Last news in Fakti

11 Октомври, 2014 11:06, обновена 11 Октомври, 2014 11:11 26 502 23

Tesla извади Model S със 700 коня

  • tesla-
  • model s-
  • p85d-
  • 60d-
  • 85d

Американският производител на електромобили Tesla Motors опроверга слуховете, че се кани да покаже по-малък и достъпен модел. Вместо очаквания Model III компанията на Илон Мъск представи най-мощната и бърза версия на големия Model S. P85D разполага със 700 к.с. и 930 Нм.



Новата върхова модификация разполага с два електромотора с 224 и 476 коня съответно за предния и задния мост. Четирите задвижващи колела осигуряват ускорение от 0 до 96 км/ч за 3.2 секунди.

Максималната скорост на P85D достига 250 км/ч (най-бързата версия досега P85 вдига 210), а спринтът на класическата драг дистанция от 402 метра продължава 11.8 секунди. Пълният заряд на батериите стига за изминаването на 443 км, с 16 повече, отколкото P85.



Заради допълнителния електромотор теглото на Model S с двойно предаване се е увеличило със 132 кг и вече достига 2 239 кг. Най-бързата Tesla струва $120 100.

Освен P85D от калифорнийската компания показаха още две модификации с четири задвижващи колела. Model S 60D ускорява до 96 км/ч за 5.7, а 85D - за 5.2 секунди или с 0.2 сек. по-бързо от версиите със задно предаване. Максималната скорост е 200 и 250 км/ч, а автономният пробег с едно зареждане на батериите - 362 и 475 км. Базовата версия струва $89 500, а по-мощната - $97 500.



Всички електромобили на Tesla вече ще се предлагат със система за полуавтономно управление, която работи с камера и ултразвуков радар, сканиращ пространството пред возилото. Така Model S може да се движи в зададена лента и управлява сама подаването на газ и спирането до пълен покой.



Системата може да разпознава пътни знаци за ограничение на скоростта и да престроява сама електромобила - за целта е необходимо единствено водачът да включи мигача.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 PIRANHA

    2 1 Отговор
    Имам ли парите за Тесла, нито ми трябват мерцедеси, нито бмв-та, нито аудита... бъдещето е в ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ. Нямаш масла, ремъци, съединители и колкото и да са скъпи спирачките носачите и другите части по окачването, мисля в крайна сметка се оказва супер евтино да караш ТЕСЛА. Аз имах удоволствието да се возя в една такава заедно с шефа на спииди.... е няма такава кола
  • 2 Иван Господинов

    1 2 Отговор
    Бъдещето е вече тук. Мъск затваря устите на всички с такава лекота, че докато се опомнят мастодонти от класата на Тойота, Фолксваген, GM и прочее ще се окажат в позицията да произвеждат едни димилници от които вече никой няма да има нужда. Ще имат едни мега заводи , огромни полета задръстени от коли и няма да има кой да продават. Просто темповете с които се движат във вярната посока са несъизмеримо по-бавни от това което прави Мъск . Той прескача цели еволюционни стъпала и строи завод директно с технологиите на бъдещето докато другите едвам направляват тромавата административно-производствена машина която са създали. Мисля че в един момент сегашните мега производители ще се окажат в ролята на маргинали домогващи се до пазара предлагащи остаряла продукция на цени далеч под себестойността и
  • 3 Ivo Angelov

    0 1 Отговор
    supper
  • 4 Stoyan

    0 0 Отговор
    Пробега е съвсем приличен.
    Остава проблема колко време отнема зареждането на батериите ?
  • 5 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор
    Мисля че си прав, само дано не стане така, че да се обединят срещу него и да го ликвидират докато още не е набрал достатъчно могъщество.Но най-малкото война ще има, определено...
  • 6 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор
    Проблема е, че светът все още не е готов с достатъчно енргийни електрически мощности, за да подмени веднага автопарка с електрически. Освен това има милиарди, наляти в развитиео на последните поколения ДВГ, които трябва първо да се изплатят....
  • 7 S Doichinov

    1 1 Отговор
    Бъдещето е тук-а дано ама надали.Разглеждах една тесла и определено ми хареса.Много добре беше и отвътре и отвън.Този пробег доказан ли е или според Тесла е толкова?При каква скорост е това защото да си вземеш такъв автомобил и да се пъплиш 10-12часа до морето-не мерси.700к.с. и ток за 400-500км.са две различни неща.Ако ги напънеш трябва ли да се зарежда на Вакарел примерно?Колко време се зарежда и къде?Ако трябва да нося 100-200км удължители къда да сложа количката на бебето?Не казвам,че колата е лоша но има още много въпроси на които нещо не пишат отговорите.До тогава ще си карам колата с обикновенно двг и за ток няма и да помисля.И след това пак така
  • 8 PIRANHA

    0 0 Отговор
    Напротив, в последните няколко десетилетия, технологиите се изпреварват като полудели и аз съвсем не мисля че ще бъде толкова далеч във времето когато ще подкарваме коли на ток и зареждането ще бъде за доста по-намален период от време, да наистина сега става доста бавно, изцяло се зарежда батерията за около 4 до 8 часа според зависи от напрежение и т.н.
  • 9 Комън Фючър

    0 0 Отговор
    Има два варианта според филмче, което гледах- зареждане на батериите или направо смяна на самите батерии. Зареждането става по-бързо от конвенционалния начин на зареждане на кола с ДВГ. Мрежата от станции е доста добре развита, но само в САЩ. Въпрос на време е това да се случи и в Европа, а за тука си знаеме...
  • 10 Shmeker

    0 0 Отговор
    Пробегът е преувеличен
  • 11 Shmeker

    0 0 Отговор
    Ами тая тука може да бъде ползвана от българина след 15-20 години, трета-четвърта ръка.
  • 12 Autohouse Randm

    0 0 Отговор
    Do 1 zashto taka smiatash?
  • 13 Бхд БхД

    1 0 Отговор
    Забележете за последните 5-6 години колко се промениха двигателите.Дизеловите ДВГ са с най-малко 1 турбина или най-вече с 2-3 турбини които достигащи невероятни мощности.Електрическите на тесла пък са само електрически без никакви двигатели ,пак достигащи големи мощности.
    След 4-5 години вярвам ,че 40% от колите ще са поне Хибриди
    УСПЕХ НА ТЕСЛА
  • 14

    2 0 Отговор
    Много красива и смисленна кола, но имам чувството, че е изпреварила времето си.
  • 15 Пламен Бакърджиев

    0 0 Отговор
    Гледайте този филм. http://www.emic-bg.org/news/item/663 . Това е било преди 10 години. Сега петролните магнати са безсилни.
  • 16 Shmeker

    1 0 Отговор
    Тия тесли не са масови коли. Все пак трябва да почнат да правят разни комбита и мини-ванове на някаква поносима цена
  • 17 Десислава Димитрова

    0 0 Отговор
    бих си купил при по-ниски цени електромобил.имам приятел в норвегия има тесла и казва, че е уникална кола,там има и големи преференции ако караш електромобил.предполагам че след 5-10 години ще стане масово използваем този вид кола ,а и ние тук ще можем да караме такива макар ,че ще бъдат пак втора ръка :)!
  • 18 Кобрата

    0 0 Отговор
    Браво на Tesla...но докато има горивни двигатели хибрид няма да купя. Иначе колата си я бива, но този екран, който са изпраскали вътре не ме устройва, това е направено да го караш 5 години и да го хвърлиш.
    Този екран изпълнява функциите на всичките тези бутони от другите коли, които тук липсват. И ако този екран се развали, повечето екстри няма да работят.
  • 19 ярослав станчев

    1 0 Отговор
    Tesla motors
    Тук има симулатор на Тесла и се оказва,че тези 470 км. може да ги измине с едно зареждане,но при скорост до 88 км/ч,при 30 градуса целзий на въздуха,без включен климатик или без свалени прозорци.Не пише обаче с какъв товар.С всичко друго различно от посочените цифри,пробега спада драстично.

    Коментиран от #20

  • 20 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "ярослав станчев":

    При постоянната скорост товарът няма значение ако караш от точка А до точка Б и обратно до точка А - кинетичната енергия се запазва при колите ако не ползваш никъде спирачки. Дори и да ползваш при Теслата има специални накладки, които превръщат топлината на спиране в ел.енергия

    Коментиран от #22

  • 21 Ел

    0 0 Отговор
    Хмм, от месец насам засичам този красавец в София разбира се с "полицейски номер" ;-/. Наистина красива кола дано да е и функционална.
  • 22 ярослав станчев

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Shmeker":

    Абе не знам,ама не ми се вярва чак да не влияе товара на разхода.Тази кола,празна,тежи 2,3 тона,а с товар 400 кг. става 2,7 тона.Все пак е лек автомобил,не е КАМАЗ или МАК,на които едни 300-400 кила не им се отразяват.
    Чета надолу някой беше писал,че щели да дойдат и тук ама втора ръка.Такава кола ако я вземе някой в България втора употреба ще е след 9-10 години.Защото гаранцията им е 8 години.Значи батерията или ще е пред свършване или ще е свършила.А една нова батерия,най-вероятно ще е майка си и баща си.С доставка,монтаж,нагаждане на софтуери и куп още ала бала,абе страшно ще е.
    Прост пример давам.Имаме електрокар във фирмата.За 6 години батерията сдаде багажа.Нова батерия+монтаж от оторизиран сервиз-3000 лв.Като се има предвид,че батерията е за малък електрокар са си бая пари.Батерията е 880 а/ч,грубо около 20 кв.А сега на тази кола,на която батерията и е 85 кв. колко ли пари ще струва?И кой ли,нормален българин,ще може да си я позволи?
    Нямам нищо против електричките.Даже се радвам,че навлизат.Но технологията все още е нова,не е масово навлязла и поне до 10-20 години ще е безсмислено да се купува и поддържа такава кола,особено втора ръка.
    Така си мисля,дано ме опровергаят корпорациите.......,ама надали.
  • 23 batstoyan

    0 0 Отговор
    Да,интересни коментари-да не забравяме,че тесла си има сайт и повечето въпроси от коментарите си имат отговори там.На скептиците препоръчвам да го поразгледат,като обърнат повече внимание на раздела "supercharger",като погледнат и плановете на компанията за Европа-след 2015 ще има и в БГ!БЕЗПЛАТНО!Дали пък тази супербезопасна кола(Според Американската автомобилна асоциация-най безопасния автомобил,тестван някога),с алуминиево купе(неръждаемо и буквално вечно при нормални обстоятелства),и скоро с безплатно зареждане в цяла Европа,с доживотен интенет,не си струва парите?