Главната заслуга на първия модел Octavia се състои в това, че именно този автомобил измени имиджа на марката. Популярността на първото поколение Octavia се крепи на интересен дизайн, нелошо качество на изработка и богата гама от агрегати. Всъщност обаче истината за успеха на Skoda се крие в тясното сътрудничество на чехите с концерна Volkswagen. Сега на ход е второто поколение на Octavia - автомобил, претърпял елегантна промяна, и в същото време запазил основните си черти. Този модел от съвсем скоро ще се продава и у нас, като естествено АВТО пазар се запозна отблизо с чешкия хечбек. Модификацията, на която ще акцентираме, е оборудвана с иновационния дизелов агрегат на VW 2.0 TDI-PD, а нивото на оборудване е най-високото - Elegance.
Екстериор
Въпреки че новата Octavia е построена на базата на Golf V, от пръв поглед личат доста по-големите габарити на автомобила. Освен това хечбекът силно наподобява формите на седан, така че много хора бъркат новата Octavia за представител на средния клас. Всъщност това е компактен хечбек умишлено направен така, че да се оприличава с автомобилите от по-горен сегмент. Това е една от основните насоки в политиката на Skoda, която засега носи успех на компанията.
Промените в сравнение с предшественика не са много, но са точно на място. Основната разлика във външния вид се крие в предницата на колата. Капакът на моторния отсек е скосен, като предният му край плавно преминава в радиаторната решетка. За сметка на това калниците влизат доста навътре в отсека, като комбинацията от тези две промени значително подобрява агресивното излъчване на “муцуната”. Фаровете също са изменени. От тях пък ясно личи придържането на марката към последните модни течения в автомобилостроенето. Погледнат отстрани, хечбекът е доста по-елегантен и стилен от предшественика си. Заслуга за това има цялостно променената средна линия. На пръв поглед задните светлини са същите, но изглеждат далеч по-ефектно. Размерите им са нарастнали, формите пък са леко позаоблени. Като към всичко това се прибавят и останалите леки изменения се получава стилен дизайн, лишен от кичозни елементи, който напълно отговаря на определението немски автомобил.
Интериор
Вече споменахме, че модификацията, с която екипът ни се запозна обстойно, бе с най-високо ниво на оборудване - факт, който ни направи доста силно впечатление. Увеличеният вътрешен обем, както и луксозното изпълнение напълно подхождат на автомобил от средния клас. Приятното ни учудване бе свързано със значително подобреното качество на отделните елементи и тяхната сглобка. Иначе интериорът силно наподобява този на автомобилите с марка VW и няма как да е иначе. Приборите на арматурното табло са стандартни, като липсват познатите ни от френските и италиански автомобили екстравагантни и шикозни решения. Те обаче се характеризират с отлична информативност, като в по-голямата си част са аналогови, но не липсват и електронните дисплеи. Още един факт представлява особен интерес. Вторият ред седалки се характеризира с особено голямо за този клас пространство. “Диванът” е доста комфортен, а мястото за краката на пасажерите е повече от достатъчно. Предните седалки не впечатляват с габарити, но в никакав случай не са неудобни. Доста по-меки са от типичните немски кресла, но страничната им поддръжка е голяма. Като цяло може да се каже, че седалките са ергономични и удобни. Багажното отделение също е по-голямо от това на алтернативите, но не е дотам функционално. При свалени задни седалки подът не е равен, както на повечето алтернативи - решение което би затруднило товаренето на обемисти багажи.
Приликата с донора Golf V личи най-ясно от средната конзола. Екстрите пък, влизащи в нивото на оборудване, наречено от чехите Elegance, ще задоволят и най-капризните.
Двигател и ходови характеристики
За разлика от конкуренцията, която в голяма степен залага на горивна уредба Common-Rail, турбодизеловият двигател на VW (работен обем от 2.0 литра) се захранва от нагнетателна помпа от ротационно-разпределителен тип. Тази система е наречена от германците помпа-дюза и впечатлява с икономичност, динамика и ниско ниво на децибели. Това е и най-скъпата модификация на новата Octavia, но иновационният двигател определо си заслужава парите. Единственият му недостатък са по-големите вибрации, които се усещат най-вече при ниски обороти.
Що се отнася до окачването, там също са настъпили коренни промени. Задното вече е независимо, докато на предшественика представляваше твърд мост. Спирачната система е без забележки - и няма как да е иначе. Тя е изцяло заимствана от VW.
Цена
За класа в който се намира не е ниска, но реално погледнато Octavia може да се отнесе и към средния клас, а за този сегмент цената е доста атрактивна. Имайте предвид, че разглежданата от нас версия е най-скъпата от гамата. Базовият модел на чешкия хечбек започва от 23 630 лв - така че според желанията и възможностите ви имате не малък избор.
Skoda Octavia 2.0 TDI-PD Elegance
|
Плюсове
|
1. Качеството на отделните елементи е значително подобрено. 2. По габарити Octavia превъзхожда всички конкуренти. 3. Дизайнът е стилен и семпъл, като липсват “кичозни” елементи. |
Минуси
|
1. Голям, но нефункционален багажник. 2. Вибрациите на празен ход са над нормите. |
Skoda Octavia 2.0 TDI-PD Elegance
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 968 куб. см.
|
Максимална мощност
|
103 Kw/140 к.с. при 5 600 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
320 Нм при 1 750 - 2 500 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, шестстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.5: 1
|
Маса на единица мощност
|
9.7 кг/к.с. (13.2 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 572 1 769 1 462 |
Междуосие
|
2 578
|
Маса, кг
|
1 355
|
Допустимо натоварване, кг
|
560
|
Обем на багажника,л.
|
560 - 1 350
|
Вместимост на резервоара, л
|
55
|
Разход на гориво: |
7.2 л/100км
4.6 л/100км 5.5 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.6
|
Максимална скорост
|
208 км/ч.
|
Гуми
|
195/65R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 35 970 |
Базово оборудване
|
Сервоусилител на волана, имобилайзер вграден в ключа, регулируем в две направления волан, оборотомер, регулиране на шофьорската седалка по височина, променлив интервал на чистачките, предни светлини регулиращи се от мястото на водача, звукова сигнализация за забравени светлини, трета стоп светлина, поленов филтър, климатроник, осем високоговорителя + антена, лумбални подпори в предните седалки, централно заключване с дистанционно управление, лети джанти, тонирани стъкла, четири въздушни възглавници, ISOFIX система за закрепване на два броя детски столчета, ABS+MBA+MSR+ASR, лазерна маркировка на стъклата, мигачи интегрирани в страничните огледала, ел.отопляеми странични огледала, четири ел. стъкла, индикатор за външна температура, асиметрично делима задна седалкапредпазни колани с пиротехнически механизъм, бордкомпютър, допълнителни фарове за мъглаподлакътник между предните две места снабден с охладител за напитки, осветление в страничните огледала осветяващо праговете и вратите и др.
|
Допълнително оборудване
|
Боя “Корида червена” ..........320
Боя “Черна перла” ................320 Боя “Металик” ......................513 |
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
Дванадесет години срещу корозия Три години на лаковото покритие |
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
Skoda Octavia 2.0 TDI-PD Elegance
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
PEUGEOT 307
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
205 Нм
при об/мин 1 750 |
Габарити, мм
|
4202/1730/1510
|
Ускорение
|
12.4 сек
|
Максимална скорост
|
179 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.9 л/100 км 4.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
32 764 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA COROLLA
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
215 Нм
при об/мин 2 200 |
Габарити, мм
|
4180/1710/1475
|
Ускорение
|
12.6 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.2 л/100 км 4.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
33 738 лв.
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
|
Работен обем
|
1 968 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм
при об/мин 1 750 - 2 500 |
Габарити, мм
|
4204/1759/1483
|
Ускорение
|
9.3 сек
|
Максимална скорост
|
203 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.1 л/100 км 4.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
35 431 лв.
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА