как са издухани още на 200 хиляди.
    D серията на Хонда със сигурност кара повече от аналозите си от БМВ.
  • 150 japbest

    5 3 Отговор
    Най великият V образен шестак е на Toyota/Lexus 1MZ-FE, доказани милионници, с тези двигатели Lexus направи име в Щатите.
    Manufacturer Toyota Motor Corporation
    Production 1993–2014
    Layout
    Configuration V6
  • 151 Иванчо

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "525":

    Нещо си в грешка

    Карам 2003г. 525d Commonrail 163к.с.
  • 152 Иванчо

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "525":

    Нещо си в грешка

    Карам 2003г. 525d Commonrail 163к.с.
  • 153 Карло

    8 0 Отговор
    Доста интересна тема.Карам доста коли , най-различни класове и двигатели.Всичките си идват и си отиват, обаче разчитам винаги на една единствена-Голф 3 1.9 AFN комби,без никакви чипове и шмекерии.730 000 (седемстотин и тридесет хиляди) км.досега само консумативи :) Мисля , че и той трябва да присъства в класацията.Съмнявам се да съм само аз така с конкретния двигател :)
  • 154 Asd

    2 3 Отговор

    До коментар #61 от "Име:":

    Колега, не се очудвай ако отвориш Субарото а на блока ти пише Alfa Romeo.
    Прочети малко откъде взимате моторите.
  • 155 todor

    3 0 Отговор
    има и мотори които са по чупливи но повечето проблеми по колите идват от немърливи собственници
  • 156 Онзи

    7 0 Отговор
    Нищо не се споменава за 6-така на хонда . Или ще засенчи доста марки.
    P.s.не сравнявайте хонда 1.5 и 1.6 4 цилндра с бмв 6 цилинцрово сравнете с 6 цилиндрова хонда
  • 157 бодридобов

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "Доброплодов ":

    редовия шестак на бмв криви глава защото специалистите спестяват по едни 70-80 лева на 100000 км за водна помпа
  • 158 hah

    7 1 Отговор
    Хонда-Д серия...1,5 1,6 нема пребиване този мотор,надживява дизели,тди мди..всичко...после Митсубиши Евото-уникален мотор,Опела 2.0,Мерца Дизела..тва са
  • 159 Vag

    7 1 Отговор
    1.9 tdi .... 1.9 tdi - безсмъртният двигател!!!
  • 160 Krio

    2 1 Отговор
    Полезна информация
  • 161 гост

    2 0 Отговор
    Никой не каза нещо за ОМ606.960
  • 162 1.9 tdi

    3 2 Отговор
    А за 1.9 тди що не сте писали нищо а плямпАте за наай несполучливите двигатели и подръжки на бмв
  • 163 Зоро

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "dmxl":

    Така е,моя е M57TUD25 и е 177 к.с.
  • 164 Aham

    3 2 Отговор
    Статията е перфектна за историята. Пуснете я след 10г. - тогава вече никой няма и да си спомня за тази машини, всичко минава на ток..
  • 165 Облака

    4 1 Отговор
    А къде е TD27 или TD42 или TB42 на Нисан 1HZ на Тойота.М51 не е много надежден заради главите,М41 е по надежден.Но най здрав е 2.5 V6 TDI на ауди (това последното е майтап)
  • 166 Benza

    4 1 Отговор
    Първият бензинов двигател е създаден през (1886) от даймлер бенц и първия дизелов (1836) пак е от тях, направете си сами изводите за надеждността!!!
  • 167 george

    2 4 Отговор
    Opel POWER 👊👊👍👍👍
  • 168 тодор

    3 1 Отговор
    "Мощността на баварските дизелови шестаци варира от 201 до 286 к.с. Произвеждат се между 1998 и 2008 г. и се монтират на почти всички модели на BMW от трета до седма серия. Среща се и под предния капак на Range Rover"--------- МОЩНОСТТА НА ТЕЗИ МОТОРИ ЗАПОЧВА ОТ 181 КОНСКИ СИЛИ А НЕ ОТ 201
  • 169 Ззз

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "ярослав станчев":

    АБСОЛЮТНО СЪМ СЪГЛАСЕН , с казаното от колегата! Правели са се истински мотори без значение марката, ГЛАВНОТО Е БИЛО ДА БЪДАТ РЕСУРСНИ И НАДЕЖДНИ!!!всички са с чугунени блокове, без ненужни „екстри”. Сега чугуна е заменен от алуминий, а алуминия от пластмаса и то некачествена... Силно форсирани но не по нормалния начин, а с разни там фазовръщатели на разпр.вал, масово турбини на бензинови мотори от 1,5 вадят по 240 коня вместо нормалните 100_ после защо се чупели_ ами защото така ги правят/ караш 3 год. И на скрап, за нищо не стават повечето...
  • 170 Зьд

    2 1 Отговор

    До коментар #103 от "123":

    М51 е много здрав и добър мотор друг е въпроса че се експлоатира неправилно, главно от неграмотни по отношение обслужването хора...
  • 171 Боби

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "Петър":

    Даа..хонда 2.2 е върхът..
  • 172 Валя

    2 0 Отговор
    Аз карах Кадет 1.2S с 4 скорости и скъсах един келеш с голф-3 GTI пълна лудница оня вече превключваше ня трета аз още бях на първа голяма съм шампионка нали
  • 173 Azko

    7 0 Отговор
    От цялата статия най— полезно ми беше да науча за 16те клапана на цилидър от Тойота,другото е ала бала.
  • 174 VAG

    7 0 Отговор
    А къде е 90 и 110 коня 1.9 ТДИ на фолксваген ????? Не съм фен на марката но тези мотори ще останат в историята !!!!!
  • 175 Vw ecofuel

    2 3 Отговор
    Само дизел. VW tdi AFN 110 k.s. легендарен мотор
  • 176 Vw ecofuel

    3 2 Отговор
    Само дизел. VW tdi AFN 110 k.s. легендарен мотор
  • 177 Alfa owmer

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "гост":

    Искаш ли клип 2 минути на прекъсвач на 2.0 тс?
  • 178 Доктора

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Димитър":

    На дъното.
  • 179 бмв

    6 7 Отговор
    Само бмв и тойота в краен случай хонда.Мерцедес или фолцваген са чупливи трошки.Тоз 1.9 тди кво ми го хвалите пълен боклук.6 цилиндрово бмв или 4ц тойота тва е.
  • 180 Pataran

    0 6 Отговор
    Най якия двигател е 2.0 дизел 136 коня на бенвее
  • 181 Варненски

    1 0 Отговор
    Здравейте колеги! И аз да споделя някои наблюдения. Напълно подкрепям класацията за първите два дизелови двигателя. Мерцедес с този дизел държаха световния рекорд по пробег без основен ремонт, по памет над 2100000 км. Аз съм с 5-ца комби с М57 автомат и я взех заради двигателя. (и защото изглеждаше като от магазина.) Още помня едно Волво 244 D6 GL (не съм сигурен дали двигателя не беше на Фолксваген), което караше баща ми, аз и накрая вуйчо ми го блъсна. Още баща ми като го докара от Берлин беше на 1100000 км пробег. Било е такси и той го купува от познат за 1 марка :)
    И още за двигателите на Пежо. Още преди 10 години в Египет ми направи впечатление че карат много Пежа. Изгнили каросерии, но вървяха. Преди няколко дни в центъра на Марсилия видях едно много дърто Пежо, натоварено на макс и се движи. 303 или по дърто. Баща ми караше едно 304 бензин след волвото, което за съжаление аз блъснах. Имаше си доста проблеми, но не и с двигателя. Веднъж го бях удавил и след това работеше само на 2 цилиндъра. Голяма мъка, но вървеше. Като поизсъхна заработи на 3. На 4-я цилиндър се беше счупила свещта. Смених я и всичко отново си работи. Само да добавя, че бащата на най-добрия ми приятел имаше Мерцедес 200 D W124 и сме го експлотирали много здраво. Както е със задно е минавал през невероятни места. Горкия, малкия брат на приятеля го блъсна зверски, иначе си вървеше без проблеми. Масло, филтри и гориво.
  • 182 Фиатаджия

    3 2 Отговор
    Пунто 1.2 8v пежо 1.9d много здрави
  • 183 Боян

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Доброплодов ":

    Криви глави заради тъпо измислена охладителна система
  • 184 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 185 бай хой

    9 1 Отговор

    До коментар #145 от "Ти добре ли си?":

    Аз пък съм собственик на ауди а4 с 2,5тди. За 10години и 200к км никакви проблеми с двигателя, но всички останали агрегати се счупиха и то не по един път.
    Като се разлопа окачването става mamma mia.
    Така че Ауди - благодаря, но не благодаря!!!!
  • 186 Академик Стоянов

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Мерцедес 123 300Д 5 цилиндъра чист дизел 88 коня това е НАЙ ЗДРАВИЯ ДВИГАТЕЛ ПРАВЕН НЯКОГА!!!!!
  • 187 Най Иван

    5 1 Отговор
    1.8 моно инжекция на Фолксваген,милионник
  • 188 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 189 Асен

    5 1 Отговор
    От wikimotors: BMW М57 - Годы выпуска 1998-2012.
    Сигурно защото не става са го произвеждали само някакви си 14 години. :)

    Коментиран от #198, #199

  • 190 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 191 Неразбиращ от дизели

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Тука си прав наполовина, верно за 1.9 тди няма писано ама статията почва точно с 5 цилиндровия дизел на Мерцедес! Или ти си я почнал от средата?
  • 192 Луд

    3 1 Отговор
    Къде са ви новите пластмасови кенефи?
  • 193 москвич-ГОЛЯМА БРАКМА

    2 1 Отговор
    Никой не каза нищо за руските бракми хо хо хо хо хо хо хо хо хо хо хо хо хо
  • 194 Да бе да

    3 4 Отговор
    Немски двигател и надеждност хахаххахаа
  • 195 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #61 от "Име:":

    Аман от професори
  • 196 necuk

    3 2 Отговор
    BMW и дизел ахахахах
  • 197 АLFA Q4

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "-_-":

    ДВИГАТЕЛЯ С НАЙ ГОЛЯМ ПРОБЕГ И ТО ЧЕТИРИ ЦИЛИНДРОВ Е НА ВОЛВО
    4 600 000,,,но той изобщо не.е упоменат
    ХАЙДЕ ПО НЕГО РАВНЯВАЙТЕ МИЛИОННИЦИТЕ,,,НОРМАЛНО Е ЗА ТЕЗИ ДВГ НА МЕРЦЕДЕС ДА.СА МИЛИОННИЦИ,,ЗАЩОТО СА УМРЕЛИ КОНЕ И НИКОЙ НЕ.ГИ И НАПЪВА
  • 198 АLFA Q4

    0 0 Отговор

    До коментар #189 от "Асен":

    А СТАВА МА НА ИКОЛО 200К ТРЯБВА.ДА ГО СВАЛИШ ДА СПРЕШ КАМАРА ТЕЧОВЕ НА.МАСЛО.И.АНТИФРИЗ. ГУМИЧКИ КЛАПАнИ ИПАК.ОБРАТНО.
  • 199 АLFA Q4

    0 0 Отговор

    До коментар #189 от "Асен":

    А НЯКОЙ.ПОЗНА ЛИ.ДВИГАТЕЛЯ НА СНИМКАТА НАЙ ОТГОРЕ
  • 200 Taxi

    1 0 Отговор
    На година едно работещо такси изминава пробег от 100000км.Много глупости и общи приказки са се изписали в редовете по нагоре".
  • 201 Милиони TDIта пушат към Германия

    2 0 Отговор
    Не схванах какво прави М60 двигателя на БМВ сред тия редове.
    Мотора не е лош като замисъл и динамика, но има отделни, дребни проблемчета, които досаждат нон-стоп от определен момент нататък.
    Те проблемчетата не са големи, но струват скъпо и на всеки нормален човек рано или късно му писва.
  • 202 Holk

    2 4 Отговор
    Няма как да има други марки автомобили в тази класация. Като. Малките на автомобили са само две номер едно в света БМВ И МЕРЦЕДЕС!!!!!!
  • 203 doli

