Last news in Fakti

6 Ноември, 2014 10:01 29 909 24

Вижте колко безопасни са новите коли

  • краш тест-
  • euro ncap

Европейската независима организация Euro NCAP направи поредна серия от краш тестове, като този път в центъра на вниманието попаднаха популярни нови модели автомобили, повечето от които появили се на бял свят през тази година. По-конкретно от Euro NCAP изпитват безопасността на шест автомобила. Това са BMW 2er Active Tourer, Nissan Pulsar, Renault Megane, Skoda Fabia, Suzuki Celerio и Tesla Model S. Европейските експерти присъдиха пет звезди на електрическата Tesla, но въпреки това отбелязаха някои недостатъци на седана. Така например защитата на пешеходци е оценена на 77%, а тази на възрастни и на деца - 82% и 77%, съответно. Електронните помощници и системите за безопасност са оценени на 71%.

Новата Fabia също получава максималните пет звезди, но при компонентите защита на деца процентите са по-високи от тези на Tesla-та. Там Fabia заработва по 81%. Renault Megane получава четири звезди заради риск от гръдни травми на водача и пасажерите при фронтален удар.Интерес представлява и сравнението между оценките на новите BMW 2er Active Tourer и Nissan Pulsar. Оценката за защита на възрастни пасажери е еднаква при двата автомобила - 84%, но експертите отдават предимство на Pulsar, заради риск от получаване на травма на коленете на водача при фронтален удар с BMW-то.Най-слаба оценка хората от Euro NCAP дават на Suzuki Celerio, който получава незадоволителните три звезди. В частност става дума за сериозен риск от травми в шийната област на водача и всички пасажери, както и риск от гръдни травми при деца на възраст до три години.Ще припомним, че през миналия месец Euro NCAP направи краш тестове и на псевдо кросоувъра Citroen C4 Cactus и на Nissan X-Trial, а така също и на Mercedes-Benz V-Klasse. И докато Nissan и Mercedes се представиха отлично, заработвайки максималните пет звезди, новия Cactus на Citroen се провали и трудно се добра до четирите звезди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    2 2 Отговор
    То това сузуки си е чист матиз май
  • 2 Марто

    1 5 Отговор
    Ситроенът е пълен провал и като визия и като безопасност и като всичко. Да не говорим за т.нар. му автоматична скоростна кутия, която и за детска количка не става, камо ли за лек автомобил. Много са зле ситроените. Виж Рено е друга бира.
  • 3 222

    9 1 Отговор
    Новите коли са евтини , трошливи , пластмасови боклуци с изчислен 5 годишен ресурс и после аут.За каква безопасност може да се говори въобще при тях след като се разпадат от само себе си ?

    Коментиран от #5

  • 4 emo

    4 1 Отговор
    tuk si absolutno prav,100 000km i se zapo4va s remontite

    Коментиран от #6

  • 5 Десислава Димитрова

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "222":

    пробвай нещо японско и ще си промениш мнението.

    Коментиран от #11

  • 6 Фълки

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "emo":

    Да ама имаш навигация круиз контрол нощно видане адаптивни светлини дистанционно от волана 50 еърбега двд в подглавниците хладилни жабки системи за автоматично паркиране и тн.А в на дедо то гоУфо имаш манивела с която си сваляш джамеца не миреси карай си гоУфо мен ме остави да се мъча с некой нова е-классе примерно.Като се шибна с некоя нова кола 100% съм жив а в гоУфо е36 или друг стар кенеф идват пожарникарите да режат колата да ме вадят.А че колите са два вида Мерк и другите курници е ясно.

    Коментиран от #8

  • 7 ...none

    2 0 Отговор
    Не че нещо, но на 100-150 000км/10г. колата си е за смяна. Колко искате да ги карате? И не е нужно човек да се изхвърля с кола за 40 000лв. и нагоре. В много европейски градове хората карат Смарт, Фиат 500, тойоти (ярис и другите малки модели), VW - polo и golf и във Франция имаше ситроени и рено, но пак от малките модели.
    Като цяло големи коли рядко се виждат, а тук не знам защо всеки се хвърля на големите коли - било то нови или на 10-15г. Мерцедеси, BMW и Audi има доста малко, а тук всеки 3ти е с някоя от тези марки.
    Хората си ги карат десетина години и после ги сменят - не са скъпи автомобили и не им е проблем (а после същите тези втора ръка идват при нас и ние им се радваме като писано яйце).

    Коментиран от #9

  • 8 Кобрата

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Фълки":

    Много далеч си от истината, колкото голям е шанса да се убиеш с Golf, толкова е голям шанса да се убиеш и с каквато и да е друга кола, ако ще и последен модел S-class да е.
    Ако ти е писано да се утрепеш, ще се утрепеш, чукай на дърво и се моли да не става, щото и Mercedes да караш ако се навреш някой камион нямаш големи шансове. Пък и в кола да се пернеш също шанса да си жив е малък. Не си мисли, че като караш кола нафрашкана с електроника и ще си жив, електрониката винаги може да се при*бе и да изпаднеш в беда.

