От няколко години насам семейството на автомобилите с марка Volkswagen не спира да расте и да се обогатява с нови представители. Волфсбургци направиха успешен пробив по всички направления - луксозните лимузини от най-висок клас, спортните кабриолети, като едновременно с това се погрижиха и за запазването на вече "отвоювани" пазари.
Моделната офанзива на германците се очаква да продължи и през следващата година, когато на пазара трябва да се появят осем нови автомобила, като една от
дългоочакваните премиери
е тази на модела Golf Plus. На пръв поглед последният не се различава особено от класиката в компактния клас - Golf, но само след кратко разучаване на детайлите разбирате, че думата Plus не се е появила случайно в названието на новака.
За последното свидетелства и височината на автомобила - 1 580 мм, което е с 95 мм повече отколкото при Golf и едновременно с това с 54 мм по-малко от Тouran, което само по себе си красноречиво говори за пазарната ниша, която Golf Plus би следвало да заеме. Иначе във вътрешността на возилото всеки детайл е подчинен на идеята за
функционалност и практичност
което се очаква да допадне на потенциалните клиенти. Така например, задният ред седалки позволява асиметричното им подреждане в няколко посоки, включително и до 160 мм напред.
Със свалянето на облегалките на местата за сядане пък веднага се задейства прецизна електроника, която ги "скрива" в пода на возилото и на тяхно място се появява идеално гладка платформа, изключително полезна при преноса на обемисти товари. В зависимост от конфигурацията на местата за сядане обемът на товарния отсек варира между 395 и 505 литра, а при пълното им "прибиране" Golf Plus вече разполага с респектиращите 1 450 литра.
Доста интересно е конструирана и средната седалка на задния ред, която само в рамките на броени минути би могла да се превърне в удобен държач за превоз на ски и ски-екипировка, маса за хранене с поставки за чаши или пък в удобна "кутия" за превоз на различни дребни и чупливи предмети.
Като начало новакът ще се предлага на пазара с два бензинови и два дизелови агрегата, които на първо време трябва да задоволят вкусовете на претенциозните клиенти на компанията. Така например, базовата версия на Golf Plus ще бъде въоръжена с 1.4-литров бензинов двигател, чиято мощност е 75 к.с. За любителите на адреналина и честите посещения на кварталната бензиностанция някак си по приляга FSI-моторът с мощност 115 к.с.
Разбира се волфсбургци отдават дължимата доза уважение и на почитателите на "нафтовите" забавления. Те ще разполагат с възможност за избор между две алтернативи. Първата от тях е представена от 1.9-литров TDI-мотор с мощност 105 к.с., а втората представлява двулитрова хала с потенциал 140 к.с. По принцип моделът Golf Plus ще се предлага с механична скоростна кутия в базовото оборудване, но срещу допълнително заплащане бихте могли да се обзаведете с шестстепенен автоматик за бензиновите и безстепенен вариатор за дизеловите агрегати.
Станислав Гавазов
[email protected]
11 Декември, 2004 10:55 2 085 0
Класика плюс още нещо..
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА