Last news in Fakti

2 Октомври, 2004 08:45 2 079 2

Реалност

  • lada-
  • vega-
  • lada 2112 vega 1.5 i

Размяната на разбиранията за реалност става най-лесно и най-бързо чрез медиите. Факт е обаче, че преминали през медиите, тези реалности се оказват далеч по-различни най-вече за тези, които ги възприемат.

В България все повече хора вече имат що годе прилична работа и не висока, но стабилна заплата. Доста от тях искат да се сдобият с автомобил, но не "пета ръка", а нов. Заплатите у нас обаче са далеч от европейските стандарти. Така че реално погледнато и абстрахирайки се от примамливите лизингови условия на западните автомобилни компании, изборът ни връща назад във времето - т.е. към “миналото незабравимо” или автомобилите с марка Lada. Този път обаче ще си говорим за модел, който е далеч по-усъваршенстван от добре познатите ни "петици" и "седмици". Става дума за новия хечбек от Толиати, наречен Vega - автомобил с изключително атрактивна цена, евтина поддръжка и руска здравина.

Екстериор

Вече стана дума, че новата Vega е с доста различен от познатия ни досега "ръбат" руски дизайн. "Братушките" неминуемо са копирали от западните модни тенденции, но в това няма нищо лошо. Руският хечбек изглежда съвсем по европейски. Заоблени форми, обтекаем профил и оптимални компактни пропорции. Предните светлини са приплеснати, а радиаторната решетка между тях е боядисана в цвета на купето. Бронята е сравнително масивна и излъчва необходимата за автомобил от този клас агресия. Допълнителните светлини за мъгла са ефектно интегрирани в долния и край. Ветроупорното стъкло също е доста променено, при това в положителна насока. То е далеч по полегато спрямо купето, размерите са му големи, което освен че подобрява аеродинамичната форма на автомобила, е в основата на добрата видимост от мястото на водача. По отношение на качество също има напредък, което личи от точните луфтове между отделните детайли. Като цяло "дванайсетката" впечатлява с приличен дизайн, сравнително добро изпълнение на сглобката и липса на каквито и да било излишни детайли.

Интериор

И тук ще останете приятно изненадани. Салонът е модерен, но екстравагантности, присъщи за френски и италиански автомобили липсват. Уредите на арматурното табло са стандартни, разположени точно пред погледа на водача. Характеризират се най-вече с отлична информативност. Седалките са меки, не са големи, но са със силно изразена странична поддръжка. Тъй като автомобилът се намира в компактния клас, трябва да се отбележи доста голямото пространство за краката на пасажерите отзад.

Тази положителна черта не се отразява на багажния отсек, който е голям и функционален. Единственият недостатък е липсата на присъщите за западните конкуренти опции, като климатик, въздушни възглавници и т.н. Все пак обаче погледнете цената.

Двигател и ходови характеристики

Моделът, с който имахме възможността да се запознаем обстойно, бе оборудван с 1.5-литров бензинов агрегат, снабден със система за директно впръскване на горивото и мощност 78 к.с. Последните са напълно достатъчни, за да осигурят прилична динамика - показател по който Lada-та не отстъпва на повечето от алтернативите си. Концепцията на двигателя е такава, че са предвидени само по два клапана на цилиндър. Моделът се предлага и с 16-вентилов агрегат, при който мощността е увеличена с 16 к.с. Той естествено е малко по-скъп. Още един факт, ни направи силно впечатление. Нетипично ниският разход (все пак говорим за руски автомобил) на гориво не е без значение, за колите продавани у нас. И по този показател руската машина не отстъпва на конкурентите си. Возията не е от най-меките, но не е предпоставка за дискомфорт. Здравината и лесното обслужване са идеални за нашите, меко казано, поразбити пътища. Спирачките не са снабдени с ABS, но си вършат работата много добре. Все пак не очаквайте “резачка”, подобна на Golf, но динамичните характеристики са напълно задоволителни. Крен в завоите се усеща, но стабилността е в нормите.

Цена

По този показател конкуренция липсва. Парите, необходими, за да станете собственик на нова “дванайсетка”, са далеч по-малко от тези, за алтернативите. Освен това колата може да се купи чрез автокредит или лизинг. Гаранцията от една година без ограничение на пробега е напълно достатъчна. Имайте предвид и значително по-евтините подръжка и цени на резервни части. Ако сте фен на продукцията "made in Россия" или сте просто реалист, който иска нова кола, моделът 2112 не е за пренебрегване.

Lada 2112 Vega 1.5 i
Плюсове
1. По показател цена конкуренция липсва. Парите, необходими за да станете собственик на нова "дванайсетка", са далеч по-малко от тези на алтернативите.
2. Значително по-евтините поддръжка и цени на резевни части също са основен плюс за новия хечбек от Толиати.
3. Багажният отсек е доста просторен за возило от този клас, а при сгънати седалки обемът му става отличен.
4. При новия хечбек качеството на всички възли и агрегати и това на самата сглобка е доста по-добро от това на предшествениците.
5. Двигателят не разполага с много конски сили, но динамиката му е много добра.
6. Дизайнът е значително осъвременен, като са ползвани различни западно европейски и азиатски течения.
7. Разходът на гориво е учудващо приличен, особено що се касае за кола произведена в Русия.
Минуси
1. Единственият недостатък по отношение на интериор е липсата на присъщите за западните конкуренти опции като климатик, въздушни възглавници и т.н..
2. Моделът Lada Vega 2112 се предлага само с два бензинови двигателя.
3. Дори и в допълнителното оборудване няма опция за ABS.

 

Lada 2112 Vega 1.5 i
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров редови
два клапана на цилиндър
Работен обем
1 499 куб. см.
Максимална мощност
57 Kw/78 к.с. при 5 400 об./мин.
Максимален въртящ момент
116 Нм при 3 000 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
9.9 : 1
Маса на единица мощност
13.8 кг/к.с. (18.9 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 170
1 676
1 430
Междуосие
2 492
Маса, кг

1 080

Допустимо натоварване, кг
475
Обем на багажника,л.
400
Вместимост на резервоара, л
43

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

8.9 л/100км
5.3 л/100км
6.3 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
13.0
Максимална скорост
165 км/ч.
Гуми
175/70R13
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 11 800

 

Базово оборудване
Тонирани стъкла, ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, регулиране на седалката на водача по височина, асиметрично делима задна седалка, подглавници за всички места, поставка за чаши, боя металик и др.
Гаранция
Една година без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС

 

Lada 2112 Vega 1.5 i
АЛТЕРНАТИВИТЕ
FORD FOCUS
Работен обем
1 388 см3
Мощност

55 кВт/75 к.с.
при об/мин 5 000

Максимален въртящ момент
125 Нм
при об/мин 3 500
Габарити, мм
4152/1699/1430
Ускорение
14.1 сек
Максимална скорост
171 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.8 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
25 418 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
няма

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
няма
OPEL ASTRA
Работен обем
1 364 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
125 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4249/1753/1460
Ускорение
13.7 сек
Максимална скорост
178 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.2 л/100 км
5.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
26 697
ASB
серийно
Еърбег, 2 бр.
серийно
Климатик
няма
PEUGEOT 307
Работен обем
1 360 см3
Мощност

55 кВт/75 к.с.
при об/мин 5 500

Максимален въртящ момент
120 Нм
при об/мин 2 800
Габарити, мм
4202/1730/1510
Ускорение
15.7 сек
Максимална скорост
167 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.7 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
24 489 лв.
ASB
серийно
Еърбег, 2 бр.
серийно
Климатик
няма


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 {REDNIKA}

    12 1 Отговор
    Strahotno e po natatak moje da si vzema ne6to takova :)
  • 2 DeadSkinMask

    0 5 Отговор
    A DACIA kyde e , a?
    Mai e po-dobra i sy6to tolkova evtina. Ili ne e spomenata v sravnenieto syvsem umishleno?