    0 1 Отговор
    а какво ще кажете за 1,3 16v 83к.с. на Сузуки
  • 204 Ради

    0 2 Отговор
    Никой не Спомена за петака на Audi Quattro или така наречената S1 която спечели доста Рали шампионати през годините
  • 205 Бург

    2 1 Отговор
    Потвърждавам мнението за м57д30 на бмв.В момента е на 400 000км и не е докосван вече 10г. (освен махнати пеперуди).Иска хубава масло и да се дава газ
  • 206 Иво

    0 0 Отговор
    Форд Транзит 2.5 чист дизел, двигателя е доста надежден...
  • 207 ники

    1 1 Отговор
    Чесно казано клоко от тези автомобили ги карат там където няма пътища арабите не са прости хора погледнете те какво карат едва ли има нещо немско и каквото и да е различно от тойота тя е в челните им класаций за това и ми е смешна платената ви статия но има и доста мазохиости пък и кой ли съм аз за да имкажа чес са глупаци нека си живеят в тяхния измислен свят и да се мислят за много хитри и умни
  • 208 Ники

    0 1 Отговор
    Нма как в такава класация да липсва шестцилиндровия, познат като Six slide на Крайслер. Просто е смехотворно да го няма. Дори е спрян, защото е неизносваем.
  • 209 Охо

    1 0 Отговор
    Френски дизели ли ?! Имах Рено Експрес 1.9 дизел. ПОБЪРКАХ се с него ! 5 години след това не щях да чуя за дизел, докато не взех Мерцедес !
  • 210 Баце Франци

    1 1 Отговор
    За америкаските 6-ци и 8-ци си мълчат... Все пак руснаци са го писали :) А те няма да си признаят никога...
  • 211 QUADRIFOGLIO

    0 2 Отговор
    Това си е статийка, дето някой си я е изсмукал от пръстите. За да не споменете една от най-надеждните, високотехнологични двигатели на производители, като, Порше, Ферари и прословутите дизели Fiat Grup, които започнаха да правят първите комънрейл автомобили, явно доста познания ви липсват в сферата. Да не говоря за стари американски класики V8 от 60-те и 70-те години на миналия век. Но не съм изненадан, че статията е наблъскана с БМВ-та, все пак руснаци ся я правили.
  • 212 Георги

    2 0 Отговор
    Аз като се огледам, повечето модели спокойно надхвърлят 300000 км. При по-щадящо шофиране и добро масло и най-смотаната кола ще надхвърли 500000 км. А който иска да е по-бърз без да форсира двигателя да си вземе лека кола над 2,5 литра, но най-добре е да сме внимателни, живи и здрави.
  • 213 supra

    0 0 Отговор
    2jz
  • 214 Механик

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Нали тези статии се пишат от сополанковци, които освен да ровят в wikipedia не са карали дори един от тези автомобили.
  • 215 Турбото

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "-_-":

    Мн правилно за W-те са железни
  • 216 Турбото

    0 0 Отговор
    Мн правилно за W-те са железни
  • 217 BMW 750i V12

    2 0 Отговор
    BMW 750i V12-24v / 5.0L / M70B50 299 к.с. (220 kW) 1987 – 1998
  • 218 Daimler

    0 1 Отговор
    Страхотна класация! М113 - двигателя на века не е отразен, а някакви малолитражки :D ххахаха
    М113 5.5 V8 KOMPRESSOR с К
    какво ми опявате за нафтови печки 1.9 тди. По добре да карам ГРИП, отколкото ВАГ
  • 219 Бончо Бонев

    0 0 Отговор
    Имам Мерцедес 250 тд. пет цилиндъра ,като тази кола така да пали ,няма в целия град , стояла е по пет месеца ,и само да чукна ,пали все едно сега съм я угасил ,произведена е 1996 година ,. Карам и Пасат 1.9 тди. но автоматика дава дефекти и бърка дълбоко в джоба.
  • 220 Й.й

    1 0 Отговор
    1.9 tdi 110.Толкова.
  • 221 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 222 Харакадъгел

    0 0 Отговор
    1987г. Mercedes-Benz 209D. Моля за коментари относно двигателя.
  • 223 Гош

    0 0 Отговор
    Германците правят най добрите двигатели и коли!