В днешно време трябва да имаш наистина повреден ген, за да наречеш FIAT от 1966-а Mercedes, защото няма начин да сложиш "класиката" на Lada до който и да било модел на Mercedes. Въпреки това и до ден-днешен автомобилните фенове от Страната на Съветите наричат галено модела 2107 "Съветския Mercedes". На днешната дата (11 март), преди точно 33 години от конвейерите на АвтоВАЗ слиза първата "седмица". и веднага се превръща в най-престижния и най-луксозен модел на Lada.
Респективно, по онова време ВАЗ-2107 е и най-скъпата Lada, а за да бъде оправдана цената, руснаците монтират в салона значително по-удобни седалки с нетрадиционните за тогава интегрирани подглавници, нов волан, по-качествена тапицерия на вратите, както и по-съвършена вентилационна система. С други думи 2107 превъзхожда 2105 по всички параграфи. Даже има предложение 2105 да бъде свалена от производство, но това не се случва.
През 90-те години постепенно двата модела започват да се унифицират и въпреки това концерна от Толиати продължава да продава двата модела на различни цени. Горе-долу по същото време в Русия започват да се внасят масово западни коли "втора ръка" и тогава за едни и същи пари "братушките" могат да избират - употребяван Mercedes или нова Lada 2107. Независимо от това интересът към класиката 2107 продължава и този модел се задържа на конвейера чак до 2012 година.
В края на живота си обаче, любимата на руснаците кола постепенно започва да се продава все по-слабо и по-слабо. Дори и най-големите почитатели на родното автопроизводство започват да избират базова версия на новата Lada Granta, вместо най-наточеното изпълнение на 2107. С други думи и за феновете на автомобилите в бившия СССР настъпва друго време, с други автомобили. В спомените на мнозина обаче, руската класика ВАЗ-2107 си остава "Съветския Mercedes".
Напишете Вашето мнение за ВАЗ-2107 ТУК
Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
12:08 11.03.2015
2 Златко Кабагьотлийски
Коментиран от #3
12:11 11.03.2015
3 Златко Тигъра от Люлин
До коментар #2 от "Златко Кабагьотлийски":
i az mislia che lda 2107 e po dobriia mercedes12:12 11.03.2015
4 Shmeker
Коментиран от #14
12:12 11.03.2015
5 МаКаТа
Коментиран от #7
12:13 11.03.2015
6 БАЙ ГАН4О
12:14 11.03.2015
7 Shmeker
До коментар #5 от "МаКаТа":
Буахаха, те само еърбеговете са повече пари ве12:21 11.03.2015
8 ръждица
12:36 11.03.2015
9 мемфис
Фабриката на Опел беше открадната от рашките, а инженерите бяха закарани като роби в Русия .
За този Фиат, търкалящ се повече от 40 г. по конвейрите може да се оприличи с МЕРЦЕДЕС само по това, че имат по 4 колела.
Руснаците са некадърни да направят автомобил!!!!
Коментиран от #99
12:38 11.03.2015
10 мисисипи
12:43 11.03.2015
11 фауве
Да наречеш тоя кош Мерцедес е все едно да нарека баба ми манекенка, трябва да си тотално изпращял или да си извартен. :) Каквито са хората такива са им и колите!
Коментиран от #26
12:52 11.03.2015
12 JBL
Останалите в парка бяха Рено, Пежо и Мерцедеси.
13:09 11.03.2015
13 ИБАН
13:12 11.03.2015
14 БРАБУС АМГ
До коментар #4 от "Shmeker":
Shmeker kupi si Audi pokarai go i posle go sravniavai s lada i mercedes.13:12 11.03.2015
15 Златан Недоклатенов
Коментиран от #17
13:15 11.03.2015
16 на Бумер Камор чичо му
13:16 11.03.2015
17 ГОГО
До коментар #15 от "Златан Недоклатенов":
Качвай се на ладата и заминавай за Русия, аман. Баща ми караше такава кошница, изгоря на пътя. След това си купи Опел Аскона и каза: -Най- накрая разбрах какво е да караш автомобил!13:25 11.03.2015
18 любител
Коментиран от #24, #44
13:29 11.03.2015
19 гост
13:32 11.03.2015
20 тралал
13:40 11.03.2015
21 кара Лада
13:59 11.03.2015
22 Дошo
14:12 11.03.2015
23 Кобрата
Само, че там са под наименованието Lada Nova.
14:12 11.03.2015
24 Дошo
До коментар #18 от "любител":
Хвалят я защото : Последния комунист в България ще умре много след като в Русия не е останал нито един такъв.Или с други думи - Ние сме малък, но много прост народКоментиран от #28
14:14 11.03.2015
25 Peter B
14:18 11.03.2015
26 диан
До коментар #11 от "фауве":
тоя кош беше мерцедесв едни по добри времена
в които и баба ти може да е била манекенка
и когато нямаше циганска престъпност
нямаше наркотици
ааа и никои нямаше заеми:)
Коментиран от #41
14:26 11.03.2015
27 Дизфункция
14:28 11.03.2015
28 любител
До коментар #24 от "Дошo":
Да, така е прав си.Само дето те тука толкова хал хабер си нямат, че даже не знаят дали са комунисти или социалисти... :)
Бе въобще да си взимат по една нова ладичка и да си ходят да я карат там където все още ги мислят за мерцедеси.
14:29 11.03.2015
29 корекомско яйце
Ладата е символ не само на МИЗЕРИЯТА и БЕДНОТИЯТА, но и на авторитаризма и диктатурата на едни прости, които ги докара на власт червената армия ...... И ВСЕ ОЩЕ НИ управляват и карат пак Мерцедеси, ама ИСТИНСКИ не измислени.
14:52 11.03.2015
30 Трифонов
Коментиран от #34
14:59 11.03.2015
31 Vasik Atanasova
НО ПО СКОРО ВОЛГАТА БЕШЕ СЪВЕТСКИ МЕРЦ И ТО С ЕЛЕНЧЕТО ОТПРЕД
А ЧАЙКАТА МАЙБАХ
15:06 11.03.2015
32 2107
15:11 11.03.2015
33 един
15:34 11.03.2015
34 тву
До коментар #30 от "Трифонов":
"Нещо повече - живееха с много повече респект към закона и законността, както и със съзнанието за това, че е важно да СИ, а не ДА ИМАШ. "Да, да и после, като сложиха край на соца и се оказа, че едни са живеели само със съзнание да ИМАТ.
Стига бе, всеки искаше да има западна кола, ама САМО отрочетата на пртийните говеда имаха такива, както и бащите им.
Хората имаха респект към закона, защото имаше диктатура, в пълният смисъл - лагери, тву-та, съда беше само на думи.
Това ли искаш?
Лади и Лагери. :)
Много ги идеализираш нещата, направо стваш смешен, все едно, че е било някакъв Рай. :)
Коментиран от #36
15:37 11.03.2015
35 фауве
Въпросните Лади вървяха на старо много по скъпо от новите, тъй като се чакаше десетки години.
На един приятел баща му беше продал лада 1600 с четерите фара за 20 хиляди лева през онези времена! Колкото 3 апартамента по онова време.
15:43 11.03.2015
36 Колегата
До коментар #34 от "тву":
Колегата Трифонов наистина много крайно се изказва и доста надценява някои хора от миналото.16:08 11.03.2015
37 макама
Явно нищо не помнете от соца. Аз съм роден 1967 г. Всичко помня. Затова искам само малко да Ви "светна" за тази епоха.
Обикновения трудов човек от поколенията преди мене, беше заразен от вещомания. Може би, защото 50-60те години бяха много "гладни".
На едно семейство ( не коментираме активистите на партията) мечтата се състоеше в две имуществени придибивки :
1. Жилище - дори да е панелка. Голямо достижение е да е тухлен.
За втори - неможе да помислеш - това е престъпление по НК.
2. Кола -каквата и да е.
Мерцедесът на атомобилите беше "Волгата с еленчето". тези коли се водиха на специален отчет, от военните. Всички наши познати които имаха Волга - бяха все някакви (бюрократи-партийци). А един - прост бензенджия ( работническа, но много престижна работа) - слушалка в ДС.
Ние си купихме Жигул 1975 г., които заедно с ладата (по-късно) минаваше в обществото за символ на проспетитета ! Направо всички обикновени хора ти завиждаха.
За коли се чакаше с години -по правило за Волга минимум 15 г., за Жигул-Лада -5-10 години.
Без ред се взимаха трабанти, варбург, шкода, и всички съветски.
Най-много имаше москвичи.
Западни коли бяха изключителна рядкост.
Трябва да си на много високо ниво за да имаш.
Например :
Наш роднина караше форд таунус, но работеше в сградата на СИВ.
друг имаше пенсия в долари -затова имаше форд мустанг.
Други се виждаха изключително рядко.
Даже си спомням, как от нашия край другарят Милко Балев (около 1986г), беше купил на сина си Хонда с долари, отпуснати от Политбюро.
Коли нямаше ! да притежаваш кола е лукс, някъде бях чел по руските станистики, че в България на 1000 семейства се падаха по 33 коли.
Това е доста повече от колкото в СССР.
Качеството на колите - принципно беше приметивно.
Един мой познат авто механик, през 90-те ми разказа какво е правил с новта си лада. Просто разглобил целия двигател, измерил частите, купил определени части за подмяна и наново сглобил двигателя.
като го питах защо го е направил. отговор беше прост - качеството на частите - боклук, вместо луфт 1 десета, 4-5 десети. ужас.
Той имаше желание да кара тази кола не 10 години, а до пенсия.
пенсионира се някуде към 2001 г.
Сравнение със западни коли - невизможно. не се бях качвам на западна кола. Всичко се сравняваше на база Волга и Жигул.
Много мога да Ви пиша.
Сега се сетих нещо извънредно.
като бягме на лятно екскурзинно 5-6 семейства с лади и москвичи беше весело. Баща ми едвам вдигаше 100 км. Когато вдигнее винаги ми казваше. Това беше момчешка детска радост.
На мойта дъщеря и се вижда, че карам много бавно когато съм със 130 км в час. Щаслива е когато се движа със 150-170 км.
Поздрави
16:15 11.03.2015
38 Българин
16:37 11.03.2015
39 Калин
Единственото като предимство бе невероятната возия по черни пътища, още няма аналог при такъв клас автомобил (от зад независимо окачване с проужина, отпред с торсион) няма да скърца няма да пука, лодка. Лодка но малко след като смениш гърнето го изгаряше и почва да бръмчи като, е който е имал знае :) също няма аналог. Смея да твърдя обаче, че освен с носталгията с нищо друго не ме привлича. Носталгия спомени но като видя на живо изплуват всички ужаси, аварии по пътя, всичкото сутрешно бутане за да запали.
С две думи руските техники за времето са били не добри техники а единствените, като цяло са трагични. Пазар без конкуренция ражда лош продукт!
16:44 11.03.2015
40 МИЗЕРНИК
17:06 11.03.2015
41 Фанети Мазакура
До коментар #26 от "диан":
Търкалета на глупости. Бяхме втората държава в Европа по брой затворници на глава от населението и имаше всякаква престъпност, с която се бореха малко по-добре от сега, но за сметка на това я криеха много по-добре. Колкото до никой нямаше заеми - нямаше, да, защото нямаше какво да си купим. За сметка на това върхушката взимаше заеми от руснаците под всякаква форма и държава фалира 3 пъти. Хубави времена не знам дали са били, но основната цел беше всички да са еднакво бедни и тъпи, вместо различно богати и предприемчиви. Само тъпаци и безпределни мързеливци могат да гледат с носталгия към ония мракобесни времена. По-тъп и бездарен народ от българският не съм срещал из 20-ната държави, които съм обиколил. Язък за красивата ни родина и и невероятната далечна история. А тая лада довечера ще я отворя с отварачката за консерви, де----ба и кошника трагичен.Коментиран от #56
17:17 11.03.2015
42 роман ценов
18:13 11.03.2015
43 роман ценов
18:15 11.03.2015
44 6666
До коментар #18 от "любител":
18 годишен бях като си направих вноска за лек автомобил.На 28г. ми излезе реда.С кредит от ДСК купих Жигули 1200 за 6100 лв. и панелка за 6000 лв.По късно на старо Ваз 2105 и лада 1600 с посредничеството на мототехника .Като гражданин на БГ нямате право без надзора на държавата да си препродавате старите автомобили.Ако руснаците не бяха купили лиценза на ФИАТ 124 и до сега нямаше да направят един свестен лек автомобил.Развивали добре военните и космически технологии. Дано да имате късмет да видите руснак на ЛУНАТА.Аз няма да доживея това.18:20 11.03.2015
45 Колю
18:27 11.03.2015
46 жоро бекъма
18:32 11.03.2015
47 цако от телиш
18:32 11.03.2015
48 1234
18:45 11.03.2015
49 цако от телиш
Коментиран от #50, #69
18:46 11.03.2015
50 Пича
До коментар #49 от "цако от телиш":
Ти първо се научи да пишеш!Коментиран от #51
19:37 11.03.2015
51 кк
До коментар #50 от "Пича":
ти първо се обади да ти зашия обратно чувството за хумор сладурчеевалла цакооо!
19:57 11.03.2015
52 СЕДЕФ
20:01 11.03.2015
53 Кадилак Елдорадо
20:51 11.03.2015
54 гост
https://www.facebook.com/Arch2OMagazine/photos/a.871680206176674.1073741848.282590215085679/871680349509993/?type=1&theater
20:52 11.03.2015
55 Miroslav Georgiev
20:55 11.03.2015
56 Българин
До коментар #41 от "Фанети Мазакура":
На 120% съгласен с тебе, по-точно не мога да го кажа.21:08 11.03.2015
57 СССР
Коментиран от #64
21:12 11.03.2015
58 ghost navigator
Коментиран от #102
21:26 11.03.2015
59
Коментиран от #60
21:39 11.03.2015
60 Даскал Петко
До коментар #59 от " ":
Еми щото я сравняват с Мерцедес. Смешна история.21:50 11.03.2015
61 Нема Бира
21:57 11.03.2015
62
22:00 11.03.2015
63 аматьор
1994 г. взех книжка. С пълен резервоар до капачката - около 43 литра до морето и обратно през Шипка с 90-100 км/ч. , без да зареждам, много се кефях. Оригиналните и чешки свещи ги свалих на 150 000 км. Оригиналния сръбски акумулатор 11 годинки изкара. Странно защо ли? След 2000 г. взех да я карам доста и и навъртях 360 000 км за 5 годинки. Освен масло, в последствие -газ, и филтри , свещи , един съединител , ремъци, накладки, друго не съм сменял. Никога за срока на експлоатация не ми се е случвало да не запали при каквито и да е околни температури. Колегите идваха на работа със служебния транспорт, аз с Ладето- странно. От около 2008г съм собственик на всичко друго без италианско, френско и Опел. На ладичката за тези години как едно каре или нещо по-сериозно по окачване и двигател как не смених-странно. За 25 години под слънцето и се напука арматурното тъбло и кората на багажника. както съм я карал по нашите пътища така се и опитах и Мерци, и БМВ-та и Аудита да карам все не издържаха и 1/4 от пробега и. Маслото на Ладичката на 15 000 км и го сменях все Мотул 15W50 за дизелови агрегати. Не я бях палил от 6-7 месеца, само акумулатор и сложих и на газ запали-мале какво велико постижение за някои. Като новичка на бенз я карах 70 000 км и много се кефях на коли в нейния клас как умираха до 100 км/ч, че и по-мощнички. Ако някой се съмнява - еми тя си стио на 100 км от Софето в едно градче, може да дойде да види дали за толкова години и пробег по нашите макадами нещо тропа в предницата и дали има каквито и да е нарушения по покритието на разпред. вала. Държа да отбележа, че всички автомобили си ги поддържам винаги на ниво и в изправност, компромиси не правя.
