ТЕМА: Тест драйв

Тест на BMW X4

Публикувана: 25 Февруари, 2015 09:59 Обновена: 25 Февруари, 2015 11:39
51 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 28105

Едно от новите попълнения в гамата на баварците е Х4. Този автомобил може да се определи като "емоционално" Х3 или пък като умалено Х6. Всъщност специалистите от BMW са се опитали да концентрират в Х4 базата от първото, формите от второто и не на последно място - динамиката от стандартното BMW 3er. Дали са успели се опитахме да разберем в един продължителен тест драйв на автомобила. В случая изпробвахме мощната версия X4 xDrive30d, която е дизелова и разполага с 258 конски сили. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Както вече споменахме, формите на автомобила са доста сходни с тези на Х6. Возилото представлява спортно купе, което обаче разполага с пет врати и в същото време е с доста висок клиренс. Така се получава кросоувър, по-къс от Х6 с 240 мм, но това не трябва да заблуждава. Х4 съвсем не е предназначен за двама души. Линиите са динамични, като в същото време в тях са загатнати и всъдеходните качества на колата. Заради същата платформа Х4 почти не се различава по габарити от Х3. Единствената разлика е в дължината. Х4 е по-дълго с 14 мм от Х3. Заради скосената задна част товарното отделение пък е по-малко с 50 литра. Едва ли екстериорната част се нуждае от повече обяснения. Дизайнът на Х4 не е революционен, повтаря до голяма степен този на Х6, но определено се харесва на голяма част от клиентите на подобни возила. Най-кратко можем да го определим като хармоничен и агресивен, но в никакъв случай не е гангстерски.

Интериор

На практика салонът на Х4 е почти същият като този на Х3 - отлично качество на сглобката и на материалите и в същото време доста лаконичен. Уредите са силно информативни и са смесица от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Задължителният i-контролер е налице и тук, като вече е с новата си по-голяма шайба. Причината за промяната е в иновационната му повърхност, която е сензорна (iDrive Touch) и позволява изписване на ръкописни символи, които система разпознава. Така доста по-лесно може да се влезе в телефония указател, както и да се избере желаната дестинация на навигационната система. Седалките са сравнително големи и удобни, като единствено в задната част, заради скосения таван, ръстови пасажери могат да изпитат лек дискомфорт. Иначе багажното отделение е функционално и разполага с обем от 500 литра, а петата врата се отваря автоматично.

Двигател и ходови характеристики

Моделът се предлага у нас с два бензинови и два дизелови агрегата, но мощностните вариации на Х4 са общо 6. При бензиновите мотори двулитровият агрегат е наличен със 184 и с 245 коня, а трилитровият развива 306 к.с. Малкият дизел също е двулитров и генерира 190 конски сили. Трилитровата дизелова модификация има две мощностни вариации - с 258 и с 313 конски сили. Именно предпоследната, която ние тествахме, се явява може би оптималният вариант. Тя разполага с умопомрачаваща динамика за дизелов автомобил, като в същото време е доста икономична. Средният разход, който получихме след близо 1000-километров пробег, беше под 8 на 100. Фирмената xDrive система е перфектна, като освен че подобрява всъдеходните възможности на автомобила, се грижи и за неговата стабилност. Кренът в завоите е минимален, а благодарение на електронно регулируемите амортисьори и на системата EDC като цяло, возията може да се настройва в няколко режима според желанията на водача. При избора на скоростни кутии без колебания може да се каже, че осемстепенната автоматична ZF трансмисия е най-добрият вариант.

Цена

Всички от гореизброените качества като перфектна сглобка, високо качество на материалите, динамика, съчетана отлично с икономичност, функционалност и в същото време агресивна визия, определено си имат цена. Автомобилът не е евтин, но предвид преките си конкуренти в т.нар. премиум клас, тя може да се определи като атрактивна. Или казано по-просто - човек определено разбира за какво си дава парите. Х4 също така е различен, разполага с всички качества на стандартните кросоувъри, но визията му съвсем не е банална. Ето и пълната ценова листа на базовите варианти при различните версии на новото Х4 - един автомобил, предназначен и за удоволствие, и служещ като функционално и практично превозно средство.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Милен Велчев
Бившият финансов министър в кабинета на НДСВ Милен Велчев коментира политиката на Симеон Дянков.
Стената на язовира, наречен фискален резерв, поддава и парите изтичат."

Още бисери