Подобно на повечето автомобилни компании и Opel има отделен бранд за наточените си автомобили. От 15 години той се нарича OPC. Точно преди 15 години на бял свят се появява първият сериен модел на Opel Performance Center. Ето и накратко историята на OPC.
Всичко започва, когато Astra G заменя Astra F през 1998 година. Тогава бестселърът на Opel подобрява качеството, ефективността и вътрешното си пространство, но според легендата на марката в моторните спортове и съосновател на OPC Фолкер Стричек в началото има сериозен проблем. „Автомобилът далеч не беше подходящ за моторни спортове. Тъй като не се планираше GSI версия, на практика липсваха конкурентно задвижване и ходова част. Така ние тръгнахме по друг път - само в рамките на година създадохме и тествахме нашия дебютен модел Opel Astra OPC 1 (най-долната снимка),” разказва Стричек. Последваха множество OPC модели на Opel, които бяха пускани като серийни и в някои случаи непосредствено след като поставяха рекорди на "Нюрбургринг".
Новосъздаденият OPC екип конструира на базата на двулитровия ECOTEC мотор със 100 кВт/136 к.с. високооборотна и еластична машина, която е напълно различна от своята първооснова. Двигателят разполага с ковани бутала, „по-остри“ разпределителни валове, по-големи всмукателни и изпускателни канали, както и оптимизирана изпускателна система и електронно управление на процесите. В резултат от всичко това новият мотор разполага със 118 кВт/160 к.с. мощност. Допълнителен маслен радиатор и адаптиран термостат гарантират балансиран температурен режим за всякакви ситуации.
Ходовата част очевидно също се нуждае от промени, за да се справи с увеличената мощност на двигателя – инженерите на Opel трябва да създадат адекватни на възможностите му динамични характеристики и управляемост. Центърът на тежестта на автомобила е снижен с два сантиметра, в окачването са интегрирани нови елементи като амортисьорите Bilstein и по-големите спирачни дискове зад 17-цоловите алуминиеви колела BBS; с нова конструкция са носачите, а кормилното управление става много по-директно. Освен всичко друго този Opel OPC се отличава и с аеродинамичния си пакет и черупковите седалки Recaro. И до ден-днешен Astra G OPC остава един от най-предпочитаните състезателни автомобили и продължава да печели в класа на автомобилите задвижвани от 2.0-литров двигател с атмосферно пълнене.
Opel Corsa OPC
Фолкер Стричек е отговорен за производството на 2 500 спортни автомобила Astra, необходими за хомологиране на модела. Ентусиазмът обаче е далеч по-голям. Още преди пазарната премиера на Astra ОРС феновете на моторните спортове полудяват по нея. В резултат от това броят им се увеличава на 3000 и дори те са продадени след броени месеци. Самоувереността на екипа на OPC нараства със спортните и търговските успехи и следващият проект е насочен към нещо много специално. Екипът си поставя за цел да създаде най-бързия компактен ван в света. Дебютът на Zafira OPC отбелязва и премиерата на турбокомпресорното пълнене. От този момент нататък всички следващи модели създадени от Opel Performance Center разполагат с ефективни турбо технологии.
Мощността на 2.0-литровите двигатели постепенно нараства от 141 кВт/192 к.с. с първото поколение Zafira OPC до 147 кВт/200 к.с. с второто поколение Astra OPC и след това от 176 кВт/240 к.с. до 206 кВт/280 к.с. за актуалната Opel Astra OPC. С увеличаването на мощността нараства и въртящия момент. Докато първото поколение 2-литров турбомотор разполага с 250 Нм, двигателите от последното вече постигат впечатляващите 400 Нм. В момента спортният OPC флагман на марката е разполагащата с 325 к.с. Insignia OPC, но Astra OPC със своите 280 к.с. също предлага горещи изживявания зад волана. С компактните си размери и по-радикална цялостна стойка мощната Astra е бърза почти колкото своя по-голям събрат.
