18 Декември, 2014 08:51 32 594 65

Историята на най-бързите Opel-и

  • opel-
  • opc-
  • opel performance center
Историята на най-бързите Opel-и - 1
Opel Insignia OPC

Подобно на повечето автомобилни компании и Opel има отделен бранд за наточените си автомобили. От 15 години той се нарича OPC. Точно преди 15 години на бял свят се появява първият сериен модел на Opel Performance Center. Ето и накратко историята на OPC.

Всичко започва, когато Astra G заменя Astra F през 1998 година. Тогава бестселърът на Opel подобрява качеството, ефективността и вътрешното си пространство, но според легендата на марката в моторните спортове и съосновател на OPC Фолкер Стричек в началото има сериозен проблем. „Автомобилът далеч не беше подходящ за моторни спортове. Тъй като не се планираше GSI версия, на практика липсваха конкурентно задвижване и ходова част. Така ние тръгнахме по друг път - само в рамките на година създадохме и тествахме нашия дебютен модел Opel Astra OPC 1 (най-долната снимка),” разказва Стричек. Последваха множество OPC модели на Opel, които бяха пускани като серийни и в някои случаи непосредствено след като поставяха рекорди на "Нюрбургринг".

Новосъздаденият OPC екип конструира на базата на двулитровия ECOTEC мотор със 100 кВт/136 к.с. високооборотна и еластична машина, която е напълно различна от своята първооснова. Двигателят разполага с ковани бутала, „по-остри“ разпределителни валове, по-големи всмукателни и изпускателни канали, както и оптимизирана изпускателна система и електронно управление на процесите. В резултат от всичко това новият мотор разполага със 118 кВт/160 к.с. мощност. Допълнителен маслен радиатор и адаптиран термостат гарантират балансиран температурен режим за всякакви ситуации.

Ходовата част очевидно също се нуждае от промени, за да се справи с увеличената мощност на двигателя – инженерите на Opel трябва да създадат адекватни на възможностите му динамични характеристики и управляемост. Центърът на тежестта на автомобила е снижен с два сантиметра, в окачването са интегрирани нови елементи като амортисьорите Bilstein и по-големите спирачни дискове зад 17-цоловите алуминиеви колела BBS; с нова конструкция са носачите, а кормилното управление става много по-директно. Освен всичко друго този Opel OPC се отличава и с аеродинамичния си пакет и черупковите седалки Recaro. И до ден-днешен Astra G OPC остава един от най-предпочитаните състезателни автомобили и продължава да печели в класа на автомобилите задвижвани от 2.0-литров двигател с атмосферно пълнене.

Opel Corsa OPC

Фолкер Стричек е отговорен за производството на 2 500 спортни автомобила Astra, необходими за хомологиране на модела. Ентусиазмът обаче е далеч по-голям. Още преди пазарната премиера на Astra ОРС феновете на моторните спортове полудяват по нея. В резултат от това броят им се увеличава на 3000 и дори те са продадени след броени месеци. Самоувереността на екипа на OPC нараства със спортните и търговските успехи и следващият проект е насочен към нещо много специално. Екипът си поставя за цел да създаде най-бързия компактен ван в света. Дебютът на Zafira OPC отбелязва и премиерата на турбокомпресорното пълнене. От този момент нататък всички следващи модели създадени от Opel Performance Center разполагат с ефективни турбо технологии.

Мощността на 2.0-литровите двигатели постепенно нараства от 141 кВт/192 к.с. с първото поколение Zafira OPC до 147 кВт/200 к.с. с второто поколение Astra OPC и след това от 176 кВт/240 к.с. до 206 кВт/280 к.с. за актуалната Opel Astra OPC. С увеличаването на мощността нараства и въртящия момент. Докато първото поколение 2-литров турбомотор разполага с 250 Нм, двигателите от последното вече постигат впечатляващите 400 Нм. В момента спортният OPC флагман на марката е разполагащата с 325 к.с. Insignia OPC, но Astra OPC със своите 280 к.с. също предлага горещи изживявания зад волана. С компактните си размери и по-радикална цялостна стойка мощната Astra е бърза почти колкото своя по-голям събрат. 

Моделите OPC демонстрират колко добри и консистентни са в рамките на състезанията от цялата година и редовно постигат рекорди на обиколка на дългата 20.8 километра Северна отсечка (наричана „Зеления ад“) на "Нюрбургринг". Второто поколение Astra OPC поставя нов рекорд от 8:35:94 минути в класа през 2005 година. На следващата година Zafira OPC от своя страна поставя нов рекорд за компактни ванове (8:54:38 минути), който все още е валиден и днес. Corsa OPC пък създава нови стандарти в сегмента на малките автомобили през 2007 година. Напълно сериен модел изминава разстоянието на пистата за 8:47:99 минути. В допълнение към рекордните обиколки всички OPC автомобили преминават през тежките изпитания на маратонските тестове на „Зеления ад“, оценяван от повечето специалисти като най-натоварващата писта в света. В момента Opel има споразумение за коопериране с Nürburgring Ltd. и разполага със собствен тестови център в непосредствена близост до пистата още през 2006 година.

До днес производителят от Рюселсхайм е предлагал два модела със специални серии Nürburgring - Astra OPC през 2008 година и Corsa OPC през 2011 година. Astra H в специално състезателно оборудване разполага със същата мощност като Astra OPC, но със специално оцветяване. През 2011 г. Corsa OPC Nürburgring Edition има запас от допълнителни 14 кВт/18 к.с. или общо 210 к.с., осигурени от неговия 1.6 Turbo двигател, както и самоблокиращ диференциал в сравнение с „нормалната“ Corsa OPC, което превръща автомобила в по-радикална и ефективна „ракета“. В момента спортният OPC флагман на марката е разполагащата с 325 к.с. Insignia OPC, но Astra OPC със своите 280 к.с. също предлага горещи изживявания зад волана. С компактните си размери и по-радикална цялостна стойка мощната Astra е бърза почти колкото своя по-голям събрат.

Подробни технически характеристики за стандартните моделите на опел ТУК

Технически характеристики и разход на гориво: Opel Astra G 2.0 16V OPC (160 Hp) - ТУК Технически характеристики и разход на гориво: Opel Insignia Hatchback OPC 2.8 V6 Turbo (325 Hp) 4x4 - ТУК

Opel Astra G OPC

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Opel не е добре

    2 28 Отговор
    И по 400 "коня" да ги правят - Опел си остават каруци, позор за германската нация!!!!!!!

    Коментиран от #5, #32, #45

  • 2 ТРОЛ

    1 20 Отговор
    опел кола ли е ????!!!!!

    Коментиран от #40

  • 3 Владо

    14 3 Отговор
    Продължавайте да се радвате на БМВ'тата на бащите си за по 2000лв и да си мислите, че са коли.

    Коментиран от #7

  • 4 Opel

    13 3 Отговор
    опела е кола! Карам мерцедес е220 от 2003г модел предишната ми кола беше опел вектра 1994г и мога да кажа че е една от най сполучливите коли създавани някога. И моля дървените философи да не коментират сигурно още се лутат с грацкия транспор! :)
  • 5 mediator37

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Opel не е добре":

    Слушай сега да ти разкажа една история. Карам БМВ Х3 3,0d , х-драив. Това лято се връщам от морето. Не мога да кажа , че изпреварвам другите коли. Направо ги прескачам. Никой не признавам пред мен, карам и се кефя. Силата на Х3-ката е на баир. Ако някой не мога да го удъвча на равното, го хващам на баира и в завоите.
    И ето на, на един баир пердаша аз и гледам ми присвятка какво мислиш- Опел Корса. Размина ме на баира като трамвай. Така ме унижи тази мръсна въшка, че жена ми ми вика: Какво стана, бе, защо изведнъж млъкна, разкажи някой виц ?
    .ах я у Корсата!

    Коментиран от #8

  • 6 Дошо

    1 14 Отговор
    Опел е американски боклук на General Motors.Аз като отявлен фен на Ауди и ВАГ се срамувам,че наричат тези гнили варели немски коли.Долу ръцете от майка Германия гнили американски опели

    Коментиран от #17

  • 7 До Владко

    0 15 Отговор

    До коментар #3 от "Владо":

    Гледай сега Владко, проблемът на всеки фен на марката Опел, е че за тяхно огромно съжаление - 20 годишно "гнило" БМВ е 10 пъти по-добра кола във всяко едно отношение от чисто нов Опел! Това е положението, знам, че хората каращи нови опели няма да им хареса тази безспорна истина, но това е положението!

    Коментиран от #11, #33

  • 8 Opel не е добре

    0 12 Отговор

    До коментар #5 от "mediator37":

    Колега, съгласен съм че този боклук на Опел те е унижил, но това е била последната наточена версия на ОПЦ, за която се говори в статията, а ти си бил с обикновено X3 - 224 коня или нещо подобно. Значи тоя гнусен кош от Опел трябва да се пуска с М версиите на на БМВ, тъй като той е последната Ultimate car на Опел и е еквивалент на M версиите на БМВ. Нали се сещаш, че гнусното опелче няма да има дори елементарен шанс, така че не виждам какво те притеснява в случая.

    Коментиран от #15

  • 9 некойси

    1 6 Отговор
    Опелите малко като изгният и олекват, като изгубят маса стават побързи :)
  • 10 аз

    2 1 Отговор
    Опел са издръжливи коли,но от"славата" с ръждата никога няма да се отърват .А за спортни е силно казано-имат една рали легенда ,която караше Валтер Рьорл преди да подкара куатро и една Калибра във ДТМ 90-те.
  • 11 Четящ

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "До Владко":

    Положението е такова,че всички нови коли /след2008г/са много зле,погледни в сервизите на бмв колко 1-2год.коли чакат за турбини мотори кутии и прочие,а едно ново бмв струва 100000+ лв а един опел е от 30000 до 60000лв.Спорът коя марка е по здрава приключи преди 6-7 години,жалко но факт.
  • 12 opel

    1 3 Отговор
    abe opel sa opaveli problema s rujdata o6te 95 godina s puskaneto na OPEL VECTRA B
  • 13 MSux

    0 7 Отговор
    Нямам допир до Опел, освен Асконата на баща ми преди много време и беше железна. Миналата седмица ходих да си регистрирам колата в КАТ и трябваше да си платя Еко таксата и се заговорихме с жената, че колата ми е набор - аз и казах, че съм доволен и, че съм имал такава и преди това и тя каза е да много ясно.... каза, че шефовете и имали нов Опел Инсигня и се чудели какво да я правят, постоянно им давала проблеми.
  • 14 гост С опел

    3 2 Отговор
    Карайте си неръждясващите М-ки и ВАГ-.ни и си пейте.
    На нас хлопелите дайте... да дишате пепел...
  • 15 фен на всичко немско

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Opel не е добре":

    Аве комплексар опел си е съвсем здрава машина а особенно вектра а и астра ф са вечни коли.Това че ти с твоят кош си мислиш че си нещо , но дори падаш от корси 1.0 на фас не е мой проблем. Защо според теб опел и фолц са най-караните коли!!! Помисли малко и порасни една кола като е по добра от твойта не значи че трябва да я мразиш!

    Коментиран от #18

  • 16 RWD OPEL

    6 1 Отговор
    Към 'колегите' автомобилисти с БМВ-тата.
    Именно ОПЕЛ АСКОНА Б е последния автомобил със задно предаване, което печели рали шампионата. След това идва силата на 4х4-то.

    А БМВ-тата да, аз признавам(защото съм фен, ама имам и достойнство), че са добри автомобили. Добри, не значи спортни.
    Коли с 6 цилиндрови двигатели и с неприятен баланас предна/задна ос- няма спорт в това. Имат добро качество, да, но и на съответна цена.

    Според мен един истински фен трябва да уважа постиженията на другите марки. Така е спортсменско.

    С уважение,
    човек имал само опели.

    Коментиран от #21

  • 17 legioner

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Дошо":

    nekompetenten
  • 18 До заблудения фен

    1 6 Отговор

    До коментар #15 от "фен на всичко немско":

    Аве, къф си ти бе, всички знаят, че опелчеата НЕ СТАВАТ!!!!!! Набий си го в кратуната !!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    Коментиран от #23

  • 19 ПФФФ

    4 1 Отговор
    като че ли забравихте омега А 3.6 би-турбо
    0-160 км за 11 сек

    за някви коли с предно ми се говори тук :D

    Коментиран от #20

  • 20 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "ПФФФ":

    То тва май не е точно Опел

    Коментиран от #22

  • 21 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "RWD OPEL":

    Според теб кой баланс на теглото м/у осите е най-добър ?
    Вземи нещо по-спортно например (да кажем с почти централно разположен двигател) ???
  • 22 ХлОпел

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Shmeker":

    Лотус е ама иди им го кажи на зомбираните фенове на ръждата
  • 23 фен на всичко немско

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "До заблудения фен":

    Аве ти ли ще ми кажеш е Карай си москвича и се кефи аре бегай са от тука
  • 24 Шмелер

    1 4 Отговор
    Какви са тия статии за ръждиви сапунерки. БМВ е марката. Само БМВ
  • 25 binjiri

    1 0 Отговор
    Интересно е как 90 % от BMW-стите карат или TDS-и,или 20-ки,или в наи-добрият случай 3.0d (умишлено не пиша кодовете на моторите),и въпреки това смятат че карат BMW-та.Съвет за всички тях:някои път се направете на клиенти на някоя,примерно 540-ка,но не искайте вие да я карате,за да не се окаже че не можете,и след това напишете резюме на тема: "Знам ли какво е BMW и има ли то почва пред моя блок".Успех!!!
  • 26 Дошо

    0 0 Отговор
    БМВ че фалира...
  • 27 карл

    7 0 Отговор
    Поредното доказателство за порочния начин на мислене на българския комплексиран човечец, събиращ парички за 10 годишно БМВ.
    Опел може да не е най-добрата кола, но е достатъчно здрава и достъпна до хората от средната класа. Не е случайност, че на запад си се кара от хора които си купуват колите за да им служат, а не за да спират със дрифт пред кварталното кафе, или да не слизат от газта по магистралата. За комплексарщината е важно да кажеш аз имам е36-ца, щото ако кажеш карам вектра не си батка.
  • 28 ILIAN11111

    6 1 Отговор
    Колеги, през годините съм притежавал лично мой следните коли,форд сиера,форд орион ,пежо 605 ауди 80 , опел астра Б ,голф 3,вектра Б,след това и вектра Ц ,след тях дойде ред на пасата В6,сега карам бмв Е90 да хубава кола с подчертани спортни качества. Но веектрата неможах да я забравя имах я преди 8 години преди непреди месец реших че ми трябва и втора кола и познайте вектра б тя ми е слабост исия взех сти пред блока и си я карам по стотина км на месец еи така слизам от бмв-то и карам опела отивам на работа просто за кеф , с никоя от колите не съм имал проблеми или някакжи ремонти освен обслужване подържам ги много стриктно но т всичките като карам бмв-то мие най-кеф,но най-съм бил спокоен на път с с опелите вектрите ,сега ще продавам бмв-то ипознайте за какво се оглеждам за инсигния
  • 29 Богомилов

    1 6 Отговор
    Карал съм неведнъж Опели под наем. В последната година веднъж Антара, веднъж Мока и няколко пъти Корса. На Антарата нямаше два панела, които да са подравнени един спрямо друг, возеше буквално като каруца и разхода беше неприемлив 12л/100км. Моката и тя возеше като каруца и вървеше като за 80 коня, а не за 140те, които уж има и пак вози като каруца. Корсата въобще под всякаква критика. Трябва до 5-6000 оборота да я натискаш да тръгне, на задните седалки е невъзможно да седи човешко същество и пак вози като каруца. Под вози като каруца имам предвид твърдо, но пък в завоите се накланя и е нестабилна. За сравнение карам Passat B7 с R-line окачване, което също е твърдо, но не колкото на Опелите и на Autobahn-a влизам в завои с 200+ и колата даже не се накланя.
  • 30 вектърчо

    1 3 Отговор
    Из форума на опел:
    -Коуп.ле кво стърже така?
    -А споко, ръждата руча опелут!
  • 31 marokaneca

    0 5 Отговор
    Маанете ги тези буклуци.
  • 32 marokaneca

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "Opel не е добре":

    напълно съгласен.
  • 33 Владо

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "До Владко":

    Мише, карал съм повече модели на всички марки отколкото са минавали през родното ти село за последните 20г. А последните 10г съм карал повече разновидности чисто нови коли отколкото си виждал през прозореца на панелката. Включително всички модели и на БМВ - чисто нови. БМВ са прекрасни коли, но да твърдиш че 20г бмв е по-добро(и то 10 пъти) от чисто нов опел е изключителна глупост. За да се увериш. можеш да продадеш семейното 20г. бмв и да видим дали ще успееш да си купиш с парите 1/4 от най-евтината нова Дачия.
  • 34 Oxygen

