Малко преди публичната премиера на новия Superb, която ще се състои в началото на следващия месец в Женева, чехите показаха новия си флагман. Третото поколение на модела е построено върху модулната платформа MQB, върху която са изградени VW Golf 7 и още доста автомобили на концерна. Благодарение на тази нова база, Superb е станал по-лек от предшественика си със 75 килограма. Колата е с дължина 4 858 мм, а широчината ѝ е 1 867 мм. Новите габарити са с 20 и 50 мм, съответно, по-големи от тези на предходното поколение.
Междуосието на автомобила също е увеличено с 80 мм и вече достига 2 841 мм. Нарасналите габарити водят до по-просторен салон и увеличен с 30 литра обем на багажника. Товарното пространство вече е 625 литра. По думи на чехите новият Superb е и по-икономичен с 30% от досегашния, а динамиката е подобрена с 20%. В моторната гама са включени 1.6-литров дизел с мощност 120 конски сили, както и два двулитрови дизелови мотора със 150 и 190 коня.
В бензиновата двигателна линия влизат турбомотори с обем 1.4 и мощност 125 и 150 конски сили. Топ агрегатът е двулитров четирицилиндров с турбокомпресор и разполага с впечатляващите 280 к.с. Що се отнася до трансмисиите, те са шестстепенна механична и роботизирана DSG с два съединителя. Новата Skoda Superb ще бъде достъпна и с 4х4 версия, като предаването към колелата ще става посредством Haldex муфа от последно поколение. В интериора на колата са използвани 29 различни "умни" решения, 10 от които се вграждат за първи път.
Така например във всяка от предните врати има по един чадър, в салона е налична поставка и специално място за съхранение на лаптоп. Налични са още сгъваем теглич, диодно фенерче, 230-волтова розетка в жабката и USB-портове. В допълнителното оборудване е включена иновационна мултимедийна система с интегрирани в нея Apple CarPlay и Android Auto операционни системи. Новият Superb е достъпен със седем въздушни възглавници, адаптивен круиз контрол, както и със система, следяща т.нар. "слепи зони".
Още от екстрите включват система за следене на налягането в гумите и функция за разпознаване на пътните знаци. Автомобилът е първият в историята на Skoda, който се предлага с адаптивно окачване Dynamic Chassis Control (DCC), с тризонов климатроник и с Wi-Fi точка за достъп с поддръжка на мрежата 4G и стандарта LTE. Компанията ще започне приемането на поръчки за новия Superb в началото на лятото, а първите екземпляри ще бъдат доставени на новите си собственици през септември тази година. Горе-долу по същото време новата Skoda Superb ще е и на нашия пазар.
Научете повече за съществуващите генерации на Superb ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кофти
Коментиран от #3, #5
10:23 18.02.2015
2 Shmeker
10:23 18.02.2015
3 незнайко
До коментар #1 от "Кофти":
Почти всички марки следват формите на века. Трудно се възприема нова визия. Формите не са интересни, въпроса е в останалото. Като поговорката " По дрехите посрещат, по ума изпращат". Колата е супер.10:32 18.02.2015
4 ххх
Изглежда супер, а и дизел 190 коня си тегли много добре.
За 15 години Шкода израстна много, не може да им се отрече.
10:34 18.02.2015
5 Стоян Стоянов
До коментар #1 от "Кофти":
"...Нещо много им се омешаха дизайните във Ваг?..."Омешаха се - Да! А и какво точно би ме стимулирало да си купя новия Пасат примерно пред Шкодата (ако имах парите за нов автомобил и съм се засилил към ВАГ групата)? При положение, че Шкодата би следвало да е значително по-евтина, използвайки същите технологии, като на компанията майка. Не се ли получава вътрешна конкуренция по този начин? Като прибавим и Ауди в схемата ...
10:42 18.02.2015
6 Benz
Коментиран от #7
12:05 18.02.2015
7 Красимир Димитров
До коментар #6 от "Benz":
Струва си много ясно,всеки който има възможност ще си купи нова кола,не 15 годишен котур.Колкото и да са хубави мерцедес годините не прощават,а и новите им модели вече не са толкова качествени.12:19 18.02.2015
8 Шкода
В момента Супърб Фейслифт април 2014г. се продава за 64 000 лв. с новият Комън Рейл 185 коня и кожен салон + 2 зонен климатроник отпред и духалки за задните седалки + би ксенон и лед дневни халогени.
Новият Супърб 2.0 турбо дизел 190 коня ще бъде там някъде пак около 65 000 - 66 000 лв. с всички глезотии.
Коментиран от #17
13:11 18.02.2015
9 guest234
Колата е убиец!!!Не знам кой луд ще купи Пасат,който според мен е по грозен от Шкодата.
14:13 18.02.2015
10 Кирилизатора
15:05 18.02.2015
11 Разбирач
15:40 18.02.2015
12 Вес
16:13 18.02.2015
13 FFF
17:06 18.02.2015
14 Костов
Коментиран от #15
17:08 18.02.2015
15 Shmeker
До коментар #14 от "Костов":
Кой е дизайнерът на тази кола? На октавията си беше чех18:30 18.02.2015
16 Киро
Човек с пари, който търси висок клас лимузина ОПРЕДЕЛЕНО няма да си купи Шкода - и заради качеството и заради марката.
За други нужди е скъп, не е и семеен автомобил...
19:01 18.02.2015
17 Красимир Димитров
До коментар #8 от "Шкода":
Обща платформа не значи еднакво шаси.Платформата MQB която използва VW е за всички модели от Поло до Пасат ,така е и с останалите в VAG групата.20:56 18.02.2015
18 са ваг
22:47 18.02.2015
19 ккк
20:52 20.02.2015
20 Бай Коста
22:33 20.02.2015
21 Shmeker
Само очаквам да се появи и комби версията.
08:22 21.02.2015
22 krufx
18:14 21.02.2015