Едно от новите попълнения в гамата на баварците е Х4. Този автомобил може да се определи като "емоционално" Х3 или пък като умалено Х6. Всъщност специалистите от BMW са се опитали да концентрират в Х4 базата от първото, формите от второто и не на последно място - динамиката от стандартното BMW 3er. Дали са успели се опитахме да разберем в един продължителен тест драйв на автомобила. В случая изпробвахме мощната версия X4 xDrive30d, която е дизелова и разполага с 258 конски сили. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Както вече споменахме, формите на автомобила са доста сходни с тези на Х6. Возилото представлява спортно купе, което обаче разполага с пет врати и в същото време е с доста висок клиренс. Така се получава кросоувър, по-къс от Х6 с 240 мм, но това не трябва да заблуждава. Х4 съвсем не е предназначен за двама души. Линиите са динамични, като в същото време в тях са загатнати и всъдеходните качества на колата. Заради същата платформа Х4 почти не се различава по габарити от Х3. Единствената разлика е в дължината. Х4 е по-дълго с 14 мм от Х3. Заради скосената задна част товарното отделение пък е по-малко с 50 литра. Едва ли екстериорната част се нуждае от повече обяснения. Дизайнът на Х4 не е революционен, повтаря до голяма степен този на Х6, но определено се харесва на голяма част от клиентите на подобни возила. Най-кратко можем да го определим като хармоничен и агресивен, но в никакъв случай не е гангстерски.
Интериор
На практика салонът на Х4 е почти същият като този на Х3 - отлично качество на сглобката и на материалите и в същото време доста лаконичен. Уредите са силно информативни и са смесица от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Задължителният i-контролер е налице и тук, като вече е с новата си по-голяма шайба. Причината за промяната е в иновационната му повърхност, която е сензорна (iDrive Touch) и позволява изписване на ръкописни символи, които система разпознава. Така доста по-лесно може да се влезе в телефония указател, както и да се избере желаната дестинация на навигационната система. Седалките са сравнително големи и удобни, като единствено в задната част, заради скосения таван, ръстови пасажери могат да изпитат лек дискомфорт. Иначе багажното отделение е функционално и разполага с обем от 500 литра, а петата врата се отваря автоматично.
Двигател и ходови характеристики
Моделът се предлага у нас с два бензинови и два дизелови агрегата, но мощностните вариации на Х4 са общо 6. При бензиновите мотори двулитровият агрегат е наличен със 184 и с 245 коня, а трилитровият развива 306 к.с. Малкият дизел също е двулитров и генерира 190 конски сили. Трилитровата дизелова модификация има две мощностни вариации - с 258 и с 313 конски сили. Именно предпоследната, която ние тествахме, се явява може би оптималният вариант. Тя разполага с умопомрачаваща динамика за дизелов автомобил, като в същото време е доста икономична. Средният разход, който получихме след близо 1000-километров пробег, беше под 8 на 100. Фирмената xDrive система е перфектна, като освен че подобрява всъдеходните възможности на автомобила, се грижи и за неговата стабилност. Кренът в завоите е минимален, а благодарение на електронно регулируемите амортисьори и на системата EDC като цяло, возията може да се настройва в няколко режима според желанията на водача. При избора на скоростни кутии без колебания може да се каже, че осемстепенната автоматична ZF трансмисия е най-добрият вариант.
