Европейската независима организация Euro NCAP направи поредна серия от краш тестове, като този път в центъра на вниманието попаднаха популярни нови модели автомобили, повечето от които появили се на бял свят през тази година. По-конкретно от Euro NCAP изпитват безопасността на шест автомобила. Това са BMW 2er Active Tourer, Nissan Pulsar, Renault Megane, Skoda Fabia, Suzuki Celerio и Tesla Model S. Европейските експерти присъдиха пет звезди на електрическата Tesla, но въпреки това отбелязаха някои недостатъци на седана. Така например защитата на пешеходци е оценена на 77%, а тази на възрастни и на деца - 82% и 77%, съответно. Електронните помощници и системите за безопасност са оценени на 71%.
Новата Fabia също получава максималните пет звезди, но при компонентите защита на деца процентите са по-високи от тези на Tesla-та. Там Fabia заработва по 81%. Renault Megane получава четири звезди заради риск от гръдни травми на водача и пасажерите при фронтален удар.Интерес представлява и сравнението между оценките на новите BMW 2er Active Tourer и Nissan Pulsar. Оценката за защита на възрастни пасажери е еднаква при двата автомобила - 84%, но експертите отдават предимство на Pulsar, заради риск от получаване на травма на коленете на водача при фронтален удар с BMW-то.Най-слаба оценка хората от Euro NCAP дават на Suzuki Celerio, който получава незадоволителните три звезди. В частност става дума за сериозен риск от травми в шийната област на водача и всички пасажери, както и риск от гръдни травми при деца на възраст до три години.Ще припомним, че през миналия месец Euro NCAP направи краш тестове и на псевдо кросоувъра Citroen C4 Cactus и на Nissan X-Trial, а така също и на Mercedes-Benz V-Klasse. И докато Nissan и Mercedes се представиха отлично, заработвайки максималните пет звезди, новия Cactus на Citroen се провали и трудно се добра до четирите звезди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
10:18 06.11.2014
2 Марто
11:03 06.11.2014
3 222
Коментиран от #5
11:07 06.11.2014
4 emo
Коментиран от #6
11:44 06.11.2014
5 Десислава Димитрова
До коментар #3 от "222":
пробвай нещо японско и ще си промениш мнението.Коментиран от #11
12:43 06.11.2014
6 Фълки
До коментар #4 от "emo":
Да ама имаш навигация круиз контрол нощно видане адаптивни светлини дистанционно от волана 50 еърбега двд в подглавниците хладилни жабки системи за автоматично паркиране и тн.А в на дедо то гоУфо имаш манивела с която си сваляш джамеца не миреси карай си гоУфо мен ме остави да се мъча с некой нова е-классе примерно.Като се шибна с некоя нова кола 100% съм жив а в гоУфо е36 или друг стар кенеф идват пожарникарите да режат колата да ме вадят.А че колите са два вида Мерк и другите курници е ясно.Коментиран от #8
13:17 06.11.2014
7 ...none
Като цяло големи коли рядко се виждат, а тук не знам защо всеки се хвърля на големите коли - било то нови или на 10-15г. Мерцедеси, BMW и Audi има доста малко, а тук всеки 3ти е с някоя от тези марки.
Хората си ги карат десетина години и после ги сменят - не са скъпи автомобили и не им е проблем (а после същите тези втора ръка идват при нас и ние им се радваме като писано яйце).
Коментиран от #9
13:27 06.11.2014
8 Кобрата
До коментар #6 от "Фълки":
Много далеч си от истината, колкото голям е шанса да се убиеш с Golf, толкова е голям шанса да се убиеш и с каквато и да е друга кола, ако ще и последен модел S-class да е.Ако ти е писано да се утрепеш, ще се утрепеш, чукай на дърво и се моли да не става, щото и Mercedes да караш ако се навреш някой камион нямаш големи шансове. Пък и в кола да се пернеш също шанса да си жив е малък. Не си мисли, че като караш кола нафрашкана с електроника и ще си жив, електрониката винаги може да се при*бе и да изпаднеш в беда.
Коментиран от #13
13:45 06.11.2014
9 Радой Мянков
До коментар #7 от "...none":
Десетгодишна кола от запада няма на 100-150к. км. Пробвай двойно на този пробег и ще се доближиш малко до реалността. Обикновено гонят по 350-400 000 км Иначе съм абсолютно съгласен. Не виждам смисъла от 10 годишен премиум на парите на чисто нов автомобил среден клас. Друг е въпроса, че прилично оборудван Голф гони 32 -35к лева. Същото важи дори за KIA CEE'D. От този клас надолу вече са малки градски автомобили, които са прекалено неудобни за дълъг път, особено ако човек вози 2 деца и куче. Тоест стават за допълнителна кола в семейството. Това определя и огромният брой среден клас автомобили в България. Защото 10 годишно Рено е толкова обезценено, че можеш да си го купиш за 5-6к лв, докато новото в магазина е 35...Коментиран от #18
14:03 06.11.2014
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Autohouse Randm
До коментар #5 от "Десислава Димитрова":
tam shte plachesh nai mnogoКоментиран от #12, #16, #17
19:07 06.11.2014
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Фълки
До коментар #8 от "Кобрата":
Да бе викаш същото е ако си у гоуфо и у с-класа с 8 еърбега.Мозък си голем.Много ме кефят лузърите които ми обясняват как преди 50 години кви били колите а сега нестават за нищо.Хейтърите ме мотивират.Коментиран от #14, #15
22:42 06.11.2014
14 Кобрата
До коментар #13 от "Фълки":
Проблема си е твой...карай каквото искаш, като се утрепеш никой няма да каже, че си бил герой. Не е нещо героично...начинът ти на мислене е като на някое 5-6 годишно хлапе, което си мисли, че всичко което хвърчи става за ядене.И само да ти кажа, че има и голфове с по 12 еърбега, така че не само Mercedes слагат подобна екстра. Това го има във всяка нова кола, дори и в Dacia.
Ако ще и 50 еърбега да имаш няма гаранция, че след удар ще си жив, но защо ли ти обяснявам? Чукай си главата
23:13 06.11.2014
15 Кобрата
До коментар #13 от "Фълки":
И аз много мразя хора като теб, които първо говорят, а после четат... В нито един от коментарите ми в статията не съм споменал за колите от преди 50 години, спри да бълнуваш и се осъзнай малко защото се излагаш.23:16 06.11.2014
16 Десислава Димитрова
До коментар #11 от "Autohouse Randm":
няма такава опасност.имах гранд витара 2006 купих я от първи собственик на педесет и няколко хиляди и навъртях още 150 хил и нищо ,само бензин и редовна смяна на маслото,дори един тампон не съм сменил.сега карам едно версо взех го на 80 хил .и съм му навъртял още толкова ,същата работа,забравих да кажа, че витарата я продадох на приятел преди близо две години и при него няма никакви ремонти макар да и сложи газ.имам приятел с авенсис ,кара го над 100 хил и той нищо.карам от преди 1990 година и съм имал всякъкви коли сравнително нови ,но като сегашните япоснки не съм срещал.Коментиран от #21
23:31 06.11.2014
17 БУМЕР КАМОР
До коментар #11 от "Autohouse Randm":
imam nabliudenie i moga da kaja che ruskite koli sa nai zdraviКоментиран от #19
02:05 07.11.2014
18 ...none
До коментар #9 от "Радой Мянков":
E да, един голф и другите в класа му са по 30-40К, зависи от оборудването, аз и затова казах грубо 40К. Иначе за дълъг път спор няма, че голямата кола е по-удобна. Там е и до човека - колко често пътуваш извънградско на по-дълъг път. Ако е само за 1 път в годината да отидеш до морето няма смисъл, но имам и познати, които през повечето време са извън града и тогава е по-добре нещо по-голямо и комфортно.10:34 07.11.2014
19 Кобрата
До коментар #17 от "БУМЕР КАМОР":
Няма две мнения по въпроса.13:41 07.11.2014
20 ярослав станчев
Имам едно сериозно ПТП с кола от 1987г. и все още съм жив и здрав.Каквито и системи да има колата,гаранция няма.Та такива работи пичове.Карайте човешки,не като добитък и ще живеете и вие и другите около вас.Тестовете в лабораторна среда са за реклама,а реалността на пътя е съвсем друга.
Коментиран от #22, #23
16:18 07.11.2014
21 dfd
До коментар #16 от "Десислава Димитрова":
Точно Авенсиса недей да го хвалиш...Коментиран от #24
00:02 08.11.2014
22 Бззз
До коментар #20 от "ярослав станчев":
Много точен коментар ! Евала !09:08 09.11.2014
23 Кобрата
До коментар #20 от "ярослав станчев":
Най-сетне един смислен коментар...евала братле и ти жив и здрав19:11 09.11.2014
24 Десислава Димитрова
До коментар #21 от "dfd":
не хваля,споделям лични впечетления.днешните японски коли имат много по-дълъг безавариен пробег от немските от 90 те факт.имал съм 124 1994 година 2,5 турбо дизел почти чисто нова тогава ,после имах една 300 чист дизел пак на 2 години .те бяха здрави коли безспорно, но късаха тампони ,кривяха щанги и т.н. дребни проблеми с окачването под 100хил.,които при днешните нови японски коли не съм срещал.самия факт, че сега пробег от 100-150 хил км е гарантирано безавариен от фирмата производител също трябва да ти говори.00:54 10.11.2014