Last news in Fakti

11 Март, 2015 12:03 44 931 105

Съветският Mercedes ВАЗ-2107

  • lada-
  • 2107-
  • автоваз
В днешно време трябва да имаш наистина повреден ген, за да наречеш FIAT от 1966-а Mercedes, защото няма начин да сложиш "класиката" на Lada до който и да било модел на Mercedes. Въпреки това и до ден-днешен автомобилните фенове от Страната на Съветите наричат галено модела 2107 "Съветския Mercedes". На днешната дата (11 март), преди точно 33 години от конвейерите на АвтоВАЗ слиза първата "седмица". и веднага се превръща в най-престижния и най-луксозен модел на Lada.
 
Респективно, по онова време ВАЗ-2107 е и най-скъпата Lada, а за да бъде оправдана цената, руснаците монтират в салона значително по-удобни седалки с нетрадиционните за тогава интегрирани подглавници, нов волан, по-качествена тапицерия на вратите, както и по-съвършена вентилационна система. С други думи 2107 превъзхожда 2105 по всички параграфи. Даже има предложение 2105 да бъде свалена от производство, но това не се случва.
През 90-те години постепенно двата модела започват да се унифицират и въпреки това концерна от Толиати продължава да продава двата модела на различни цени. Горе-долу по същото време в Русия започват да се внасят масово западни коли "втора ръка" и тогава за едни и същи пари "братушките" могат да избират - употребяван Mercedes или нова Lada 2107. Независимо от това интересът към класиката 2107 продължава и този модел се задържа на конвейера чак до 2012 година.
 
В края на живота си обаче, любимата на руснаците кола постепенно започва да се продава все по-слабо и по-слабо. Дори и най-големите почитатели на родното автопроизводство започват да избират базова версия на новата Lada Granta, вместо най-наточеното изпълнение на 2107. С други думи и за феновете на автомобилите в бившия СССР настъпва друго време, с други автомобили. В спомените на мнозина обаче, руската класика ВАЗ-2107 си остава "Съветския Mercedes".

Напишете Вашето мнение за ВАЗ-2107    ТУК


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    14 1 Отговор
    Така беше. И у нас това бе най-хубавата кола и мечта за всички авто фенове.
  • 2 Златко Кабагьотлийски

    2 4 Отговор
    lada i mercedes sa kolite drugite sa gola vodica evala na carete na patia

    Коментиран от #3

  • 3 Златко Тигъра от Люлин

    1 8 Отговор

    До коментар #2 от "Златко Кабагьотлийски":

    i az mislia che lda 2107 e po dobriia mercedes
  • 4 Shmeker

    3 1 Отговор
    .. чистачки на фаровете

    Коментиран от #14

  • 5 МаКаТа

    8 5 Отговор
    Ако им оправят безопасността и ги продават сега като нови за 7000 лв, например, веднага си взимам една такава класика.

    Коментиран от #7

  • 6 БАЙ ГАН4О

    9 6 Отговор
    Тя и сега си е хубава.Страхотна коли4ка
  • 7 Shmeker

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "МаКаТа":

    Буахаха, те само еърбеговете са повече пари ве
  • 8 ръждица

    7 1 Отговор
    ами не се продаваха накрая-евтина конкуренция,допълнена с некачествена изработка и от скапаната ръждива ламарина...Щото от първите екземпляри още не са изгнили,за разлика от последните.
  • 9 мемфис

    8 6 Отговор
    Първите москвичи бяха произведени директно на пресите на Опел!
    Фабриката на Опел беше открадната от рашките, а инженерите бяха закарани като роби в Русия .
    За този Фиат, търкалящ се повече от 40 г. по конвейрите може да се оприличи с МЕРЦЕДЕС само по това, че имат по 4 колела.
    Руснаците са некадърни да направят автомобил!!!!

    Коментиран от #99

  • 10 мисисипи

    3 1 Отговор
    ами не са кадърни,ама пък я купуваха...и още се кара.Пък и цената май е различна,хм.
  • 11 фауве

    9 6 Отговор
    ХА ХА ХА
    Да наречеш тоя кош Мерцедес е все едно да нарека баба ми манекенка, трябва да си тотално изпращял или да си извартен. :) Каквито са хората такива са им и колите!

    Коментиран от #26

  • 12 JBL

    6 2 Отговор
    Спомням си, когато построиха "Японския" хотел, за Рента Кар бяха вкарали Лада 2107. Никой от чужденците не ги искаше, връщаха ги понеже, цитирам: Невъзможно шумни и друсащи автомобили!
    Останалите в парка бяха Рено, Пежо и Мерцедеси.
  • 13 ИБАН

    5 6 Отговор
    Това е извратено, ладата е кошница и това е.
  • 14 БРАБУС АМГ

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    Shmeker kupi si Audi pokarai go i posle go sravniavai s lada i mercedes.

  • 15 Златан Недоклатенов

    7 1 Отговор
    to pak Audi vobShte ne e bukluk po dobre lada otkolkoto Audi Shtaiga

    Коментиран от #17

  • 16 на Бумер Камор чичо му

    0 1 Отговор
    отново нов модел на лада .евала
  • 17 ГОГО

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "Златан Недоклатенов":

    Качвай се на ладата и заминавай за Русия, аман. Баща ми караше такава кошница, изгоря на пътя. След това си купи Опел Аскона и каза: -Най- накрая разбрах какво е да караш автомобил!
  • 18 любител

    5 4 Отговор
    Вие нормални ли сте, тя преди 33 години като е направена вече а била супер назад от нормалният свят, а вие още я хвалите, камо ли да се сравнява с Мерцедес, та то най най- първия Мерц е години пред това недоразумение.

    Коментиран от #24, #44

  • 19 гост

    0 2 Отговор
    Лада и Мецедес , като две капки вода .
  • 20 тралал

    15 4 Отговор
    Еми за времето си е била сигурно ок, баща ми имаше до преди 5-6 години такава, само че комби, не мога да не призная, че това беше много грозна, бавна, шумна и миризлива кола, но имаше един единствен плюс - не съм я виждал никога да не запали или да се супи нещо, то просто нямаше какво да се чупи, защото е пълна механика, никакви простотии като на новите коли. Аз смених за времето в което баща ми я имаше тая кошница 7 коли и висях по сервизи като малоумен и накрая ме закарваше до сервиза с ладичката и ми се смееше, защото имах и ауди, и бмв, и ситроени и опели и т.н. - все коли на 7-8 години и всичките все нещо се разваляше. От тази гледна точка мога да призная - ладата е най-надеждния автомобил, който съм виждал. Верно, гниеха му праговете и се разваляха стъклата, ама не е имало случай да не запали, докато френските супер модерни коли на студ не палят. Аудитата цялата електроника им заминава и т.н. И така, ладата е отживелица, но както всичко съветско е направено за вечни времена :D:D
  • 21 кара Лада

    4 5 Отговор
    Тази статия има голяма доза хумор... Лада и Мерцедес... Ха-ха-ха. Едното струва ново колкото гумите на другото. Ха-ха-ха...
  • 22 Дошo

    4 7 Отговор
    Съветски боклук
  • 23 Кобрата

    5 2 Отговор
    Ладичките са чудни машинки. Каквито и нови модели да правят, по-добри от 2105 и 2107 скоро няма да има. В Германия за тези 2-та модела плащат по 6000-7000 лева ако всичко е в оригиналния му вид.
    Само, че там са под наименованието Lada Nova.
  • 24 Дошo

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "любител":

    Хвалят я защото : Последния комунист в България ще умре много след като в Русия не е останал нито един такъв.Или с други думи - Ние сме малък, но много прост народ

    Коментиран от #28

  • 25 Peter B

    1 0 Отговор
    Още ги правят. В Бургас ги продават по няма и 8к. Справка car24 май беше.
  • 26 диан

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "фауве":

    тоя кош беше мерцедес
    в едни по добри времена
    в които и баба ти може да е била манекенка
    и когато нямаше циганска престъпност
    нямаше наркотици
    ааа и никои нямаше заеми:)

    Коментиран от #41

  • 27 Дизфункция

    2 4 Отговор
    ХАхАХаХАА Ауди било щайга? Ти виждаш ли това жалко подобие на количка за пазар? Ладата изглежда като самоделка, и реално няма никакво значение кой какво още кара. То просто не е кола. Това да се сравнява Лада с... реално която и да е марка освен може би Дачия е просто смешно.
  • 28 любител

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Дошo":

    Да, така е прав си.

    Само дето те тука толкова хал хабер си нямат, че даже не знаят дали са комунисти или социалисти... :)
    Бе въобще да си взимат по една нова ладичка и да си ходят да я карат там където все още ги мислят за мерцедеси.
  • 29 корекомско яйце

    4 1 Отговор
    Хванах края на соца, корекомите, празните магазини и скапаните коли!!!! Всички дърти комунета от червения хайлайф караха ................ Мерцедеси, големи черни пури с персийски килимчета и перденца, 300 сел ли бяха не помня, та до тук с митовете, че раздрънканата лада била "мерцедеса" на соца! Била ама за утрепаните от мизерия и недоимък, роби на социализЪма, които не можеха да си позволят нищо повече от Москвич и то след 20 и нагоре години!
    Ладата е символ не само на МИЗЕРИЯТА и БЕДНОТИЯТА, но и на авторитаризма и диктатурата на едни прости, които ги докара на власт червената армия ...... И ВСЕ ОЩЕ НИ управляват и карат пак Мерцедеси, ама ИСТИНСКИ не измислени.
  • 30 Трифонов

    4 2 Отговор
    Че статията е глупаво озаглавена - факт! От друга страна, всъщност това заглавие не предполага сравнение между Лада и Мерцедес. Не разбирам, не ви ли е ясно това?! Не става въпрос някой да ги сравнява, в какъвто безсмислен водевил сте се впуснали всички и в резултат от който водевил, са се получили някои наистина забележително тъпи коментари и "дискусии". Смисълът на този израз, както и на всеки друг от този тип, като например, че "Филип Киркоров е "руският Майкъл Джаксън" и т.н. и т.н., се състои в това, че преди края на Студената война, за т.нар. "комунистически блок", Лада беше това, което в същия период беше Мерцедес-Бенц за останалата част от света. И лошото в случая е, че така като ви гледам коментарите, не сте схванали тази основна идея. Обществата в бившите социалистически страни обаче бяха наясно с факта, че на този свят има и други коли, освен Лада и Москвич. Бяха наясно също, че тези "други коли" са много по-добри от Лада. Че тези "други коли" са "истинските коли" за разлика от тези, които се караха по онова време в Съветския блок и абсолютно всеки човек знаеше точно какво представлява Мерцедес, БМВ, Порше, Феррари, Алфа Ромео (преди 1990г. и особено преди 1985 бяха фактор, при това съществен), както и останалите европейски брандове. Нещо повече, хората бяха запознати, много често в детайли, с историята и съществеността на брандове като Кадилак, Крайслер, Линкълн и други "по-екзотични" марки. Независимо, че не караха и не виждаха често по улиците такива коли. Да се говори, пише, дори мисли, че е имало човек, който в България преди 1989г., е мислел за Лада, като за по-добър автомобил от който и да било западноевропейски или американски такъв, е чиста глупост и се дължи на това, че всъщност настоящото поколение на България на възраст до 25 години, не знае почти нищо достоверно за времето отпреди 1989г. Хората в активна възраст по онова време, бяха несравнимо по-образовани, по-възпитани и правно по-грамотни от настоящото поколение на възраст до 25-30 години. Нещо повече - живееха с много повече респект към закона и законността, както и със съзнанието за това, че е важно да СИ, а не ДА ИМАШ. Ето защо, за хората тогава, значението на обстоятелството каква кола караш, бе несравнимо по-малко от това, което този факт има днес в България или всякога по света извън т.нар. Съветски блок. По тази причина руснаците никога не са считали автопроизводството за приоритет. Приоритети си бяха поставили в областта на оръжейните и космическите технологии обаче. И от 1950 до 1994г. целият останал свят, начело със САЩ, бяха в категорията на догонващи и все изоставащи във въпросните области. Да, в крайна сметка, огромният ресурс отделян за въоръжаване и развитие на космическите технологии, в крайна сметка доведе до икономически крах Съветите, но... ставаше въпрос за това кой какво МОЖЕ и НЕ МОЖЕ да направи. И в тази насока... Все по-упорито се говори, че Путин през последните 10-тина години, успешно е стопил преднината, която взе през последните 20 години, т.нар. "демократичен свят", начело със САЩ, в областта на оръжейните технологии. Дано обаче този път САЩ, за разлика от Германия през миналия век, да са се поучили от горчивия опит на Наполеон и Хитлер, че иначе има много сериозна вероятност съвсем скоро ние или следващото поколение да се понесат отново гордо на ВАЗ 21... 73 да кажем. И този път изобщо не е сигурно, че Мерцедес, БМВ, Ауди, Феррари и т.нат. "можещи" автопроизводители изобщо ще съществуват. Защото, сещате се, ако не бяха американците през 1945г. да спрат Сталин в средата на Берлин... днес Мерцедес, БМВ и Порше щяха да бъдат само вял спомен... Бъдете разумни и не подценявайте врага, за да не плащате след това ужасяващата цена на недалновидността и глупостта си. Защото днес целият свят прави точно това с Русия - подценява ги и е напълно сляп пред надвисналата НЕВИДИМА ЗАПЛАХА!

