6 Февруари, 2015 13:28, обновена 6 Февруари, 2015 17:06 42 333 97

От VW лъжели за мощността на Golf GTI

  • volkswagen-
  • golf-
  • gti

Не е тайна, че реалната мощност на много автомобили не съответства на обявената от производителите. Прийомът с умишлено занижаване или завишаване на конските сили се използва отдавна.



Японските компании редовно са уличавани в хитруване с цел по-впечатляващи каталожни данни. Неотдавна се оказа, че обявените от Subaru 200 к.с. за мощността на купето BRZ се оказаха около 180. Американци и европейци обикновено залагат на обратния подход. Мощността на книга се занижава, от което често следват изненади по пистите за драг рейсинг.



След като остават сащисани от загубата на Focus ST с 252 к.с. от Volkswagen Golf GTI с официалните 210 коня, експертите на американското ателие за тунинг на Ford FSwerks се захващат да установят каква е причината с помощта на динамометричен стенд. След като отчитат теоретичните загуби по силовото предаване от около 15%, те изчисляват, че реалната мощност на заводския GTI всъщност е около 263 к.с., при това на бензин с октаново число 91. Измереният въртящ момент също е по-висок от посоченото в каталога - 425 вместо 350 Нм.

 

Технически характеристики и разход на гориво за моделите на Volkswagen ТУК


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ицо Багера

    1 1 Отговор
    Дайте ми голфо и ми чекай да ми е злуе...

    Коментиран от #53

  • 2 Кобрата

    4 3 Отговор
    По-добре да излъжеш, че мощността е по-малко и в един момент да се зарадваш, че имаш по-мощна кола, отколкото като японците, да заблуждават, че уж е повече мощността, а тя реално да е по-ниска, защото така клиентът остава разочарован.

    Коментиран от #3, #52

  • 3 Румен Янев

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "Кобрата":

    Хабер си нямаш относно японските автомобили ама това си е твой проблем!!!Иначе относно гоУфо вече има заведени поне 50 дела срещу фирмата от Перник....сигурен съм в това

    Коментиран от #6, #8

  • 4 Julio

    7 0 Отговор
    Преди време имаше няква подобна статия и за Шкода. Принципно ми звучи като долнопробна реклама. Купете си наща кола щото е по-мощна от колкото всъщност пише...
    От друга страна ВАГ трябва да се молят да не е истина това щото ако американските съдилища се заинтересуват от това глобата ще ги върне в 50-те години директно. Все пак това са данъци, мита и т.н. за който компанията умишлено е заблуждавала властите...

    Коментиран от #15

  • 5 ЪЪЪ и кво

    5 0 Отговор
    90% от нас лъжата за увеличената мощност на колите не ни засяга,щото си караме стари коли с доста умрели коне.С намалената мощност пък сме свикнали, не без съдействието на лошите горива...
  • 6 Кобрата

    3 7 Отговор

    До коментар #3 от "Румен Янев":

    Въобще не искам да разбирам от японски курници, карал съм Subaru и Toyota и не съм особено доволен. Друго си е Mercedes-ът например S-class не може да го бие нито eдна японка барака - на возия нито на нищо. Същото важи и за марки като BMW, Audi и Porsche. Вярно, че VW имат малко по-твърда возия, но и те не са лоши.
    А освен немските автомобили, най-много уважавам шведските и италианските (от италианските само някои). Но каквото и да ми говориш и ти не разбираш нищо. Volvo и Saab (за съжаление фалира) също са много по-добри коли от която и да е японска. А за Ferrari, Lamborghini и Maserati е излишно да казвам, че имат слаба конкуренция. Нито една японска веринтия не може да им се опъне нито на качество нито на изработка.

    Коментиран от #9, #25, #26

  • 7 бмв18

    1 3 Отговор
    За годи на голфа ще изгуби половината коне другите ще се разболеят а бе куца раббота
  • 8 Кобрата

    0 3 Отговор

    До коментар #3 от "Румен Янев":

    С този лаф за Перник не ми минавай, защото вече е ''изтрит''. Ама то като няма с какво друго да се захванете и да измислите някоя причина, която да е оправдана и веднага започвате с Перник. В случая това не върши работа. Излишно е да повтаряш всяка простотия, която си чул или видял. Измисли нещо по добро...
  • 9 Румен Янев

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Кобрата":

    А бе приятел как можеш да кажеш че една ФАЛИРАЛА фирма е правила по-добри коли от японските???Харесваш италиянски...сигурно си фен на фиат мултипла????От 20 години се занимавам с автомобили и карам мицубиши а жена ми хонда .... та според теб луд ли съм?????Като искаш лукс а не вярна кола си вземи опел омега ....ще ти светят даже вратите отдолу ама ще те страх да тръгнеш надълго защото не се знае знае ли се!!!!И за мерцедес след архаичния 124 не ми говори защото съм ги карал и знам за какво иде реч особено като стигнеш до балкан стар!!!!Хайде-поздрави!!!Поизбивай комплекси с мерца пък като дойдеш в съзнание ще се метнеш на някоя от тези които ненавиждаш в момента

    Коментиран от #18, #19, #48

  • 10 Julio

    6 0 Отговор
    М/у другото в годините съм се качвал на тест драйв на най-различни сходни по размери и сходни по коне (+/- 5-10кс) автомобили(включително и голф) и да ви кажа усещането във всяка беше различно. Голф 6-та генерация е някъде по средата според моето усещане. Мазда 3 с 1,6 двигател бензин беше най-сполучлива. А най-голямото разочарование бяха БМВ 1 (първа генерация с 1,6 двигател 115 кс) и Хюндай и30 (1,4 двигател на 105 кс). Към средната ръка мога да добавя предишният Фокус и Королата, както и Киа Сийд.

