Американският производител на електромобили Tesla Motors опроверга слуховете, че се кани да покаже по-малък и достъпен модел. Вместо очаквания Model III компанията на Илон Мъск представи най-мощната и бърза версия на големия Model S. P85D разполага със 700 к.с. и 930 Нм.
Новата върхова модификация разполага с два електромотора с 224 и 476 коня съответно за предния и задния мост. Четирите задвижващи колела осигуряват ускорение от 0 до 96 км/ч за 3.2 секунди.
Максималната скорост на P85D достига 250 км/ч (най-бързата версия досега P85 вдига 210), а спринтът на класическата драг дистанция от 402 метра продължава 11.8 секунди. Пълният заряд на батериите стига за изминаването на 443 км, с 16 повече, отколкото P85.
Заради допълнителния електромотор теглото на Model S с двойно предаване се е увеличило със 132 кг и вече достига 2 239 кг. Най-бързата Tesla струва $120 100.
Освен P85D от калифорнийската компания показаха още две модификации с четири задвижващи колела. Model S 60D ускорява до 96 км/ч за 5.7, а 85D - за 5.2 секунди или с 0.2 сек. по-бързо от версиите със задно предаване. Максималната скорост е 200 и 250 км/ч, а автономният пробег с едно зареждане на батериите - 362 и 475 км. Базовата версия струва $89 500, а по-мощната - $97 500.
Всички електромобили на Tesla вече ще се предлагат със система за полуавтономно управление, която работи с камера и ултразвуков радар, сканиращ пространството пред возилото. Така Model S може да се движи в зададена лента и управлява сама подаването на газ и спирането до пълен покой.
Системата може да разпознава пътни знаци за ограничение на скоростта и да престроява сама електромобила - за целта е необходимо единствено водачът да включи мигача.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 PIRANHA
13:16 11.10.2014
2 Иван Господинов
14:13 11.10.2014
3 Ivo Angelov
18:28 11.10.2014
4 Stoyan
Остава проблема колко време отнема зареждането на батериите ?
19:13 11.10.2014
5 PROFESIONALISTA
20:02 11.10.2014
6 PROFESIONALISTA
20:10 11.10.2014
7 S Doichinov
20:27 11.10.2014
8 PIRANHA
23:08 11.10.2014
9 Комън Фючър
23:09 11.10.2014
10 Shmeker
08:08 12.10.2014
11 Shmeker
08:11 12.10.2014
12 Autohouse Randm
09:32 12.10.2014
13 Бхд БхД
След 4-5 години вярвам ,че 40% от колите ще са поне Хибриди
УСПЕХ НА ТЕСЛА
10:31 12.10.2014
14
12:01 12.10.2014
15 Пламен Бакърджиев
14:05 12.10.2014
16 Shmeker
18:58 12.10.2014
17 Десислава Димитрова
20:38 12.10.2014
18 Кобрата
Този екран изпълнява функциите на всичките тези бутони от другите коли, които тук липсват. И ако този екран се развали, повечето екстри няма да работят.
20:46 12.10.2014
19 ярослав станчев
Тук има симулатор на Тесла и се оказва,че тези 470 км. може да ги измине с едно зареждане,но при скорост до 88 км/ч,при 30 градуса целзий на въздуха,без включен климатик или без свалени прозорци.Не пише обаче с какъв товар.С всичко друго различно от посочените цифри,пробега спада драстично.
Коментиран от #20
15:15 13.10.2014
20 Shmeker
До коментар #19 от "ярослав станчев":
При постоянната скорост товарът няма значение ако караш от точка А до точка Б и обратно до точка А - кинетичната енергия се запазва при колите ако не ползваш никъде спирачки. Дори и да ползваш при Теслата има специални накладки, които превръщат топлината на спиране в ел.енергияКоментиран от #22
17:48 13.10.2014
21 Ел
07:59 14.10.2014
22 ярослав станчев
До коментар #20 от "Shmeker":
Абе не знам,ама не ми се вярва чак да не влияе товара на разхода.Тази кола,празна,тежи 2,3 тона,а с товар 400 кг. става 2,7 тона.Все пак е лек автомобил,не е КАМАЗ или МАК,на които едни 300-400 кила не им се отразяват.Чета надолу някой беше писал,че щели да дойдат и тук ама втора ръка.Такава кола ако я вземе някой в България втора употреба ще е след 9-10 години.Защото гаранцията им е 8 години.Значи батерията или ще е пред свършване или ще е свършила.А една нова батерия,най-вероятно ще е майка си и баща си.С доставка,монтаж,нагаждане на софтуери и куп още ала бала,абе страшно ще е.
Прост пример давам.Имаме електрокар във фирмата.За 6 години батерията сдаде багажа.Нова батерия+монтаж от оторизиран сервиз-3000 лв.Като се има предвид,че батерията е за малък електрокар са си бая пари.Батерията е 880 а/ч,грубо около 20 кв.А сега на тази кола,на която батерията и е 85 кв. колко ли пари ще струва?И кой ли,нормален българин,ще може да си я позволи?
Нямам нищо против електричките.Даже се радвам,че навлизат.Но технологията все още е нова,не е масово навлязла и поне до 10-20 години ще е безсмислено да се купува и поддържа такава кола,особено втора ръка.
Така си мисля,дано ме опровергаят корпорациите.......,ама надали.
21:03 14.10.2014
23 batstoyan
21:21 02.12.2014