Мумбайската компания DC Design се похвали, че стартовата партида от 500 бройки от първия индийски суперкар DC Avanti вече е разпродадена напълно. Постижението е забележително, тъй като цената от $55 000 е направо фантастична за тамошния стандарт на живот.
Въпреки агресивния и доста самобитен дизайн, вдъхновен от Ferrari и Lamborghini, Avanti има по-скоро посредствена за този сегмент механика. Макар че в конструкцията са използвани леки сплави и композитни материали, теглото достига 1 580 кг - колкото F12 Berlinetta.
За разлика от италианската суперкола обаче Avanti има скромен 2.0-литров четирицилиндров турбодвигател от Renault с мощност 248 к.с. (340 Нм), съчетан с шестстепенна ръчна предавателна кутия. Ускорението от място до 100 км/ч отнема цели 6 секунди, а незнайно защо максималната скорост е ограничена на 180 км/ч, при все че преди две години индийците обещаваха "таван" от 250 км/ч.
През 2013 г., когато бе представен прототипът на Avanti, се говореше и за по-мощна версия с шестцилиндров мотор от Honda с 400 к.с. Ако продажбите продължават да вървят толкова успешно, нищо чудно такава модификация да се появи на по-късен етап.
Във всеки случай в DC Design имат повод за гордост. Индийците не само успяха да проектират собствена суперкола и да започнат серийното й производство, а и да намерят достатъчно клиенти. Засега тиражът от 500 бройки изостава от първоначално обявените 3 000 екземпляра годишно, но началото е повече от обнадеждаващо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ххх
10:33 28.05.2015
2 Кофти
10:41 28.05.2015
3 незнайко
10:47 28.05.2015
4 55 000
10:49 28.05.2015
5 Стоян Стоянов
хмммм - фен съм на Рено по принцип ама за супер кар - не е редно! Освен ако не му хакнат един engine от болид от Ф1 - те там Рено имат представители. Другия вариант е един 1.5dci дизелак - доста са разпространени из разните Рена, Дачии - поне ще е евтина поддръжката. И ще си стане един обикновен автомобил с тунинг - то и без друго индийци и суперкар не ми се връзва нещо.
Интериора циганее - съгласен съм с предните коментари.
10:58 28.05.2015
6 мозера мозера
11:41 28.05.2015
7 индиец
11:54 28.05.2015
8 Shmeker
12:04 28.05.2015
9 аз
16:41 28.05.2015
10 Той
17:50 28.05.2015
11 Дядо Поп
като за москвич 408 и тия двойни вежди на
калниците е истински суперкар да не говорим за
мощния двигател от ренде.Спирачките сигурно са
дървени трупчета триещи по гумите,с една дума
резил,с две думи пълен резил.
17:52 28.05.2015
12 Бай Кор
А звукът от Додж и осемцилиндровия му двигател кара космите по ръцете ми да настръхнат - това е мъжкарски автомобил!
Тия "м.ли" как са убедили с такава цигания някой да им купи разсипията изобщо?! Явно за търговци стават, макар за инженери и дизайнери да не съм убеден!
20:39 28.05.2015
13 булгаром
щот не се вижда.Бих си я купил и веднага изваждам мотора и го хакам на жигулето ,Като се има в предвид ,че до година ще ги има в НАДИН. То с тия 180 км вмчас кой може да я овлаее.
21:44 28.05.2015
14 JAPAN
21:46 28.05.2015
15 Роман (Маверика) Ценов
Коментиран от #21
21:59 28.05.2015
16
Коментиран от #17
03:04 29.05.2015
17 Алфата
До коментар #16 от " ":
Хич не си в час! Точно там, ако не другаде в момента сме много силни - велосипедите! Само да уточня, че до 20% от велосипедите участващи в големите състезания (Тур-а, Джиро-то, Вуелта и др.) се произвеждат в България!Коментиран от #19
10:50 29.05.2015
18 Алфата
10:53 29.05.2015
19 незнайко
До коментар #17 от "Алфата":
Велосипеда е най простото превозно средство, затова там сме силни да ги сглобяваме. По бай Тошово време беше наистина производство на велосипед БЯЛКАН.Коментиран от #20
13:21 29.05.2015
20 Алфата
До коментар #19 от "незнайко":
Просто, просто, ама влез в някой магазин и виж как качествен и наточен Рам, Шокблейз и др. родно производство, струва колкото базово Сандеро!!! Само една карбонова рамка е 3-4 бона!14:21 29.05.2015
21 Роман Ценов
До коментар #15 от "Роман (Маверика) Ценов":
не ми се подигравай защото съм разведен и никога никой от моя род няма да си купи форд фокус15:51 31.05.2015