Моделите OPC демонстрират колко добри и консистентни са в рамките на състезанията от цялата година и редовно постигат рекорди на обиколка на дългата 20.8 километра Северна отсечка (наричана „Зеления ад“) на "Нюрбургринг". Второто поколение Astra OPC поставя нов рекорд от 8:35:94 минути в класа през 2005 година. На следващата година Zafira OPC от своя страна поставя нов рекорд за компактни ванове (8:54:38 минути), който все още е валиден и днес. Corsa OPC пък създава нови стандарти в сегмента на малките автомобили през 2007 година. Напълно сериен модел изминава разстоянието на пистата за 8:47:99 минути. В допълнение към рекордните обиколки всички OPC автомобили преминават през тежките изпитания на маратонските тестове на „Зеления ад“, оценяван от повечето специалисти като най-натоварващата писта в света. В момента Opel има споразумение за коопериране с Nürburgring Ltd. и разполага със собствен тестови център в непосредствена близост до пистата още през 2006 година.
До днес производителят от Рюселсхайм е предлагал два модела със специални серии Nürburgring - Astra OPC през 2008 година и Corsa OPC през 2011 година. Astra H в специално състезателно оборудване разполага със същата мощност като Astra OPC, но със специално оцветяване. През 2011 г. Corsa OPC Nürburgring Edition има запас от допълнителни 14 кВт/18 к.с. или общо 210 к.с., осигурени от неговия 1.6 Turbo двигател, както и самоблокиращ диференциал в сравнение с „нормалната“ Corsa OPC, което превръща автомобила в по-радикална и ефективна „ракета“. В момента спортният OPC флагман на марката е разполагащата с 325 к.с. Insignia OPC, но Astra OPC със своите 280 к.с. също предлага горещи изживявания зад волана. С компактните си размери и по-радикална цялостна стойка мощната Astra е бърза почти колкото своя по-голям събрат.
Подробни технически характеристики за стандартните моделите на опел ТУК
Технически характеристики и разход на гориво: Opel Astra G 2.0 16V OPC (160 Hp) - ТУК Технически характеристики и разход на гориво: Opel Insignia Hatchback OPC 2.8 V6 Turbo (325 Hp) 4x4 - ТУКOpel Astra G OPC
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Opel не е добре
Коментиран от #5, #32, #45
09:31 18.12.2014
2 ТРОЛ
Коментиран от #40
09:41 18.12.2014
3 Владо
Коментиран от #7
10:03 18.12.2014
4 Opel
10:09 18.12.2014
5 mediator37
До коментар #1 от "Opel не е добре":
Слушай сега да ти разкажа една история. Карам БМВ Х3 3,0d , х-драив. Това лято се връщам от морето. Не мога да кажа , че изпреварвам другите коли. Направо ги прескачам. Никой не признавам пред мен, карам и се кефя. Силата на Х3-ката е на баир. Ако някой не мога да го удъвча на равното, го хващам на баира и в завоите.И ето на, на един баир пердаша аз и гледам ми присвятка какво мислиш- Опел Корса. Размина ме на баира като трамвай. Така ме унижи тази мръсна въшка, че жена ми ми вика: Какво стана, бе, защо изведнъж млъкна, разкажи някой виц ?
.ах я у Корсата!
Коментиран от #8
10:22 18.12.2014
6 Дошо
Коментиран от #17
10:29 18.12.2014
7 До Владко
До коментар #3 от "Владо":
Гледай сега Владко, проблемът на всеки фен на марката Опел, е че за тяхно огромно съжаление - 20 годишно "гнило" БМВ е 10 пъти по-добра кола във всяко едно отношение от чисто нов Опел! Това е положението, знам, че хората каращи нови опели няма да им хареса тази безспорна истина, но това е положението!Коментиран от #11, #33
10:42 18.12.2014
8 Opel не е добре
До коментар #5 от "mediator37":
Колега, съгласен съм че този боклук на Опел те е унижил, но това е била последната наточена версия на ОПЦ, за която се говори в статията, а ти си бил с обикновено X3 - 224 коня или нещо подобно. Значи тоя гнусен кош от Опел трябва да се пуска с М версиите на на БМВ, тъй като той е последната Ultimate car на Опел и е еквивалент на M версиите на БМВ. Нали се сещаш, че гнусното опелче няма да има дори елементарен шанс, така че не виждам какво те притеснява в случая.Коментиран от #15
10:46 18.12.2014
9 некойси
10:47 18.12.2014
10 аз
10:49 18.12.2014
11 Четящ
До коментар #7 от "До Владко":
Положението е такова,че всички нови коли /след2008г/са много зле,погледни в сервизите на бмв колко 1-2год.коли чакат за турбини мотори кутии и прочие,а едно ново бмв струва 100000+ лв а един опел е от 30000 до 60000лв.Спорът коя марка е по здрава приключи преди 6-7 години,жалко но факт.11:00 18.12.2014
12 opel
11:00 18.12.2014
13 MSux
11:02 18.12.2014
14 гост С опел
На нас хлопелите дайте... да дишате пепел...
