Last news in Fakti

28 Февруари, 2004 15:39 13 524 0

Три стила, един автомобил

  • chevrolet-
  • evanda-
  • chevrolet evanda-
  • chevrolet evanda 2.0 dohc cdx

В предишни броеве сме ви разказвали подробно за добилата печална слава компания Daewoo и нейния банкрут. След бурните реформи най-апетитните хапки от корейската автомобилна фирма (44.6 %) станаха притежание на гиганта General Motors. Американците решиха да сменят марката на автомобилите, които се продават в Европа. Сега “бившите” корейци носят името Chevrolet, а най-големият от тях е с моделно обозначение Evanda. Понеже и Suzuki държи 14.9 % от Daewoo, в Америка този седан ще се продава под името Suzuki Verona. Именно за Evanda или Verova ще си говорим сега. Това е автомобил, който блуждае някъде между долния и същинския сегмент на средния клас, но екипът ни е на мнение, че мястото му е в компанията на Laguna, Passat и т.н. Колата впечатлява с европейски стил, благодарение на дизайнерите от Italdesign, но американският привкус също се усеща, най-вече от интериора и от емблемата разбира се. Въпреки всичко и корейското течение се забелязва, за съжаление - в отрицателния смисъл на думата. Това обаче е факт и Evanda на практика представлява автомобил, обединяващ три стила - европейски, американски и азиатски. У нас седанът се предлага само с един бензинов двигател и две нива на оборудване. Ние се спряхме на версията с по-високо ниво на екипировка CDX.

Екстериор

Вече стана ясно, че изтънчените линии по външния вид са дело на известната студия от апенинския полуостров Italdesign. Благодарение на това Evanda представлява стилен, компактен седан, който допада на претенциозния европейски вкус.

Колата е наследник на модела Leganza, но сходствата са минимални. Дори що се отнася до габарити Evanda е по-голяма. Модерните течения личат най-вече в предните и задните светлини. Фаровете са покрити с прозрачна пластмаса, двусекторни са, като всяко отделение включва т.нар. фар-крушка. Изглеждат ефектно и предлагат добра видимост при нощно шофиране. Отзад светлините също са покрити с прозрачна пластмаса, като под нея е интегрирана леко тонирана червена “подложка”. Оптимизираните биоформи и отпред, и отзад излъчват агресия и екстравагантност. Допълнителните “екстри” като лети джанти и хромиарни детайли, които влизат в базовото оборудване на версията CDX, допълват екстериора на Evanda.

Интериор

Тук вече личат някои от характерните за американски автомобил елементи. Начинът, по който е оформен “пултът” за управление на ел. стъклата и огледалата, ел. настройките на седалката на водача и обособената по американски средна конзола са все детайли присъщи за задокеанските седани. Седалките са сравнително големи, удобни са и не изморяват при дълги пътувания.

Мястото за краката на пасажерите отзад е достатъчно, но въпрки по-големите общи габарити на автомобила, по този критерий Evanda отстъпва на доста от конкурентите си. Иначе багажното пространство е голямо, товарният отсек е удобен за ползване благодарение на равния под и сравнително широкия отвор. Арматурното табло е функционално, повечето уреди са аналогови и са съсредоточени точно пред погледа на водача. Липсата на борд компютър е един от минусите на Evanda. По останалите критерии седанът не отстъпва на конкурентите си.

Двигател и трансмисия

Автомобилът е с предно предаване и както вече стана ясно има двулитров бензинов двигател с мощност от 131 к.с. Максималният въртящ момент от 181 Нм се постига при 4 200 оборота в минута. Кутията на коляновия вал и главата на цилиндрите са от алуминий, а шестнайсетте клапана се контролират от два разпределителни, горно разположени вала. Конструкторите са обърнали особено внимание за намаляване на вибрациите, главна роля за което играе хидравличното окачване на двигателя. Намалените под средните норми вибрация и заглушаване на шума се дължат на редица мерки за оптимизиране на изолацията, въздушните филтри и намаляването на шума от изгорелите газове.

Въпреки това децибелите на агрегата при високи обороти са над нормите. Със стандартната петстепенна скоростна кутия Evanda разви 190 км/ч., а ускорението и еластичността са прилични. Консумацията на гориво от 8,8 литра на 100 км причислява двигателя с ниска компресия към икономичните. Спирачната система обаче има забележки. Въпреки наличието на ABS спирачният път не е малък. За сметка на това стабилността е много прилична, което личи най-вече при остри завои и висока скорост. С други думи, като изключим малкото недостатъци, наследство от азиатското автомобилостроене, Evanda впечатлява с добри динамични характеристики.

Цена

Това е един от плюсовете на Evanda. За малко повече от 34 000 лева получавате шикозен седан с доста големи габарити, отлично базово оборудване, достатъчен комфорт и добра динамика. За надеждността е рано да се говори, но да се надяваме, че качественият контрол, който вече е в ръцете на американци, ще бъде определящ.

Chevrolet Evanda 2.0 DOHC CDX
Плюсове
1. Предвид сравнително високото ниво на оборудване и качествата на двулитровия двигател, цената на Chevtolet Evanda може да се причисли към атрактивните.
2. Багажното пространство на Evanda е практично и функционално, а обемът му е сходен с този на автомобилите от същинския сегмент на средния клас.
3. Консумацията на гориво от 8,8 литра на 100 км причислява двигателя с ниска компресия към икономичните.
4. Екстериорът на Chevy Evanda е стилен, но същевременно екстравагантен и динамичен.
Минуси
1. ABS-системата не е на нивото на конкурентите.
2. При високи обороти двигателят става малко по-шумен от стандартното.
3. В базовото оборудване липсва борд компютър.

 

Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров, редови четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 998 куб. см.
Максимална мощност
96 Kw/131 к.с. при 5 400 об./мин.
Максимален въртящ момент
181 Нм при 4 200 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
9.6: 1
Маса на единица мощност
10.9 кг/к.с. (14.8 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 770
1 815
1 440
Междуосие
2 700
Маса, кг
1 422
Допустимо натоварване, кг
490
Обем на багажника,л.
435
Вместимост на резервоара, л
65

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран


12.3 л/100км
6.8 л/100км
8.8 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.8
Максимална скорост
199 км/ч.
Гуми
205/65R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 34 010

 

Базово оборудване
Серво усилител на волан, регулируем на височина и дълбочина волан, заключваща се “жабка” с осветление, четири въздушни възглавници, ABS, TCS, климатроник, отключване на багажника и резервоара от купето, четири ел. стъкла, кожен волан, три задни триточкови колана, регулиране на фаровете по височина от мястото на водача, дигитален часовник, въздушен поленов филтър, зумер за забравени светлини, осветление в багажника, трета стоп светлина, предно стъкло с UV-филтър, централно заключване с дистанционно управление, ел. огледала с отопление, управление на аудио системата от волана, имобилайзер, заден фар за мъгла, лети джанти, предни фарове за мъгла, CD-чейнджър с пет диска, шест високоговорителя, предпазни греди във вратите против страничен удар, тонирани стъкла, имитация на махагон в купето, кожен волан и кожена ръкохватка на скоростния лост, три подглавника на задната седалка, подлакътник отпред и отдзад, поставки за чаши и др.
Гаранция
Три години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА