Last news in Fakti

13 Ноември, 2004 11:13 2 017 0

Роди се звезда

  • mercedes-benz-
  • a-класа-
  • mercedes-benz a170 classic

Прочитайки това заглавие, мнозина от вас ще си припомнят класическия мюзикъл от 1976 г. Тогава в него изгря звездата на Барбара Стрейзанд, грозноватата певица и актриса, чийто голям нос не є попречи да направи ултра успешна кариера и да спечели награда "Оскар". Днес обаче сме свидетели на раждането на едно бебе, което, въпреки нестандартния си външен вид, също е на път да се превърне в звезда. Става дума за т.нар. Baby-Benz или най-малкия автомобил в гамата на "Трилъчната звезда". Това е второ поколение на модела, като създателите му се надяват той да стане реална конкуренция на хитовете в този клас VW Golf, Opel Astra и Toyota Corolla. "Бебето" вече е и на нашия пазар, а тестът, който направихме, третира версията с бензинов 1.7-литров агрегат с мощност 116 к.с. Ето как екипът ни видя новата A-класа на Mercedes-Benz.

Екстериор

Като цяло външният вид е доста сходен с този на предшественика, но измененията не са малко. Погледната от друга страна, А-класата е различна в сравнение с конкурентите си. "Стойката" є е по-висока, моторният отсек значително по-скосен, а задната част делеч по-вертикална. Тези разлики обаче не пречат на "новороденото" да изглежда като истински автомобил от компактния клас. Основните нововъведения се забелязват най-вече в предните светлини. Сега те са издължени, като завършват в предната част на калниците, а формата им е значително променена. Покрити са с абсолютно прозрачна пластмаса, като под нея са интегрирани всички сектори. Ветроупорното стъкло е голямо и се характеризира с умерен ъгъл на скосяване спрямо каросерията. То ефектно продължава основната линия, започваща от малкия преден капак. Вече стана ясно, че голямата пета врата е доста вертикално разположена - факт, който увеличава товарния отсек. Освен това тя се явява оптимален завършек на цялостната обтекаема форма на автомобила. С други думи външният вид е доста нестандартен, но е впечатляващ.

Интериор

Няма как още от пръв поглед да не разберете, че се намирате в автомобил с марка Mercedes-Benz. Освен от емблемата на волана това личи и от качеството на всички детайли в салона и тяхната перфектна сглобка. Изработката, както може да се очаква, е на непостижимо за други производители ниво. Да се сравнява А-класата с останалите модели на марката обаче не е дотам уместно. Ясно е, че в Mercedes-Benz са спестявали, но въпреки това качеството на интериора превъзхожда това на съперниците си. Друг интересен факт е значителното подобрение на пластмасовите детайли, които "поскърцваха" при предшественика. Арматурното табло не блести с иновации и авангардни решения, но е изключително информативно. Приборите са съсредоточени пред погледа на водача и са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Основната информация относно работата на аудиосистемата се подава от дисплей, разположен на централната конзола, но и тя е дублирана на един от малките екрани пред водача.

По този начин вниманието му се отвлича минимално. Седалките са доста по-твърди от познатите ни за марката, но сравнени с конкурентите си, остават едни от най-удобните. Разположението на шофьорската дава възможност за висока позиция на водача и от там перфектна видимост. Отзад разстоянието за пасажерите е в нормите за класа, а освен че е функционален, багажният отсек предлага доста по-голям обем от този при основните алтернативи. Единственият недостатък по отношение на интериор е наличието на по-високо ниво на шум в купето. Въпреки изключително тихия агрегат, децибелите се повишават при нарастване на скоростта. Причината е въздушният поток. Това е и единственият показател, по който A-класата отстъпва на съперниците си. Наличието на много екстри в базовото оборудване е предпоставка за отличен комфорт, дори и при по-дълги пътувания. Още един минус, който е присъщ и за доста от автомобилите в този клас, е невъзможността за виждане на предните габарити на колата. Това се дължи на прекалено скосения моторен отсек.

