ФАКТИ.БГ

Жигули за 45 000 лева

Публикувана: 30 Октомври, 2014 15:38 Обновена: 31 Октомври, 2014 08:30
70 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 67545
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Някои автомобили са обречени само да поскъпват с годините. Едва ли обаче някой някога си е въобразявал, че един от най-масовите модели в Социалистическия лагер принадлежи към тази елитна порода.



Собственикът на лачения ВАЗ-2101 от снимките не смята така. След като десетилетия наред е треперил за всяко петънце по драгоценната си кола, той най-сетне е решил да се раздели с нея срещу... 1 200 000 рубли (44 600 лева по актуалния курс).



Обявата за продажба описва "жигулата" от 1970 г. като представител на "една от първите партиди". Както може да се види на снимките, колата се намира в идеално състояние до най-дребните подробности, а продавачът не без основание я смята за колекционерска рядкост.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Autohouse Randm
1 Отговор
samo deto e Fiat a ne jiga

Коментиран от #21, #24


Оценка:
-10 +0

Жига е
2 Отговор
Когато са ги пуснали за първи път, ключалките са им били италиански и е пишело ФИАТ на ключовете. Даже са имали някакви проблеми със задния мост, затова като са ги пуснали в БГ през 1972 са ги водили Руски ФИАТ и никой не ги е искал, че били опасни за каране. А и цената от 6200 лева си е била солена за онова време.

Коментиран от #12


Оценка:
-9 +5

Сергей Чукарев
3 Отговор
В търговията с антики има един основен принцип - Това, което не е било ценно преди, не е ценно и след 100 години! При условие, че тия котори са пуснати в многомилионен тираж и не са въобще рядкост, не виждам кое им е ценното?! Кенефа си е кенеф, ако ще и след 1000 години!

Коментиран от #5


Оценка:
-14 +9

slavi
4 Отговор
По лиценз на фиат е, но е 100% СССР производство! Наистина е уникат!

Оценка:
-1 +11

Shmeker
5 Отговор

До коментар #3 от "Сергей Чукарев":


Доста ценна кола е жигулата, щото руснака подобрява сумати работи, дори и главата на мотора е различна от фиатската.

Оценка:
-4 +10

ярослав станчев
6 Отговор
Аааа,ко знаят сегашната младеж,нищо не знаят.Има и дупка за манивела ве пичуи.Може да я запалиш по всяко време,без акумулатор и в 50 санта сняг.Не е като сегашните,свърши им тока,бъгва се компа и няма палене.Чакаш и мръзнеш да дойде айти-то да ти я оправи.
Специално за всички фенове на съветското чудо.Наско Ментата - Жигули Ти Си Чудна Кола

Коментиран от #7, #38


Оценка:
-1 +10

Естребовски
7 Отговор

До коментар #6 от "ярослав станчев":


Как без акумулатор Ве станчев?Помисли малко.Ти виждал ли си Жигула?Не забравяйте,че това е FIAT.

Коментиран от #9


Оценка:
-9 +3

djoko
8 Отговор
НИКАКЪВ ФИАТ НЕ Е ТОВА ---САМО ВЪНШНО Е ФИАТ---МОТОРА СИ Е РУСКА ПРОСТОТИЯ----ВЪНШНИЯ ВИД СЕ РАЗЛИЧАВА САМО ПО ДРЪЖКИТЕ НА ВРАТИТЕ ОТ ФИАТ

Оценка:
-10 +3

ярослав станчев
9 Отговор

До коментар #7 от "Естребовски":


Естребовски,ако щеш вервай,ама ей ся видях Жигули,на тези снимки,човек. Ако не беше тази статия сигурно щях да си умра без да знаш,че е имало такава кола,заклевам се.

Оценка:
-1 +6

Аз
10 Отговор
Той мужикът може, ако иска, не 45 000 лева, а 450 000 Евро цена да и сложи, въпросът е ще се намери ли някой толкова тъп да му ги даде?
Тази талига е масов автомобил, произведен в милиони бройки. ОК, запазена е, но нищо повече. Нито е уникат, нито нищо.

Коментиран от #11


Оценка:
-6 +7

Ilyan
11 Отговор

До коментар #10 от "Аз":


5000-6000 евро ще си купя най-големия гнилоч и ще го превърна в чисто нова кола!!!

Оценка:
-8 +3

Име:
12 Отговор

До коментар #2 от "Жига е":


Извинявай, но това са пълни глупости! Фиат 124 е бил много по-здрав, по-лек (по-тънки ламарини), по-добре сглобен и много по-надежден. (Сглобяваните в Италия)
Тези които са правени в Русия сам се сещаш с какво качество са идвали.
Имам познат който наскоро намери един изключително запазен фиат 124 и си го търкаля. По-ранните 124-ки имат по-финни, по-ретро дръжки на вратите, различна решетка, различни по-малки буфери на бронята, други стопове. След това има и фиат 124 със същите дръжки като на жигулата. Фиат 124 има кръгли километраж и оборотомер, за разлика от "хоризонталния" в жигулата. Фиат 124 S е пък със 4 фара отпред и още по-различни стопове.
Фиата се е предлагал и с двувалови мотори 1400, 1600, Абарт 1800, и 2000 като абарт мотора е бил 130к.с.
Сеат също произвеждат модела.

Коментиран от #28


Оценка:
-4 +6

Златко Тролчев
13 Отговор
lada i mercedes sa kolite

Коментиран от #15


Оценка:
-7 +3

Станчо
14 Отговор
До коментар #11 от " Ilyan":


Какви 5000 евро. Такава взимаш за 2-3000 лева и за още 1000 става като нова

Оценка:
-8 +3

Златко Кабагьотлийски
15 Отговор

До коментар #13 от "Златко Тролчев":


pokloni se na caria na patia

Оценка:
-2 +3

СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
16 Отговор
Тук във форума има поне 15 про-съветски настроени, които са готови да дадат и половин милион евро за този таралясник ако ги имаха

Оценка:
-12 +5

Ники Николов
17 Отговор
внасят жигула във Франция един си я купува , идва съседа при него и го пита-къде е жена ти, а оня-взе жиголото и отиде на разходка

Оценка:
-3 +6

креси
18 Отговор
450лв може да платя. кви са тия откачени цени за дъргели.

Оценка:
-9 +2

Кобрата
19 Отговор
Жигулката е хубава, здрава колица, но 45 бона НЕ струва. В това състояние цените вървят по 4-5 хиляди лева, защото все пак е антика, но да дадеш 45 000 за Жигула си е безбожие.

Оценка:
-3 +9

Гост
20 Отговор
Този колега (продавачът на въпросния "автомобил") има сериозна нужда от консултация с психиатър!

Оценка:
-6 +3

Черния Златко
21 Отговор

До коментар #1 от "Autohouse Randm":


nai dobrite avtomobili sa ruskite sega tarkalqm edna lada 1.3 karburator i nqma chupene

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +2

БУМЕР КАМОР
22 Отговор

До коментар #21 от "Черния Златко":


vijdam che razbirash ot avtomobili

Оценка:
-2 +2

Бивш Жигулист
24 Отговор

До коментар #1 от "Autohouse Randm":


Първоначално Жигулите се продаваха на изплащане с цена 5900 лв., болшинството от частите им бяха оригинални Фиатови, например на болтовете на главата пишеше Фиат, ел. оборудването беше на Магнет Марели и т.н., а двигателя си е баш фиатски, но никога не е слаган на Фиат, директно е даден на руснаците.

Коментиран от #36


Оценка:
-4 +3

Мони НСА
25 Отговор

До коментар #23 от "":


евала за коментара човече. дизаина на ладата е супер

Оценка:
-4 +1

nikolay
26 Отговор
Втората ни нова кола някъде около 1977 година; тъмно зелена.

Оценка:
-1 +0

Петър Георгиев
27 Отговор
Парите определено са много.Аз имам 34 годишна Ваз 2101 с много подобрения и я ползвам като втора кола за лоши пътища и на къси разстояния. Този продавач определено не е наред.
За колекционерите в автокъща Марио М-5 има доста добри екземпляри по 4-5 хиляди лева.

Оценка:
-3 +1

тадд
28 Отговор

До коментар #12 от "Име:":


Първите мотори им бяха 1:1 спрямо лицензния двигател за около година и половина. Буталата в ГМТ спираха на 0.1 мм от ръба на блока и външно ги различавахме по побеляващия ауспух. Но двигателя изискваше бензин мин. А-93, а в Съюза на много места,или по скоро масовия бензин беше А-76и А-83. Затова се "дефорсира" с по къс ход на буталото и от '76г. буталата почнаха да спират на 1.9 мм от ръба. И не хвали толкова италианската сглобка. На светлинни години са от бразилците, но това е друга тема .. ;)

Оценка:
-2 +3

7пбж
29 Отговор
Браво на собственика че е запазил колата Рядко се срещат такива хора

Оценка:
-2 +2

краси
30 Отговор
щракни в мобиле БМВ за 45000лв. па правете сравнение, коя кола ще предпочетете?

Оценка:
-2 +2

шефа
31 Отговор
моята беше производство 1972 и я карах до 2003 на 360000 км и правих основен ремонт безгрешни колички но пък 45000 този е за психото

Оценка:
-1 +1

Симеон Тасев
32 Отговор

Оценка:
-1 +0

Misira
33 Отговор
moqta beshe sashtata izdyhna predi 3 godini na 700000 km nai dobrata mashina !!!!!!!!!!!

Оценка:
-1 +1

Бай Шиле
34 Отговор
Наскоро гледах как продадоха Ферари от 1967г. за 25 000 000 $. Като ново сигурно е струвало 2% от тази сума, и не е луд който иска парите, така че някои може да си злобеят на воля.

Оценка:
-1 +5

руския
35 Отговор
Човека я продава на хора с пари, които отдавна карат висок клас коли, но се сещат за старите времена, когато тази жигулка е била в мечтите им. Не я продава на скъсаняци с голфове и БМВта тройки от 92ра година, които се вайкат колко много пари иска и че бил луд, тъй че по-добре е човек да мълчи понякога!

Оценка:
-1 +9

Пича
36 Отговор

До коментар #24 от "Бивш Жигулист":


Чуваш ли се какви глупости говориш? Двигателя на жигулата е с горен разпределителен вал а на Фиата с долен.Как може да са еднакви? Дори и купето което на външен вид е еднакво е променено подобрени и заякчено.Жигата е с много по съвременен мотор от Фиата ,лошото е ,че след това 40 години не ги промениха грам

Оценка:
-0 +8

Джони
37 Отговор
За тази грозна бангия 45 бона мога да дам само ако ми опрат пищов в главата!

Оценка:
-4 +2

Кобрата
38 Отговор

До коментар #6 от "ярослав станчев":


Това е страшна песен...преди я слушах всеки ден, но скоро не бях я слушал и много ме зарадва

Оценка:
-0 +3

Александров
39 Отговор
Тази кола е 100 % колаж. Не е възможно , поакзаната гума да на 44 години. Тя изглежда като нова. акумулаторат пък е идентичен с оригиналните руски т.е също на 44 години. Колата няма и регистрация и по нищо не личи да е карана някога. Резонно е да се попита , какво се е случвало с тази кола 44 години?!

Оценка:
-0 +0

ВАЗ
40 Отговор
Гумите е възможно да са доста по нови, просто да са същите каквито са слагани от завода. Не се знае кога реално е прекратено производството на точно тези гуми. Акумулаторите на доста ретро автомобили само отвън са оригинални, вътре са изтъбушени и е сложен модерен такъв.
Наистина тази Жигула е в състояние като за музей. Цената не смея да я коментирам, само си преставям усилието вложено за да е в този вид.