    Коментиран от #34

  • 31 Vasik Atanasova

    4 1 Отговор
    АВЕ ЧЕ БЕШЕ ХУБАВА КОЛА ЗА ВРЕМЕТО СИ 7 ЦАТА ДА НО ТЯ БЕШЕ СПОРТНО ИЗПЪЛНЕНИЕ ЗА РАЛИ

    НО ПО СКОРО ВОЛГАТА БЕШЕ СЪВЕТСКИ МЕРЦ И ТО С ЕЛЕНЧЕТО ОТПРЕД
    А ЧАЙКАТА МАЙБАХ
  • 32 2107

    0 0 Отговор
    Че Мерца си е Мерц, спор няма, уважавам Мерцедес най-много от всичко, но ЛАДА-та е щурава машина! Никога не ги подценявайте! Нищо свързано по статията не казах, но доста от вас взеха да плюят, а не знаят за какво става дума! 2107 е колата, която ме направи истински шофьор и само ако в момента моята "7-ца" не стоеше зад блока покрита със сняг, защото си карам Голфа, нямаше какво да ме направи по-щастлив от това да си я яздя по заледените пътища
  • 33 един

    3 0 Отговор
    Аз до преди 18 години имах лада 1600. За времето си беше добър абтомобил. Искам да кажа на много от вас, защото повечето драскачи тук неса били родени тогава или са били по на 4- 5 години. А 2107 си беше кошница всичко вътре е от долнопробна пласмаса и страшно скърцаше. Таблото на 5та година вече се е разцепило,боята избелява и прочие.
  • 34 тву

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "Трифонов":

    "Нещо повече - живееха с много повече респект към закона и законността, както и със съзнанието за това, че е важно да СИ, а не ДА ИМАШ. "
    Да, да и после, като сложиха край на соца и се оказа, че едни са живеели само със съзнание да ИМАТ.
    Стига бе, всеки искаше да има западна кола, ама САМО отрочетата на пртийните говеда имаха такива, както и бащите им.
    Хората имаха респект към закона, защото имаше диктатура, в пълният смисъл - лагери, тву-та, съда беше само на думи.
    Това ли искаш?
    Лади и Лагери. :)
    Много ги идеализираш нещата, направо стваш смешен, все едно, че е било някакъв Рай. :)

    Коментиран от #36

  • 35 фауве

    3 0 Отговор
    Когато съм се родил, баща ми, да е жив и здрав, ми направил веднага вноска за Лада. След около 20 години, не ми беше излезнал номера все още, така и не можах да я дочакам тая пуста Лада, защото дойдоха 90 - те и започна "новия внос".
    Въпросните Лади вървяха на старо много по скъпо от новите, тъй като се чакаше десетки години.
    На един приятел баща му беше продал лада 1600 с четерите фара за 20 хиляди лева през онези времена! Колкото 3 апартамента по онова време.
  • 36 Колегата

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "тву":

    Колегата Трифонов наистина много крайно се изказва и доста надценява някои хора от миналото.
  • 37 макама

    9 2 Отговор
    Млади господа, слезте на земята !
    Явно нищо не помнете от соца. Аз съм роден 1967 г. Всичко помня. Затова искам само малко да Ви "светна" за тази епоха.
    Обикновения трудов човек от поколенията преди мене, беше заразен от вещомания. Може би, защото 50-60те години бяха много "гладни".
    На едно семейство ( не коментираме активистите на партията) мечтата се състоеше в две имуществени придибивки :
    1. Жилище - дори да е панелка. Голямо достижение е да е тухлен.
    За втори - неможе да помислеш - това е престъпление по НК.
    2. Кола -каквата и да е.
    Мерцедесът на атомобилите беше "Волгата с еленчето". тези коли се водиха на специален отчет, от военните. Всички наши познати които имаха Волга - бяха все някакви (бюрократи-партийци). А един - прост бензенджия ( работническа, но много престижна работа) - слушалка в ДС.
    Ние си купихме Жигул 1975 г., които заедно с ладата (по-късно) минаваше в обществото за символ на проспетитета ! Направо всички обикновени хора ти завиждаха.
    За коли се чакаше с години -по правило за Волга минимум 15 г., за Жигул-Лада -5-10 години.
    Без ред се взимаха трабанти, варбург, шкода, и всички съветски.
    Най-много имаше москвичи.
    Западни коли бяха изключителна рядкост.
    Трябва да си на много високо ниво за да имаш.
    Например :
    Наш роднина караше форд таунус, но работеше в сградата на СИВ.
    друг имаше пенсия в долари -затова имаше форд мустанг.
    Други се виждаха изключително рядко.
    Даже си спомням, как от нашия край другарят Милко Балев (около 1986г), беше купил на сина си Хонда с долари, отпуснати от Политбюро.
    Коли нямаше ! да притежаваш кола е лукс, някъде бях чел по руските станистики, че в България на 1000 семейства се падаха по 33 коли.
    Това е доста повече от колкото в СССР.
    Качеството на колите - принципно беше приметивно.
    Един мой познат авто механик, през 90-те ми разказа какво е правил с новта си лада. Просто разглобил целия двигател, измерил частите, купил определени части за подмяна и наново сглобил двигателя.
    като го питах защо го е направил. отговор беше прост - качеството на частите - боклук, вместо луфт 1 десета, 4-5 десети. ужас.
    Той имаше желание да кара тази кола не 10 години, а до пенсия.
    пенсионира се някуде към 2001 г.
    Сравнение със западни коли - невизможно. не се бях качвам на западна кола. Всичко се сравняваше на база Волга и Жигул.
    Много мога да Ви пиша.
    Сега се сетих нещо извънредно.
    като бягме на лятно екскурзинно 5-6 семейства с лади и москвичи беше весело. Баща ми едвам вдигаше 100 км. Когато вдигнее винаги ми казваше. Това беше момчешка детска радост.
    На мойта дъщеря и се вижда, че карам много бавно когато съм със 130 км в час. Щаслива е когато се движа със 150-170 км.
    Поздрави
  • 38 Българин

    3 4 Отговор
    Истинските бяха Жигули, Ладите 1200S, 1300,1500S и 1600. Тия 2104 и 2105 си бяха вече пипнати от руснаците и бяха гниещи щайги. А за руски я Мерцедес нека да беше Волга, а? Чудесни автомобили за времето си наистина. Много горяха, но на времето всички тежки автомобили горяха доста. Но пък бяха представителни и сериозни машини.
  • 39 Калин

    4 0 Отговор
    Имахме ЗАЗ 968А, карахме го 34 години в семейството и беше пребоядисан веднъж (при навършване на 14 години) и на ход го закарахме на вторични. До последно бръмчеше с 120-130 км/ч без трудности, спирачките бяха пълна трагедия и се поизлваха само при истинска нужда със здраво придържане на волана. Разхода за 1200 кубика беше убиствен 11 градско 7 извън градско. Няма да забравя едно лято от Враца до Созопол на два цилиндъра изгори 60 литра бензин (тогава 76 октана мисля че беше).

    Единственото като предимство бе невероятната возия по черни пътища, още няма аналог при такъв клас автомобил (от зад независимо окачване с проужина, отпред с торсион) няма да скърца няма да пука, лодка. Лодка но малко след като смениш гърнето го изгаряше и почва да бръмчи като, е който е имал знае :) също няма аналог. Смея да твърдя обаче, че освен с носталгията с нищо друго не ме привлича. Носталгия спомени но като видя на живо изплуват всички ужаси, аварии по пътя, всичкото сутрешно бутане за да запали.

    С две думи руските техники за времето са били не добри техники а единствените, като цяло са трагични. Пазар без конкуренция ражда лош продукт!
  • 40 МИЗЕРНИК

    1 1 Отговор
    И ти също доста допринасяш за това!
  • 41 Фанети Мазакура

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "диан":

    Търкалета на глупости. Бяхме втората държава в Европа по брой затворници на глава от населението и имаше всякаква престъпност, с която се бореха малко по-добре от сега, но за сметка на това я криеха много по-добре. Колкото до никой нямаше заеми - нямаше, да, защото нямаше какво да си купим. За сметка на това върхушката взимаше заеми от руснаците под всякаква форма и държава фалира 3 пъти. Хубави времена не знам дали са били, но основната цел беше всички да са еднакво бедни и тъпи, вместо различно богати и предприемчиви. Само тъпаци и безпределни мързеливци могат да гледат с носталгия към ония мракобесни времена. По-тъп и бездарен народ от българският не съм срещал из 20-ната държави, които съм обиколил. Язък за красивата ни родина и и невероятната далечна история. А тая лада довечера ще я отворя с отварачката за консерви, де----ба и кошника трагичен.

    Коментиран от #56

  • 42 роман ценов

    4 1 Отговор
    не може да се сравнява лада с мерцедес
  • 43 роман ценов

    4 1 Отговор
    неможе лада да се сравнява с мерцедес
  • 44 6666

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "любител":

    18 годишен бях като си направих вноска за лек автомобил.На 28г. ми излезе реда.С кредит от ДСК купих Жигули 1200 за 6100 лв. и панелка за 6000 лв.По късно на старо Ваз 2105 и лада 1600 с посредничеството на мототехника .Като гражданин на БГ нямате право без надзора на държавата да си препродавате старите автомобили.Ако руснаците не бяха купили лиценза на ФИАТ 124 и до сега нямаше да направят един свестен лек автомобил.Развивали добре военните и космически технологии. Дано да имате късмет да видите руснак на ЛУНАТА.Аз няма да доживея това.
  • 45 Колю

    2 2 Отговор
    Здравейте.Този автомобил през 80-те беше много актуален,нямаше нищо по добро на пазара . Такава беше системата,пари имаш вземиш книжка няма кво да купиш,и тогава се движеха западни коли у нас . Мерцедесите тогава бяха с оня фар конската глава ,помня че дизеловите много тракаха и зимата не палеха,бмв-тата бяха някви никви като вдигнеш предния капак все едно москал 412 гледаш ,имаше едни опели монца и едни фордове гранада дето харчеха колкото един газ -53. Според мен тогава ладичката за ежедневен автомобил беше най добрия вариант .
  • 46 жоро бекъма

    2 1 Отговор
    Уникален автомобил Лада 2107 на всички времена здрав като танк за българските пътища!!!
  • 47 цако от телиш

    2 0 Отговор
    дедо ми имаше мусквич па после си зема лада штото одеше да работи в либия и ги зимаше от корекома пра на бъща ми брат му да фане по к.чки в радомирци ли в ракита ли и зел та я бутурясъл в некаква асвалтотупилка на пътя и тя са запалила та изгарела ама се. бъшта ми му дръпнал един убаф бои че тогива са биле много скъпи колите и не е имало ка да са купи пак па тои обичал да оди по ергенлък по тава време. това ладите са наи великите машини и москвичете ама са по калпави. москвичете са лимбизия кола. това не шта да го вида в двора си па да не приказвам дв гаража. киоги бех малко военен имахме един дрът кулега и тои караше москве. ма ич не става. ич . па един каде работи в саюза сега вика че щеле русняците да прават моторете за беемветата. дано ги не почнат верно че ептен тия беемвета вече нема да струват. тия и сиги са ги развалиле. азе признавам само ония старите беемвета с двете врати къде немат рамки по прозорците и имат четири фарове. д0ругото си е леш отсекаде. да ма проштават оания каяде обичат беемве ма тия не знаат кво сакат. то си е вече пълно ништо.азе си имам форд и сам си много доволен.и си връви и ништо ми не гори и дига сто и деведесе
  • 48 1234

    7 2 Отговор
    До коментар 41.Не те знам колко си живял преди 1989 г ,но като ти чета фукливия коментар,ми се струва,че си от ония които са били в затвора,и затова си толкова обиден на обществото от онова време,а то си беше даже много спокойно,вечер до късно можеш да се разхождаш и никой нищо няма да ти направи,нита ще те обере както си ходиш нито ще те обиди, а камоли да влезе у вас и да те обере.До 90 та година ако се случеше да заключим у дома ключа стоеше под изтривалката.А сега какво е?Ако това ти харесва много съжалявам ,но ти е сбъркана програмата,това не е нормално.
  • 49 цако от телиш

    3 0 Отговор
    много ми са ште ако има некоа по застарела мома да ми са обади штото ми викат че ми я време да са ожена па си немам приателка от пет години коги напуштих воените.азе си имам и пари и кола и къшта и дубитак. нито и сакам нешто нито да има имоте. азе сам си с парите само ми требва булка че зеа да ма подиграват тука сичките шашкъне ми ма искарват и прос па азе сам одил и имам средно. чича ми и тои има средно па татко не можал баш да изучи ма и тои си минава за разумен и маикя ми още оди на работа и сиги е отк в рупци та не сме закъсале ни за пари ни за ништоо. които иска да ма намери в телиш сичките ма знаат и не пия нито пуша цигари даже ма а много яд на тутунждиите. ма ако сака некоа жена може и да пуши нема проблеми. азе продавам и расад за пипер и домати и карнишонки и други расаде ште има. ако некои му требва да са обажда.