А, сетих се за един интересен факт- на Ладата за такъв пробег никога не съм сменял оптяжната ролка на ангранажния ремък, пък странно как един път не здаде багажа?! И те такива ти му работи.
До господина с дългата статия-евалла, най-накрая един човек да се намери да вижда по-далеч от носа си!
22:13 11.03.2015
64 Никой
До коментар #57 от "СССР":
Да затова Голф единичката се е продавал много по-добре в "нормалните" държави... Затова и досега Ладата си е същата, за разлика от Голф седмицата, който ЛЕКО се е променил... А за Мерцедеса няма да коментирам. Докато на Ладите на 100 хиляди км им гърмяха моторите, Мерца и до 1 милион може да стигне. И това, че Ладите които виждаш са по-малко изгнили от 123ките е защото въпросните Лади може и през 2012 да са сглобени. Задръжте комунистическата си носталгия за себе си.Коментиран от #65
22:38 11.03.2015
65 comment
До коментар #64 от "Никой":
Хайде стига глупости! Купувахме тези таралясници, защото нямаше как да се доредим до истински автомобили, произведени отвъд желязната завеса. Автомобил "Лада" - ярък оксиморон. Дори и сега не стават за нищо, ако не е "Рено" зад гърба им.22:46 11.03.2015
66 6666
23:37 11.03.2015
67 Mercedes-Benz
02:49 12.03.2015
68 олеле
06:46 12.03.2015
69 Геле от Челопечене
До коментар #49 от "цако от телиш":
Ако простотията болеше, ти щеше да виеш като линейка бате.06:52 12.03.2015
70 Bobi
10:29 12.03.2015
71 С уважение
Руснаците нямат нито един техен автомобил! Запомнете го и го проверете ако искате, вече има интернет! Те копират разни модели, но им разказват играта, като ги порусначват. Западняците правят много изчисления относно автомобилите, за да са надеждни, качествени исигурни, а руснаците правят сбирщайн! Двигател от БМВ, купе от Симка, скоростна кутия от Опел Кадет от 40те години, фарове Вартбург или от някакъв немски камион май бяха... и айдее Москвича готов.... Ама че мощният БМВ двигател не става за това тясно купе, с не добре изчислен диференциал, който се чупи постоянно, в завоите ако ги вземеш с повече от 20км, Москвича се навдига на 2 гуми... За безопастността на пътниците да не говорим!
А на Жигулите как им се чупят шарнирите и може да се пребиеш някъде... предната гума под колата и ако си на магистралата... пък и да не си..
Ами онези подобия на микробус (УАЗките) които спирачките им работят избирателно...
Руснаците не ги бива изобщо в измислянето и правенето на техника! Запомнете го и го проверете!
Те копират или правят отхвърлени проекти от запада, за да се перчат...
Те още не са стъпнали на луната...
Толкова години се опитваха да правят електроника и не можаха да се научат да правят кондензатори ( масовата причина да не работи руската електроника)
Вижте докато руснаците са се мъчили да копират и правят някакъв Франкенщайн от сбирщайн ... немците какво правят 1972г. тук има снимки (най-горе BMW Turbo 1972)
http://www.zigwheels.com/gallery/slideshow/1972-bmw-turbo-in-pictures/13016/1/9
Горките руснаци все се мъчат, имат огромна пропаганда, лостове с опорни точки, но ние не сме слепи, за да видим истината!
Коментиран от #72
10:47 12.03.2015
72 Mercedes-Benz
До коментар #71 от "С уважение":
Не ги закачай сега, не им разваляй рахата!11:02 12.03.2015
73 Тодор
13:16 12.03.2015
74 The Bear
13:24 12.03.2015
75 ех години
14:33 12.03.2015
76 БамБам
15:18 12.03.2015
77 Геле от Челопечене
15:22 12.03.2015
78 САМАРА
15:51 12.03.2015
79 до Самара
16:58 12.03.2015
80 Баба Жигула 4 Life
Коментиран от #95
17:25 12.03.2015
81 Дамян
17:33 12.03.2015
82 Йордан
17:41 12.03.2015
83 2107
17:45 12.03.2015
84 Лада карат селяните
Коментиран от #101
18:57 12.03.2015
85 CarPro
19:13 12.03.2015
86 гого
19:54 12.03.2015
87 гост
Имах колега в университета - баща му имаше такава Лада. Няма да ви обяснявам колко колежки бяха "повозени" на тази кола. При разговор между нас, на въпроса "как са гаджетата?" Пешо отговаря - не кълват на Москвич, виж да имах на Гошо Ладата......
Ех години, години - сега като я сравняваш си е една кошница, но за онова време си беше мечта.
21:54 12.03.2015
88 цако от телиш
Коментиран от #89
22:11 12.03.2015
89 Геле от Челопечене
До коментар #88 от "цако от телиш":
Тебе никой не е в състояние да те научи. Ти си си учЕн. Акъл море глава шамандура.00:56 13.03.2015
90 Stoyan
Коментиран от #91
03:20 13.03.2015
91 Гост
До коментар #90 от "Stoyan":
Те сега 900-1000 човека годишно,с лади си отиват.06:16 13.03.2015
92 Енцо Ферари
Коментиран от #94
08:54 13.03.2015
93 С уважение
Само да ти кажа, че това БМВ, което съм дал за пример е автомобил "от бъдещето" в сравнение с руските от онези времена!
Дизайн, екстри, ефективност и т.н., но все пак БМВ все пак не правят като руснаците 1 автомобил с продължението на 60г. и само да му сменят фаровете и да казват, че е нов!
БМВто което съм ти дал за пример е спортно, както се подразбира и от формата му, но БМВ по онези години са правили и коли и за сняг, много по-проходими от ладата и москвича! Ето ти и примера
https://www.youtube.com/watch?v=s4r-rGqYOew
и още един
https://www.youtube.com/watch?v=PZYFvh2y-oM
А това е ама специално за теб:
https://www.youtube.com/watch?v=CVEiOcqtDWs
Пий по един хап.. преди да ги гледаш!
Не знам на колко години си, но вероятно не си чувал израза за Ладата - паркетна кола!
Тя седи зимата в гаража, а Москвичите са по-проходими, по-високи са, по-тясни и газят по-добре в снега!
12:50 13.03.2015
94 BENZ
До коментар #92 от "Енцо Ферари":
22:14 14.03.2015
95 BENZ
До коментар #80 от "Баба Жигула 4 Life":
mi karai si ia be man kvo ni se pulish tuka22:15 14.03.2015
96 олеле
Коментиран от #98
09:12 17.03.2015
97 Колето
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Коментиран от #100
12:26 17.03.2015
98 Anonimen
До коментар #96 от "олеле":
Съветският Мерцедес винаги е били винаги ще си остане Волга12:05 04.04.2015
99 КУРТИ
До коментар #9 от "мемфис":
Голям си льохман00:33 22.11.2017
100 КУРТИ
До коментар #97 от "Колето":
Ей ти май не си карал лада,00:35 22.11.2017
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 хари
До коментар #58 от "ghost navigator":
Щото сегашните морги за нищо не стават,аз съм сменил две лади и двете чисто нови,а тук лаят песове дето карат морги в които са пърдели швабите 10-15 години и са ги хвърлили на боклука00:51 22.11.2017
103 Plameni
14:26 23.11.2017
104 Shmeker
Относно СОЦ-возилата, мога да кажа, че най-здравата. надеждна и качествена кола беше Вартбург. Ако имам запазен Вартбург комби можеше да го карам и до днес, като бекъп кар.
09:36 25.11.2017
105 Бат Саш
00:21 15.08.2020