Цена
Всички от гореизброените качества като перфектна сглобка, високо качество на материалите, динамика, съчетана отлично с икономичност, функционалност и в същото време агресивна визия, определено си имат цена. Автомобилът не е евтин, но предвид преките си конкуренти в т.нар. премиум клас, тя може да се определи като атрактивна. Или казано по-просто - човек определено разбира за какво си дава парите. Х4 също така е различен, разполага с всички качества на стандартните кросоувъри, но визията му съвсем не е банална. Ето и пълната ценова листа на базовите варианти при различните версии на новото Х4 - един автомобил, предназначен и за удоволствие, и служещ като функционално и практично превозно средство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
10:27 25.02.2015
2 е (като Елха
10:28 25.02.2015
3 MSUx
Коментиран от #5
10:28 25.02.2015
4 Фен на марката
10:35 25.02.2015
5 Факира
До коментар #3 от "MSUx":
Ти няма да дадеш ама хиляди българчета само това им е страстта в живота ! Кой краднал, кой на кредит, кой срещу бащиният си апратамент - всички искат да седнат в Х4 и да запалят по цигара на светофара10:36 25.02.2015
6 Факира
10:38 25.02.2015
7 тошибиян
10:38 25.02.2015
8 bmw for skrap
10:43 25.02.2015
9 иш
10:46 25.02.2015
10 Изобщо ни мъ кефи.
Коментиран от #11
10:46 25.02.2015
11 Мартин
До коментар #10 от "Изобщо ни мъ кефи.":
На вкус и цвет, товариши нет е казал руснака. (не съм сигурен дали правописът е правилен на руски). На мен лично тази Х4-ка определено ми допада най-много и както е казал авторът на статията "човек определено знае за какво си дава парите"11:06 25.02.2015
12 ххх
11:09 25.02.2015
13 незнайко
11:28 25.02.2015
14 MSux
Ако пък на човека му се налага да е 100% съв, NX на ЛЕксус е по-евтин и е може би около 3 пъти по-готин като дизайн и интериоер и дори женското evoque или дефендер (новия). ДА не говорим, че точно вчера видя едно такова на цариградско и се чудех какво е, защото отзад нямаше надпис и се чудех между х5 и х6 а то се оказа х4, ела им разбери моделите.
11:37 25.02.2015
15 Julio
11:47 25.02.2015
16 грозното пате
11:48 25.02.2015
17 Milen
11:49 25.02.2015
18 МаКаТа
Коментиран от #27
12:23 25.02.2015
19 Бай хой
12:28 25.02.2015
20 Гост
Средна работа,която е с доста надута цена! По-долу са споменали колко много други модели могат да се вземат на тази цена.... че дори и на по-добра цена!Прекалено масово,еднотипно и банално стана да се купува само БМВ,Ауди и Мерцедес!
12:39 25.02.2015
21 BMW X4
Коментиран от #22, #29
13:14 25.02.2015
22 кой
До коментар #21 от "BMW X4 ":
Точно така, браво!14:13 25.02.2015
23 qwerty
14:48 25.02.2015
24 Кобрата
15:02 25.02.2015
25 Кобрата
Коментиран от #30
15:02 25.02.2015
26 ох ох
Коментиран от #28, #37
15:04 25.02.2015
27 Milen
До коментар #18 от "МаКаТа":
Брачет Х5 като е два пъти по скъпо, да е казал някой че е грозно? Ми то в едно сузуки витара от най старите има повече красота хахахахах15:07 25.02.2015
28 Кобрата
До коментар #26 от "ох ох":
Хах какво му е на таблото да те попитам? Пак ако го сменят някои хора ще ревнат, че цената била висока, че незнам си какво и българинът вечно няма угода...Хем сме беден народ, хем на всичко му намирате косури. А направете нещо по-хубаво като не ви харесва това.15:12 25.02.2015
29 Milen
До коментар #21 от "BMW X4 ":
Представяш ли си, тук вече има 20 човека които не им харесва и двама трима, заклети в БМВ селски пръчки от няма как казват че е хубаво. Сигурно от БМВ им дават кюфтета безплатно на всеки нов модел като излезе...15:16 25.02.2015
30 Milen
До коментар #25 от "Кобрата":
За първи път чувам един спортен волан да промени цялата грозна кола...Коментиран от #32
15:17 25.02.2015
31 Гост
Не виждам елитност в този модел....