    Коментиран от #68

  • 11 bocho

    4 3 Отговор
    За мен също е не реално сравнението японските автомобили с немските!Като имаш брада ще си купиш гребенче , а като нямаш ще караш мицубиши.Аз ще се мъча на БМВ и Мерцедес ,защото съм си селянин и не разбирам "майсторе"!

    Коментиран от #32

  • 12 Богомилов

    2 2 Отговор
    Разликата в мощностите от различните стандарти на замерване. VAG мерят двигателите при много високи температури и затова излизат с по-ниски мощности по книжка.

    Коментиран от #13

  • 13 Bravo

    0 3 Отговор

    До коментар #12 от "Богомилов":

    Това за температурата и аз съм го чувал, но май искаше да кажеш обратното. ;)

    Коментиран от #29

  • 14 test

    0 2 Отговор
    Razlikata s qponcite idva ot tam che te davat moshnosta na dvigatela a ne na koleleta koqto e po malka est zashtoto varti cqlata transmisiq i si e taka ot krai vreme na sichki qponski koli kato kajat 150 konq nachi na kolelata sa 125 30
  • 15 Ami gost

    2 5 Отговор

    До коментар #4 от "Julio":

    4овек нз какъв майстор си ама въобще не разбираш от Мерцедес явно... 1во в България трудно може да намериш здрав Мерцедес говорим за сравнително нови кола... 4итавите Мерцедеси си стоят при собствениците и има защо... виж цените в немското мобиле и ще видиш за какво иде ре4... 4е цените са същите като в България и после се замисли как така се полу4ава... после се замисли тези коли дето са тука в какво състояние са били (100 процента ударени + още хиляди проблеми ) отделно хора се напъват... явно като твой приятели и си купуват евтини Мерцедеси и резултата е налице... както се пише в 4уждите форуми евтини Мерцедеси няма ! после може да видиш и японските коли на същите години какви пари са там и колко пари са тук да видиш разликата... просто един Мерцедес примерно 2000 година морално е на ниво 2007-8-9 при японските що се отнасч до сигурност, екстри и т.н... а аз съм се ка4вал в много нови японки като ка4ество на изработка и комфорт са години назад а мен това ме интересува за съжаление да не говорим за здравина на купето там нещата са пла4евни... като цяло пазара се самоопределя и не е слу4айно 4е коли като Мерцедес и БМВ са на върха толкова време но като цяло трябва да имаш око за детайлите и ка4еството на изработка във всяко едно отношение... в твоя слу4еи на теб ти е нужна само вярна кола което японките с техните добри БЕНЗИНОВИ агрегати го покриват... но що се отнася до останалото няма база за сравнение

    Коментиран от #17

  • 16 авто НЕ маниак

    1 0 Отговор
    Ако е с РК регистрация е 264 коня :)
  • 17 Румен Янев

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Ami gost":

    Аман аман аман !!!!Само да кажеш че 24-ти май е празник - лично аз ще ти ударя шамар....и то як????Къде и в коя държава буквата Ч е заместена с цифра ???Ти си поредния поклонник на мерцедес с начално образование май???Комплекси безкрай....ужас!!!!И относно сглобката на японски автомобили трябва да се просветлиш малко-със светлинни години са пред комплексарските харесвани от теб автомобили!!!Говоря за японско а не холандско мицубиши...японски а не британски нисан от Съндърлад...или пък турска хонда....
  • 18 Кобрата

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Румен Янев":

    За какво ми е FIAT като си имам Audi A4 2011?
  • 19 Кобрата

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Румен Янев":

    От италианските съм изброил кои харесвам...Ferrari, Lamborghini и Maserati...
  • 20 Deo88

    0 0 Отговор
    От Ford не умеят да губят ...
  • 21 БамБам

    0 3 Отговор
    Новия Голф е също машина,карал съм доста пъти бившия голф на баща ми-5-ца 2.0 дизел 2003г. и ми харесва как върви,преди 6 месеца когато синът ми взе книжка му съдействах и взехме тунингована 3-ка 2.9 V6 от 1997г. и върви като звяр 220 не ги усеща,па какво остава за тоя нов ДЖИТИАЙ.
  • 22 ford

    0 0 Отговор
    Aбе хората ви сравняват фокус с голф и дават пример за японските, какво сте се зачекнали за мерцедеси, бмв и волво. Вятър на устата ала бала...

    Коментиран от #23

  • 23 некойси

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "ford":

    Един Форд веднъж запалил през зимата и го нарекли "Фокус" :)

    Коментиран от #34

  • 24 stenly

    3 0 Отговор
    Виждам че от пишещите по-доло има много сравнения и респективно хвалби относно Мерцедес и плюене по японското. Да речем че до скоро нещата седяха по този начин-ако искаш лукс си вземаш немско "премиум" возило, ако искаш здрава и сравнително безпроблемна кола си вземаш Японско(пройзведено в Япония обаче) такова. Не виждам как можеш да сравняваш С-класа със Субару-със сигурност трябва да си мозъчен инвалид, защо не сравниме С-клас със Лексус Лс600Х примерно...ако и сега ми кажеш че Мерцедеса е по-добър вероятно найстина не си виждал автомобил на живо. Живи и здрави.

    Коментиран от #46

  • 25 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кобрата":

    Пасатите возят хубаво. Я кажете Хонда Сивик 1.6 и 160 коня колко коня е всъщност?

    Коментиран от #28

  • 26 Япончик

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кобрата":

    Ама ти не си кобра, ти си слепок, подобие на змия, без очи.Затова и разбираш толкова много от японски коли.
  • 27 nikitoblend

    0 0 Отговор
    Хаха, яко. Плащаш по-малко данъци а колата върви повече.
  • 28 Румен Янев

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Shmeker":

    Евала Стенли - добър коментар!!!
  • 29 hienata

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Bravo":

    До колкото знам студения въздух е по-богат на кислород и изгарянето е по-пълно, съответно мощноста се повишава. Това нещо обаче не оказва голямо влияние при бензинките. Това с писането на по-ниска мощност от VW го правят отдавна. Моето Поло е 101к.с по документи, но след мои намеси и евентуално скриване от производителя на някое и друго конче в момента на стенд показва 104к.с на колелата т.е. някъде към 120-125 на двигател. Изненадвам доста "бегачки" по светофари и на магистрала. Това за японките също не е вярно за всички, имам и дизелов Авенсис , по документи е 116к.с Моята намеса е минимална : спортен филтър и препрограмиране на компютъра, в момента е 127к.с на колелата,т.е около 140к.с на двигател. А и разхода не се повиши.
  • 30 Кос

    1 2 Отговор
    Hiena, На двигателя са ти 120-130, а на диференциала и скоростната кутия някъде 300 коня ще да са ?!

    Евала, ще трябва да се пазя от това Поло-Самолет, че току виж взело ме изпреварило първо с Двигателя и после със шасито изневиделица !!!!
    То с тия разлики на коне в тая кола знае ли човек !
    Та със сигурност тия Фашисти са излъгали за това вълшебто турболет Поло
    Хахах :) Боже боже !!!

    Коментиран от #37

  • 31 Autohouse Randm

    0 2 Отговор
    VAG lajat v vsichko.
  • 32 Autohouse Randm

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "bocho":

  • 33 Кос

    0 0 Отговор
    А дали няма и два три умрели коня в багажника на това Поло, Хиена ?

    Ти проверявал ли си , да вземеш да ги изхвърлиш ,че тогава може и до 400 коня да стане бегачката !!!
  • 34

    7 1 Отговор

    До коментар #23 от "некойси":

    От Фокус нататък Фордовете са много добри коли, майстори са по настройките на окачването, всички имат прекрасно пътно поведение за коли с предно предаване. VW са доста прехвалени а Фордовете са неоснователно подценявани.
  • 35 Japoneze

    2 2 Отговор
    Горкия Форд,да пробват драг на тоя GTi срещу Мазда3 MPS ,нищо че Голфа бил към 260 кончета!Фолксваген да се мерят само с Форд им препоръчвам!
  • 36 gnida

    0 0 Отговор
    Яко , ако е така получаваме от завода директно напомпан , тунингован голф ....ХАХАХА . Време е да се сравни и разхода на гориво и да видим кой е по-икономичен . Не знам какво да кажа , но голфа не е лоша машина . Аз лично харесвам друг тип коли и бих предпочел комфорта пред пъргавината .
  • 37 hienata

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Кос":

    Заяждане на дребно, не си познал човека. Задай ми въпрос и ще получиш отговор. До като обмисляш какво искаш да ме питаш отвори нета и поразгледай колко конски сили е двигателя на някоя кола и колко показва дино теста на колелата на същата. Понеже имам възможност да ползвам стенд знам колко к.с са и трите ми коли на колела. За сведение Корсата на жена ми се води 80 к.с стандартно изпълнение, на стенд едва достига 68 на колела. Та не виждам смисъла от заяждане, просто прочети малко.
  • 38 Japoneze

    0 0 Отговор
    Мазда Льо Ман Консепт:
    http://www.topgear.com/uk/car-news/mazda-lm55-gran-turismo-vision-concept-2015-01-05

    Mazda - искат да се превърнат в Японското Порше!Нека!

    Коментиран от #49

  • 39 Име:

    1 0 Отговор
    Статията е доста смешна Касабов. Само за BRZ ще те поправя че загубите до колалата са изключително ниски за кола със задно предаване. И да мощността на мотора е 200кс така че на колата и 180 да е сам можеш да си сметнеш.... ... даже няма да коментирам защо, омръзна ми да се занимавам..

    Коментиран от #50

  • 40 Име:

    2 0 Отговор
    "Японските компании редовно са уличавани в хитруване с цел по-впечатляващи каталожни данни."
    Това не го бях видял. Да брато прав си! Касобов, още impreza 22b бяха излъгали че е 280к.с и влиза в японските закони, а всъщност беше близо 350к.с. Ама тука в БГ обичаме да си слагаме обобщения така.... да има кфо да си пишем...

    Коментиран от #41

  • 41 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Име:":

    То това е идеята на подобни статии, да провокира. Не са важни фактите (явно), важно е да се пише.
    VW също имат модел за който съм почти сигурен, че са го надценили. 1,6 101к.с. Тотален "мъртвец" ,коли с 90к.с. го правят смешен, виж следващия 1,6 105к.с е друга бира, уж само 4к.с. повече, но върви много по-добре. На Хонда такъв е 1,4 83к.с., коли със 75к.с. го бият. Мога да изброя още няколко коли на които официалните конски сили не съответстват на действителните, поне според мен де :)
  • 42 Пенчо

    7 0 Отговор
    Половината от писателите тука карат КОЛЕЛО а зимата ШЕЙНА.
  • 43 Невен

    1 6 Отговор
    Японските коли са най-големите боклуци затова не се карат в БГ.

    Коментиран от #47

  • 44 bmw

    0 2 Отговор
    хондата като е 1000 кг
  • 45 диагноза гоУфаджия

    0 0 Отговор
    Сега всички гоУфаджии ще се надуят като попарени въшки!Всички гоУфове ке станат по 200к.с.!Наистина!
  • 46 Пакман

    0 3 Отговор

    До коментар #24 от "stenly":

    Много просто, еквивалента на лексуса който споменаваш е ЕС класа, не Ц класа. И в този случай няма смисъл да споменаваме че лексуса изостава мнооого. А като му видя интериора и направо се чудя как може да сртува такива пари. Не ме разбирай погрешно, лексуса си е хубава кола, особено за японска

    Коментиран от #60

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Xterminatorable .

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Румен Янев":

    Малееее, малееее какво прочетох!! Ти преди известно време изцепи най-голямата простотия в истрията на форумите, а сега се биеш в гърдите, че от 20 години се занимаваш с коли и си разбирал много!! Вземи се скрий някъде! Сега ще цитирам простотията, която беше написал, защото се постарах да я намеря... все пак тия бисери трябва да се пазят, защото не се срещат често. Темата беше за ESP и това как работи, а ето и твойто белстящо мнение:

    "Който разполага в автомобила си с тракшън контрол по принцип се чуди как да го изключи ! При джиповете е полезен но в автомобила само пречи ! Решава или по малка искра да ти даде или да изключи цилиндър или кой знае каква гадост като дори да задейства спирачките ! И кому е нужно това изнервяне ??? Ако бързаш и това само те спъва ??? Ужас !!! Виж ABS по принцип си е нужен .....ама на - дали ще ме разбереш.
    УЖАСТ!!! И това е разбирач!! Срам ме хваща само да го чета!! БОЖЕ опази от такива разбирачи!

    Коментиран от #59, #62

  • 49 Пакман

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Japoneze":

    Искат да се превърнат в японското порше, няма лошо. Пожелавам им го. Ама с този компютърно генериран болид за компютърна игра, която по случайност е японска, нещо ми е трудно да го повярвам че ще стане.

    Коментиран от #58

  • 50 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Име:":

    на колелата исках да напиша не "на колата" ама се нервирах...
  • 51 ВАГ

    1 1 Отговор
    Стига хейтъри спрете.Затова внимавайте на светофарите като видите голф завийте към друга посока иначе сте мъртви ! По-добре е на талончето да си пише 200 к.с примерно ,а пък е 260.Които карат японски коли ще платят повече ,но няма кара в тази мощност ,която плаща.

    Коментиран от #56, #57

  • 52 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Кобрата":

    2.0TFSI или TSI е мания... особено последните версии си струват парите отвсякъде
  • 53 фафа

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ицо Багера":

    1.6(b16a2) go vodqt 161.5 konq na kolelata na dino test bez filtar dade 117,82 kw koeto samo po sebesi e dolo gore edno i sashto 158 konq za kola na 10 godini normalno e
  • 54 Ицо Багера

    4 0 Отговор
    Спира един голфаджия с голфа си до едно бентли на един светофар. Отваря голфаджията джама свирка, кима на шофьора от бентлито да си отвори прозореца. Отворил го шофьора и голфаджията го пита:
    - Абе да те питам, доволен си от тва?
    Шофьора погледнал...
    - Доволен съм!
    - Що гледам, че нещо не ги карат много.

    Коментиран от #55, #70

  • 55 kuci

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "Ицо Багера":

    Ицо, с тия смешки баба ми е гонила византиици навремето ;)
  • 56

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "ВАГ":

    Те японките и без 60-то коня ша та накажат
  • 57 Japoneze

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "ВАГ":

    Как не се сетихме,бруей-Много си Умен-ти да не караш Голф?

    Коментиран от #63

  • 58 Japoneze

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Пакман":

    Вярно,ама красиво ,а?Мурая и той не лъжеше!

    Коментиран от #69

  • 59 Japoneze

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Xterminatorable .":

    Да ,големи поразии е написал за ESP-то!Мен лично два пъти ме е спасявало поради рязко отклонение(все животни да избегна ,единия път куче, другия път циганска каруца,коня щеше да го отнесе),иначе може да завършиш въртящ се нанякъде!Много добрa система!
  • 60 stenly

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Пакман":

    Приятелю, говорим за Lexus LS 600HL...как разбра че е от класа на Ц-клас като той дори е по-голям като габарити и от любимата ти С-клас. Да не бъркаш модела със IS...има голяма разлика...я пробвай във чичко Гугъл...пък после ми обяснявай за интериор, технологии и тн. Жив и Здрав.

    Коментиран от #67

  • 61 Shmeker

    3 1 Отговор
    Да ама малко след тоя виц Голф купи Бентли и ги направи коли
  • 62 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Xterminatorable .":

    То ако пречи ЕСП-то значи най-вероятно гумите са за боклука, нормално не трябва да постоянно да ти "помага"
  • 63 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Japoneze":

    Голфовете са добри коли не знам що се базикаш, при положение, че от край време хората ги харесват и уважават.
  • 64 Japoneze

    0 0 Отговор
    Аз да съм казал че Голфа е лош- търси да видиш някъде дали съм го казал!Но пък чак да се фаворизира и да се пренебрегва всичко останало ми идва малко в повече!
  • 65 ОПС

    3 0 Отговор
    Румен Янев, я обясни сега, как тракшъна изключва цилиндрите и дава ПО-МАЛКА искра за да те върне на пътя и кво става със спирачките?Фен съм ти да знаеш и аз карам ХОНДА!

    Коментиран от #73

  • 66 Ицо Багера

    2 0 Отговор
    Абе хора те сигурно са смятали мощността по следния начин: качили колата на диното измерлили мощността,всичко било според каталог,обаче в последния момент един от техниците погледнал регистрационния номер с начални букви " РК **** ** " и казал абе хора тая кола специално е с 50 коня отгоре
  • 67 Пакман

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "stenly":

    Не бе приятел, нали това съм написал, че LS е от класа на ЕС класа, а не на Ц класа. Образовал съм се достатъчно за да знам разликата между LS и IS. Сега се върнах на предния ти коментар и видях че си написал С класа, сигурно си визирал ЕС класа а аз съм помислил че говориш за Ц класа че хората я сравняват със субару. Както и да е, моя грешка. Понякой път стават обърквания между латиницата и кирилицата

    Коментиран от #88

  • 68 Japoneze

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Julio":

    Вярно е - минах по тоя път -Маздата при сходни кубатури и коне -най е жива, тегли !Скоро се пробвах Мазда3 1.6 срещу Хюндаи i30-много се впрегна човека ,но Маздата хем натоварена - 4 човека и пълен багажник(той беше сам),го би и на максимална скорост и на доускорение на 5-та над 140 км/ч.100 тина километра се мъчи да ми го върне и все пак накрая се отказа!
  • 69 Пакман

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Japoneze":

    Може би имаш предвит Фурай? Да, готин беше, но не съм сигурен че накрая го направиха в действителност. Но например концепцията на ситроен за същата игра я направиха в действителност. Мисля че една бройка. Кaзваше се GT by Citroen.
  • 70 ярослав станчев

    5 0 Отговор

    До коментар #54 от "Ицо Багера":

    Кара си един пич Ферарито по-лежерно с около 200 км/ч и гледа в огледалото един Голф го настига.Подсмихнал се човека и си помислил-"ега ти гоуфо".Стъпил на газта и с 260 отпрашил.След 1 минута гледа голфа пак го настига.Настъпал до ламарината,вече леко притеснен и с максималната скорост 320 полетял напред.Обаче след 30 секунди Голфу се изравнил с него.Оня от фаувето свалил джама и вика:
    -Колега,карал ли си голф бе?
    Нашия видимо изненадан и ошашавен отвърнал:
    -Карал съм преди години.
    А голфаджията вика:
    -Ми де му е втората бе брат???

    Коментиран от #71

  • 71 Ицо Багера

    1 0 Отговор

    До коментар #70 от "ярослав станчев":

    Еееее направо изби рибата,страшен виц!
  • 72 Ицо Багера

    2 0 Отговор
    Тъй като Голфаджиите са много задружен народ помежду си и те се поздравяват по кръстовищата, магистралите, тесните улици, планинските пътеки и паланките по следния начин (степенуването на крясъците и виковете е задлъжително до момента в който колегата не реагира):

    1. Спиране на ръчна зад колегата.
    2. Светкане, свиркане и ръкомахане към предния.
    3. Отваряне на прозореца и усилване на музиката. Същевременно псуване на бакшиша отстрани.
    4. Потропване отгоре по покрива с лявата ръка.
    5. Жест “наздраве” – с празна ръка.
    6. Сваляне и вдигане на сенника – левия или десния.
    7. Среден пръст. За да се отличава от обидния жест – показва се с двете ръце едновременно през преден ляв прозорец. За да сме сигурни в съпричасността си може да се вика силно и продължително: “УУУУУУУУУ”.
    8. Изкъртване на ръчната и махане с нея през левия прозорец на Голфарата.
    9. Вдигане на колата 4 пъти на крик. Два пъти бързо и два пъти бавно.
    10. Изваждане на помпата и надуване на презервативи.

    Коментиран от #78, #81

  • 73 assad

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "ОПС":

    Sigourno i kompiutar podava signal na reikata da se dviji nalqvo na dqsno i da ti vartli lqv desen da ti opraq kolata :)

    Коментиран от #75

  • 74 Кос

    0 0 Отговор
    Хиена, понеже си врял и кипял и си чат от ТДИ, НДИ, бензинови Турбини и тнт, а и да не забравяме че караш самолет Поло с 104,35 коня на осите, 120 коня в двигателя и 300 на теглича, като не броя двете умрели магарета в багажника, та да ти задам няколко подобаващи въпроса освен !!!

    Как се регулира турбо на ТДИ ? Всичко - лост, ПГ, стопер и тнт Актуатор работа, клапан Н75 ? ЕГР работа и недостатъци ?
    Каква е разликата между бензиновото турбо и дизеловото ???
    Защо едното е с ПГ, а другото в Уеист вълв ?
    Каква е разликата между ТДИ и НДИ ???
    Как се постига повечето кислород в нагнетеният въздух и защо той е беден на кислород ?
    Каква е разликата между -Би турбо, Каксадно турбо ?
    И защо са необходими тези системи от турбини ?
    Ако това не е достатъчно мога и по моноинжекциите да те препитам по АГУ също и по ПД и комън рейл и разбирасе инжекционите !

    А къде е измислен първо фул инжекциона при кой вид гориво ?

    Коментиран от #76, #82

  • 75 миседниш накура

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "assad":

    не е така-трекшън контрола стои от десния край с ключета и включва и изключва който цилиндър му кажеш,дърпа ръчната в завой и слиза да гледа когато се паркира назад а може да се казва "Компютър Петров"хахахахаха
  • 76 миседниш накура

    0 1 Отговор

    До коментар #74 от "Кос":

    що го вкара в размисъл сега-ами неговата е на газ,така че от къде да знае
  • 77 Кос

    0 0 Отговор
    Ееееееееееее-
    миседниш накура,
    Аз таман мислех да му вметна и за въпрос за Вагкома. Нали кара Самолет на Ваг-групата 104,35 коня, а ти ми уби желанието. И все пак ако има желание да отговори -кога е необходим запис на Логове и защо чрез Вагком ?

    Лошото е че ако кара газова бегачка, там нещата са - малко харчи и още по малко върви. Просто от нископлътностното гориво газ друго не може да се очаква. Само октана му е висок, ама няма калоричност.

    Абе нещо като моето ТДИ- 320 Нютона сила при 2500 об. обаче това си е просто въртящ момент- верно лепи за седалката, но не си мисля че карам Самолет !!! Просто времето за ускорение ми е точно 9,8 сек до 100 км. Това е !
    Та явно тия неща са объркали колегата с Поло бегачката вероятно.

    Коментиран от #79

  • 78 някой

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Ицо Багера":

    Квичах:))))))
  • 79 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Кос":

    Кос,нали знаеш че не е лесно да се носи тежко,бас държа че ако не се е покрил вече ,ще изръчка нета за инфо за да се прави на разбирач :) :) :)
  • 80 Кос

    0 0 Отговор
    Ма нека потърси инфо -таман ще научи нещо 1

    Лошото е че Аз за добро или лошо така в бързината понаучих за монотата + АГУ има няма за 10 години по време на експлоатацията на кола с такова горивовпръскване.
    От там реших че съм дорасъл за системи като ТДИ + принудително пълнене и за 2 години вече мога да се сборя и с тях успешно.
    За конете претенции нямам, а само мога да ги впрягам така че да вървят както трябва.
    Та и турбото с ПГ не ми е проблем да му барна настройките или да направя някой Лог на МАф-а за да го видя в час ли е или не и тнт.

    Та нека ако може колегата да научи и да сподели, пък може и Аз да науча нещо. Знае ли човек. А и за него ще е от полза.

    Коментиран от #83

  • 81 danyty

    1 0 Отговор

    До коментар #72 от "Ицо Багера":

    eee bager, padnah ot smjah.
  • 82 hienata

    2 1 Отговор

    До коментар #74 от "Кос":