    3 0 Отговор
    БМВ са симпатични коли, имал съм 5-ца и беше приятен автомобил, макар и не бърз. Но заради комплексарите (не всички собственици на БМВ) и техните слабоумни мозъчни вопъли - просто ми е противна марката, поне в БГ. Не стига, че повечето нямат пари да си сипят газ или пък се возят по 5км. ден с 20-годишни тройки "циганска мечта" (ромите преди ползваха Жигули), ами и се изживяват като че карат премуим автомобили и че са наясно какво е това. За бързи и мощни коли въобще е безсмислено да се отваря темата - нека си мислят, че каруцата им върви повече от Голф.
    Удоволствието да караш премиум автомобил обаче струва годишно няколко пъти повече от цената на раздрънканите 8-та ръка БМВ-та, затова и не всеки си взема Бентли Континентал GT, макар че ги има и за под 80К. Пък като сте голяма работа - вземете и пробвайте ако ви стиска?
  • 35 Капитана

    1 6 Отговор
    Всички Опели,говоря основно за бензиновите мотори са "Масларници",горят си масло и таблата им светят като "Коледни Елхи",говоря от опит за "Вектра"-С-2.2,"Астра"- Н-GTC-1.8 и не на последно място служебна "Инсигния"-1.8.Всичките Опели все даваха някакви проблеми със електрониката и светеха чек-енджине на таблото,в оторизираните сервизи на Опел сменяха какво ли не като започнеш от датчици,кабели на свещи и бобини.Не ми ги хвалете много познавам ги отблизо със прословутите им проблеми и механиците по сервизите само да вдигат рамене и да чупят пръсти и да ми разправят,ако не е от това ще трябва да сменим другото и нещата ще се оправят,айде стига глупости бактън от Дараци !!!

    Коментиран от #53, #55

  • 36 гост

    6 0 Отговор
    И пак идиотщината на Българина.Плюе ама и той не знае защо.Няма лоша кола,има хора които не поддържат колите си. Работя в Автосервиз . Много ама много коли са ми минали през ръцете - общо взето г/д от всичките марки и стари и нови.Зависи как и при какви условия е карана.А пък всичко е въпрос на вкус и най-вече по джоба,но българина веднага да оплюе и обиди другия , понеже той като харесва БМВ и всички други трябва да го харесват.Простотията край няма.То заради това сме в това положение ....
  • 37 ВАГ

    0 7 Отговор
    Опел може би е бърз , защото ръждата гризва всичко и примерно: От 1500кг пада на 1100кг и така от там ми е силата , даже на старта като слушаш хубаво даже може да чуеш ръждата как гризва :Д :Д
    :Д :Д :Д
  • 38 Гостенина

    5 0 Отговор
    Толкова много плюене и хвалене на други марки има тука че направо не ми се занимава с вас. Половината карате няк'ви кошници а другата половина са с градския транспорт ама иначе в коментарите се правят на експерти.. :D :D :D 'Айде всеки да си кара кошницата и да не гледа чуждата и лека вечер! ;)

    Коментиран от #39

  • 39 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Гостенина":

    Да, да трагедията е пълна ! Не ти трябва соц.проучване, за да прецени що за хора пишат неграмотни и изгубили всякакъв смисъл "коменрари" от рода на Дошо,ярослав станчев и т.н. !
  • 40 Фен на Опел

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "ТРОЛ":

    2.0 инжекцион 115к.с. монтиран във Вектра (1988-1995) e без съмнение най-добрият двигател на марката и въобще един от най-добрите бензинови агрегати в автомобилостроенето.

    Коментиран от #41

  • 41 Симеон Тасев

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Фен на Опел":

    да няма спор съгласен съм за това така си е има доста добър въртящ момент така е
  • 42 БаДкА

    5 0 Отговор
    Хубава статия но защо не е спомената вектра ц 3.2 ? За справка това е най бързия сериен опел до 2005-та с нейните 248 км(253 неофициално) максимална скорост и нито калибра нито астра или омега са по бързи от нея !

    Коментиран от #43

  • 43 calibra

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "БаДкА":

    не забравяй че калибрата до 1997 е серийна кола с най-добра аеродинамика не е само конски сили аз имам калибра 115 и спокойно си късам бмв 320...

    Коментиран от #50

  • 44 GSI 16V

    5 0 Отговор
    Алооооооооу,ВАГ ръждата ни яде на старта няма спор ама на финала го духате нали........хаха Кълвач :P
  • 45 GSI 16V

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Opel не е добре":

    Кой знае ти къв КОШ караш,разбирач на опели.Били каруци аре бегайте да се наспинкате не коментирайте ако не сте имали опел
  • 46 GSI 16V

    6 0 Отговор
    ОПЕЛ КЛУБ БЪЛГАРИЯ FOREVER!!!!!!!!!!!!!! :P
  • 47 Бумерина Каморинова

    0 7 Отговор
    Хлопелите само за скрап стават. Бмв е марката.

    Коментиран от #48

  • 48 Мони НСА

    0 3 Отговор

    До коментар #47 от "Бумерина Каморинова":

    otnovo s tochen komentar i az mislia che lada e podobra ot hlopel
  • 49 Дудук

    2 1 Отговор
    Винаги съм чуствал BMW и Opel като близки марки, защото това са най-дървените като возия и интериор автомобили в сегментите си. Просто подходите им много си приличат. Иначе са прилични като качество и двете марки, но и двете имат най-често проблеми с електрониката.

    Коментиран от #51

  • 50 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "calibra":

    А късаш ли бмв 318и - 115к.с. пак същите години - питам от любопитство?
  • 51 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Дудук":

    Мнението Ти, ама страшно много ми прилича на Името ти!!!
  • 52 гоуст

    2 0 Отговор
    Един виц: кое е по-бързо от опел - ръждата!

    Опел си е здрава кола, с евтина поддръжка. Всички сме карали.
  • 53 стария

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Капитана":

    Всички автомобили след 2000г. имат проблеми с електрониката.
  • 54 Опел дий

    0 0 Отговор
    Най бързите Опели са онези които бягат от ръждата и проблемите си!
  • 55 krasi

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Капитана":

    Същата история със VW и чупенето на пръсти и сервизни режими на нов автомобил ...така ,че не са ти виновни от Опел
  • 56 Отрепка и половина

    1 0 Отговор
    еЙ сТИГА плюли
  • 57 Gosho Vectrata

    6 0 Отговор
    Който не харесва Опел, да не кара такъв автомобил. Марки и модели има всякакви, изборът е огромен. Вече доста години се радвам на фейслифтовата си Вектра А 2.0 бензин. Подържам си колата. Тя е наистина отличен автомобил. Що се отнася до ОРС Опелите, те са много сериозни машини, защото там се влагат сериозни технологии на некосмически цени/ изключвам бедните държави като нашата/. Пожелавам на всички много, много безаварийни и безпроблемни километри с любимата ви марка и модел автомобили.
  • 58 W111

    0 8 Отговор
    Хлопел си е хлопел да му сложиш 500коня пак ще остане хлопел.
    Първо да оправят ръждата :Д
  • 59 Вектра А

    4 0 Отговор
    карам вектра А 2000гт оригинална на 100 процента 88г.на 650000км,цвят графит който е като нов,двигател недокосван,скорости също,4 Ел стъкла ,работещи 30го безотказно,пали винаги,инжектор също никога недокосван,никога нищо като запалване и този не е правило проблем,колкото до ръждата колата е внесена 2000г карана тук 18 г одини и чак през 2017 я кърпих,35 Лв 1 праг,15 Лв вежда в магазина,така че проблема с ръждата е смехотворно да се нарече проблем.100 Лв части и 100 Лвов труд,50 Лв боя и стана като нова.бмв 318 по малко върви и с 2 литра повече гори. А двигателя 20не 8кл 136к е на светлинни години от този на бмв,да сте чули за бмв на 500000 600000 км без ремонт,аз не съм☺
  • 60 Вектра А

    3 0 Отговор
    С20лет най култовия опел, една от най бързите 4 врати коли на 90 те, тогава вдига 280 и се сравнява със супра и скайлайн,а и корса,вектра и Астра са много по продавани и култови,докато бмв има само 1 което може да се нарече кола е36.
  • 61 Вектра А

    0 0 Отговор
    Имах предвид е30
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.