Last news in Fakti

24 Юли, 2004 14:41 1 319 0

Млада гвардия

  • citroen-
  • c4 sport

Съвсем наскоро френският гранд Citroen вдигна завесата около най-новото си творение, което ще обогати моделната гама на галите и ще замени вече доста поостарялата Xsara. Младото попълнение в средния клас носи краткото обозначение С4 и официалната му световна премиера ще се състои по време на автомобилното изложение в Париж през есента на тази година. Автомобилът ще се предлага в две основни модификации - купе и хечбек с пет врати, като в основата и на двете четириколесни са залегнали идеите и цялостната концепция на студията C4 Sport, която беше показана в рамките на моторшоуто в Женева през март. Иначе и двете версии се отличават със своя собствена индивидуалност, като при хечбека френските дизайнери залагат на меките, “закръглени” форми, докато при купето се търси подчертаването на спортната нотка в характера, което предопределя по-”заострените” и предизвикателни линии. Според ръководството на компанията съществените различия между двете модификации, в които ще се предлага С4, би им позволило да привлекат като купувачи хора от различни възрасти с различни предпочитания към притежавания от тях автомобил. Според французите купето би се понравило повече на по-младите и необуздани водачи, които са пристрастени към скоростите и динамичното каране, докато хечбекът предлага класическата елегантност и уравновесеност на автомобилите от подобен клас. Що се отнася до

изработката на интериора и технологиите,

там сходствата между двете версии са повече от разликите. Така например, и при двете модификации, вътрешното обзавеждане е издържано в модерния high-tech стил и ергономичност. Управлението на всички функции е изнесено на мултифункционалния волан. Последният е свързан с множество системи, като информацията за моментното им състояние се предава на специален дисплей, вграден в арматурното табло. Приятната атмосфера в салона се допълва от специален ароматизатор, който напълно се вписва в стила на обзавеждането. Постигнат е и добър акустичен комфорт благодарение на приложеното многопластово остъкляване.

Електрониката в обзавеждането също се грижи за безопасността и удобството. Революционната система AFIL бие тревога, предизвиквайки вибрация на седлаката, когато неволно пресечете пътната маркировка, без да сте включили мигача. Единствената цел на тази функция е да ви приведе в готовност, ако въпросната маневра е резултат от заспиване зад волана, което е често явление при дълги и изморителни пътувания. За безопасността и комфорта се грижат и завиващи ксенонови фарове с двойна функция, които обикновено са запазена марка за автомобили от по-горен клас. Рядкост за средния сегмент са и ограничителят за скоростта и сигнализаторът за спаднало налягане в гумите, които са включени в обзавеждането на модела.

При двигателите се очаква голямо разнообразие, като на разположение ще бъдат пет бензинови и три дизелови мотора. Първите са с работен обем от 1.4 до 2.0 литра, като максималната им мощност варира между 90 и 180 к.с. Дизеловите двигатели пък са от последно поколение и осигуряват мощност между 92 и 138 к.с. По-голямата част от двигателите отговарят и на екологичния стандарт Euro 4.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА