Last news in Fakti

11 Септември, 2004 11:57 17 882 0

СемейнА-класа

  • mercedes-benz-
  • vaneo-
  • mercedes-benz vaneo cdi 1.7

Очевидно е, че миниванът все повече се налага като основно превозно средство в нашето ежедневие. В продължение на почти цяло десетилетие обаче Renault бе единствената компания на Стария континент, която предлагаше еднообемни автомобили с габаритите на леки коли. Докато останалите очакваха с нескрито злорадство модата им да отмине също толкова бързо, колкото се бе появила, хитът Scenic продължаваше да печели симпатии. В средата на 80-те производителите на Стария континент постепенно взеха да осъзнават каква непростима грешка са допуснали, пренебрегвайки този клас. Един от последните производители, който обръщаше гръб на тези многофункционални возила бе “Сребърната звезда” от Щутгарт. Заради тази мода, “Класиците” най-накрая направиха огромен компромис и създадоха многофункционално возило с предно предаване, което нарекоха Vaneo. Именно за този автомобил ще си говорим сега. Темата ни засяга 1.7-литровита дизелова версия - кола, характеризираща се със стандартното за марката върхово качество на изработка, ефектен дизайн, функционалност и неспецифичното предно предаване. Със създаването на този модел щутгартските специалисти за първи път обръщтат внимание на семейно ориентираните хора. Досега асоциациите с трилъчевата емблема бяха само две - луксозни лимузини или спортни купета.

Екстериор

Външно еднообемната кола прилича на миниван, но не съвсем. Отпред тя силно наподобява на А-класата. Именно на платформата на най-малката кола на концерна е построен и Vaneo. Екстериорът се характеризира с овални форми. Удължените и заоблени линии придават на новия ван един съвсем различен облик. Конструкторите съвсем умишлено се стремят към това излъчване, което е много близко до модното течение, наречено Unisex. Скосеният преден капак, фаровете с интересни биоформи и масивната броня имат удивителното свойство да изменят вида на возилото. Впечатление правят и тънките дълги задни светлини, които започват от обичайното за тях място, но опасвайки от двете страни петата врата стигат чак до тавана на возилото. По-високата им позиция позволява на движещите се отзад автомобили да ги забелязват лесно и от голямо разстояние. Иначе общата визия е класическа - къс моторен отсек, скосена “муцуна”, огромно ветроупорно стъкло и модерни заоблени форми. Задните врати са плъзгащи, което превръща влизането и излизането от автомобила в безпроблемно действие. Недостатъкът тук е познат при много от колите от този клас. Прекалено скосеният моторен отсек пречи на водача при маневриране, тъй като габаритите на колата не се виждат, въпреки перфектните настройки на шофьорската седалка.

Интериор

Както може би ви е ясно немските конструктори са наблегнали освен на функционалността и върху комфорта - все пак говорим за Mercedes-Benz. Салонът е подчертано стилен, като отделни елементи внасят приятна доза екстравагантност. Подът на купето е гладък, като седалките могат да се сгъват, демонтират и въртят в различни посоки. Конфигурациите са безброй и всеки може да аранжира вътрешното простраство според вкуса си и потребностите си. Всички седалки са много удобни, снабдени с подлакътници, като предните са на прилично разстояние една от друга. Разстоянието за краката на пасажерите е повече от достатъчно, а различни дребни екстри значително повишават нивото на комфорт. За безпроблемното пътуване се грижат и сериозни опции, влизащи естествено в базовото оборудване. Като цяло салонът превъзхожда конкурентите си с по-голяма височина, създаваща простор, както и със значително по-високо качество на изработка на отделните детайли.

Сглобката на детайлите обаче не е на познатата ни за “сребърните” висота - факт явяващ се и единствен недостатък по отношение на интериора.

