ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Електромобили и хибриди се карат масово по развитите държави. Да, по-скъпи са и не предлагат динамика като ДВГ-то, с изключение на тесла, но на там върви бъдещето. За съжаление ние в БГ си обичаме 20 годишните таралясници, които са извън всякакви Евро стандарти и всичко иновативни и напредничево не го възприемаме.
Другият проблем е , че в наща държавица няма никакви облекчения за хората каращи или искащи да си купят хибриди или електрически автомобили. Нито данъчни облекчения се ползват, нито безплатно паркиране в зони, или поне някакво намаление - нищо!
Пример за добро лансиране на такива превозни средставе Норвегия, но къде е Норвегия и къде сме ние?
Ти първо виж защо Норвегия има такъв стандарт. Ако не добиваше нефт Норвегия щеше да е доста по-бедна. Пълно лицемерие е гръбнакът на икономиката им да е средството движещо ДВГ и в същото време да се правят на големи еколози!!!
Ама ми е писнало от такива заблудени като теб, които дори за Алесандро Волта не са чували, но тръгнали да говорят за иновации!!!
Електромобилите паркират безплатно в обособените зони за почасово платено паркиране на територията на Столична община само с надлежно издаден стикер.
За издаването на такъв, собствениците на електромобили подават заявление по образец като представят нормативно изискуемите документи съгласно чл. 107 от НОДТСО в офисите на Центъра за градска мобилност на ул. "Будапеща" № 17 или пл. "Възраждане" № 1.
Официалните стимули за електрическата мобилност в България са oсвобождаване от годишен данък (от 2013 г.) и безплатно паркиране на електромобили на синя и зелена зона в София и Бургас. През 2012 г. беше направено предложение за предоставяне на държавна субсидия от 5,000 лв за покупка на електромобил, което все още не получава одобрение в парламента.
Смяташ ли за правилно освобождаването от годишен данък? Данъка е за движението на превозното средство по пътя и неговото износване. Ако всички коли са електрически, пътищата при нас ще са в още по окаяно състояние, поради липса на средства. Безплатно хранене още не съществува и не трябва да има. Само циганите ползват такова от енергото.
Хибридите не предлагат динамика? Приус - да.
Какво ще кажеш за Lexus GS 450h, Inifinity Q50 или BMW5 ... да не говорим за i8.
Облекчения също има - данъка на хибрида се изчислява на база на бензиновия двигател, а не на цялата мощност. Реално електрическия е без данък. Разбира се това не компенсира по-високата цена на хибрида.
Постояннотоковия електродвигател е с много по-добри характеристики от ДВГ. Има и автомобили с по един такъв двигател във всяко колело. Проблемът е в батерията. Трябва да се увеличи капацитета и, за да има дълъг пробег при голяма мощност и дълговечността и цената. Това ще стане. Не знам за колко години, но ще стане. Спомнете си мобилните телефони. Какви бяха и какви станаха. Същия прогрес ще го има и при електромобилите.
Ето още един папагал. Как постояннотоковия двигател е по-иновативен като е по-стар от ДВГ?
Абе защо не четете поне, след като сте бягали от часовете по физика???
По-ефективно от горенето НЯМА - дори и в Слънцето е така.
Бъдещето може да е само в горенето на водорода, а не в някакви си батерии, които ползват ЗАДЪЛЖИТЕЛНО киселина!!!
Само не ми става ясно как хибридите и електромобилите ще разрешат проблема с затлачването на мегаполисите от автомобили и физическа липса на място за тях?!? Трябва да ги измислят летящи, като в "Междузвездни войни", епизоди 1-3, за да има място за всички!
Глупости.Електрическите коли никога няма да имат пробега на колите с двигатели с вътрешно горене.Което отнема основното предимство на колата а именно свободата.Второ общественият транспорт е чудесен за правене на атентати и разнасяне на заболявания и предпоставка за епидемии.Трето колелото освен в града и то лятото за друго не става а и багаж с него няма как да се пренася.Общо взето освен ако не се създадат летящи коли нищо по-умно от днешните коли няма да се появи най-много хибридите да станат повече.
Реално тези батерии за да бъдат захранени трябва тази енергия да се произведе а това е свързано със горене на въглища или атомни централи.Еко енергия не съществува , всичко е илюзия и интереси на големите които ядат баницата!
Толкова ли е важно с какво гориво се движи колата ми или съм наел 10 циганина да я бутат,след като пътищата са задръстени,да не говорим че в големите градове е непосилно да се паркира?!
Принципно съм съгласен с изключение на първото твърдение - "Електрическите коли никога няма да имат пробега на колите с двигатели с вътрешно горене."
Не забравяй, че преди много години едни уж умни хора са казвали, че двигателя с вътрешно гороне никога няма да надмине парната машина :)
няма да стане
полицаите ще се ухапят
застрахователите и те
автосервизи и те
магазини за авточасти и те
бензиностанции и те
пътни строежи мостове и те
огромен бизнес е
няма да го позволим
аиде на колитееееееееееее
не че зависи от нас:)
защо да няма места? места ще има, като си купиш нова кола старата я даваш за скрап или на морга, или на кои както му е удобно, това са пълни глупости! а колкото да замърсяването, да се карат още москвичи и жигули и няма да има замърсяване :Д
и че ш..ното електричество се произвежда все някъде и пак се замърсява въздуха.
Електромобила е за пълни тъпанари, гордо мога да посоча всеки един клиент на ГринТакси в София, които вярват на всичко, което чуят ... Автомобилът изразходва повече гориво от един малък европейски автомобил, който е само на бензин/дизел. EPIC FAIL!
Случаят с i8 на BMW е подобен, по данни на БМВ горяло 1.5л/100 ... да ама на журналистическите тестове изкарва 7.6л/100. Което е направо гавра с обществото!
Аз имам шест автомобила, най-старият е от 1968-ма, най-новият от 2011-та. Всичките са от една марка, любимата ми.
Така че - мобилност си имам колкото ми трябва.......
До този извод ли стигнахте в Японската академия на науките, г-н ЛайДошо?
Няма да е лошо малко да четеш преди да седнеш да тормозиш китайската си клавиатура с нелепи паралели за иновативност при ДВГ и по-стария от него ел. двигател!
До автора, напиши или копи пейст на една статия за батериите на електричките. Там ще разбереш колко пъти е по-мръсен процеса за производството на една батерия в сравнение с отровата от ДВГ за целия му предполагаем живот. Искрено се смях на сравнението между автомобил за 150к лв. и гсм.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
12:10 20.08.2015
2 Иван
12:39 20.08.2015
3 Хехеее
12:59 20.08.2015
4 656
13:21 20.08.2015
5 мм84
Другият проблем е , че в наща държавица няма никакви облекчения за хората каращи или искащи да си купят хибриди или електрически автомобили. Нито данъчни облекчения се ползват, нито безплатно паркиране в зони, или поне някакво намаление - нищо!
Пример за добро лансиране на такива превозни средставе Норвегия, но къде е Норвегия и къде сме ние?
Коментиран от #6, #10
13:44 20.08.2015
6 Гост
До коментар #5 от "мм84":
Ти първо виж защо Норвегия има такъв стандарт. Ако не добиваше нефт Норвегия щеше да е доста по-бедна. Пълно лицемерие е гръбнакът на икономиката им да е средството движещо ДВГ и в същото време да се правят на големи еколози!!!Ама ми е писнало от такива заблудени като теб, които дори за Алесандро Волта не са чували, но тръгнали да говорят за иновации!!!
13:58 20.08.2015
7 123
За издаването на такъв, собствениците на електромобили подават заявление по образец като представят нормативно изискуемите документи съгласно чл. 107 от НОДТСО в офисите на Центъра за градска мобилност на ул. "Будапеща" № 17 или пл. "Възраждане" № 1.
14:18 20.08.2015
8 еtron
14:28 20.08.2015
9 незнайко
14:50 20.08.2015
10 Morgoth
До коментар #5 от "мм84":
Хибридите не предлагат динамика? Приус - да.Какво ще кажеш за Lexus GS 450h, Inifinity Q50 или BMW5 ... да не говорим за i8.
Облекчения също има - данъка на хибрида се изчислява на база на бензиновия двигател, а не на цялата мощност. Реално електрическия е без данък. Разбира се това не компенсира по-високата цена на хибрида.
15:17 20.08.2015
11 Carmageddon
Много сполучливо ;)
15:39 20.08.2015
12 dragula
Коментиран от #14
15:55 20.08.2015
13 Jack Bauer
16:42 20.08.2015
14 Гост
До коментар #12 от "dragula":
Ето още един папагал. Как постояннотоковия двигател е по-иновативен като е по-стар от ДВГ?Абе защо не четете поне, след като сте бягали от часовете по физика???
По-ефективно от горенето НЯМА - дори и в Слънцето е така.
Бъдещето може да е само в горенето на водорода, а не в някакви си батерии, които ползват ЗАДЪЛЖИТЕЛНО киселина!!!
Коментиран от #19, #34
16:46 20.08.2015
15 Хибрид
17:12 20.08.2015
16 Гост
17:38 20.08.2015
17 Xexe
Коментиран от #25, #33
17:38 20.08.2015
18 Атанас
18:05 20.08.2015
19 1100
До коментар #14 от "Гост":
Вие сте доста елементарен в общуването и никаква физика не сте учил!Коментиран от #21
18:23 20.08.2015
20 ЧОКИ
18:57 20.08.2015
21 Гост
До коментар #19 от "1100":
Ти да не си политик? Такова маргинално, ентропично и аконкретно изречение е присъщо само за безидеен и празноглав политик!!!19:26 20.08.2015
22 Vasik Atanasova
19:39 20.08.2015
23 onq s konq
19:50 20.08.2015
24 BENZ
21:07 20.08.2015
25 може може
До коментар #17 от "Xexe":
Принципно съм съгласен с изключение на първото твърдение - "Електрическите коли никога няма да имат пробега на колите с двигатели с вътрешно горене."Не забравяй, че преди много години едни уж умни хора са казвали, че двигателя с вътрешно гороне никога няма да надмине парната машина :)
21:08 20.08.2015
26 gost
Коментиран от #32
21:39 20.08.2015
27 диан
полицаите ще се ухапят
застрахователите и те
автосервизи и те
магазини за авточасти и те
бензиностанции и те
пътни строежи мостове и те
огромен бизнес е
няма да го позволим
аиде на колитееееееееееее
не че зависи от нас:)
22:31 20.08.2015
28 Волен Сидеров
кеф ти летиш -кеф ти караш на ток по пътя ....
23:42 20.08.2015
29 Никълъс
01:50 21.08.2015
30 taka e brat
04:40 21.08.2015
31 Джон Смит
09:30 21.08.2015
32 NinjaAuto
До коментар #26 от "gost":
и че ш..ното електричество се произвежда все някъде и пак се замърсява въздуха.Електромобила е за пълни тъпанари, гордо мога да посоча всеки един клиент на ГринТакси в София, които вярват на всичко, което чуят ... Автомобилът изразходва повече гориво от един малък европейски автомобил, който е само на бензин/дизел. EPIC FAIL!
Случаят с i8 на BMW е подобен, по данни на БМВ горяло 1.5л/100 ... да ама на журналистическите тестове изкарва 7.6л/100. Което е направо гавра с обществото!
11:51 21.08.2015
33 Дошо
До коментар #17 от "Xexe":
Пък когато се появил бензиновия двигател умните глави са казвали :Това няма бъдеще, къде ще ги зареждат тия коли?Бензин има само в аптеките.
11:56 21.08.2015
34 Дошо
До коментар #14 от "Гост":
Горенето на водорода в двг е тотална простотия.Коментиран от #36
11:58 21.08.2015
35 ххх
Така че - мобилност си имам колкото ми трябва.......
20:44 21.08.2015
36 Гост
До коментар #34 от "Дошо":
До този извод ли стигнахте в Японската академия на науките, г-н ЛайДошо?Няма да е лошо малко да четеш преди да седнеш да тормозиш китайската си клавиатура с нелепи паралели за иновативност при ДВГ и по-стария от него ел. двигател!
22:02 21.08.2015
37 jp power
00:51 22.08.2015