    Коментиран от #50, #69

  • 50 Пича

    1 2 Отговор

    До коментар #49 от "цако от телиш":

    Ти първо се научи да пишеш!

    Коментиран от #51

  • 51 кк

    3 0 Отговор

    До коментар #50 от "Пича":

    ти първо се обади да ти зашия обратно чувството за хумор сладурче
    евалла цакооо!
  • 52 СЕДЕФ

    3 0 Отговор
    супер е
  • 53 Кадилак Елдорадо

    4 0 Отговор
    Имах Лада 1500 /2103/, 1500 кубика, 75к.с. Купена от Мототехника, една от първите внесени в България. За времето си това беше руския Мерцедес. Разбира се доста далеч от механиката и комфорта на Мерцедес, но тогава друго по добро нямаше.
  • 54 гост

    0 0 Отговор
    LADA Raven (concept car 2014)


    https://www.facebook.com/Arch2OMagazine/photos/a.871680206176674.1073741848.282590215085679/871680349509993/?type=1&theater
  • 55 Miroslav Georgiev

    0 0 Отговор
  • 56 Българин

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Фанети Мазакура":

    На 120% съгласен с тебе, по-точно не мога да го кажа.
  • 57 СССР

    2 6 Отговор
    Уникален автомобил със собсвен дух!!! Не случайно този автомобил се радва на милиони Фенове в цяла Европа и целият свят! Особенно ценена е във Великобритания и Холандия! Макар и прекопиран до някъде защото ФИАТАТ който е база има доста разлики от ЛАДАТА! Ладата разбира се е доста по сполучлива а за качеството и дума не може да става! А за времето си разбира се има автомобили които я превъзхождат... но има също толкова които отстъпват ФАКТ! Говорм за времето си! Мерцедес 123 200 д, Пуши много повече, не може да върви и колкото Ладата дори, ламарината му гние повече и от на Ладата, и може би печели само по возия! А да не говорим за Голф 1- чка които е много по грозен от Ладата и има 10 пъти по тъпа возия! Гледайте обективно! А като говорим за копиране ще ви кажа за ваша информация че Хюндай, КИА, Грейт УОЛ, Шкода, Датчия и дори модели на митцубиши са са прекопирани изцяло от няколко основни френски и немски марки, като съм испуснал доста марки!

    Коментиран от #64

  • 58 ghost navigator

    2 2 Отговор
    Съгласен съм че супер кошница и за нищо не става,само не мога да си обясня едно-защо в Унгарския рали шампионат до ден днешен продължават да се състезават с тях при такъв голям избор на автомобили.....

    Коментиран от #102

  • 59

    1 3 Отговор
    He може да се иска повече от кола чийто корени са от 1966г., помислете над това преди да плюете......

    Коментиран от #60

  • 60 Даскал Петко

    2 1 Отговор

    До коментар #59 от " ":

    Еми щото я сравняват с Мерцедес. Смешна история.
  • 61 Нема Бира

    1 1 Отговор
  • 62

    2 1 Отговор
    Стига сте се спичали бе, това се казваше не без чувство за хумор.
  • 63 аматьор

    1 4 Отговор
    1990 баща ми купи от Кореком-София Лада Самара ,1500 с, 72 к.с., тривратка, без делко с две бобини, подаващи искара едновременно на два цилиндъра в различни работни тактове с електронно управление на вдигателя. Кои марки автомобили имаха тогава такава запалителна система и на кои свои модели-Вие кажете.
    1994 г. взех книжка. С пълен резервоар до капачката - около 43 литра до морето и обратно през Шипка с 90-100 км/ч. , без да зареждам, много се кефях. Оригиналните и чешки свещи ги свалих на 150 000 км. Оригиналния сръбски акумулатор 11 годинки изкара. Странно защо ли? След 2000 г. взех да я карам доста и и навъртях 360 000 км за 5 годинки. Освен масло, в последствие -газ, и филтри , свещи , един съединител , ремъци, накладки, друго не съм сменял. Никога за срока на експлоатация не ми се е случвало да не запали при каквито и да е околни температури. Колегите идваха на работа със служебния транспорт, аз с Ладето- странно. От около 2008г съм собственик на всичко друго без италианско, френско и Опел. На ладичката за тези години как едно каре или нещо по-сериозно по окачване и двигател как не смених-странно. За 25 години под слънцето и се напука арматурното тъбло и кората на багажника. както съм я карал по нашите пътища така се и опитах и Мерци, и БМВ-та и Аудита да карам все не издържаха и 1/4 от пробега и. Маслото на Ладичката на 15 000 км и го сменях все Мотул 15W50 за дизелови агрегати. Не я бях палил от 6-7 месеца, само акумулатор и сложих и на газ запали-мале какво велико постижение за някои. Като новичка на бенз я карах 70 000 км и много се кефях на коли в нейния клас как умираха до 100 км/ч, че и по-мощнички. Ако някой се съмнява - еми тя си стио на 100 км от Софето в едно градче, може да дойде да види дали за толкова години и пробег по нашите макадами нещо тропа в предницата и дали има каквито и да е нарушения по покритието на разпред. вала. Държа да отбележа, че всички автомобили си ги поддържам винаги на ниво и в изправност, компромиси не правя.
    А, сетих се за един интересен факт- на Ладата за такъв пробег никога не съм сменял оптяжната ролка на ангранажния ремък, пък странно как един път не здаде багажа?! И те такива ти му работи.
    До господина с дългата статия-евалла, най-накрая един човек да се намери да вижда по-далеч от носа си!
  • 64 Никой

    7 2 Отговор

    До коментар #57 от "СССР":

    Да затова Голф единичката се е продавал много по-добре в "нормалните" държави... Затова и досега Ладата си е същата, за разлика от Голф седмицата, който ЛЕКО се е променил... А за Мерцедеса няма да коментирам. Докато на Ладите на 100 хиляди км им гърмяха моторите, Мерца и до 1 милион може да стигне. И това, че Ладите които виждаш са по-малко изгнили от 123ките е защото въпросните Лади може и през 2012 да са сглобени. Задръжте комунистическата си носталгия за себе си.