Двигател и ходови характеристики

"Бебето" се предлага на нашия пазар с доста богата гама от бензинови и дизелови агрегати. Тест-автомобилът, който ни бе предоставен, бе оборудван с 1.7-литров, бензинов мотор. Първото впечатление от него беше изключително спокойната работа на двигателя на празен ход. Вибрации в купето въобще няма, а и шум почти не се чува. Двигателчето е "нервно", динамиката му е отлична.


Що се касае до ходовата част, тя е доста усъвършенствана. Според статистиките на техническите служби окачването на старата А-класата създава постоянни проблеми заради износването на различни компоненти (АВТО пазар бр. 371 ). Сега инженерите от Щутгарт твърдят, че тези "детски болести" са напълно отстранени. Нашите впечатления са, че возията е твърда, но доста стабилна и далеч по-комфортна от тази на алтернативите. Останалите възли и агрегати са без забележки.

Цена

По този показател "новородената звезда" определено стои на последното място в класацията. Но има защо. Перфектното качество, наличието на много екстри, отличната динамика и не на последно място имиджът на марката определено си заслужават парите.

Mercedes-Benz A170 Classic
Плюсове
1.Качеството на изработка е перфектно.
2. Динамиката на 1.7-литровият агрегат е отлична.
3. Стабилността, безопасността и сигурността в управлението са на нивото на марката.
4. Екстрите са дори повече от необходимото.
Минуси
1. Цената е по-висока от тази на алтернативите.
2. Шумоизолацията в купето не е на нужното за марката ниво.

 

Mercedes-Benz A170 Classic
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 699 куб. см.
Максимална мощност
85 Kw/116 к.с. при 5 500 об./мин.
Максимален въртящ момент
155 Нм при 3 500 - 4 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
11.0: 1
Маса на единица мощност
10.7 кг/к.с. (14.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 838
1 764
1 593
Междуосие
2 568
Маса, кг

1 240

Допустимо натоварване, кг
465
Обем на багажника,л.
435 - 1 995
Вместимост на резервоара, л
54

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

8.6 л/100км
5.5 л/100км
6.6 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
10.9
Максимална скорост
188 км/ч.
Гуми
185/65R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 37 822

 

Базово оборудване
ABS+ESP+BAS+ASR, климатик, четири въздушни възглавници, адаптивни подглавници за всички места, сигнализация за забравени светлини, ел. отопляеми странични огледала с вградени мигачи, индикация за износване на накладките, задна светлина за мъгла, централно заключване с дистанционно упраление, имоиблайзер, тонирани стъкла, отопляеми дюзи на миещата течност, термометър за външна температура, оборотомер, асиметрично делима задна седалка, предни ел. стъкла, осветление в багажното отделение, регулируем във височина волан, мултифункционален волан, серво усилител на волана с променливо усилие, борд компютър, климатизирана “жабка”, поленов филтър, и др.
Допълнително оборудване
Паркинг асистент .......................................................1 291
Боя металик ..................................................................927
Ел. шибедах ...............................................................2 206
Лети джанти AMG 18 ................................................5 316
Аудио система Harman Kardon + 10 високоговорителя .....1 525
Пакет “Elegance” ........................................................3 520
Пакет “Avantgarde” .....................................................3 520г
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС

 

Mercedes-Benz A170 Classic
АЛТЕРНАТИВИТЕ
OPEL ASTRA
Работен обем
1 796 см3
Мощност

92 кВт/125 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
170 Нм
при об/мин 3 800
Габарити, мм
4249/1753/1460
Ускорение
10.8 сек
Максимална скорост
198 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.3 л/100 км
6.1 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
30 218 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
няма
TOYOTA COROLLA
Работен обем
1 598 см3
Мощност

81 кВт/110 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
150 Нм
при об/мин 4 800
Габарити, мм
4180/1710/1475
Ускорение
10.2 сек
Максимална скорост
190 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.0 л/100 км
5.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
30 922
ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатик
серийно
VOLKSWAGEN GOLF
Работен обем
1 595 см3
Мощност

75 кВт/102 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
148 Нм
при об/мин 3 800
Габарити, мм
4204/1759/1485
Ускорение
11.4 сек
Максимална скорост
184 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.8 л/100 км
5.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС: ST
32 093 лв.
ABS
серийно
Еърбег, 2 бр.
серийно
Климатик
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА