Германската асоциация за техническа инспекция TÜV публикува ежегодния си доклад за надеждността на употребяваните автомобили във ФРГ. Рейтингът е съставен въз основа на резултатите от прегледите на повече от 8.5 млн. возила и се смята за един от най-меродавните източници на информация за качеството на колите втора ръка въпреки упреците към TÜV в пристрастие към немските производители.
Автомобилите, обхванати от статистиката, са разделени в различни категории в зависимост от възрастта. Сред колите на 2-3 години доминират германските марки Mercedes-Benz, BMW, Audi и Porsche. В петицата на най-надеждните модели до 3 години влизат SLK, A6, GLK, 911 и Z4.
С напредването на възрастта обаче немските автомобили започват да отстъпват на японските. Най-малко дефекти сред колите на 4-5 години показва Mazda3, а второ и трето място в тази категория печелят Toyota iQ и Avensis.
Японските марки доминират и при по-"старшите" групи. На второ място сред автомобилите на възраст 6-7 години се подрежда Mazda 2, а на четвърто - Toyota Auris. При 8-9-годишните втора, трета и четвърта позиция по надеждност заемат Toyota Corolla Verso, Toyota RAV 4 и Mazda2, а в категорията между 10 и 11 г. японците окупират всички места от второ до осмо (съответно за Subaru Forester, Toyota RAV 4, Toyota Avensis, Honda Jazz, Toyota Corolla, Mazda 2 и Toyota Yaris).
Единственото изключение от тенденцията е Porsche 911. Живата класика от Цуфенхаузен изпреварва по надеждност японците във всички възрастови категории без тази на 4-5-годишните, където се класира втора.
На върха в общия рейтинг за най-качествена марка е Toyota, чиито автомобили страдат от най-малко повреди. За най-калпави пък от TÜV обявяват Dacia Logan, Fiat Doblo, Renault Laguna и Mercedes-Benz M-Klasse.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 JAPAN POWER
14:08 11.12.2014
2 хяхя
14:16 11.12.2014
3 патил от немско
Коментиран от #7
14:26 11.12.2014
4 ярослав станчев
Коментиран от #9, #22
14:53 11.12.2014
5 Julio
14:55 11.12.2014
6 laguna
Коментиран от #12
15:03 11.12.2014
7 Дошо
До коментар #3 от "патил от немско":
Леле човеко яко си зомбиран,от немското и ВАГпо-здраво няма.Ауди са черешката на тортата,супер са15:32 11.12.2014
8 аз
15:36 11.12.2014
9 аз
До коментар #4 от "ярослав станчев":
'Що няма над класация над 15 години??? Живо ме интересува там как е положението,че като дойде "новия внос на реалните километри" да знам какво да търся. 'Коментиран от #10
15:38 11.12.2014
10 гоуст
До коментар #9 от "аз":
Еми германците карат коли до 10 години и не ги интересува нататъка....Коментиран от #11
17:33 11.12.2014
11 ярослав станчев
До коментар #10 от "гоуст":
Така е,ама повечето от нас ни интересува коя барака става и коя не,след десетата година.А точно тогава спират класациите.Тюх да му се не види и късмет.Коментиран от #16, #23
18:06 11.12.2014
12 АЗЛК
До коментар #6 от "laguna":
А колко си я карал наистина повечко нямаше да си толкова доволен, защото тая дърта Мазда 323 гние яко. Дори спирачните и тръбички изгниват. И ако си я карал по дълго то значи е кърпена сериозно. Това не е кола от която последна употреба човек би останал доволен, освен че този мотор не го интресува много качеството на нафтата, това е единствения плюс в тая кола.18:06 11.12.2014
13 mediator37
Наистина това немците големи простаци. Точно стойностните коли не ги включват в класацията.
Коментиран от #14, #24, #33
19:35 11.12.2014
14 Име:
До коментар #13 от "mediator37":
Отговора ти се крие в рожденната дата на колата!20:00 11.12.2014
15 CarPro
21:54 11.12.2014
16 CarPro
До коментар #11 от "ярослав станчев":
Ami taq baraka det ti e na snimkata si e dokazano quattro nai-izdrajliviq tank na vsichki vremena audi velika marka pravqt koli dokazani s vremeto21:56 11.12.2014
17 борислав
22:05 11.12.2014
18 hienata
22:42 11.12.2014
19 десс79
Коментиран от #21, #25
22:52 11.12.2014
20 onq s konq
23:25 11.12.2014
21 mediator37
До коментар #19 от "десс79":
Интересни неща пишеш, не бях се замислял. Всъщност , по-правилно би било, както американците правят класациите- по класове автомобили, а не общ тюрлюгювеч като партайгеноссен от фирма "ТЮФ"- да му се не види.Коментиран от #26
09:19 12.12.2014
22 ддд
До коментар #4 от "ярослав станчев":
грешка, на нас ни трябва класацията между 25-30 години, и естествено с километраж под 150 000 км.Коментиран от #29
09:35 12.12.2014
23 ддд
До коментар #11 от "ярослав станчев":
тук е момента и ние да 'барнем' една Класация/Българска 25-30 г.09:40 12.12.2014
24 ддд
До коментар #13 от "mediator37":
КОЛИТЕ са до 1995 !09:43 12.12.2014
25 Дошo
До коментар #19 от "десс79":
Мерцедес SLK,Ауди А6 или Порше 911 не се карат.Те стоят в сервиза09:51 12.12.2014
26 десс79
До коментар #21 от "mediator37":
Ами една такава класация ще е много по-точна.Не можеш да сравняваш Порше 911 с Дачия Логан или Кайен с Дъстър.Коментиран от #32
19:59 12.12.2014
27 XXXXXXXXXXX
19:26 14.12.2014
28 OPC
20:14 14.12.2014
29 ярослав станчев
До коментар #22 от "ддд":
Да,да и километрите ще са реални,защото ще е карана от баба,която е ходила само до мола или от дядо,дето е карал до пенсионерския клуб за една табла с наборите.09:59 15.12.2014
30 ярослав станчев
10:43 15.12.2014
31 Japoneze
А за немските- многото километри казвате,то не е само километрите - ами по какъв път са карани(да не е като при нас ),с какво гориво,заради километрите влизали в сервиз?Смяна на накладки и дискове не са броили,за друго са били те там-я блок на скоростите,или нещо с електорниката,счупено буталце, бърка вода и масло и т.н.Нали ги гледам в Балканстар-една шапка пари и на 2-3та година в сервиза!
12:38 15.12.2014
32 аз
До коментар #26 от "десс79":
Много е точна класацията-да видят тея от Дачия какви коли никога няма да могат да направят :):):)14:07 15.12.2014
33 Shmeker
До коментар #13 от "mediator37":
Абе то е малко спорно дали Опел е немска кола. Само немска марка, но колите им не са точно немски20:01 15.12.2014
34 abv
18:57 16.12.2014