ТЕМА: Тест драйв

Тест на най-мощното Mini John Cooper Works

Публикувана: 11 Юли, 2015 08:00
1 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5238
Ето го и новия флагман на Mini в лицето на модела John Cooper Works. Историята на този модел е много дълга и започва от далечната 1959 година, когато първото Mini се появява на бял свят и вдъхновява пилота Джон Нютън Купър, който по това време вече проектира болиди от Formula 1 и рали автомобили да бъде създадена негова спортна версия. Това става факт през 61-ва година и тогава излиза Mini Cooper, като главната идеята е да се пресъздаде усещането "като в картинг". С излизането на новата "по-голяма" генерация на модела подобренията първоначално се предлагат, като допълнителна "афтърмаркет" услуга. През 2008 се появява първото Mini със заводски John Cooper Works пакет, който променя тогавашния S вариант значително. Мощността на 1.6 литровия двигател достига 211 конски сили и 260Nm постигнати с ново турбо, нова изпускателна система и препрограмиран ECU блок. Освен тези подобрения и системата за контрол на стабилността също бива препрограмирана. Сега, новият модел разполага с напълно различен двулитров двигател с повече мощност и въртящ момент, като е работено много върху отзивчивостта му. Екипът ни направи обстоен тест драйв на новата модификация JCW. Ето и впечатленията ни.

Екстериор
Новият модел разполага с много по-разграничаващи и агресивни предна и задна брони, като предната има много изнесена долна част, с която осигурява студен въздух за междинния охладител на турбокомпресора. Ауспухните накрайници са по-внушителни, а изпускателната система издава много приятни припуквания, които сме свикнали да чуваме по рали отсечките. В задната част на тавана е типичния за модела спойлер, който е повлиян от дизайна на бронята и е получил лека вдлъбнатина в средната част. Тестовият модел бе оборудван с 18 цолови джанти, които много ни допадат, но размера гуми 205/40 ще бъде много труден за намиране и най-вероятно няма да бъде на поносима цена. През джантите надничат внушителни четирибутални спирачки Brembo с дискове с размер 335 мм отпред, увеличени с 21 мм от предходния модел. Колата е оборудвана и с камера за обратно виждане.

Интериор
В него присъстват типичните неща за хотхеч - дълбоки спортни седалки, удобен спортен волан и скоростен лост с червени акценти. Седалките са с централна част от алкантара, което в топлите месеци е много по-комфортно от кожената тапицерия. Новата размяна тук е, че оборотомера и километража вече са при волана докато в средната част е инфо дисплея, а около него обикаля лед светлина, която също показва оборотите цветно. Вече има и HeadUp дисплей, а и уредите в централната конзола също са променени, но тези неща са стандартни и за S варианта. Тестовата кола бе оборудвана и с "гласовитата" аудио система Harman Cardon, която също допринася за по-класния вид на Mini JCW. Автоматичната скоростна кутия включва и възможност за смяна на предавките с пера от волана.

Двигател и ходови характеристики
Нов двулитров TwinPower турбо двигател с повече мощност и въртящ момент 231 конски сили и 320Nm, достъпни още на 1 250 оборота. При стария вариант пика на въртящия момент започва от 1 850 оборота и е само 260Nm. Окачването също е изцяло ново и има няколко режима - Sport, Comfort и EcoPro, както при BMW и е твърдо, но не натрапчиво. Шестстепенна трансмисия Steptronic Sport си заслужава инвестицията заради мигновената отзивчивост и по-ниския разход. Собственото тегло на автомобила е 1 290 килограма. Ускорението от 0 до 100 отнема 6.1 секунди при автоматичната скоростна кутия и 6.3 при ръчната, като при предишния модел то отнемаше 6.5 секунди. Недозавиването, което всеки автомобил с предно предаване и голяма мощност има, е контролируемо и не създава дискомфорт поради факта, че колата, като един подобаващ John Cooper Works е екипирана с електронно заключващ се диференциал. Но ако автомобила не бе екипиран с 18, а със 17 цоловите джанти най-вероятно ефекта щеше да бъде намален. Единственото нещо над което може да се поработи, е предавателното число на кормилната уредба - за толкова спортен модел би трябвало да е с много по-къс ход. Като цяло обаче новото Mini JCW е истинска расова резачка от субкомпактния клас. С новото MINI John Cooper Works се доближавате много близо до пистата, без да се налага да слагате каска и ръкавици.
 

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Проф. Божидар Димитров
Историкът спори с журналиста Георги Коритаров в ефира на "Нова телевизия"
Ами лошо ли е да направиш магистрала? Направи ти, бе! направи ти магистрала, бе... и ела се фукай после"

Още бисери
ТОП 5