    Коментиран от #65

  • 65 comment

    6 1 Отговор

    До коментар #64 от "Никой":

    Хайде стига глупости! Купувахме тези таралясници, защото нямаше как да се доредим до истински автомобили, произведени отвъд желязната завеса. Автомобил "Лада" - ярък оксиморон. Дори и сега не стават за нищо, ако не е "Рено" зад гърба им.
  • 66 6666

    3 0 Отговор
    От Бургас за София , Жигулито ме остави на Ихтиман с 39л резервоар.Няма Лада с по малък разход от 8/100 извън града , затова масово се монтираха газови у-ва.Сменях долните шарнири на носачите през година-профилактично.Шенкела се откача от долния носач и оцеляването е на късмет.Завода в Толиати не спря нито една серия за отстраняване на дефекта.А Лада 2107 е по голяма кошница от първото Жигули,Лада 1500 и 1600.Погледнете таблото на втората снимка, ръбеста пластмаса която скърца и се пука от слънцето.С най добър интериор си остават Лада 1500 и1600.
  • 67 Mercedes-Benz

    4 0 Отговор
    Баща ми преди 25 години имаше такъв боклук, същия червен. Много му беше мерак, щото лада за ония години си беше наистина все едно Мерцедес караш. Интересното беше че мерака му събиран толкова години и такова чакане, се изпари за 10 месеца ползване! Това му беше първия и последен руски автомобил. хаха
  • 68 олеле

    6 1 Отговор
    Добре че отмина времето на тези дръгели, лопки и барутници. Беше ми писнало само да лежа под това недоразумение съветско. Все нещо скърца, капе, прекъсва, тропа. Ти направиш едно то друго се развали. Егати легендата. Да не ми напомнят въобще за техните легенди и успешни модели...да си ги карат там в Русия и да им се радват.
  • 69 Геле от Челопечене

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "цако от телиш":

    Ако простотията болеше, ти щеше да виеш като линейка бате.
  • 70 Bobi

    3 0 Отговор
    През 1994г имах служебна нова лада 21047(комби версията) . На 30000км. ми блокира диференциала и се ударих в един спрял автобус , слава богу с ниска скорост . "Колата" беше още в гаранция и отидох в сервиза , а те ми отговориха , че даже много ми е искарал диференциала обикновенно ги сменяли на 10-150000км. На третата година имаше толкова ръжда понея , колкото би имал 20 годишен Мерцедес . Е няма такъв боклук !
  • 71 С уважение

    4 0 Отговор
    Добре е да има хапче с което, да забравим изцяло за онези времена... същото може да ползваме и за онези повредени и зомбирани мозъци, които гледайки налудничево повтарят "руското си е руско"
    Руснаците нямат нито един техен автомобил! Запомнете го и го проверете ако искате, вече има интернет! Те копират разни модели, но им разказват играта, като ги порусначват. Западняците правят много изчисления относно автомобилите, за да са надеждни, качествени исигурни, а руснаците правят сбирщайн! Двигател от БМВ, купе от Симка, скоростна кутия от Опел Кадет от 40те години, фарове Вартбург или от някакъв немски камион май бяха... и айдее Москвича готов.... Ама че мощният БМВ двигател не става за това тясно купе, с не добре изчислен диференциал, който се чупи постоянно, в завоите ако ги вземеш с повече от 20км, Москвича се навдига на 2 гуми... За безопастността на пътниците да не говорим!
    А на Жигулите как им се чупят шарнирите и може да се пребиеш някъде... предната гума под колата и ако си на магистралата... пък и да не си..
    Ами онези подобия на микробус (УАЗките) които спирачките им работят избирателно...

    Руснаците не ги бива изобщо в измислянето и правенето на техника! Запомнете го и го проверете!
    Те копират или правят отхвърлени проекти от запада, за да се перчат...

    Те още не са стъпнали на луната...
    Толкова години се опитваха да правят електроника и не можаха да се научат да правят кондензатори ( масовата причина да не работи руската електроника)
    Вижте докато руснаците са се мъчили да копират и правят някакъв Франкенщайн от сбирщайн ... немците какво правят 1972г. тук има снимки (най-горе BMW Turbo 1972)
    http://www.zigwheels.com/gallery/slideshow/1972-bmw-turbo-in-pictures/13016/1/9

    Горките руснаци все се мъчат, имат огромна пропаганда, лостове с опорни точки, но ние не сме слепи, за да видим истината!

    Коментиран от #72

  • 72 Mercedes-Benz

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "С уважение":

    Не ги закачай сега, не им разваляй рахата!
  • 73 Тодор

    1 2 Отговор
    "С уважение" ти изобщо качвал/а ли си се в руски автомобил, че да говориш че не стават за нищо. руските автомобили ще издържат много повече от твоето БМВ (което зимата може само в гаража да седи) като си комплексар, не го показвай !
  • 74 The Bear

    6 0 Отговор
    Леле колко простотия се е изляла в коментарите по-долу - изчетох всички, за да видя наистина ли може да има толкоз тъпи хора - е - бях втрещен. Разумните коментари са само № 26 (Диан), 48 (1234), 57 (СССР), 59 и 62 (Димитър Колев), 63 (Аматьор) и 66 (6666). Г-н Трифонов в коментар 30 е успял накратко да "светне" всички заблудени глупци, но те вместо да му благодарят се обръщат и го плюят - а писанието му е един много добър и истински разказ за времето преди промените от 1989 - повечето от пишештите очевидно нямат спомени от тогава - просто личи по тъпотията кой на каква приблизително възраст е:)) Има и други, които са писали спомени за едно време, но не мога да се съглася с изкривяванията им - личи настройка и липса на ценностна ориентация. За да ме разберете например, ще ви кажа че сега имам много повече пари от колкото преди и всеки от родата си има жилище, но живеем много по-зле от преди - защо? - защото за мен е ценно сплотеността на хората, роднините, съседите, честните и коректни отношения между обикновените хора, безопасността, спокойствието и т.н. а не притежанието на вещи, посещението на скъпи заведения, хотели и жени, притежанието на статус-символи.... а имам 3 коли, няколко жилища и т.н. - не ме правят щастлив.... "Цако от Телиш" пък така и остава неразбран от тълпата въпреки прекрасното си чувство за хумор и писателски талант.... Коментари 54 и 55 дават друг поглед на новите руски проекти, но не им се обръща внимание.... НЕ БИВА ДА БЪДЕТЕ С ЕДНОСТРАНЧИВИ РАЗСЪЖДЕНИЯ И ДА ИЗПАДАТЕ В КРАЙНОСТИ - ТОВА Е ПРИЗНАК НА ТЪПОТИЯ....
  • 75 ех години

    8 2 Отговор
    Бегайте с тия ръждиви Лади, какъв Мерцедес, какви 5 лева, вие не сте добре. Аз навремето карах дефорсиран дванайстак(Москвич), тоест руският танк. По-висок от ръждивите лади и жигули, минава навсякъде, из черните пътища покрай нивите върви с 40, с по-мека возия(като на Волгата), а в багажника 500 кг грозде от воле набутвах. Антфифриз не знаеше що е, само с патоки го карах, е верно по Витиня му възвираше чайника по нявга. Много си го обичах двнайстака. С него бяхме неразделни, по купони, по морета, язовири, балкани. Ама ето на дойде демокрацията и един ден както слизам да си взема от багажника(ползвах го за зимник) компот от ягоди и Московеца го нямаше, беше изчезнал. Колко плаках за него, не е истина. После по-време на демокрацията смених един куп западни кенефи, и бмв-та и мерцедеси, обаче времената вече бяха други, хората се изродиха, станаха по-студени, по-коварни, по-завистливи и т.н. с една дума европеизираха се в болшинството си. Опитвам се да кажа, че не запомних всичките тия коли с нито едно красиво изживяване. Та мисълта ми е: радвайте се на мерцедесите си, колкото си искате. На мен да има как само някой да ми върне москвича, времената и хората от ония години(преди 1995) друго не ща и да искам.
  • 76 БамБам

    3 0 Отговор
    Може да е всичко,но Лада си е Лада може да са буклуци (твърдя го),но навремето такива ни бяха колите и сега ако ми падня някоя сносна до 500 лв. ще я взема да си я ръгам,колко може без жал па колко изкара.
  • 77 Геле от Челопечене

    4 0 Отговор
    Едно време нямаше друго и с това си обяснявам носталгичните и сантиментални коментари. Иначе това творение на инженерната мисъл има място само в музея. Много били издръжливи -е да ако лежахме под сегашните си коли както под ладата или москвича и те щяха да карат по 20 и отгоре години. Принудени бяхме тогава от самите обстоятелства да поддържаме това което имаме. Имахме и повече свободно време. Сега обаче времената са други. Човек иска да му е удобно, като завърти ключа и на секундата да пали, да е икономично, да е бързо а и да не се разваля често. Това са съвсем нормални неща. Обаче да си призная, радвам се че това време отдавна го няма и можем да се порадваме на нещо по-добро.
  • 78 САМАРА

    4 3 Отговор
    какво ли не съм карал, от скоро извадих от гаража забравената "САМАРА" 90г. , 35000 км...и с очудване останових, че гори 6,5л./100(карбуратор), по магистралата си бяга със 140, за поддръжка, смених бензинова помпа за 12лева, ремък, ролка, алтерн. ремък общо 25лева. И като направя едно сравнение със "високотехнологичните" освен цената и дунапрена за много пари с който ги тъпчат за обезшуняване....никаква разлика!!!!!!!
  • 79 до Самара

    1 2 Отговор
    ще осетиш ти като ще трябва да спреш рязко на мокро или дори на сухо;)също така ще осетиш разликата ако не дай си Боже се блъснеш някъде дори и с 40 км!Не говори глупости,никой не те кара да си купуваш нова кола която в днешно време не си струва парите!Но една 5-7 годишна кола която има климатик,нормално парно,АБС,въздушни възглавници е по-добрия вариант!Предпочитам да се возя в поне 5 пъти по-безопасен автомобил и да давам 50 лв за бензинова помпа от колкото да подменя всеки месяц помпа за 12 лв да съм в мазут по лакът и да не знам къде ще умре тая барака!Виж ако да ходиш за хляб на село или да докараш цемен това е колата;)но да я сравняваш технологични коли е абсурд
  • 80 Баба Жигула 4 Life

    4 2 Отговор
    По заглавието на статията мислех че става въпрос за Лада, но по коментарите човек би си помислил ,че става въпрос за Дяя Тодор и комунизма и някакви пенсионери спорят с младежи колко хубаво или лошо било през едно време.Вижте сега аз съм на 18 и не ми дреме кво е било едно време.Аз чета такива статии щото се интересувам от коли.На мен също ми харесват Аудита,Мерцедеси и БМВта ,но Ладата ми харесва повече не защото е руска или няква такава простотия ,а защото ще мога да си я позволя скоро.Всеки път който вляза в статия за Лада или др. руска кола чета "тес коли са боклуци,кенефи,щайги и тн."Ладата не се мрази щото е калпава ,а защото е руска.Това е новата мода нали?Била калпава и се чупила, да не бях карал щях да ви повярвам.От яслата до сега сам се возил в такъв абсолютен автомобил-стара 32 годишна ръждясала барака дето варви като змей и никога не ни е оставяла на пътя. Някой ден ако допрете до такава тя ще бъде и вашият Мерцедес.

    Коментиран от #95

  • 81 Дамян

    1 2 Отговор
    много здрави машини наистина.Вече двадесет и пет години са в експлоатация та дори и повече.Кой съвременен автомобил ще изкара толкова, като се има на предвид че повечето "Лади" са използвани за селскостопанска работа( ремаркета с грозде, зърно и т.н.).Единствената по-слаба част може би са купетата, возията също е много по-добра от някои западни хечбеци.Наистина един много читав автомобил.
  • 82 Йордан

    1 1 Отговор
    Ауди 80 от 80 та още се движат. Имат 4*4, даже някой и климатик.
  • 83 2107

    2 0 Отговор
    Доста зор издържа. От опит знам.(счупил съм 2 и то много трудно, па кракът ми тежи доста) И аз бих си взел сносна до 500лв.
  • 84 Лада карат селяните

    1 3 Отговор
    Лада си е кенеф от всякъде!Двигателя и става за основен ремонт на 200000 а на 60000 сменяш разпределителен вал. Ха ха ха ха ха

    Коментиран от #101

  • 85 CarPro

    4 1 Отговор
    Taq kola vse pak e mnogo po kachestvena ot qponskite troshlqci toq kola nqma troshene a be ko mislite taq kola ne e begachka a za rabota za horata s vaobrajenie tozi klip [youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=C9oPgpFimyM[/youtube]
  • 86 гого

    2 1 Отговор
    По дизайн напомня повече на Бентли и Ролс Ройс в умален вариянт от колкото на Мерцедес !
  • 87 гост

    3 1 Отговор
    Общо взето всички сте прави, само че не може да проумеете ситуацията от "онова" време. Тогава да имаш "седмица" си беше направо престиж. Разбира се за чужденците от хотел "Родина" това е било едно ръмжащо, друсащо чудовище, но за нас дето не се бяхме возили на нищо по-добро си беше лукс.
    Имах колега в университета - баща му имаше такава Лада. Няма да ви обяснявам колко колежки бяха "повозени" на тази кола. При разговор между нас, на въпроса "как са гаджетата?" Пешо отговаря - не кълват на Москвич, виж да имах на Гошо Ладата......
    Ех години, години - сега като я сравняваш си е една кошница, но за онова време си беше мечта.
  • 88 цако от телиш

    1 0 Отговор
    а здрасте на сички. азе колко пъти да ви наливам ъкъл в главите че ладока си я наи убавата апаратура от сичките само дето фортчето ми я по добро че бега повече ма не вервам да издръжи толкова на ръчкане и зор. па тава гаждетата дето сте ги возиле в тех не са разбирале от коли и са ви гледале маи в цепките. па оня от челопечене да ма не учи да пиша че само къде запетаиките са му повеч

    Коментиран от #89

  • 89 Геле от Челопечене

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "цако от телиш":

    Тебе никой не е в състояние да те научи. Ти си си учЕн. Акъл море глава шамандура.
  • 90 Stoyan

    2 2 Отговор
    Що хора е затрила тази "класика" на безумието.

    Коментиран от #91

  • 91 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #90 от "Stoyan":

    Те сега 900-1000 човека годишно,с лади си отиват.
  • 92 Енцо Ферари

    3 3 Отговор
    ТОЗИ АВТОМОБИЛ Е ПОДИГРАВКА КЪМ ЧОВЕЧЕСТВОТО ...

    Коментиран от #94

  • 93 С уважение

    0 1 Отговор
    "Тодор"... като те гледам... май ти не си карал никога от руските боклуци и щом се захвана конкретно за БМВто, което дадох само като пример за колите от онези времена... то значи си съгласен с всичко останало!
    Само да ти кажа, че това БМВ, което съм дал за пример е автомобил "от бъдещето" в сравнение с руските от онези времена!
    Дизайн, екстри, ефективност и т.н., но все пак БМВ все пак не правят като руснаците 1 автомобил с продължението на 60г. и само да му сменят фаровете и да казват, че е нов!
    БМВто което съм ти дал за пример е спортно, както се подразбира и от формата му, но БМВ по онези години са правили и коли и за сняг, много по-проходими от ладата и москвича! Ето ти и примера
    https://www.youtube.com/watch?v=s4r-rGqYOew

    и още един

    https://www.youtube.com/watch?v=PZYFvh2y-oM

    А това е ама специално за теб:
    https://www.youtube.com/watch?v=CVEiOcqtDWs
    Пий по един хап.. преди да ги гледаш!
    Не знам на колко години си, но вероятно не си чувал израза за Ладата - паркетна кола!
    Тя седи зимата в гаража, а Москвичите са по-проходими, по-високи са, по-тясни и газят по-добре в снега!
  • 94 BENZ

    0 1 Отговор

    До коментар #92 от "Енцо Ферари":

  • 95 BENZ

    0 1 Отговор

    До коментар #80 от "Баба Жигула 4 Life":

    mi karai si ia be man kvo ni se pulish tuka
  • 96 олеле

    0 2 Отговор
    Съветски Мерцедес .....добър виц. Разликата между Германското и Руското автомобилостроене е точно толкова голяма, колкото и разликата между тези две коли. Това все едно да сравниш кравешко л...но и пица.

    Коментиран от #98

  • 97 Колето

    1 1 Отговор
    Много хубава кола е Ладата! Караш си я с 200км. по магистралата, взимаш остри завои с над 40км/ч., вътре не се чува нищо! Много обезшумена. Много бързо спира, АБСа е и е чудесен. Волана е един такъв лекичък, което я прави много маневрена. Аеродинамична е като самолет "Боинг", вътре е една такава удобна, просторна и ако искаш да качиш повечко багаж-задните седалки падат и готово. Хич не се разваля, изобщо не гние, много е проходима на сняг и на кал. Направо е луноход.
    :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    Коментиран от #100

  • 98 Anonimen

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "олеле":

    Съветският Мерцедес винаги е били винаги ще си остане Волга
  • 99 КУРТИ

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "мемфис":

    Голям си льохман
  • 100 КУРТИ

    1 0 Отговор

    До коментар #97 от "Колето":

    Ей ти май не си карал лада,
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 хари

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "ghost navigator":

    Щото сегашните морги за нищо не стават,аз съм сменил две лади и двете чисто нови,а тук лаят песове дето карат морги в които са пърдели швабите 10-15 години и са ги хвърлили на боклука
  • 103 Plameni

    1 0 Отговор
    Последен модел Мерцедес какъвто и модел да е в днешно време, не може да направи такова впечатление ,както Лада 2107 през 1983 г .Лично съм ги изживял тълпите от хора които се събираха да я разглеждат.Закупена една от първите в България от Кореком град Бяла.
  • 104 Shmeker

    0 1 Отговор
    За мен най-добрата лада си е 2103/2106. Тези бяга по-качествени от 7-цата.
    Относно СОЦ-возилата, мога да кажа, че най-здравата. надеждна и качествена кола беше Вартбург. Ако имам запазен Вартбург комби можеше да го карам и до днес, като бекъп кар.
  • 105 Бат Саш

    1 0 Отговор
    Чета коментарите и се смайвам. Имаме Лада от 32 години, баща ми и аз никога не сме лежали под нея, болт не сме завили сами. От както е дошла демокрацията за наи- малкият проблем се кара в сервиз или вдигам телефона и се обаждам на съответният специалист. Ладата и до този момент е в топ състояние и се ползва като 2 автомобил. Притежавам Хундай нов с него процедирам по същия начин. Като се разболеете от някаква болест търсите съответният лекар нали, не се лекувате сами... Та ако искате да карате читава кола трябва да си плащате....И Мерцедес да си купите и го лекувате сами заприличва на тоалетна. И двете ми коли имат сервизни книжки. Та не е важно марката а подръжката. И хубавата жена ако не кихате кинти по нея ще ви изневерява. Българинът обича когато няма пари да казва на хубавата жена, че е проститутка.