11:06 18.12.2014
15 фен на всичко немско
До коментар #8 от "Opel не е добре":
Аве комплексар опел си е съвсем здрава машина а особенно вектра а и астра ф са вечни коли.Това че ти с твоят кош си мислиш че си нещо , но дори падаш от корси 1.0 на фас не е мой проблем. Защо според теб опел и фолц са най-караните коли!!! Помисли малко и порасни една кола като е по добра от твойта не значи че трябва да я мразиш!Коментиран от #18
11:18 18.12.2014
16 RWD OPEL
Именно ОПЕЛ АСКОНА Б е последния автомобил със задно предаване, което печели рали шампионата. След това идва силата на 4х4-то.
А БМВ-тата да, аз признавам(защото съм фен, ама имам и достойнство), че са добри автомобили. Добри, не значи спортни.
Коли с 6 цилиндрови двигатели и с неприятен баланас предна/задна ос- няма спорт в това. Имат добро качество, да, но и на съответна цена.
Според мен един истински фен трябва да уважа постиженията на другите марки. Така е спортсменско.
С уважение,
човек имал само опели.
Коментиран от #21
11:21 18.12.2014
17 legioner
До коментар #6 от "Дошо":
nekompetenten11:27 18.12.2014
18 До заблудения фен
До коментар #15 от "фен на всичко немско":
Аве, къф си ти бе, всички знаят, че опелчеата НЕ СТАВАТ!!!!!! Набий си го в кратуната !!!!!!!!!!!!!!!!!!1Коментиран от #23
11:39 18.12.2014
19 ПФФФ
0-160 км за 11 сек
за някви коли с предно ми се говори тук :D
Коментиран от #20
11:39 18.12.2014
20 Shmeker
До коментар #19 от "ПФФФ":
То тва май не е точно ОпелКоментиран от #22
11:45 18.12.2014
21 ддд
До коментар #16 от "RWD OPEL":
Според теб кой баланс на теглото м/у осите е най-добър ?Вземи нещо по-спортно например (да кажем с почти централно разположен двигател) ???
12:05 18.12.2014
22 ХлОпел
До коментар #20 от "Shmeker":
Лотус е ама иди им го кажи на зомбираните фенове на ръждата12:14 18.12.2014
23 фен на всичко немско
До коментар #18 от "До заблудения фен":
Аве ти ли ще ми кажеш е Карай си москвича и се кефи аре бегай са от тука12:31 18.12.2014
24 Шмелер
12:37 18.12.2014
25 binjiri
13:41 18.12.2014
26 Дошо
13:42 18.12.2014
27 карл
Опел може да не е най-добрата кола, но е достатъчно здрава и достъпна до хората от средната класа. Не е случайност, че на запад си се кара от хора които си купуват колите за да им служат, а не за да спират със дрифт пред кварталното кафе, или да не слизат от газта по магистралата. За комплексарщината е важно да кажеш аз имам е36-ца, щото ако кажеш карам вектра не си батка.
13:42 18.12.2014
28 ILIAN11111
14:05 18.12.2014
29 Богомилов
14:54 18.12.2014
30 вектърчо
-Коуп.ле кво стърже така?
-А споко, ръждата руча опелут!
15:10 18.12.2014
31 marokaneca
15:29 18.12.2014
32 marokaneca
До коментар #1 от "Opel не е добре":
напълно съгласен.15:30 18.12.2014
33 Владо
До коментар #7 от "До Владко":
Мише, карал съм повече модели на всички марки отколкото са минавали през родното ти село за последните 20г. А последните 10г съм карал повече разновидности чисто нови коли отколкото си виждал през прозореца на панелката. Включително всички модели и на БМВ - чисто нови. БМВ са прекрасни коли, но да твърдиш че 20г бмв е по-добро(и то 10 пъти) от чисто нов опел е изключителна глупост. За да се увериш. можеш да продадеш семейното 20г. бмв и да видим дали ще успееш да си купиш с парите 1/4 от най-евтината нова Дачия.16:03 18.12.2014
34 Oxygen
Удоволствието да караш премиум автомобил обаче струва годишно няколко пъти повече от цената на раздрънканите 8-та ръка БМВ-та, затова и не всеки си взема Бентли Континентал GT, макар че ги има и за под 80К. Пък като сте голяма работа - вземете и пробвайте ако ви стиска?
16:14 18.12.2014
35 Капитана
Коментиран от #53, #55
16:19 18.12.2014
36 гост
16:53 18.12.2014
37 ВАГ
:Д :Д :Д
18:09 18.12.2014
38 Гостенина
Коментиран от #39
18:24 18.12.2014
39 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #38 от "Гостенина":
Да, да трагедията е пълна ! Не ти трябва соц.проучване, за да прецени що за хора пишат неграмотни и изгубили всякакъв смисъл "коменрари" от рода на Дошо,ярослав станчев и т.н. !18:33 18.12.2014
40 Фен на Опел
До коментар #2 от "ТРОЛ":
2.0 инжекцион 115к.с. монтиран във Вектра (1988-1995) e без съмнение най-добрият двигател на марката и въобще един от най-добрите бензинови агрегати в автомобилостроенето.Коментиран от #41
18:37 18.12.2014
41 Симеон Тасев
До коментар #40 от "Фен на Опел":
да няма спор съгласен съм за това така си е има доста добър въртящ момент така е19:16 18.12.2014
42 БаДкА
Коментиран от #43
20:20 18.12.2014
43 calibra
До коментар #42 от "БаДкА":
не забравяй че калибрата до 1997 е серийна кола с най-добра аеродинамика не е само конски сили аз имам калибра 115 и спокойно си късам бмв 320...Коментиран от #50
21:33 18.12.2014
44 GSI 16V
21:46 18.12.2014
45 GSI 16V
До коментар #1 от "Opel не е добре":
Кой знае ти къв КОШ караш,разбирач на опели.Били каруци аре бегайте да се наспинкате не коментирайте ако не сте имали опел21:53 18.12.2014
46 GSI 16V
21:56 18.12.2014
47 Бумерина Каморинова
Коментиран от #48
22:40 18.12.2014
48 Мони НСА
До коментар #47 от "Бумерина Каморинова":
otnovo s tochen komentar i az mislia che lada e podobra ot hlopel23:00 18.12.2014
49 Дудук
Коментиран от #51
02:53 19.12.2014
50 ддд
До коментар #43 от "calibra":
А късаш ли бмв 318и - 115к.с. пак същите години - питам от любопитство?09:47 19.12.2014
51 ддд
До коментар #49 от "Дудук":
Мнението Ти, ама страшно много ми прилича на Името ти!!!09:49 19.12.2014
52 гоуст
Опел си е здрава кола, с евтина поддръжка. Всички сме карали.
10:46 19.12.2014
53 стария
До коментар #35 от "Капитана":
Всички автомобили след 2000г. имат проблеми с електрониката.17:37 19.12.2014
54 Опел дий
18:45 19.12.2014
55 krasi
До коментар #35 от "Капитана":
Същата история със VW и чупенето на пръсти и сервизни режими на нов автомобил ...така ,че не са ти виновни от Опел18:54 19.12.2014
56 Отрепка и половина
19:13 19.12.2014
57 Gosho Vectrata
08:55 20.12.2014
58 W111
Първо да оправят ръждата :Д
12:12 20.12.2014
59 Вектра А
00:26 03.01.2018
60 Вектра А
00:50 03.01.2018
61 Вектра А
00:51 03.01.2018
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.