19 73024

"Шептящият дизел" вече и в Opel Insignia

  • opel-
  • insignia-
  • 1.6 cdti
Opel Insignia се предлага с нови авангардни подобрения както по отношение на задвижването, така и в интериора. По-интересното обаче е свързано с новите турбодизелови двигатели с по-малък работен обем, които се включват за първи път в гамата на флагмана на Opel. И двете версии на "шептящия дизел" предлагат солидния въртящ момент от 320 Нм, наличен от 2 000 об./мин и може да бъдат поръчани на базови цени от 40 095 лева и 40 875 лева, съответно.
 
Двата варианта на новия 1.6 -литров CDTI дизелов двигател на Opel демонстрират във флагмана факта, че двигателите с малък работен обем и висок въртящ момент могат да не оставят място за забележки. Агрегатите с мощност 88 кВт/120 к.с. и 100 кВт/136 к.с. заменят своите събратя с работен обем от 2.0 литра и са разработени, за да осигурят отлична реакция при подаване на газ и нисък разход. Всичко това е съчетано с невероятно балансирана работа.
Оборудван с шестстепенна механична трансмисия и Start/Stop система, турбодизелът с мощност 88 кВт/120 к.с. ускорява автомобила от нула до 100 км/ч за 11.9 секунди, което е на нивото на предшественика му. За ускорението от 80 до 120 км/ч на пета предавка той се нуждае от едва 10.4 секунди, което е с над две секунди по-бързо от това на предшественика му. Ниският разход на гориво от 3.9 литра на 100 километра съответства на емисии на CO2 от 104 грама на километър (с гуми с ниско ниво на съпротивление при търкаляне в комбиниран цикъл).
 
При турбодизеловия агрегат със 100 кВт/136 к.с. разходът на гориво се намалява с още 0.1 литра до 3.8 литра на 100 километра. Това от своя страна снижава нивото на емисиите на CO2 до пословичните 99 грама на километър, прекрачвайки границата от 100 грама, която е особено важна при покупка на автомобил за корпоративните паркове. Без каквито и да било компромиси по отношение на динамиката, двигателят добавя пет км/ч към максималната скорост на своя предшественик, достигайки 210 км/ч. Insignia седан ускорява от нула до 100 км/ч за 10.9 секунди, а от 80 до 120 км/ч за 10.4 секунди.

Подробни технически характеристики за  Opel Insignia  , вижте  ТУК


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 при изпреварване

    1 2 Отговор
    Всичко хубаво, но 10.4 секунди не са ли много за ускорение от 80 до 120км/ч? Не съм засичал моята 15 годишна, била 103 коня нова, при изпреварване, но не мисля, че е чак толкова.
  • 2 Бо

    1 1 Отговор
    Може би, разковничето се крие в това, че е на 5та предавка...Което според мен е долу горе добре.Все пак си с 80км/ч. и си на 5та.
  • 3 гост

    3 0 Отговор
    Твоята "била 103 коня нова" вероятно при 80 на пета като и дадеш газ до ламарината не прави нищо, ослушва се 10-ина секунди до 100 и после и трябват още толкова до 120. Предполагам само, не се заяждам, а и винаги можеш да пробваш :)

    Коментиран от #4, #12

  • 4 при изпреварване

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Точно това казвам, колкото и грижа да съм полагал за нея, 100% е изгубила коне, но знам как се държи на пътя и при изпреварване. Ще засека през уикенда на извънградско, но може би така ми се струва, понеже изпреварвам на 4та при тези условия и отива в много високи обороти (5000-6000, по документи макс мощност е на 6300).

  • 5 гого

    2 4 Отговор
    Такова нещо опел дизел на пещ да ме пекат няма да си купя
  • 6 Toko

    0 3 Отговор
    За съжаление всичко хубаво при опел е само на хартия!
  • 7 Новости

    0 3 Отговор
    Опел........, какво да кажа, сега модата е 3.0 литра, 400+ к.с. при дизелите, а те са още на по 120 к.с. Без коментар!!!!!!
  • 8 Не съм съгласен

    1 0 Отговор
    Със сигурност става въпрос за различни класове. В момента сред колите за шир потреба модата е точно минимизирането на обемите и повишаване на конските сили и въртящ момент. Със сигурност някъде се говори и за 3 литрови с по 400 к.с., но не в тази статия.
  • 9 Старости

    2 1 Отговор
    Чувал си ти за 400+ к.с.. 120к.с. си е идеален баланс между икономия и пъргавина.
  • 10 PlimP

    1 0 Отговор
    и аз кво да кажа, освен, че повечето от вас са ...... на тема коли, от доста годинки няма чист немски дизел в опел, както и при другите марки, да не говорим, че гадното прасе тежи 1600кг., а не 1200кг. колкото някоя хартиена хонда на 15г.(примерно), такаче за тва тегло колата си е супер пъргава, но кво изобщо да ви разправя човек, като всички карате поршета и ферарита

    Коментиран от #11

  • 11

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "PlimP":

    Някои не са карали истинска кола и с 50к.с.,а Поршета са карали, ама на компютъра.........
  • 12 Миро У😁я

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    И къде е проблема?! Ще минат 11 секунди за това доускорение, а колата иначе си върви добре. Да не сме автомобилни състезатели, че да ни зависи бизнеса от секунда-две повече?!

