Last news in Fakti

25 Юни, 2015 13:29 32 064 14

Уникално Ferrari си търси купувач

  • ferrari-
  • lotec-
  • colani-
  • testa d'oro-
  • луиджи колани

Италиански дилър на екзотични автомобили от Маранело продава единственото съществуващо Ferrari Lotec Colani Testa D'Oro. Уникатът е създаден през 1989 г. от германския индустриален дизайнер Луиджи Колани. Целта на екстравагантния немец е колата да постави рекорд за скорост на соленото езеро в Боневил, САЩ.



В основата на Testa D'Oro лежи серийно Ferrari Testarossa. Колани обаче извайва изцяло нова каросерия в типичния си футуристичен стил с отлична поне на външен вид обтекаемост.



Доработката на двигателя е поверена на германската компания Lotec, чиито инженери се консултират детайлно с колегите си от Ferrari. 4.9-литровият 12-цилиндров опозитен мотор е снабден с два турбокомпресора и мощността нараства от заводските 390 на 750 к.с., а въртящият момент достига 900 Нм.



През 1992 г. пилотираното от американеца Майк Страсбърг Testa D'Oro поставя нов рекорд в класа си, достигайки 351 км/ч. Очевидци обаче свидетелстват, че по време на опита уникалното Ferrari едва не излита заради вирнатата муцуна на колата, която постоянно се опитва да се отлепи от земята.



Около пригодността на Ferrari Lotec Colani Testa D'Oro за движение по цивилната пътна мрежа витаят някои съмнения. Това обаче явно не пречи на търговеца от Маранело да иска за колата 1.5 млн. евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кой

    1 4 Отговор
    То можеше тоя скоростомер да му добавят още една нула.
  • 2 Селски Бек

    0 4 Отговор
    Шъ гу купъ виднагъ! Слагам газуата, мятам арпаджика, Кондю на max и на Женскиу у Суфету...
  • 3 един от многото

    1 4 Отговор
    Нещо ми е май твърде футуристично като дизайн! Добре поне че си е изпълнило мисията-подобрило е рекорда.
  • 4 Павле

    2 1 Отговор
    Бе на този уникат добре му искат милион и половина. За разлика от онзи Мерцедес 190 за 1,2 милиона ...
  • 5 gost

    2 3 Отговор
    то кът жаба...
  • 6 Lotec

    1 0 Отговор
    Имам спомен, че тази доработка на Лотек, трябваше да бъде теглена на буксир до 60 км/ч от друга кола, иначе не може да потегли. Развива 60 км/ч, буксира я откача и тя потегля сама....нещо такова беше.
  • 7 Реалност

    2 0 Отговор
    Егати грозната кола

    Коментиран от #9, #10

  • 8 ALFA ROMEO

    1 2 Отговор
    Големи тапаци италианците никога няма да напраят такав кенеф кои знае в кои час по трудово е правено това подобие на ферари
  • 9 Malka Usoinica

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Реалност":

    Може да е много грозна но ти май не си видял че вдига 500 км в час
  • 10 Malka Usoinica

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Реалност":

  • 11 Велик

    0 0 Отговор
    Защо се различава външния вид на колата от първата и втората снимка? Загледайте се, моля Ви!

    Коментиран от #12

  • 12 ¯\_(ツ)_/¯

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Велик":

    "Около пригодността на Ferrari Lotec Colani Testa D'Oro за движение по цивилната пътна мрежа витаят някои съмнения."
    Вероятно колата е конструирана по един начин за рекорда.. и пригаждането и за движение по цивилните пътища води до тези изменения на външния вид. Поне аз така си го обяснявам :)
  • 13 Сульо

    0 0 Отговор
    ма ти май не си видял, че може да вдигне 351 км в час :) ! Вземи прочети малко, стига гледа картинки!
  • 14 шпитце

    0 0 Отговор
    Италянска бракма !!!!