    Ха, виж ти нещо интересно ,не съм сигурен, че е тук мястото за подобни дискусии (на по бира по му отива), но какво пък. Лоста на актуатора се регулира като отвиеш контра гайката , мисля че беше М6,след което с врътката се регулира дължината на лоста. Идеята е да няма "пренадуване" или недостиг. Официално няма данни за хода на лостчето (или има , но майсторите на турбини не ги казват) и цялата настройка е въртиш един оборот и караш, докато не уцелиш. Ваг-ком нямам, имам си комшия занимаващ се професионално с диагностика.N75, N18, N239 система от клапани целяща създаването на оптимално работно налаягане. EGR измишльотина на еколозите. НДИ сигурно си имал в предвид HDI - комън рейл. Постоянно работеща помпа за високо налягане нагнетява горивото в една тръба (рейл) и от там в дюзите, отварят се с команда от компютъра. Дюзите впръскват директно в цилиндъра ,няма бренери като при старите дизели. TDI сигурно визираш помпа-дюза на ВАГ същaта работа,но помпите са интегрирани с дюзите, т.е. колкото дюзи толкова помпи.
    Сега като чета всичкитв ти въпроси ,аз ще ти задам един. Случайно да караш Голф 4 1,9 ТДИ. Основно въпросите са ти свързани с проблемните места на този мотор. До този извод стигнахме с комшията (компетентната подкрепа, и бира си носи). Би-турбо не съм запознат, но мисля че е две турбини, по една за половината цилиндри, има го при по-големите мотори. Виж за каскадното попрочетох доста ,исках да си купувам Инсигния CDTI с такова. Най-просто казано две турбини малката работи при ниски обороти, при средни голямата надува малко и после малката го донадува, при високи работи голямата.BMW пуснаха такова с три турбини. Технологията е нова и все още не съм виждал разглобено на живо.Не работя в сервиз и не си изкарвам парите с ремонти на коли, но имам добре оборудван гараж и сам си ремонтирам колите. Давай за газовите, че с тия дизелаци досадихме на аудиторията. На твойте въпроси може да отговори всеки грамотен човек. Моя въпрос е понеже явно си Голфаджия (или поне възпитанието ти е такова) .Каква дебелина гарнитура ти е необходима за KR мотор за да го надуеш 1,5 - 2,0 bar
  • 83 hienata

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Кос":

    Итересно ,дали колегата "|миседниш накура| може да ти отговори на някой от въпросите. Например, какво се случва ако неработи EGR.
    Към теб имам още питанки. Какво означават цветовете на газова рейка STEFANELLI, на колко Ома работят бобинките и. По какво се различават мултиклапани 200/0 и 200/30 По какво се различават газови рейки Metis от газови рейки Romano. Това за начало,все пак 10г газови уредби. След което може да поумувате с колегата със странното име коя система е по-добра TDI или HDI. Лично за мен помпа-дюза е по-балансирана и по-добра,но по-скъпа и сложна за обслужване,вие може и да сте на друго мнение и може да го споделите. Бирата е тъмно Bernard, карофкикте със сиренце. А наздраве!

    Коментиран от #90

  • 84 Кос

    0 2 Отговор
    Хиена може и да четеш, но само с четене не става ! С тоя твоя съсед, нещо да не .............. Само за по бира майче ставате !
    Ако тръгнеш да регулираш турбо с ПГ ще стане страшно. И най малкият ти проблем ще е лоста на актуатора там.
    Голф никога не съм карал и мисля че няма да карам -не ме кефи !
    А и ТДИ системата не се монтира само на голфове.
    Както виждаш Аз не сънувам конете че ми стават повече и не се дърпам по светофарите с бегачките с моя Поло-голфов самолет-газов !
    Бобинките не съм ги мерил-не ми е трябвало- но имам 5 мултицета и едни амперклещи за 100 лева, та ако трябва ще разбера. Това са омове някакви- 20 и тнт.
    Незнам защо искаш да надуваш мотор ??? Това да не е балон ? Надува се турбопътя и се мери с МАП сензор ! А и какво отношение има гарнитурата към турбонадува ??? Това да не ти е шлайф на главата бе Голфър ???
    Съседа ли те излъга или какво ???

    Ходи пии една бира в кафето със съседа ти и продължавай да четеш, но запомни едно- само с гледане не се става добър Голфър ................................
  • 85 Кос

    0 2 Отговор
    Името на колегата не е страно ами ти казва Хиена какво да направиш като го видиш ахахахаха !!! :)
  • 86 Golf GTI

    0 1 Отговор
    Много е як този Голф Волксваген са най-добрите!Да живее ВАГ!
  • 87 hienata

    2 0 Отговор
    По принцип хора като теб,когато няма какво да кажат стават заядливи и започват да обиждат. Първо,отговорих на въпроса ти за регулиране на лостчето,не си питал каво може да стане. Омовете на бобинките (на всички газови рейки) имат отношение за бързината на работа (в повечето случаи са 1, 1,5, 2 или 3 ома,има и изключения), като отидеш да си купиш, никой няма да те чака да мериш с мултицета.Не си ми отговорил на нито един въпрос,защото го няма в нета. От АГУ явно не разбираш, може нещо да знеш за обикновенните АГУ с плочка, но те са елементарни. Въпроса с гарнитурата е само за фенове, явно ти не си и няма да те мъча. Полото ми е на бензин, но както виждаш знам нещо и за дизелаците (имам Авенсис). Каква кола караш ,явно ти дава много ядове щом си научил толкова много за проблемите на турбото при дизелите. Аз на Авенсиса никога не съм го пипал, колата си върви перфектно. Както вече писах, единственото подобрение е софтуеарно. Не можеш да разбираш от всичко,аз знам нещо,ти знаеш нещо,но не всичко. И недей да обиждаш, правиш го със съзнанието,че никага няма да се видим,но ако това се случи ще разбереш, че бъркаш.
  • 88 stenly

    1 0 Отговор

    До коментар #67 от "Пакман":

    Приема се, а относно писането-Българи сме, трябва да пишем на КИРИЛИЦА..нали
  • 89 Кос

    0 1 Отговор
    Хиена, първо Ти брат почна да ме обиждаш на Голфажжия !

