Прочитайки това заглавие, мнозина от вас ще си припомнят класическия мюзикъл от 1976 г. Тогава в него изгря звездата на Барбара Стрейзанд, грозноватата певица и актриса, чийто голям нос не є попречи да направи ултра успешна кариера и да спечели награда "Оскар". Днес обаче сме свидетели на раждането на едно бебе, което, въпреки нестандартния си външен вид, също е на път да се превърне в звезда. Става дума за т.нар. Baby-Benz или най-малкия автомобил в гамата на "Трилъчната звезда". Това е второ поколение на модела, като създателите му се надяват той да стане реална конкуренция на хитовете в този клас VW Golf, Opel Astra и Toyota Corolla. "Бебето" вече е и на нашия пазар, а тестът, който направихме, третира версията с бензинов 1.7-литров агрегат с мощност 116 к.с. Ето как екипът ни видя новата A-класа на Mercedes-Benz.
Екстериор
Като цяло външният вид е доста сходен с този на предшественика, но измененията не са малко. Погледната от друга страна, А-класата е различна в сравнение с конкурентите си. "Стойката" є е по-висока, моторният отсек значително по-скосен, а задната част делеч по-вертикална. Тези разлики обаче не пречат на "новороденото" да изглежда като истински автомобил от компактния клас. Основните нововъведения се забелязват най-вече в предните светлини. Сега те са издължени, като завършват в предната част на калниците, а формата им е значително променена. Покрити са с абсолютно прозрачна пластмаса, като под нея са интегрирани всички сектори. Ветроупорното стъкло е голямо и се характеризира с умерен ъгъл на скосяване спрямо каросерията. То ефектно продължава основната линия, започваща от малкия преден капак. Вече стана ясно, че голямата пета врата е доста вертикално разположена - факт, който увеличава товарния отсек. Освен това тя се явява оптимален завършек на цялостната обтекаема форма на автомобила. С други думи външният вид е доста нестандартен, но е впечатляващ.
Интериор
Няма как още от пръв поглед да не разберете, че се намирате в автомобил с марка Mercedes-Benz. Освен от емблемата на волана това личи и от качеството на всички детайли в салона и тяхната перфектна сглобка. Изработката, както може да се очаква, е на непостижимо за други производители ниво. Да се сравнява А-класата с останалите модели на марката обаче не е дотам уместно. Ясно е, че в Mercedes-Benz са спестявали, но въпреки това качеството на интериора превъзхожда това на съперниците си. Друг интересен факт е значителното подобрение на пластмасовите детайли, които "поскърцваха" при предшественика. Арматурното табло не блести с иновации и авангардни решения, но е изключително информативно. Приборите са съсредоточени пред погледа на водача и са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Основната информация относно работата на аудиосистемата се подава от дисплей, разположен на централната конзола, но и тя е дублирана на един от малките екрани пред водача.
По този начин вниманието му се отвлича минимално. Седалките са доста по-твърди от познатите ни за марката, но сравнени с конкурентите си, остават едни от най-удобните. Разположението на шофьорската дава възможност за висока позиция на водача и от там перфектна видимост. Отзад разстоянието за пасажерите е в нормите за класа, а освен че е функционален, багажният отсек предлага доста по-голям обем от този при основните алтернативи. Единственият недостатък по отношение на интериор е наличието на по-високо ниво на шум в купето. Въпреки изключително тихия агрегат, децибелите се повишават при нарастване на скоростта. Причината е въздушният поток. Това е и единственият показател, по който A-класата отстъпва на съперниците си. Наличието на много екстри в базовото оборудване е предпоставка за отличен комфорт, дори и при по-дълги пътувания. Още един минус, който е присъщ и за доста от автомобилите в този клас, е невъзможността за виждане на предните габарити на колата. Това се дължи на прекалено скосения моторен отсек.
Двигател и ходови характеристики
"Бебето" се предлага на нашия пазар с доста богата гама от бензинови и дизелови агрегати. Тест-автомобилът, който ни бе предоставен, бе оборудван с 1.7-литров, бензинов мотор. Първото впечатление от него беше изключително спокойната работа на двигателя на празен ход. Вибрации в купето въобще няма, а и шум почти не се чува. Двигателчето е "нервно", динамиката му е отлична.
Що се касае до ходовата част, тя е доста усъвършенствана. Според статистиките на техническите служби окачването на старата А-класата създава постоянни проблеми заради износването на различни компоненти (АВТО пазар бр. 371 ). Сега инженерите от Щутгарт твърдят, че тези "детски болести" са напълно отстранени. Нашите впечатления са, че возията е твърда, но доста стабилна и далеч по-комфортна от тази на алтернативите. Останалите възли и агрегати са без забележки.
Цена
По този показател "новородената звезда" определено стои на последното място в класацията. Но има защо. Перфектното качество, наличието на много екстри, отличната динамика и не на последно място имиджът на марката определено си заслужават парите.
Mercedes-Benz A170 Classic
|
Плюсове
|
1.Качеството на изработка е перфектно. 2. Динамиката на 1.7-литровият агрегат е отлична. 3. Стабилността, безопасността и сигурността в управлението са на нивото на марката. 4. Екстрите са дори повече от необходимото. |
Минуси
|
1. Цената е по-висока от тази на алтернативите. 2. Шумоизолацията в купето не е на нужното за марката ниво. |
Mercedes-Benz A170 Classic
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 699 куб. см.
|
Максимална мощност
|
85 Kw/116 к.с. при 5 500 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
155 Нм при 3 500 - 4 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
11.0: 1
|
Маса на единица мощност
|
10.7 кг/к.с. (14.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 838 1 764 1 593 |
Междуосие
|
2 568
|
Маса, кг
|
1 240
|
Допустимо натоварване, кг
|
465
|
Обем на багажника,л.
|
435 - 1 995
|
Вместимост на резервоара, л
|
54
|
Разход на гориво: |
8.6 л/100км
5.5 л/100км 6.6 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.9
|
Максимална скорост
|
188 км/ч.
|
Гуми
|
185/65R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 37 822 |
Базово оборудване
|
ABS+ESP+BAS+ASR, климатик, четири въздушни възглавници, адаптивни подглавници за всички места, сигнализация за забравени светлини, ел. отопляеми странични огледала с вградени мигачи, индикация за износване на накладките, задна светлина за мъгла, централно заключване с дистанционно упраление, имоиблайзер, тонирани стъкла, отопляеми дюзи на миещата течност, термометър за външна температура, оборотомер, асиметрично делима задна седалка, предни ел. стъкла, осветление в багажното отделение, регулируем във височина волан, мултифункционален волан, серво усилител на волана с променливо усилие, борд компютър, климатизирана “жабка”, поленов филтър, и др.
|
Допълнително оборудване
|
Паркинг асистент .......................................................1 291
Боя металик ..................................................................927 Ел. шибедах ...............................................................2 206 Лети джанти AMG 18 ................................................5 316 Аудио система Harman Kardon + 10 високоговорителя .....1 525 Пакет “Elegance” ........................................................3 520 Пакет “Avantgarde” .....................................................3 520г |
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
Mercedes-Benz A170 Classic
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 796 см3
|
Мощност
|
92 кВт/125 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
170 Нм
при об/мин 3 800 |
Габарити, мм
|
4249/1753/1460
|
Ускорение
|
10.8 сек
|
Максимална скорост
|
198 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
10.3 л/100 км 6.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
30 218 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
TOYOTA COROLLA
|
|
Работен обем
|
1 598 см3
|
Мощност
|
81 кВт/110 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
150 Нм
при об/мин 4 800 |
Габарити, мм
|
4180/1710/1475
|
Ускорение
|
10.2 сек
|
Максимална скорост
|
190 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
30 922
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
|
Работен обем
|
1 595 см3
|
Мощност
|
75 кВт/102 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
148 Нм
при об/мин 3 800 |
Габарити, мм
|
4204/1759/1485
|
Ускорение
|
11.4 сек
|
Максимална скорост
|
184 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.8 л/100 км 5.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: ST
|
32 093 лв.
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА