Last news in Fakti

3 Януари, 2004 14:40 4 116 3

"Муле", или не съвсем...

  • opel-
  • opel irmscher vectra gts v6 3.2 kompressor

Сред повечето хора, дори и в собствената си родина, возилата с марката Opel са по-известни с прозвището си - “мулетата”. Според някои аналогията точно с тези “животинки” най-точно отразява истинския характер на четириколесните, произведени в Рюселсхайм. И Opel-ите и мулетата не са претенциозни, еднакво добре служат, когато ги “яздите”, но когато ги и товарите, а и двата “вида” (пак според същите “мъдреци”) са свикнали винаги да бъдат втори - най-вече защото им липсвала вродена грация и елегантност. На пръв поглед така представената “теория” изглежда непоклатима, но само на пръв поглед... Истината е, че красиви и луксозни автомобили се правят с пари, а Opel предлага разумен баланс между цена и качество. Ако пък се похарчат малко пари “мулето” бързо се превръща в истински расов жребец и доказателство за това е героят на този разказ. Той се нарича Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor и е дело именно на тунинстудиото от Ремсхалден - Irmscher. Поводът за създаването му е, че през тази година се навършват

35 години успешна дейност

в доработката на автомобили с марка Opel и от Irmscher решават да направят един “спортен” подарък на всички свои клиенти и почитатели. Дебютът на Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor се състоя по време на 60-то издание на Франфуртското моторшоу, където стотиците хиляди посетители имаха възможността да се порадват на най-бързия за всички времена Irmscher-Opel, който е “снабден” с модифициран двигател и специално

аеродинамично “облекло”.

Естествено обаче най-голяма гордост си остава именно агрегатът, който е V-образен с шест цилиндъра и работен обем 3.2 литра. Конструкторите от Irmscher пък не жалят сили и успяват да имплантират в серийния двигател турбокомпресор, който да напомпа заводското “сърце” до гордите 222 кВ (302 к.с.) при 6 400 об./мин. Резулатът - невероятно поведение на пътя и максимален въртящ момент от 370 Нм, като пикът се достига при 4 800 об./мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor съвсем прилично време - 6.4 секунди. Само за 20.9 секунди германецът се изстрелва от място до 200 км/ч...И за да бъде всичко по реда си конструкторите на Irmscher внасят необходимите корекции и при спирачната система и при окачването. Огромните деветнадесетцолови джанти от олекотени сплави не само внасят огромна доза чар във визията на германеца, но в едно със специалното спортно окачване спомагат за още по-прецизното следване на траекторията на движение и за по-лесното управление на возилото.

Каросерията представлява “апетитен” коктейл между

силна доза спорт и атлетична елегантност

като най-голяма “вина” за това определено имат предния и задния спойлер, както и типичната за Irmscher радиаторна решетка. Четирите хромирани ауспуха отзад убедително подсказват за агресивен нрав и желание за надмощие на пътя, а звукът просто “гали” ухото на пристрастените към високите скорости.

Като се заговори за спортно усещане и комфорт в интериора Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor отново има с какво да ви зарадва. Седалките предлагат отлична ергономичност като дори при високи скорости и завои запазвате добра позиция благодарение на силно изразената странична подръжка. Най-голяма радост за окото обаче предлага покритият с кожа волан, части от който също така доста успешно имитират платинено покритие. В такъв стил е издържан и лостът на ръчната спирачка.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 PLAMEN

    6 2 Отговор
    vapreki 4e imam BMW opel 6te ostane zavinagi v sarceto mi tova sa nai nepritencioznite koli s nai evtinata podrajka i sa istinski M U L E T A :-)
  • 2 OPEL

    5 2 Отговор
    opel 6te drapnat mnogo napred v skoro vreme :) imam kadett '90 1.7 dizel e takava kola nqma prosto ve4en dvigatel izdarja6t visoki oboroti offroad XD i 1 problem - rajdata koqto pri novite modeli na opel e opravena imam i astra 2.0 dti'00 sa6to mn hubava kola bez rajda e ve4e :D oba4e 1vite ekoteci sa malko sklonni kam izqjdane na cilindrite i te4 ot maslo vapreki tova dosega ne mi e sazdala problemi s 4ip e i prosto samo naistina mo6tnite koli 140+ ks mogat da q izduhat :)
  • 3 Хлопел:)

    2 7 Отговор
    OPEL = идиот!