    Второ незнам как так искаш да надуваш въобще Бензинов мотор на 2 бара ??? Това да не ти е Дизел бе готин ! С тия 2 бара ще литнеш !Явно е си разбрал основното при турботата- а именно че бензинките се надуват до 1.5 бара, а при дизелите достига до тия бара дето ги изпраскваш ни в клин ни в ръкав !!!

    Така че просто това 1.5, 2.0 дето го смесваш е само по себеси некоректно отвсякъде брато !
    Аз карам ТДИ, брато е с 1.8 турбо бенз ! Преди карахме монота +газ !
    Кво да се гледаме, Аз те видях вече колко си Ти !
    Незнам какво точно си ми отговорил според тебе ?!
    Единствено на въпросите които са описани в нета си вметнал по нещо, а нещата които са до практическа работа те няма никакъв !!!
    Незнам защо смяташ че в магазина ще седна да меря бобини и тнт-вземам и меря после, ако изобщо е необходимо. Ако има проблем връщам !Макар че аз имам навика да проверявам нещата още при купуването и изобщо не ме интересува дали продавача ще ме чака-аз тествам, пазарясе и купувам чак тогава !!!!!
    А относно твоите въпроси с газовите инжекциони- какво да ти кажа нищо особено не са- просто общи приказки за разни модели газови и разни подобрения и тнт !

    И само едно се чудя - 104.35 коня добре за Полото, ама тоя последният кон дето е с три крака как се впряга в това твоето стадо ?????
  • 90 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "hienata":

    не знам какво значи защото карам кола с карбуратор и делко :) пък за бирата когато кажете и дано съм тук ;)
  • 91 гост

    1 0 Отговор
    От ВАГ лъжели, че правят автомобили! Ето това е вече новина!
  • 92 Кос

    0 1 Отговор
    И между другото знаеш ли Хиена защо взех дизел. Защото ми писна от хилядите настройки на тия прадняни газови !!!
    И така и стана просто карам и това е.
    А преди с тия газови -само настройки и гърнета се сменяха.
    Така че изобщо не съм правил кой знае какви ремонти по ТДИ-то.
    Просото старата кола си има някой проблеми които реших още в самото начало и направих леки настройки за да намаля умрелите коне.
    Миседниш Накура -Хиената пие бира само със съседа !

    Коментиран от #96

  • 93 hienata

    0 0 Отговор
    Това че не знаеш как става едно нещо не означава, че не се прави.Практическия ми опит с ремонт на дизели е малък (гадната Тойота не се чупи), за сметка на това поназнайвам това онова за бензинките, за газовите също. Научни трудове няма да ти пиша относно ремонта и настройка след почистване на турбото на някой дизели (разглобявах такова на 1,9 TDI) . Отговор на въпросите ми ще ти даде всеки докосвал се до ГИ. Ти твърдеше че си спец по инжекциони не аз. "Голфаджия" не е обида, а диагноза, на мен са я поставили още преди 24г (от тогава имам книжка) и не знам къде точно съм писал 104,35, проверих писал съм 104. Имам два въпроса, съпоставяш два еднакви бензинови автомобила 1 чисто нов и 1 на 70 000км, кой от двата ще покаже по-висока мощност на стенд. Не си написал каква кола караш.
  • 94 hienata

    0 0 Отговор
    Събрахме се (неделна партия бридж) хората които ползваме моя гараж. Прочетохме въпросите ти и ти подготвихме въпроси от практиката. 1 какво управлява уестгейт клапанчето? (разбирай принцип на действие). 2 Малко за BMW, какво означава 60/2 маховик и в какво положение е буталото на първи цилиндър при положение ,че датчика на Хол е на белега? 3 Какво е О-рингване на блока и с какво се прави? 4 Въпроса на компютърджията няма да те питам (нещо KAN, нещо OBD, някакви канали). Това за 2 бара надув е свързано с предния ми въпрос за гарнитура на глава (това си беше жокер). Ракията е домашна и ми върви:)
  • 95 Кос

    0 0 Отговор
    Хиена с тебе не ми върви заяждането !!!

    Виж че те базикам за тия 104,35 коня бе !

    Коя кола- вероятно тази дето е на 70 хил. км. щото е разработена и теоритично всичко се е ошлайфало - мотора работи гладко и отива на основен ремонт. А и при турбините това е вярно- износената турбина преди да извие пак надува много.
    Но това няма много отношение към практиката.
    Каква кола да карам- Пасат. Но и това какво значение има ?
    Важното е да ти се бара по мотора и да имаш сърце за това, пък бил той и на Лада с карбуратор !
    Ей и там преди много години бях цар на карбуратора на тая Лада- на жигльорчета го правех.
  • 96 миседниш накура

    0 0 Отговор

    До коментар #92 от "Кос":

    поради тази причина и аз съм на дизел и вече не късам нерви с настройки-сипвам нафта,ако ще и червена да е и карам-хич не ми пука :) а хиената ако пие само с съседи да е жив и здрав-аз пия с всеки който има какво да каже и да науча ;)
  • 97 Гошко

    2 0 Отговор
    Има ралзика между американски и европейски конски сили, както и в бензина там с октан 91 отговаря на европейския 95, измерванети на октановото число се прави по различни методи и стандарти в Европа и САЩ.