Двигател и ходови характеристики

Като най-оптимален вариант за подобно превозно средство се счита дизеловият мотор с работен обем 1 700 см3. Той се предлага с всички нива на оборудване и представлява перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност. Двигателят е със съвременна концепция CDI, безшумен е и ускорява от 0 до 100 км/ч. за по-малко от 14 секунди. Средният разход на гориво е 5.9 литра на 100 километра. Педалите са леки, но много информативни. Мястото между тях и долната част на арматурата обаче е по-малко от необходимото, което може да доведе до лек дискомфорт. Механичната петстепенна скоростна кутия е добре сработена с двигателя, а скоростният лост е доста удобен. Спирачките, както и стабилизиращите системи са без забележки, като благодарение на тях и отличната динамика ще се чувствате сигурен и уверен в различните пътни ситуации.

Цена

Учудващо е, но тя не е по-висока от тази на повечето алтернативи. Вярно, че поддръжката ще е по-скъпа, но да сравняваш Mercedes с Ford, например, е просто немислимо. Така че Vaneo се явява доста атрактивна кола - предлагаща лукс имидж и функционалност.

Mercedes-Benz Vaneo CDI 1.7
Плюсове
1. Спирачките, както и стабилизиращите системи са без забележки, като благодарение на тях и отличната динамика ще се чувствате сигурен и уверен в различните пътни ситуации.
2. Функционалността на салона е отлична, което по никакъв начин не пречи на комфорта.
3. Багажният отсек е доста просторен за возило от този клас, а при сгънати седалки обемът му става чудовищен..
4. При Mercedes-Benz Vaneo качеството на всички възли и агрегати е на много високо ниво.
5. Учудващо е, но цената е съвсем малко по-висока от тази на повечето алтернативи.
Минуси
1. Прекалено скосеният моторен отсек пречи на водача при маневриране, тъй като габаритите на колата не се виждат, въпреки перфектните настройки на шофьорската седалка.
2. Сглобката на детайлите не е на познатата ни за “сребърните” висота - факт явяващ се и единствен недостатък по отношение на интериора.
3. Цената на допълнителните опциии е доста висока.

 

Mercedes-Benz Vaneo CDI 1.7
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров редови
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 689 куб. см.
Максимална мощност
67 Kw/91 к.с. при 4 200 об./мин.
Максимален въртящ момент
180 Нм при 1 600 - 3 200 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
19.0: 1
Маса на единица мощност
15.7 кг/к.с. (21.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 192
1 742
1 830
Междуосие
2 900
Маса, кг

1 425

Допустимо натоварване, кг
555
Обем на багажника,л.
150 - 3 500
Вместимост на резервоара, л
54

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

7.4 л/100км
5.9 л/100км
6.7 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
14.0
Максимална скорост
160 км/ч.
Гуми
195/55R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 41 435

 

Базово оборудване
Сервоусилител на волана, ABS,ESP, предпазни колани с пиротехнически механизъм, имобилайзер, регулируем в две направления волан, оборотомер, регулиране на шофьорската седалка по височина, променлив интервал на чистачките, предни светлини регулиращи се от мястото на водача, климатик, централно заключване с дистанционно управление, тонирани стъкла, две предни и две странични въздушни възглавници, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала за задно виждане, поленов филтър, допълнителни фарове за мъгла, кожен волан и ръкохватка за скоростния лост, брони и лайсни в цвета на автомобила, допълнителен извод 12V в салона, прикрепящи багажа механизми, ветроупорно стъкло тип Sunprotect и др.
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС

 

Mercedes-Benz Vaneo CDI 1.7
АЛТЕРНАТИВИТЕ
KIA CARENS
Работен обем
1 991 см3
Мощност

82 кВт/112 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
250 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4493/1748/1650
Ускорение
13.5 сек
Максимална скорост
172 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.6 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
37 221 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатроник
серийно
OPEL ZAFIRA
Работен обем
1 995 см3
Мощност

74 кВт/101 к.с.
при об/мин 4 300

Максимален въртящ момент
230 Нм
при об/мин 2 200
Габарити, мм
4317/1742/1634
Ускорение
14.0 сек
Максимална скорост
175 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.4 л/100 км
5.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
38 785
ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатик
серийно
FORD FOCUS C-MAX
Работен обем
1 997 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4333/1825/1595
Ускорение
9.6 сек
Максимална скорост
200 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.5 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
41 612 лв.
ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА