Last news in Fakti

4 Септември, 2004 13:10 7 165 1

Дяволът

  • bmw-
  • bmw 645 ci coupe

Според библейския речник Сатана, Луцифер и Дявол са понятия описващи едно и също същество, което се явява най-общо казано “съблазнител на човеците да вършат грехове”. Сега ще стане дума за подобно четириколесно, което е в състояние да изкуши и най-целомъдрения водач към действия, свързани с агресия, превъзходство и надмощие. С други думи ще си говорим за голямо спортно купе, което на нашия пазар все още няма аналог.

Предисторията на новата “шестица” датира от 70-те и 80-те години, когато на бял свят се появява автомобил с две врати, който заради хищния си вид бързо получава прозвището “Акула”. През 1989 година обаче производството му е прекратено, като на негово място идва новата осма серия на баварците. Въпреки това ръководството на баварския концерн не желае окончателно да се разделя с култовото купе и в средата на 90-те години усилено се заговори за проект, наречен Е63, който да възроди “Акулата”. В началото на настоящия век се появиха и папарашки снимки, показващи камуфлажно опакован прототип, които потвърдиха наличието на работен процес. В крайна сметка и баварците изкараха спортно купе разработено на базата на “петицата”, макар и доста след основните си конкуренти Mercedes-Benz и Jaguar. Този автомобил се захранва от един единствен агрегат с мощност 333 к.с. и вече се предлага и на българския пазар.

Екстериор

В последно време много специалисти критикуват дизайна на новите модели с марка BMW. Според мнозина в иновационните разбирания на баварците липсва позната агресия и хищност. Основна роля в стиловата промянана на автомобилите със синьо-бяла емблема има Крис Бенгъл, шеф на дизайнерския отдел. С появата на новата шестица той се реабилитира, като представи расово спортно купе, от чийто дизайн ясно личи необуздания нрав, криещ се под предния капак. В новата разработка са въплътени хитовите детайли от “петицата” и от “седмицата”, но се откриват и елементи от Z4. Все пак новата шеста серия си има свой собствен облик. “Муцуната” и е доста по-агресивна. Като цяло купето се характеризира със значително подобрена обтекаемост, нисък таван и разлати форми. Въпреки наличието на всички иновационни черти, присъщи и за останалите модели на компанията, 645 Ci впечатлява с познатата ни от преди време агресивна осанка.

Интериор

Салонът е изключително спортен. Предните седалки са снабдени с ясно изразена странична поддръжка, като облегалките им са много високи. Те, типично по немски, са твърди, но отличната им ергономичност компенсира всички останали пасиви на креслата. Въпреки голямото междуосие отзад пространството за краката на пасажерите не е от най-големите, но двама души биха се чувствали доста добре. Багажникът е голям, като предлага функционалност и равен под.

Освен спортните нюанси (алуминиеви педали, бели циферблати и хромирани елементи), които се виждат ясно, като цяло интериорът е заимстван от петата серия на баварците. Така че спокойно може да се твърди, че моделът е еталон по отношение на ергономика.

Двигател и ходови характеристики

Новата шеста серия дебютира на пазара с добре познатия ни 4.4-литров V-образен осмак, заимстван от модела 745i. Този двигател е снабден със система за плавна регулиравка на хода на клапаните Valvetronic, като постига мощност от 333 к.с. и развива впечатляващ въртящ момент (450 Нм при 3 700 об./мин.). Динамиката на този мотор е потресаваща, като максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. След време ръководството на концерна планира пускане в производство на модела М6, който ще се оборудва с V10 мотор с мощност 500 к.с.

Изборът на шестстепенна трансмисия е идеален за подобен род возила, но почитателите на автоматичните скорости ще могат да доплатят и да се сдобият с такава. Изборът е между познатия Steptronic и иновацията, наречена SMG - трансмисия наподобяваща тази от синьо-белия болид от Ф1.

Основите възли и агрегати са от “петицата”, като са използвани и доста олекотени сплави. Благодарение на това съотношението на натоварването между предния и задния мост е почти идеално разпределено 50:50. Основна заслуга за това има и комбинираната структура на каросерията.

Цена

Тези, които си купуват подобни автомобили, едва ли се интересуват от цена. Все пак новата “шестица” е доста по-евтина от алтернативите, но както вече споменахме за привържениците на расови купета от значение е предпочитанието към марката. Ако имате възможност и се спрете на 645 Ci бъдете сигурни, че Дяволът ще ви изкуши.

BMW 645 Ci Coupe
Плюсове
1. Новата шеста серия си има свой собствен облик. “Муцуната” и е доста по-агресивна. Като цяло купето се характеризира със значително подобрена обтекаемост.
2. Спокойно може да се твърди, че салонът на модела BMW 645 Ci е еталон по отношение на ергономика.
3. Спортните нюанси (алуминиеви педали, бели циферблати и хромирани елементи) ще допаднат на т. нар. “улични състезатели” - хората, към които е насочен този продукт.
4. Качеството на всички възли и агрегати, както и на самата сглобка е на много високо ниво.
Минуси
1. Цената не е по джоба на средностатистическия българин.
2. Опциите, които се предлагат като допълнително оборудване са прекалено скъпи.

 

BMW 645 Ci Coupe
Технически характеристики
Двигател
V-образен осемцилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
4 398 куб. см.
Максимална мощност
245 Kw/333 к.с. при 6 100 об./мин.
Максимален въртящ момент
450 Нм при 3 600 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
10.0 : 1
Маса на единица мощност
5.1 кг/к.с. (6.9 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 820
1 855
1 373
Междуосие
2 780
Маса, кг

1 690

Допустимо натоварване, кг
375
Обем на багажника,л.
450
Вместимост на резервоара, л
70

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

17.2 л/100км
8.6 л/100км
11.7 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
5.6
Максимална скорост
250 км/ч.
Гуми
245/45R18 96W RSC
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 159 900

 

Базово оборудване
Сервоусилител на волана, контрол на сцеплението DSC (ABS, ASC, DBC, EBV), предпазни колани с пиротехнически механизъм, имобилайзер вграден в ключа, регулируем в две направления волан, оборотомер, регулиране на шофьорската седалка по височина, променлив интервал на чистачките, предни светлини регулиращи се от мястото на водача, климатроник, шест високоговорителя + два субуфера, лумбални подпори в предните седалки, централно заключване с дистанционно управление, лети джанти, тонирани стъкла, въздушни възглавници, ел. стъкла, бордкомпютър, кожен салон, бели мигачи, автопилот (темпомат), кодиране на сервизния интервал, internet услуги, и др.
Допълнително оборудване
Автоматична трансмисия................................. 4 049
Ел. шибедах ......................................................2 631
Паркинг асистент .............................................1 518
Боя металик ......................................................1 727
CD-чейнджър .......................................................830
Подготовка за GSM с Bluetooth система ......1 314
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС

 

BMW 645 Ci Coupe
АЛТЕРНАТИВИТЕ
JAGUAR XKR
Работен обем
3 996 см3
Мощност

272 кВт/370 к.с.
при об/мин 6 150

Максимален въртящ момент
525 Нм
при об/мин 3 600
Габарити, мм
4760/1830/1290
Ускорение
5.6 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

18.1 л/100 км
10.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
224 676 лв.
Цени на някои екстри:

 

ASB
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
MERCEDES-BENZ CL 500
Работен обем
4 966 см3
Мощност

225 кВт/306 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
460 Нм
при об/мин 2 700 - 4 250
Габарити, мм
4993/1857/1398
Ускорение
6.5 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

19.9 л/100 км
9.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
214 402 лв.
ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 hrisi

    8 2 Отговор
    strahotna eeeeeeeeee