В Австралия се проведе едно интересно състезание, представляващо класическа драг надпревара, в което един срещу друг се изправиха електромобилът Tesla Model S и два тунинговани автомобила с бензинови двигатели. Tesla-та участва с най-мощното си изпълнение Model S P85D.
Тази модификация разполага с два електромотора. Единият предава въртящият си момент на предните колела и разполага с мощност от 259 конски сили, а вторият отговаря за задния мост и има на разположение 503 коня. С пакет Ludicrous Speed Tesla-та ускорява до 100 за 2.8 секунди.
Конкуренция на електрокара в това състезание прави наточен Holden, доработен от отбора Supercheap Auto Racing от сериите V8 Supercars. Моделът е оборудван с двигател с мощност 652 конски сили и ускорява от място до 100 км/ч за 3.4 секунди. Управлява го професионалният пилот Тим Слейд.
В надпреварата участва и седана HSV GTS - един автомобил, подготвен от компанията Walkinshaw Performance. Този четириврат автомобил е снабден с 6.2-литров V-образен осемцилиндров двигател с механичен компресор. Максималната мощност на HSV GTS е 680 конски сили, а ускорението до 100 - 4 секунди.
Специалистите от CarAdvice правят два старта, като интересното, но не и неочаквано е, че и в двата печели електрическия седан на Илон Мъск. Максималната скорост на P85D достига 250 км/ч. Принципно пълният заряд на батериите стига за изминаването на 443 км, с 16 повече, отколкото при P85. Ето и самото състезание.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 глупаци
Коментиран от #2, #3, #5, #6
08:36 07.10.2015
2 бай Пет
До коментар #1 от "глупаци":
При ел двигатели на различни мостове конете не се събират сумарно(сиреч 2+3 не прави 5)После за ускорението на един автомобил са нужни много неща,които не могат да се изчислят и в завода.И не на последно място конете си имат порода.Пример:конете на АЛФА са генно модифицирани ,арабски бегачи с 8 крака,конете на немските коли са от коняна Прживалски.Това са магарета с гриви и космати опашкиКоментиран от #19, #28
08:55 07.10.2015
3 Електрик
До коментар #1 от "глупаци":
"Глупак" максималната мощността на двата електромора е по различно време и максималната в даден момент е 650кс (500kW). А и Теслата е с 500кг по-тежък.Виж малко, ориентирай се.
https://youtu.be/Gv-90zffPhI?t=2
09:07 07.10.2015
4 dhcp
Коментиран от #11
09:09 07.10.2015
5 Електрик
До коментар #1 от "глупаци":
Статията е малко неточна. Пакета Ludicrous Speed е възможен само за Модел S P90D и ускорява до 100 за 3 секунди, а 0-60mph за 2,8сек.https://www.youtube.com/watch?v=rqCDmJnvK-c
09:10 07.10.2015
6 Електрик
До коментар #1 от "глупаци":
Сега очакваме някой да каже, че е нормално електрическото задвижване да е по-бързо в ускорението защо Мерцедес SLS 592кс(3,7сек до 100км/ч) ускорява по-бързо от електрическия с 751кс(3,9сек до 100).http://www.cars-data.com/en/mercedes-sls-amg-gt-specs/58772
http://www.mercedes-amg.com/webspecial/sls_e-drive/eng.php
Само не ми казвайте, че е заради теглото, защото Tesla Model S P90D сумарно 772кс(реални 650кс) е по-тежка и от два. Теслата с 2270кг срещу SLS с 1600кг и електрическия АМГ с 2132кг. Съотношението конска сила за кг на Модел S е 2,94кг/кс, а на електрическия SLS 2,84кг/кс и за бензиновия 2,7кг/кс. Въпреки по-доброто съотношение за АМГ ускорението е с почти секунда повече до 100км/ч. Защо това разминаване след като максималната скорост и на двата модела е еднаква? Май Тесла имат уникални електромотори.
09:20 07.10.2015
7 НикиД
Коментиран от #9, #13, #21
09:32 07.10.2015
8 Румен Янев
09:49 07.10.2015
9 гост
До коментар #7 от "НикиД":
Ето ти електромобил с пробег над 1000 км , презареждане под 5 минути , мощност 136 к.с. и 4х4 и разход в пари отговарящ на 1,2 л бензин , но без вредни емисии . Съответно за поддръжката разликата е също в пъти , но не в полза на бензиновия . И стига глупости , че ДВГ било най-доброто , че вече и децата ви се смеят :http://www.nanoflowcell.com/quant/quantino/
Коментиран от #14
10:03 07.10.2015
10 гост
10:12 07.10.2015
11 гост
До коментар #4 от "dhcp ":
В голяма грешка си , при летящ старт разликата ще е още по голяма , защото тогава по-голямото тегло на Тесла не пречи , а въртящия и момент пак си е много по-голям и наличен при всички обороти и скорости , поразгледай в тубето , има доста примери за товаКоментиран от #20
10:20 07.10.2015
13 Електрик
До коментар #7 от "НикиД":
Ех Ники използвай тоя интернет за нещо полезно и виж даже БЪЛГАРИН какъв двигател с вътрешно горене е измислил, с каква ефективност и каква мощност за обем. Определено сегашните тъпи и чупливи ДВГ-та трябва да се сменят с нещо друго. Стига вече 130 години.10:52 07.10.2015
14 Краси
До коментар #9 от "гост":
И колко чини въпросният автомобил? Къде им е шоурум-а да направим по едно пробно каране?Коментиран от #18
10:52 07.10.2015
15 Прост
12:05 07.10.2015
16 тошибиян
12:06 07.10.2015
17 Дрън дрън
12:46 07.10.2015
18 гост
До коментар #14 от "Краси":
Въпросния автомобил чини колкото се спазариш с някой собственик , защото цялото производство е изкупено за две години напред , а на старо е 20-30% по-скъп от новите , така че и за пробно каране също трябва да поговориш с някой вече закупил го, освен ако не искаш да си платиш капарото и да почакаш 1,5-2 години13:31 07.10.2015
19 Никой
До коментар #2 от "бай Пет":
По глупав коментар не бях чел в скоро време13:51 07.10.2015
20 dhcp
До коментар #11 от "гост":
Абе то и дизела има по-голям въртящ момент от бензина, но го отнася като застане на чертата с равен по мощност бензин. Ако си гледал клипове с летящи стартове на теслата и някоя бегачка, то дай линкове да им хвърля поглед.14:01 07.10.2015
21 Morgoth
До коментар #7 от "НикиД":
Адаш, много си в грешка - бензиновия двигател е по-добър единствено от парния. КПД-то му е прекалено ниско, затова съществуват хибридите, които обират енергия не само от спирачките, но и от неоползатворената от бензиновия.Защо мислиш дизеловия двигател гори по-малко при условие, че дизела е по-ниско качествено гориво? Защото е по-ефективен. А ефективността на електрическия е значително над тази и на бензина и на дизела.
Причината поради която бензина е най-разпространен е цената и лесното зареждане, но това лека-полека се променя и скоро електрическите автомобили ще започнат да вземат все по-голям сегмент в пазара.
Коментиран от #22, #24
14:39 07.10.2015
22 reeeeee
До коментар #21 от "Morgoth":
Ти чуваш ли се какви ги говориш? Иди прочети малко за параметрите на бензина и параметрите на дизела. Прочети и малко кое е отпадното гориво, на кое гориво производството е по-евтино, а защо се продава скъпо. Ако искаш чети и за вредните емисии.Коментиран от #31
15:04 07.10.2015
23 BMW
15:07 07.10.2015
24 НикиД
До коментар #21 от "Morgoth":
това, което казваш е вярно и аз го знам. само че в еволюционното развитие на техниката бензиновият двигател се е появил след електрическия, така че това е един вид крачка назад. единствения начин електричките да изместят бензиновите двигатели е цената на петрола да стане страшно висока или просто да свърши в един момент, което някога ще стане разбира се, но едва ли ще е скоро. грешат и онези, които смятат, че електричките решават проблема със замърсяването, просто един вид замърсяване се заменя с друг вид, нали целият този ток трябва да бъде произведен, освен това батериите се правят от супертоксични и неразградими материали. според мен това е задънена улица в развитието, по-логично ми изглежда търсенето на заместител на бензина, които да е по-чист.Коментиран от #32
15:16 07.10.2015
25 БМВ
Коментиран от #33
15:26 07.10.2015
26 Волен Сидеров
15:28 07.10.2015
27 mediator37
"...колите, които ще правим след 10 г., ще предоставят два пъти по-голям пробег от днешния, а акумулаторният пакет ще тежи два пъти по-малко.""
15:38 07.10.2015
28 Радев
До коментар #2 от "бай Пет":
2.8 s. е уникално постижение за двутонен седан. Мачка всякакви измислени AMG-та, М5-ци, RS6-ици и пр. немски пръдни! Евала на Мъск! Безспорно най-големия инвентор в днешно време след Джобс.Коментиран от #35
15:40 07.10.2015
29 Atanas Dechev
http://www.caradvice.com.au/386305/drag-race-model-s-p85d-v-v8-supercar-v-walkinshaw-w507/?yt_desc
15:49 07.10.2015
30 NoName
16:33 07.10.2015
31 Morgoth
До коментар #22 от "reeeeee":
След като ме пращаш да чета, направих го.КПД-та: парна машина 12%, бензин 25-33%, дизел 35-40%!
Дизела е "отпадно" както го наричаш, с по-лоши характеристики, с по-голямо замърсяване и с по-високи акцизи именно заради замърсяването. Това обаче не променя факта, че дизеловия двигател има по-висока производителност и при еднакви условия гори по-малко от бензина.
16:44 07.10.2015
32 Morgoth
До коментар #24 от "НикиД":
Погледнато от тази гледна точка - да, бензиновия е по-нов от електрическия. Но в никакъв случай не е по-добър. Той решава невъзможните за времето си проблеми с мобилността на електрическия - батериите и зареждането им. Проблеми, които все още не са напълно решени и затова електромобилите едва прохождат.За екологията си прав, но и там има полза - замърсяването макар и да не се премахва ще се изнесе от градовете.
А бъдещето в момента се гради във Франция с проекта ИТЕР.
16:52 07.10.2015
33 Електрик
До коментар #25 от "БМВ":
Как да нямат толкова мощен автомобил, ами Мерцедес SLS AMG electric с 750кс, защо е със секунда по-бавен до 100км/ч от Теслата. И от 100км/ч до 200км/ч няма автомобил на изброените 4 марки, който да бие Модел S P90D Ludicrous. Веднага правим сметката с предавателните числа и въртящия момент. За Мерцедес SLS AMG 591кс на 4-та предавка предавателни число e 1,14 и на диференциала 3,67. Максималния въртящ момент е 650Нм при 4750 оборота, а мощността от 591кс е при 6800 оборота. При използването на максимална мощност да кажем, че въртящия момент ще е 630Нм и след предавателните числа към гумите отиват 2635 без загубите. При Модел S предавателното число на задната ос е 9,73. За да е същия въртящ момент на гумите при Модел S електромотора трябва да има 2635/9,73=271Нм. Само задния електромотор до 200км/ч го има този въртящ момент, въпреки че намалява с вдигане на оборотите, защото отслабват магнитното поле. Модел S може и да се озори в тази гонка от 100 до 200, защото SLS-a е с почти 500кг по-лек.17:00 07.10.2015
34 Върви на ток
17:42 07.10.2015
35 асдфгххх
До коментар #28 от "Радев":
Не е никакъв инвентор, САЩ го спонсорира здраво. Цяла държава работи зад гърба му.Коментиран от #42
20:09 07.10.2015
36 Гост
Нито е иновативна, нито е панацея, нито е екологична.
И аз искам Тесла, но тя никога няма да е обикновен автомобил, а ще си е екзотика!
Тези които си купуват Тесла си имат и суперкари на бензин. Толкова много индустрии и държави са свързани с добивът на петрол, че трябва Трета световна война за да се наложат електромобилите!!! Това и Мъск го знае, но не му дреме, защото за него ще има пари макар и от нищожния пазарен дял.
20:26 07.10.2015
37 histar
Коментиран от #47
20:37 07.10.2015
38 Milen
Коментиран от #41, #45
22:19 07.10.2015
39 Juli
Единствено имат едни батерии, а колко други агрегати липсват в сравнение с конвенционалните (бензин и дизел) автомобили? Да не споменаваме и жалките опити на ВАГ групата да крият вредните емисии от автомобилите си...и т.н.
Карам бензинов автомобил, но ако имах парите и стандарта, бих си купил ТЕСЛА на момента.
22:37 07.10.2015
40 Milen
23:11 07.10.2015
41 Иван
До коментар #38 от "Milen":
Този форд транзит беше с двигател на автомобил от LeMans....23:46 07.10.2015
42 Гост2
До коментар #35 от "асдфгххх":
Хахаххахах, нито 1 долар няма спонсориран от правителството на САЩ. Докато тръгнат предварителните поръчки, Мъск беше останал с 2-3мил. долара, едвам си покриваше разходите. Пусна компанията на борсата, събра малко работен капитал, след няколко месеца започнаха и поръчките и всичко се оправи. Но стотиците милиони, които ги имаше от Пейпал се изпариха за няколко месеца. На хартия Тесла все още работи на загуба. Но това е заради огромните инвестиции, за нови модели, нова фабрика.23:51 07.10.2015
43 Електрик
http://electrek.files.wordpress.com/2014/09/9to5-image-2014-09-04-at-9-28-44-pm.jpg?w=1000&h=899
09:18 08.10.2015
44 Електрик
Коментиран от #49
09:24 08.10.2015
45 Електрик
До коментар #38 от "Milen":
Милене чети коментарите преди да пишеш. Както се вижда от следното видео, Модел S P90D Ludicrous реално не превишава мощността от 480kW(650к.с.) Веднага го сравняваме с друг седан със същата мощност Mercedes S 65 AMG Lang 630кс и 1000Нм въртящ момент, но е с 100кг по-лека от Model S. С 1,4сек е по-бавен до 100км/ч от Тесла-та, защото е само със задно задвижване, но за цена от 311хил. евро да са го направили 4х4. Другия вариант е E 63 AMG (585 Hp) S-Modell 4MATIC AMG SPEEDSHIFT и пак с 0.5сек по-бавен, въпреки че е ПО-МАЛЪК И ПО-ЛЕК С 330КГ. И съотношението тегло за конска сила ще е в полза на мерцедеса.09:40 08.10.2015
46 Електрик
Погледнете патентите на Тесла и се ориентирайте как функционира колата.
http://stks.freshpatents.com/Tesla-Motors-Inc-nm1.php
И сега Порше показа концепцията си Mission E, която под ламарините е абсолютно копие на Модел S. От публичността на патентите им става ясно, че искат да стимулират и други да правят електрокари без затруднения. Определено не гледат само да си пълнят джоба като Фолксваген оценена за над 127млрд.евро се оказа, че имат налични 24млрд.евро свободни средства. Дали не си трупат състояние?
10:09 08.10.2015
47 Електрик
До коментар #37 от "histar":
Колкото температурата на батерията е по-близо до 40-45 градуса по целзий, толкова по-добре за отдаваната енергия. Използваемата енергията от батерията на Тесла е 90-91% от капацитета, защото батерията има температурни загуби от вътрешно съпротивление и не може да бъде заредена на 100% или разредена до 0%. При по-силен разряд температурните загуби в нея ще са по-големи и използваемата енергия ще намалее с 5-6%. При максимално мощности на автомобила се оказва, че използвания капацитет на батерията е 85% от 90кWh, т.е. 76,5kWh. Като падне капацитета(по конкретно напрежението) на батерията ще намалее и максималната мощност към електромотора, съответно времето до 100км/ч ще се повиши, но използваната енергия ще е мизерно повече заради нищожно по-дългото време за излагане на въздушно съпротивление.Да направим една сметка за използваната енергия.
От показанието на таблото за мощността се вижда, че в първата секунда от ускорението тя достига 240кW или средно 120кW, а за следващите 2сек е на 480кW. Следователно за тези 3сек електрокара е използвал 300Wh. Да приемем, че са 330Wh с някакви други непредвидени загуби.
След финиша електричката обаче ще натисне леко спирачката и в следващите 150м ще си регенерира около 70% от енергията, заради загубите от ефективност на електромотора, инвертора и въздушното съпротивление.
Натрупаната енергия в движещ се предмет е = 0,5 х теглото х скоростта^2.
При тегло на Модел S P90D от 2270кг + шофьор 80кг и натрупаната енергията при 100км/ч е почти 240Wh.
Разликата идва от 80-85% ефективност на електромотора при максимална мощност, загуби в инвертора, проводници, аеродинамика и скоростна кутия. След регенерацията се получава, че електрокара използва 200Wh за всеки старт. Сега сами може да прецените за колко пъти ще стигне батерията.
За сравнение друг автомобил със същата големина като Мерцедес седан с 525-585кс или Додж Хелкат SRT(при максимална мощност смуче по 5,6литра/мин) за максимално ускорение до 100км/ч използват по 320-400мл гориво и си изсмукват резервоарите от 66-70литра за макс 200 старта. При максимална мощност на разпространените бензинови мотори ефективността им е 17-18%. Ако това ви учудва сами може да си погледнете на таблото моментния разход при максимална мощност и да пресметнете колко милилитра идват за конска сила.
10:17 08.10.2015
48 Електрик
https://youtu.be/6DOS6jd0xqY?t=17
13:39 08.10.2015
49 гост
До коментар #44 от "Електрик":
Оценяват и още как , затова е целия рев и помия , "тролей" , "електрокар" и т.н. А истината е ,че целокупното общество на търговци на горива , авточасти и сервизни услуги вижда края на златната си ера и скоропостижно ще трябва да търси друг по-малко измамен начин на препитание13:40 08.10.2015
50 El power
Тесла моторс предлага 5-те най-важни неща за автомобил – най-висока сигурност за пътниците при катастрофа, ненадмината гаранция на колата, нищожна поддръжка, най-добро обслужване на клиента и комфорт(нисък център на тежестта като на Форд GT).
Дори да спукате гума при първите 4 години от покупката ви пращат майстор да ви я смени. Ако се повреди идват да я вземат и оставят заместваща. Тук един българин е имал проблем и от Виена са дошли да му я вземат, ремонтират и върнат безплатно.
http://www.ecars.bg/blogs/581-tesla-model-s-obikolka-bulgaria
15:27 08.10.2015
51 гост
https://www.youtube.com/watch?v=2-SRHxcpG6I
Коментиран от #52
22:35 08.10.2015
52 Електрик
До коментар #51 от "гост":
Ясно ми е че Модел S не е съвършената комбинация от бегачка, седан и миниван. И в случая използват по-слабия електромобил. Не вярвам М4 да не е пипано над 431кс. Може и аз да греша и изоставането да идва от голямата разлика в теглото, защото чак при 200км/ч мощността на електричката пада на 420кс.https://youtu.be/wJ6AHPpPgqQ?t=24
Защо примерно времената на SLS AMG 2010г 591hp и Модел S P90D ludicrous max 650кс са еднакви от 100 до 200км/ч със 670кг предимство в теглото за мерцедеса?
23:32 08.10.2015
53 Електрик
09:44 09.10.2015
54 Електрик
http://www.digitaltrends.com/cars/2019-tesla-roadster-performance-news-specs/
10:35 09.10.2015
55 Milen
http://fastestlaps.com/models/bmw-m5-e39
Тролеите са си тролеи - в началото се изстрелват, после припадат. А на теб ако ти харесва толкова, бодни си един щепсел в носа и се кефи колко е яка мрежата...
Коментиран от #56
22:34 09.10.2015
56 Teleporter
До коментар #55 от "Milen":
хахахааВ деня, в който на "тролеите" им сложат втора скорост, ще настане масовият Армагедон.
Искаш твоя 15 годишен дръгел да го зацепим само на една предавка и да видиш тогава ГОЛЯМОТО ПРИПАДАНЕ.
Разликата между електромагнитната и буталната сила е като между планетарен телепортер и каруца.
13:33 10.10.2015
57 Електрик
Дори дръшките на вратите не ги променят от 50-60 години и са като от на баба ми хладилника SMEG от миналия век.
Двигатели с вътрешно горене се произвеждат от 130 години и защо все още тия купчини желязо с по 400кс са по 140 хил. лева.
Tesla motors само сменят една пластина (като човешки нокът) на бушона и вдигат мощността с 200-300коня.
Никой не коментира, че Тесла произвежда най-сигурните при катастрофа автомобили. Или привържениците на ДВГ предпочитат да загинат някъде прегърнали го, отколкото да се разделят със шума му.
Преди Тесла моторс предлагаше награда от 10 000$ за този който успее да им открадне автомобила. Кой друг производител го е правил? И хубавото е че дори и някой да открадне Тесла ще му е трудно да я продаде за части.
Миленчо, ако беше запознат поне с някои български изобретения и ти нямаше да си привърженик на масовото ДВГ, но за съжаление българския народ деградира с ускорени темпове.
15:54 12.10.2015