Оценка:
-0 +2

2101
41 Отговор
Може да се добави ,че всички маркучи, оплетката им, скобите за стягането им, гумените тампони за окчване на двигателя ... и комплексно визията може да се отдаде или на колаж или за добре подържан експонат от завода в Толиати, който никога не е каран, но е обгрижван в инкубаторна среда при строги температурни условия. Само това може да консервира колата. Със сигрност не е кола обслужвала някого в определен етап от живота си.

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +2

Rusty Nail
42 Отговор
Тези хора с тия лади и москвичи се побъркаха да им искат текива суми.
Тези коли няма никога да са ретро и нямат такава стойност.Карам самара и няма нещо да не е сдало багажа и да не съм го сменил някои работи по два пъти защото частите са ментета пълни боклуци.Ако сметна колко пари съм набил сигурно колко една западна 15 годишна кола.

Коментиран от #46


Оценка:
-2 +4

Е46 330XI
43 Отговор
Да напомним първо че за стоки извън ЕС се дължи допълнителен данък във вид на акциз или т.нар. мито - 10% за всяка стока извън ЕС!

И така Жигулата след обмитяване става уникалните 49 000 лева!
Общо взето абсолютен идиотизъм!
За същите пари 25 000 евро има уникални Порше 911!
- истинското Порше е 911! в автентичен вид от Германия и Швейцария!

Оценка:
-0 +3

Shmeker
44 Отговор
абе кво ви бърка колко й искат? Ще се намри някой колекционер и ще я вземе . или пък не. Тва са вариантите

Оценка:
-0 +2

Autohouse Randm
45 Отговор
principno slabo me valnuva tozi klozet no shtom pishe fiat e fiat

Коментиран от #48


Оценка:
-3 +0

ВАЗ
46 Отговор

До коментар #42 от "Rusty Nail":


Явно такива части си купуваш. Не знаеш как дая поддържаш. А относно западната - купи си. После като я покараш пак си помисли. Познавам доста хора който скачаха, плюха докато не събраха заветните 2-3000лв за нов внос от запад. След 1-2 години млъкнаха след като видяха истинската стойност на нов внос кенеф на 10-15г.

Оценка:
-0 +1

rfgdf
47 Отговор
ne vidqh kakav e dvigatelqt ama kato go gledam baq si e moshten, i ne vijdam logikata, zashto na tolkova star model avtomobil shte se pravqt takiva podobreniq,nqkak si ne go vijdam shofiora s visoka skorost v toq ka6on .. kak li vliza v zavoite..... taz kola e samo za snimka pod kapaka ili za eventualno driftene ....

Оценка:
-0 +0

Златко Тролчев
48 Отговор

До коментар #45 от "Autohouse Randm":


evala za komentara i az kato teb sam saglasen che lada e caria napatia

Коментиран от #52, #53, #57


Оценка:
-1 +0

Japoneze
49 Отговор
Музея да я купят - да я показват след 100 години на децата какво сме карали при Социализма.Да не му се предлага на тоя разбира се повече
от 3500 "валутни лева" - нали така ни мъчеха тогава!

Оценка:
-2 +2

CarPro
50 Отговор
Moje da se govorqt gluposti no togava se praveha koli a sled okolo 2000
godina pochnaha da se pravqt troshlqvi bokluci deto samo se troshat sled parvite 100 km tozi chovek se e grijel predobre za kolata

Оценка:
-1 +0

бумеранг
51 Отговор
Може би 1.9 те де и:))

Оценка:
-0 +1

БУМЕК КАМОР
52 Отговор

До коментар #48 от "Златко Тролчев":


nikoi drug ne moje po dobre da go kaje. fiat-jigulata e nomer nomer 1

Оценка:
-0 +0

Златко Кабагьотлийски
53 Отговор

До коментар #48 от "Златко Тролчев":


1.3 karburator e strashen dvigatel. daje i nika mislih da mi e takav ama posle vikam are da ne e. daje edin lapeshnik tuka se opitvashe da me ubedi che dacia e po dobro ot lada ti predstaviash li si

Оценка:
-0 +0

Pecata Garkov
54 Отговор
Няма равна!

Оценка:
-1 +4

Ivan
55 Отговор
Тоя е спал на течение ми се струва

Коментиран от #56


Оценка:
-2 +1

9119
56 Отговор

До коментар #55 от "Ivan":


а ти си спал на течение върху мокри вестници

Оценка:
-0 +2

57
Този коментар е премахнат от модератор.
58
Този коментар е премахнат от модератор.
Име:
59 Отговор

До коментар #41 от "2101":


Абсолютно. Ти даже остави че са се запазили маркучите, ами то няма дори прах, което ме съмнява да е изчистена толкова добре, по-скоро е била опакована или в камера...

Оценка:
-0 +2

Анатол
60 Отговор
Незнам За какво е спора ,мен ме върна в детството ,всеки детайл ми напомня нещо,може би затова това няма цена ,,която да е точна ,,

Оценка:
-1 +5

61 Отговор

Оценка:
-1 +2

62 Отговор
Преди да оплюваме все пак да не забравяме, че ФИАТ 124 е станал кола на годината 1967г и за времето си е бил доста вървежен компактен седан.

Оценка:
-1 +4

бай Иван
63 Отговор
Какво сте и се закланяли на тази скапана Жига? И последния дарак в някоя морга е по добър от нея във всяко отношение. Няма усилвате на волана, няма усилвател на спирачките дори и място за касетофон няма.

Коментиран от #64


Оценка:
-3 +0

Име:
64 Отговор

До коментар #63 от "бай Иван":


Да жестоко проста и тъпа кола е, ама гледам още се движат.... И какъв е извода? Че не се правят вече прости автомобили, които да се поддържат евтино и да се движат 30 години

Оценка:
-0 +4

Vasik Atanasova
65 Отговор
ТЯ Е ЗА МУЗЕЯ
НАИСТИНА Е ЗАПАЗЕНА

Оценка:
-0 +5

боссхосс
66 Отговор
руски биклук струващ 400лв за желязо

Коментиран от #69


Оценка:
-3 +1

Gost
67 Отговор
Като чета коментарите..... И форд модел Т е бил масов, продадени са над 15 мил. Като по едно време 25% от всички пройзведени автомобили са били модел Т. И въпреки, огрмония тираж запазени модели струват над $80.000 долара. Ако това найстина е една от първите лади, то цената е оправдана, дори ниска.

Оценка:
-1 +4

tazika
68 Отговор
Който не е карал и ровичкал по такава машина, той не знае какво е пропуснал!!!

Оценка:
-0 +5

Autohouse Randm
69 Отговор

До коментар #66 от "боссхосс":



Оценка:
-0 +0

АЗЛК
70 Отговор
Не знам какъв ви е проблема със старите Руски коли.. .. Кво ми са радвате на тея 1-2 годишни мерцедеси и бмв-та които горят по 15-20 /100км. и ръждясват на първата горина, не палят на температура по-ниска от -15 градуса, частите им са скъпи и не вървят със всякакво масло... Баща ми е имал Лада, Жигули и Москвич, от 3-те руски коли е доволен, въвряли са с най-скапаните масла, палят на температури от -26 градуса ( в Русия ), и държат на товар, особено Москвичите които са на ресьори и могат да се товарят като камион. Айде сложете ми 1 ремарке с камъни на някое бмв или мерцедес да видим дали ще им изпуснат тъпите амортисьори ... На руските автомобили частите им са евтини, поддръжката и тя и на всичкото отгоре можете да си смените карбураторите в гаража а не да давате по 700-800 лева за едни ш...ни дюзи .. И после пак да не върви като хората..

Оценка:
-0 +2

Aleko
71 Отговор
Не винаги палят москвичите виждал съм зимата самари и москвичи нимоот да запалят само кювкат кюкюкю и накрая акомулатора каже кюуу

Оценка:
-0 +1

Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка