Last news in Fakti

3 Юли, 2004 21:30 25 705 7

Hyundai Galloper

  • hyundai-
  • galloper-
  • hyundai galloper

В началото на 90-те години Hyundai стана вторият корейски производител след Ssang Yong, който навлезе на пазара на автомобили с повишена проходимост. Азиатците са практични и рядко влагат енергия в изобретяването на топлата вода. Ето защо, отчитайки липсата си на опит, Hyundai постъпи така, както всички останали корейски компании по онова време. Фирмата получи лиценза и технологичната база за производството на един от най-популярните джипове на 80-те от дългогодишния си партньор Mitsubishi. През 1991-ва първото поколение на Pajero отстъпи място на наследника си, за да се прероди като Galloper. Дълго време всъдеходът се продаваше изключително в родината си, защото по силата на съглашението с японците той не трябваше по никакъв начин да конкурира техния модел по света. През 1998 г. обаче корейците се изхитриха, префасонираха леко Galloper, лепнаха индекса II след името му и настъпиха в чужбина. Тази хватка не мина без последици. На най-важния от европейските пазари - германския - Mitsubishi Motors си запазиха правото да продават модела. Там автомобилът... няма марка и фигурира в каталозите просто като Galloper.Каквито и маркетингови метаморфози да претърпя всъдеходът на Hyundai обаче, няколко факта си остават безспорни. Дебютиралият през далечната 1981-ва първообраз се доказа като един от най-сполучливите автомобили с повишена проходимост за всички времена и в случая емблемата на радиаторната решетка трудно може да промени това. Корейците получиха в наследство отличен джип и го произвеждаха повече от десетилетие без почти никакви изменения. Galloper "преплува" Японско море в напълно зряла възраст, в която вече беше преодолял всичките си детски болести, и на всичко отгоре се сглобява не в основните заводи на компанията, а в подразделението є Hyundai Preceision and Industry Co. За онези, които не са го чували, би било достатъчно да се спомене, че в съседните цехове се произвеждат танкове и хеликоптери за корейската армия.

Двете поколения на Hyundai Galloper се различават чувстително на външен вид. Въпреки това ако не е нужно особено детайлно вглеждане, за да се установи, че по стара рецепта корейците са прибегнали повече до козметиката, отколкото до хирургията. Втората генерация има почти същите ръбести форми, а силуетът си е направо непроменен. Ако плоските повърхности и архаичният дизайн вършат чудесна работа за репутацията на някои производители (Mercedes-Benz G-klasse, кой друг?), при Hyundai определено изглеждат демоде. За сметка на това старите пробелми на Pajero с корозията се появяват само при най-ранните екземпляри на Galloper, чиято поява на европейските пазари на употребявани возила е практически невъзможна.

Каросерията

на второто поколение пък се отличава с направо безупречна изработка и само ергономичните недостатъци на остарялата конструкция развалят впечатлението.През 1998-ма дизайнерите на Hyundai се постараха доста да направят Galloper конкурентен на огромния вече пазар на SUV-ове. Те обзаведоха модела с напълно нови фарове, радиаторна решетка, калници, брони и т.н.

В технологично отношение обаче двете генерации на Galloper си остават същото онова Pajero от 81-ва, Това, разбира се, не бива да се тълкува непременно в отрицателен смисъл. Корейският автомобил представлява класически всъдеход с мощна носеща рама от старото поколение. Може да не е връх в съвременните технологии, да няма същото качество на материалите като конкуренцията, но пък е оборудван отлично и струва доста по-малко. Произвежда се в две модификации на каросерията с къса и дълга база, оборудва се с бензинов и дизелов

двигател

и проверена от времето механика. Моторите са взети наготово от Mitsubishi през 1991 г. и от тогава насетне промени претърпява само мощността им. В продаваното в Европа второ поколение тя нараства от 84 на 99 к.с. за турбодизела и от 111 на 141 коня за бензиновия агрегат след снабдяването му с нова глава с по четири клапана на цилиндър. Дългата кариера на двата двигателя - първо на конвейерите на Mitsubishi, а после и в Корея - практически изключва възможността за фабрични или конструктивни дефекти. Тези непретенциозни и здрави машини се трошат много трудно и се нуждаят от елементарни грижи. Дизелът например "обича" по-честа смяна на маслото и филтъра, например на 7 000 км. В родни условия ангренажният ремък също трябва да се сменя на по-малко километри от предписаното - на 60 вместо на 90 хил., за да се избегнат нежелани инвестиции в капитален ремонт. И двата агрегата не са особено придирчиви към качеството на горивото, което си е безспорен плюс за българските реалии.

Galloper се екипира както с механична, така и с автоматична

трансмисия

Ръчните скорости се смятат за по-надеждни, а и се срещат доста по-често. Единственият по-сериозен проблем, който е известен, се дължи на възрастта. Понякога семерингът на трансмисията остарява и започва да пропуска масло в раздатъчната кутия. Работата на сухо бързо поврежда скоростите и се налага скъп ремонт. Богатото японско наследство си казва думата и при ходовата част на всъдехода на Hyundai.

В случай, че избраният Galloper не е служил в армията на някоя малка държава, огледът преди покупка може да се ограничи до стандартните процедури - проверка за течове от трансмисията и диференциалите, липса на шумове при включване на двойното предаване и т.н. Както при всеки класически джип, предният мост се включва само при нужда и неграмотната експлоатация веднага се отразява на състоянието на скоростната и раздатъчната кутия.

Като цяло обаче, сериозни проблеми надали грозят бъдещия притежател на Galloper. Спецове препоръчват след 100 000 км да се налива полусинтетично масло вместо синтетика. При коли с приблизително същия пробег не е зле да се отдели внимание на състоянието на носачите и тампоните по

ходовата част

както и втулките на амортисьорите. С това в повечето случаи се изчерпват грижите за джипа на Hyundai и за собственика остава удоволствието да кара класически всъдеход с повече от прилично оборудване на несравнимо по-ниска от конкуренцията цена.

Справка за модела
Chrysler Stratus (JK-T01)
История
Септември 1981 Дебютира първото поколение на Mitsubishi Pajero
Август 1991 Mitsubishi Motors предоставя лиценза на производството на модела на Hyundai при условие, че бъдещият Galloper ще се продава само на вътрешния пазар и няма да конкурира новото Pajero. Кореецът се екипира с 2.5-литров турбодизел с мощност 84 к.с. и два бензинови двигателя с ходов обем 2.6 и 3.0 литра (103 и 111 коня)
Април 1998 Hyundai представя основно модернизирания Galloper

 

Цени на резервни части
Двигател (без оборудване)
2 628 EUR
Скоростна кутия (5-степенна механична)
2 296 EUR
Динамо
416 EUR
Стартер
413 EUR
Водна помпа
111 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор)
380 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
176 EUR
Накладки (предни дискови)
66 EUR
Фар (комплект)
127 EUR
Преден калник
202 EUR
Цените са за оригинални резервни части
по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Hyundai Galloper 2.5 TD /99 к. с./, произведен през 1998 г.

 

ЦЕНИ НА СТАРО НА HYUNDAI GALLOPER (JK-T01)
Модел
Вр.
кВ/к.с.
Нов
2001
2000
1999
1998
1997
Hyundai Galloper 3.0 V6 Exceed
3
104/141
21 771
14 500
13 200
11 700
10 300
-
Hyundai Galloper 3.0 V6 Innovation
3
104/141
22 957
15 200
13 900
12 300
-
-
Hyundai Galloper 3.0 V6 Exceed
5
104/141
24 327
16 950
15 100
13 600
12 150
-
Hyundai Galloper 2.5 TD Exceed Light
3
73/99
19 214
14 050
12 900
11 450
10 100
-
Hyundai Galloper 2.5 TD Exceed
3
73/99
20 876
15 250
14 000
12 500
11 100
-
Hyundai Galloper 2.5 TD
3
73/99
17 742
12 850
11 650
10 500
9 200
-
Hyundai Galloper 2.5 TD Innovation
3
73/99
22 446
16 300
15 000
13 400
-
-
Hyundai Galloper 2.5 TD Exceed Light
5
73/99
21 771
16 600
15 000
13 300
11 900
-
Hyundai Galloper 2.5 TD Exceed
5
73/99
23 433
17 900
16 050
14 300
12 800
-
Hyundai Galloper 2.5 TD
5
73/99
20 298
15 450
14 200
12 500
10 950
-
Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ravn

    17 1 Отговор
    Джипа е доста здрав и непретенциозен! Вози малко по-меко от очакваното за такъв джип (не SUV) и малко се разлюлява, обаче за 2 години не се счупи нито веднъж! Средно гори 10 нафта, а за бензина не коментирам просто не съм запознат! За тези пари си е идеалната покупка, защото получавате Pajero, което за тези пари е 1993-1994 година с ЛЯВ волан, а Галопера е от 98-ма нагоре! Но избора си е чисто ваш :)
  • 2 ravn

    13 0 Отговор
    А и забравих да кажа, че за 100 коня дизел си върви чак учудващо добре! Може би и доста високата позиция на седена да оставя такова чувство, но истината е, че ще останете очаровани от възможностите от 100 коня мотор при положение, че като се регестрираше джипа тежеше 2.5 тона дългата база с мен вътре! Предполагам късата, ше трябва да е още по-пъргава :)
  • 3 паджеро

    10 4 Отговор
    аз имам паджеро 88г исъм много доволен но искам даа си взема галопер знам от приятели че сса много здрави то сие паджеро но е ме кефи повече като дизаин за 8000лв може да вземеш галопер 99г
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.