Коментиран от #33
15:37 25.02.2015
32 Кобрата
До коментар #30 от "Milen":
Не съм казал, че ще я промени просто ще изглежда по-добре в салона. кой ти е искал мнението?Коментиран от #34
15:42 25.02.2015
33 А къде виждаш
До коментар #31 от "Гост":
Като не виждаш елитност в тези марки, къде я виждаш, в дачия ли???15:51 25.02.2015
34 РазбирачитеДаГасятКомпютрите
До коментар #32 от "Кобрата":
хаххаа, БРАВОО!!! И между другото има разлика да вземеш кола на 2-3 год. или да и свалиш найлоните от седалките ... :)15:51 25.02.2015
35 Комплексииии
Коментиран от #36, #49
16:00 25.02.2015
36 кой
До коментар #35 от "Комплексииии":
Точно така, Браво!16:02 25.02.2015
37 mediator37
До коментар #26 от "ох ох":
Прави си. Средната конзола ми простее твърде. Изглежда супер старомодно. Вече 100 години нищо ново. Дори при Х3-та навигацията е най-отгоре и се отваря като капак (лично аз карам Х3), а сега са я смъкнали и средната конзола изглежда толкова утикана и наблъскана. В първия момент си казах- ох, какво натиснах, че отворих снимка на някоя грозна Тойота !?Съжалявам, но това ми е мнението за таблото и средната конзола.
16:52 25.02.2015
38 оня същия
17:28 25.02.2015
39 giugiaro
17:52 25.02.2015
40 azz
Коментиран от #41
17:53 25.02.2015
41 mediator37
До коментар #40 от "azz":
И на мадамите. Странно, но факт. БМВ - Гаранция за повишена успеваемост сред жените от всякаква възраст, но най-вече младите момичета.Вервайте ми!
Коментиран от #44
17:59 25.02.2015
42
18:24 25.02.2015
43 гостенин
20:44 25.02.2015
44 S Doichinov
До коментар #41 от "mediator37":
Верваме ти21:03 25.02.2015
45 ами да
Коментиран от #46
21:13 25.02.2015
46 ами не
До коментар #45 от "ами да":
затова такива като теб само в къщи и да "муат" бобКоментиран от #48
21:27 25.02.2015
47 ох ох
Сигурно и ключ на БМВ не са пипали, но дават комплексни мнения - колко велика кола е бавареца - "от секъде".-:)
Е, нека го има баварецът, нека си го произвеждат, но за 100 хилки - айде, моля ви се...
А, това че е "много купувана в Бг" - и това не е вярно!
805 леки БМВ срещу 20 000 продадени през 2014г. автомобили е капка в морето, Пред тях с двойни продажби са Фолксваген и Тойота, Пежо, Шкода и Киа.
И не само високата цена е възпираща за мюнхенските возила, а непрестанните дефекти още в гаранционния срок, а и сред това.
С една дума - много пари за ... нищо!
21:35 25.02.2015
48 ами да
До коментар #46 от "ами не":
що бе, ти да не мааш само пържоли и да не би да не слизаш от Х5? :D:D:Dустат, миришещ на кисело зеле и чесън.
за такива като теб даже не може да се каже че си комплексар !
21:39 25.02.2015
49 EMSKI
До коментар #35 от "Комплексииии":
Повярвай ,никога не можеш да знаеш кой...какво има,и какво ще има!!!Имах X3 още през 2009 год....3 дизел-доволен бях.Сега не мога да си позволя Х4,пари за нищо-просто начин на мислене и приоритети.Колата не е всичко в този живот...бъдете здрави и се усмихвайте по-често!00:09 26.02.2015
50 Става ама
малко статистика.....
БМВ е с пазарен дял малко под АМК по плодажби Рено Нисан и VW с Ауди, както и Тойота са доста пред останалите.....
в БГ
00:48 26.02.2015
51 Реалист
09:42 03.03.2015
52 Този коментар е премахнат от модератор.