    Дори мога да ти кажа, че в повечето случаи колкото и да гониш, колата все с час-два да пристигне максимално - колко пъти ще ти се наложи да търсиш такива срокове?! Един път за цял живот? Два пъти?

    Идеално си е опелчето, пожелавам си да си купя едно новичко, а на завистниците и хейтърите мога да кажа, че са твърде капризни и претенциозни, все едно карат Порше, а в действителност търкалят кой знае какъв боклук.
  • 13 Минаващ

    0 1 Отговор
    аз съм имал ИНСИГНИА .Това е като Аскона .Чуват се даже гумите по асфалта.
  • 14 подминаващ

    1 0 Отговор
    значи си имал само Аскона, карай си голфа и свиркай а остави оценките на тези които разбират от автомобили

  • 15 Maurice

    0 1 Отговор
    Мой познат кара 3 години Инсигния(служебна) от магазина с 2.0 дизел 160 к.с. Преди няколко месеца смени Опела с новия Пасат, пак 2.0 дизел но 150 к.с. Тъй като и двете са служебни и се карат по един и същ начин ми сподели, че все едно се е качил на Бентли в сравнение с Опела. Още по странното е, че Инсигнията струваше около 62000 лв. а Пасата е 55000.....По отношение на возия, шумоизолация в купето, качество на изработката, разход на гориво, Опела е обиколка назад от Пасата. Като динамика ми каза, че не прави разлика. Та Опел може и да са се подобрили доста, но още има къде да се развиват за да стигнат лидерите в средния клас.
  • 16 onq s konq

    0 0 Отговор
    Според мен дизел с 4 цилиндъра си е дизел.Дизел обаче с 6 цилиндъра си е повече от бензин!Нито шума на двигатела е като 4 цилиндъра,пък за тягата да не говорим!И ме вбесяват разни "собственици" на различни 4-цилиндрови дизелчета като се изхвърлят,че колите им "не давали да ги бутнеш"...А кото му кажа да я нареди до БМВ-то ми,отговорът е "аз не се състезавам".Ама не се състезаваш ЩОТО НЕ МОЖЕШ БЕ "....."!!!

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Ouu

    0 2 Отговор
    Хубаво ги мислят новите коли 1.6 турбо дизел 120к.с. и 320н.м. от 2000 об/мин. Освен с яко бууст няма от къде другаде да дойде тоя въртящ момент ако ще 2 комън рейла да му сложат. Та тия коли след като им изтече гаранцията няма да ги бъде дълго, а ние в България основно караме коли вторичен пазар. Вече всички нови автомобили са изчислени да последната четвърт от стотинката и са предвидени да издържат гаранционни период след това "високотехнологичните системи" като почнат да се трошат ремонта им струва колкото себестойността на автомобила 2-ра ръка. Та всичко е прекрасно стига да можеш да си купиш нов автомобил, хем пъргав хем икономичен :)
  • 18 xXx

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Хайде батенце, кажи къде и кога, за да ти взема джобните, че да спрем да ти гледаме идиотските "творби" тук.
  • 19 iztarvahme konq

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    браво наборе това е истината пикая на 4 цилиндровите миксери добра кола с 4 цилиндъра е само хонда останалото е сурватка сиренето го няма вътре
  • 20 Мондео

    1 0 Отговор
    Говорете си с тия бмвета по 2 тона. 6 цилиндъра,ама ква файда като е 2 тона. Аз имам мондео 3. 2 литра дизел 130 коня. 220 км/ч. ги лови без проблем. И си е доста динамична,с много приличен разход. Я кажи тва бмв като почнеш да го ренсосваш яко,колко му става разхода-като на среден камион.Не е лоша 5 та серия, но има много по добри алтернативи

    Коментиран от #22

  • 21 Киро

    0 1 Отговор
    Бе не знам колко е шептящ тоя дизел, ама като вляза в Опел и вътре нещо ми шепти "гадно, гадно, излизай веднага"!
  • 22 Maurice

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Мондео":

    А една 6 цилиндрова 330д и 204к.с. как ти се струва. Доста далеч от 2 тона е количката и хич не гори като камион. По твоята логика едно ФВ Поло 1.9 ТДИ с 130 к.с. ще е по-добре от Форда ти, защото хем е по-икономична, хем по-динамична. Е да, ама не.Щом си доволен от Мондеото, да си го караш със здраве!
  • 23 ДАДА

    0 2 Отговор
    Поръчах си го, докато пристигне ръждяса.
  • 24 Gosho Vectrata

    0 1 Отговор
    Една добре оборудвана дизелова Инсигния е около 1700кг. Този 1.6 литров дизел ще се напряга яко и както е писал колегата от коментар 17, едва ли ще изкара дълго. Досегашният 2 литров със 120 и 140 к.с. има почти същия разход на гориво и динамика по каталог както и новия двигател. За съжаление всички производители се юрнаха да правят малки двигатели.