Размяната на разбиранията за реалност става най-лесно и най-бързо чрез медиите. Факт е обаче, че преминали през медиите, тези реалности се оказват далеч по-различни най-вече за тези, които ги възприемат.
В България все повече хора вече имат що годе прилична работа и не висока, но стабилна заплата. Доста от тях искат да се сдобият с автомобил, но не "пета ръка", а нов. Заплатите у нас обаче са далеч от европейските стандарти. Така че реално погледнато и абстрахирайки се от примамливите лизингови условия на западните автомобилни компании, изборът ни връща назад във времето - т.е. към “миналото незабравимо” или автомобилите с марка Lada. Този път обаче ще си говорим за модел, който е далеч по-усъваршенстван от добре познатите ни "петици" и "седмици". Става дума за новия хечбек от Толиати, наречен Vega - автомобил с изключително атрактивна цена, евтина поддръжка и руска здравина.
Екстериор
Вече стана дума, че новата Vega е с доста различен от познатия ни досега "ръбат" руски дизайн. "Братушките" неминуемо са копирали от западните модни тенденции, но в това няма нищо лошо. Руският хечбек изглежда съвсем по европейски. Заоблени форми, обтекаем профил и оптимални компактни пропорции. Предните светлини са приплеснати, а радиаторната решетка между тях е боядисана в цвета на купето. Бронята е сравнително масивна и излъчва необходимата за автомобил от този клас агресия. Допълнителните светлини за мъгла са ефектно интегрирани в долния и край. Ветроупорното стъкло също е доста променено, при това в положителна насока. То е далеч по полегато спрямо купето, размерите са му големи, което освен че подобрява аеродинамичната форма на автомобила, е в основата на добрата видимост от мястото на водача. По отношение на качество също има напредък, което личи от точните луфтове между отделните детайли. Като цяло "дванайсетката" впечатлява с приличен дизайн, сравнително добро изпълнение на сглобката и липса на каквито и да било излишни детайли.
Интериор
И тук ще останете приятно изненадани. Салонът е модерен, но екстравагантности, присъщи за френски и италиански автомобили липсват. Уредите на арматурното табло са стандартни, разположени точно пред погледа на водача. Характеризират се най-вече с отлична информативност. Седалките са меки, не са големи, но са със силно изразена странична поддръжка. Тъй като автомобилът се намира в компактния клас, трябва да се отбележи доста голямото пространство за краката на пасажерите отзад.
Тази положителна черта не се отразява на багажния отсек, който е голям и функционален. Единственият недостатък е липсата на присъщите за западните конкуренти опции, като климатик, въздушни възглавници и т.н. Все пак обаче погледнете цената.
Двигател и ходови характеристики
Моделът, с който имахме възможността да се запознаем обстойно, бе оборудван с 1.5-литров бензинов агрегат, снабден със система за директно впръскване на горивото и мощност 78 к.с. Последните са напълно достатъчни, за да осигурят прилична динамика - показател по който Lada-та не отстъпва на повечето от алтернативите си. Концепцията на двигателя е такава, че са предвидени само по два клапана на цилиндър. Моделът се предлага и с 16-вентилов агрегат, при който мощността е увеличена с 16 к.с. Той естествено е малко по-скъп. Още един факт, ни направи силно впечатление. Нетипично ниският разход (все пак говорим за руски автомобил) на гориво не е без значение, за колите продавани у нас. И по този показател руската машина не отстъпва на конкурентите си. Возията не е от най-меките, но не е предпоставка за дискомфорт. Здравината и лесното обслужване са идеални за нашите, меко казано, поразбити пътища. Спирачките не са снабдени с ABS, но си вършат работата много добре. Все пак не очаквайте “резачка”, подобна на Golf, но динамичните характеристики са напълно задоволителни. Крен в завоите се усеща, но стабилността е в нормите.
Цена
По този показател конкуренция липсва. Парите, необходими, за да станете собственик на нова “дванайсетка”, са далеч по-малко от тези, за алтернативите. Освен това колата може да се купи чрез автокредит или лизинг. Гаранцията от една година без ограничение на пробега е напълно достатъчна. Имайте предвид и значително по-евтините подръжка и цени на резервни части. Ако сте фен на продукцията "made in Россия" или сте просто реалист, който иска нова кола, моделът 2112 не е за пренебрегване.
Lada 2112 Vega 1.5 i
|
Плюсове
|
1. По показател цена конкуренция липсва. Парите, необходими за да станете собственик на нова "дванайсетка", са далеч по-малко от тези на алтернативите. 2. Значително по-евтините поддръжка и цени на резевни части също са основен плюс за новия хечбек от Толиати. 3. Багажният отсек е доста просторен за возило от този клас, а при сгънати седалки обемът му става отличен. 4. При новия хечбек качеството на всички възли и агрегати и това на самата сглобка е доста по-добро от това на предшествениците. 5. Двигателят не разполага с много конски сили, но динамиката му е много добра. 6. Дизайнът е значително осъвременен, като са ползвани различни западно европейски и азиатски течения. 7. Разходът на гориво е учудващо приличен, особено що се касае за кола произведена в Русия. |
Минуси
|
1. Единственият недостатък по отношение на интериор е липсата на присъщите за западните конкуренти опции като климатик, въздушни възглавници и т.н.. 2. Моделът Lada Vega 2112 се предлага само с два бензинови двигателя. 3. Дори и в допълнителното оборудване няма опция за ABS. |
Lada 2112 Vega 1.5 i
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров редови
два клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 499 куб. см.
|
Максимална мощност
|
57 Kw/78 к.с. при 5 400 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
116 Нм при 3 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
9.9 : 1
|
Маса на единица мощност
|
13.8 кг/к.с. (18.9 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 170 1 676 1 430 |
Междуосие
|
2 492
|
Маса, кг
|
1 080
|
Допустимо натоварване, кг
|
475
|
Обем на багажника,л.
|
400
|
Вместимост на резервоара, л
|
43
|
Разход на гориво: |
8.9 л/100км
5.3 л/100км 6.3 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
13.0
|
Максимална скорост
|
165 км/ч.
|
Гуми
|
175/70R13
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 11 800 |
Базово оборудване
|
Тонирани стъкла, ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, регулиране на седалката на водача по височина, асиметрично делима задна седалка, подглавници за всички места, поставка за чаши, боя металик и др.
|
Гаранция
|
Една година без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
Lada 2112 Vega 1.5 i
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
FORD FOCUS
|
|
Работен обем
|
1 388 см3
|
Мощност
|
55 кВт/75 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
125 Нм
при об/мин 3 500 |
Габарити, мм
|
4152/1699/1430
|
Ускорение
|
14.1 сек
|
Максимална скорост
|
171 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.8 л/100 км 5.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
25 418 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
няма
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
OPEL ASTRA
|
|
Работен обем
|
1 364 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
125 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4249/1753/1460
|
Ускорение
|
13.7 сек
|
Максимална скорост
|
178 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.2 л/100 км 5.2 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
26 697
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
PEUGEOT 307
|
|
Работен обем
|
1 360 см3
|
Мощност
|
55 кВт/75 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
120 Нм
при об/мин 2 800 |
Габарити, мм
|
4202/1730/1510
|
Ускорение
|
15.7 сек
|
Максимална скорост
|
167 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.7 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
24 489 лв.
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 {REDNIKA}
00:45 01.02.2010
2 DeadSkinMask
Mai e po-dobra i sy6to tolkova evtina. Ili ne e spomenata v sravnenieto syvsem umishleno?
17:27 28.12.2010