    Коментиран от #13

  • 9 Радой Мянков

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "...none":

    Десетгодишна кола от запада няма на 100-150к. км. Пробвай двойно на този пробег и ще се доближиш малко до реалността. Обикновено гонят по 350-400 000 км Иначе съм абсолютно съгласен. Не виждам смисъла от 10 годишен премиум на парите на чисто нов автомобил среден клас. Друг е въпроса, че прилично оборудван Голф гони 32 -35к лева. Същото важи дори за KIA CEE'D. От този клас надолу вече са малки градски автомобили, които са прекалено неудобни за дълъг път, особено ако човек вози 2 деца и куче. Тоест стават за допълнителна кола в семейството. Това определя и огромният брой среден клас автомобили в България. Защото 10 годишно Рено е толкова обезценено, че можеш да си го купиш за 5-6к лв, докато новото в магазина е 35...

    Коментиран от #18

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Autohouse Randm

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Десислава Димитрова":

    tam shte plachesh nai mnogo

    Коментиран от #12, #16, #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Фълки

    0 3 Отговор

    До коментар #8 от "Кобрата":

    Да бе викаш същото е ако си у гоуфо и у с-класа с 8 еърбега.Мозък си голем.Много ме кефят лузърите които ми обясняват как преди 50 години кви били колите а сега нестават за нищо.Хейтърите ме мотивират.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Кобрата

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Фълки":

    Проблема си е твой...карай каквото искаш, като се утрепеш никой няма да каже, че си бил герой. Не е нещо героично...начинът ти на мислене е като на някое 5-6 годишно хлапе, което си мисли, че всичко което хвърчи става за ядене.
    И само да ти кажа, че има и голфове с по 12 еърбега, така че не само Mercedes слагат подобна екстра. Това го има във всяка нова кола, дори и в Dacia.
    Ако ще и 50 еърбега да имаш няма гаранция, че след удар ще си жив, но защо ли ти обяснявам? Чукай си главата
  • 15 Кобрата

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Фълки":

    И аз много мразя хора като теб, които първо говорят, а после четат... В нито един от коментарите ми в статията не съм споменал за колите от преди 50 години, спри да бълнуваш и се осъзнай малко защото се излагаш.
  • 16 Десислава Димитрова

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "Autohouse Randm":

    няма такава опасност.имах гранд витара 2006 купих я от първи собственик на педесет и няколко хиляди и навъртях още 150 хил и нищо ,само бензин и редовна смяна на маслото,дори един тампон не съм сменил.сега карам едно версо взех го на 80 хил .и съм му навъртял още толкова ,същата работа,забравих да кажа, че витарата я продадох на приятел преди близо две години и при него няма никакви ремонти макар да и сложи газ.имам приятел с авенсис ,кара го над 100 хил и той нищо.карам от преди 1990 година и съм имал всякъкви коли сравнително нови ,но като сегашните япоснки не съм срещал.

    Коментиран от #21

  • 17 БУМЕР КАМОР

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Autohouse Randm":

    imam nabliudenie i moga da kaja che ruskite koli sa nai zdravi

    Коментиран от #19

  • 18 ...none

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Радой Мянков":

    E да, един голф и другите в класа му са по 30-40К, зависи от оборудването, аз и затова казах грубо 40К. Иначе за дълъг път спор няма, че голямата кола е по-удобна. Там е и до човека - колко често пътуваш извънградско на по-дълъг път. Ако е само за 1 път в годината да отидеш до морето няма смисъл, но имам и познати, които през повечето време са извън града и тогава е по-добре нещо по-голямо и комфортно.
  • 19 Кобрата

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "БУМЕР КАМОР":

    Няма две мнения по въпроса.
  • 20 ярослав станчев

    2 0 Отговор
    Не знам защо ги правят тези тестове и дали изобщо има хора,които се хващат на въдицата с тази прословута сигурност?Сигурно има,но всеки,който има и средни шофьорски умения знае,че колата не може да те спаси,ако човека не вземе предпазни мерки.Наскоро видях Волво с60 или с80,не личеше много какво е,ударено от страни,между двете врати.Тапицерията,бежова такава на цвят беше цялата в петна от кръв.А изпуснали въздушни възглавници висяха от всякъде,точно като по тестовете.Естествено скоростта е била доста над тези 64 км/ч в теста.Дано хората,които са били в колата да са живи.Просто като видях на какво прилича Волвото и се сетих за тези иначе пет звездни тестове.
    Имам едно сериозно ПТП с кола от 1987г. и все още съм жив и здрав.Каквито и системи да има колата,гаранция няма.Та такива работи пичове.Карайте човешки,не като добитък и ще живеете и вие и другите около вас.Тестовете в лабораторна среда са за реклама,а реалността на пътя е съвсем друга.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 dfd

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Десислава Димитрова":

    Точно Авенсиса недей да го хвалиш...

    Коментиран от #24

  • 22 Бззз

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "ярослав станчев":

    Много точен коментар ! Евала !
  • 23 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "ярослав станчев":

    Най-сетне един смислен коментар...евала братле и ти жив и здрав
  • 24 Десислава Димитрова

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "dfd":

    не хваля,споделям лични впечетления.днешните японски коли имат много по-дълъг безавариен пробег от немските от 90 те факт.имал съм 124 1994 година 2,5 турбо дизел почти чисто нова тогава ,после имах една 300 чист дизел пак на 2 години .те бяха здрави коли безспорно, но късаха тампони ,кривяха щанги и т.н. дребни проблеми с окачването под 100хил.,които при днешните нови японски коли не съм срещал.самия факт, че сега пробег от 100-150 хил км е гарантирано безавариен от фирмата производител също трябва да ти говори.