Last news in Fakti

14 Август, 2004 22:45 1 588 1

Първият контакт

  • bmw-
  • bmw 120 i

Сега ще си говорим за един съвсем нов модел, дело на компанията BMW, чрез който баварците осъществяват своя първи контакт с конкуренцията от сегмента на компактните автомобили. Най-накрая и ръководството на германския концерн взе решение да се намеси в този, доста популярен клас, където чудото наречено Golf все още господства. Първата серия на BMW съчетава в себе си динамика и стил и въпреки компактните си габарити несъмнено представлява расов автомобил с присъщата баварска идентичност.

Представянето на тази, нова за концерна серия бе грандиозно. Силуетът на първото BMW в компактния клас бе рекламиран върху, понастоящем най-големия в света пътнически дирижабъл. Рекламният въздушен кораб - Zeppelin NT - с BMW 1 "на борда" обиколи десет държави от Източна Европа, включително и България, изминавайки общо 5500 километра за период от 3 месеца. Символиката е ясна: През 1929 година в историята на съвременната мобилност се появяват два крайъгълни камъка: BMW създава първия си автомобил, а легендарният дирижабъл LZ 127 "Граф Цепелин" обикаля света. 75 години по-късно първият контакт с конкуренцията в компактния клас е осъществен. Дали обаче първата серия ще се наложи като еталон в този сегмент е рано да се каже. Интересното е, че у нас две от основните алтернативи (Audi A3 и VW Golf) не се предлагат с, прилягащият най-точно на подобна резачка, двулитров бензинов агрегат. Аналогичният мотор на инголщатци е от серията FSI и не отговаря на съвременните еконорми, а новата пета серия на Golf все още не се предлага в хитовото изпълнение GTi. Така че се задоволихме с доста по-скромни “съперници”. Акцентът ни, както вече разбрахте ще падне върху модификацията 120 i.

Екстериор

Първото впечатление за динамика идва от издължения моторен отсек и агресивната предна броня. Неизменните “бъбреци” изграждащи радиаторната решетка са почти вертикално разположени, а четирите кръгли фара са покрити от напълно прозрачна пластмаса със странни биоформи. С този похват баварците запазват своята идентичност, като обаче стриктно се придържат към модните течения в автомобилостроенето. Голямото ветруопорно стъкло плавно прелива към тавана на автомобила, който се снижава в задната си част. Така се получава желаната капковидна форма, играеща основна роля в обтекаемостта на колата.

Задната част на компактното BMW е доста различна. Стоповете са леко вдигнати нагоре и се различават от тези на по-големите седани на компанията. Задното стъкло е доста малко - факт отразяващ се положително на дизайна, но значително намаляващ видимостта на водача в централното огледало за обратно виждане.

Интериор

Няма нищо необичайно в салона на автомобила. Всички детайли са стилово свързани, качеството на изработка на отделните елементи е на познатото за марката високо ниво, а малките хромирани детайли подсказват за спортното излъчване. Уредите на арматурното табло са традиционно разположени - точно пред водача. Основните прибори са аналогови, като не липсват и присъщите на всеки съвременен автомобил електронни дисплеи.

Предните седалки са със силно изразена странична поддръжка, твърди са, но не може да се каже че са неудобни. Отзад мястото за краката на пасажерите е не много голямо, но за автомобил от подобен клас то е напълно достатъчно. Багажникът също не е голям. Единственият по-съществен недостатък в салона е малкото задно стъкло, за което вече споменахме. Екстрите в купето не са никак малко, което е още едно доказателство за комфорта при пътуване.

Двигател и ходови характеристики

Моделът се предлага с прилична гама от бензинови и дизелови агрегати. Вече споменахме, че според нас на подобна резачка най-добре приляга двулитровият бензинов мотор с мощност 150 к.с. Динамиката е потресаваща, а освен това двигателят се характеризира с уравновесен нрав и ниско ниво на шум. Стабилизиращите є спирачни системи са последна дума на технологията, така че за активна безопасност не трябва да се тревожите. С други думи говорим за немска прецизност. Предаването на въртящия момент, естествено става чрез кардан на задните колела, а шестстепенната механична тренсмисия идеално обезпечава разпределението на момента между осите. Самата управляемост на автомобила ще бъде най-добре оценена от любителите на спортната езда.

Цена

Няма начин тя да е по-ниска от тази на конкурентите. Напротив - значително по-висока е. Франсетата продават алтернативите си значително по-евтино, но все пак говорим за BMW, та било то и в компактния клас. Имиджът на марката, високото качество на изработка и динамиката под предния капак са достатъчно оправдание за повечкото пари.

BMW 120 i
Плюсове
1. Шестте предавки на механичната трансмисия дават възможност за оптимално предаване на въртящия момент на задните колела.
2. Пасивната и активна безопасност при новата първа серия на баварците е на много високо ниво.
3. Качеството на отделните детайли и тяхната сглобка се доближават до определението перфектни.
4. Наличието на много екстри в базовото оборудване допълнително допринася за и без това големия комфорт.
Минуси
1. Задното стъкло е по-малко от нормалното, което затруднява видимостта в централното огледало за обратно виждане.
2. Цената е доста по-висока от тази при алтернативите.

 

BMW 120 i
Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 995 куб. см.
Максимална мощност
110 Kw/150 к.с. при 6 200 об./мин.
Максимален въртящ момент
200 Нм при 3 600 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
10.5: 1
Маса на единица мощност
8.5 кг/к.с. (11.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 227
1 751
1 430
Междуосие
2 660
Маса, кг

1 280

Допустимо натоварване, кг
480
Обем на багажника,л.
330 - 1 150
Вместимост на резервоара, л
50

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

10.7 л/100км
5.6 л/100км
7.4 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
8.7
Максимална скорост
217 км/ч.
Гуми
195/55R16 87V RSC
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 43 400

 

Базово оборудване
Дистанционно запалване, саморегулиращ се съединител, серво усилител на волана, ел. странични огледала, лети джанти, тонирани стъкла, четири ел. стъкла, регулиране на шофьорската седалка по височина, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, топлоизолация на стъклата, автоматични плафони в купето, сензор за дъжд, ремъци за позициониране на багаж в товарното отделение, регулируем по височина и в дълбочина волан, ABS, система за контрол на спирачките в завой, динамичен контрол на спирачките, система за устойчивост, тракшън контрол, трета стоп светлина, регулируеми предни светлини от мястото на водача, индикатор за износени гуми, предни въздушни възглавници, странични въздушни възглавници, пет триточкови предпазни колана - предните с пиротехнически механизъм, електронен имобилайзер, централно заключване с дистанционно управление, борд компютър, външна антена др.
Допълнително оборудване
Автоматична трансмисия ..................4 049
Ел. шибедах .......................................1 924
Паркинг асистент .................................810
Ксенонови светлини .........................1 073
Климатроник ......................................3 035
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС

 

BMW 120 i
АЛТЕРНАТИВИТЕ
FORD FOCUS
Работен обем
1 988 см3
Мощност

96 кВт/130 к.с.
при об/мин 5 500

Максимален въртящ момент
178 Нм
при об/мин 4 500
Габарити, мм
4152/1699/1430
Ускорение
9.2 сек
Максимална скорост
201 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

11.9 л/100 км
7.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
35 440 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
OPEL ASTRA
Работен обем
1 796 см3
Мощност

92 кВт/125 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
170 Нм
при об/мин 3 800
Габарити, мм
4249/1753/1460
Ускорение
10.8 сек
Максимална скорост
198 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.5 л/100 км
6.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
36 281 лв.
ASB
серийно
Еърбег, 6 бр.
серийно
Климатроник
серийно
PEUGEOT 307
Работен обем
1 997 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
190 Нм
при об/мин 4 100
Габарити, мм
4202/1730/1510
Ускорение
9.1 сек
Максимална скорост
205 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.9 л/100 км
6.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
35 246
Цени на някои екстри:

ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.