Сред повечето хора, дори и в собствената си родина, возилата с марката Opel са по-известни с прозвището си - “мулетата”. Според някои аналогията точно с тези “животинки” най-точно отразява истинския характер на четириколесните, произведени в Рюселсхайм. И Opel-ите и мулетата не са претенциозни, еднакво добре служат, когато ги “яздите”, но когато ги и товарите, а и двата “вида” (пак според същите “мъдреци”) са свикнали винаги да бъдат втори - най-вече защото им липсвала вродена грация и елегантност. На пръв поглед така представената “теория” изглежда непоклатима, но само на пръв поглед... Истината е, че красиви и луксозни автомобили се правят с пари, а Opel предлага разумен баланс между цена и качество. Ако пък се похарчат малко пари “мулето” бързо се превръща в истински расов жребец и доказателство за това е героят на този разказ. Той се нарича Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor и е дело именно на тунинстудиото от Ремсхалден - Irmscher. Поводът за създаването му е, че през тази година се навършват
35 години успешна дейност
в доработката на автомобили с марка Opel и от Irmscher решават да направят един “спортен” подарък на всички свои клиенти и почитатели. Дебютът на Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor се състоя по време на 60-то издание на Франфуртското моторшоу, където стотиците хиляди посетители имаха възможността да се порадват на най-бързия за всички времена Irmscher-Opel, който е “снабден” с модифициран двигател и специално
аеродинамично “облекло”.
Естествено обаче най-голяма гордост си остава именно агрегатът, който е V-образен с шест цилиндъра и работен обем 3.2 литра. Конструкторите от Irmscher пък не жалят сили и успяват да имплантират в серийния двигател турбокомпресор, който да напомпа заводското “сърце” до гордите 222 кВ (302 к.с.) при 6 400 об./мин. Резулатът - невероятно поведение на пътя и максимален въртящ момент от 370 Нм, като пикът се достига при 4 800 об./мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor съвсем прилично време - 6.4 секунди. Само за 20.9 секунди германецът се изстрелва от място до 200 км/ч...И за да бъде всичко по реда си конструкторите на Irmscher внасят необходимите корекции и при спирачната система и при окачването. Огромните деветнадесетцолови джанти от олекотени сплави не само внасят огромна доза чар във визията на германеца, но в едно със специалното спортно окачване спомагат за още по-прецизното следване на траекторията на движение и за по-лесното управление на возилото.
Каросерията представлява “апетитен” коктейл между
силна доза спорт и атлетична елегантност
като най-голяма “вина” за това определено имат предния и задния спойлер, както и типичната за Irmscher радиаторна решетка. Четирите хромирани ауспуха отзад убедително подсказват за агресивен нрав и желание за надмощие на пътя, а звукът просто “гали” ухото на пристрастените към високите скорости.
Като се заговори за спортно усещане и комфорт в интериора Opel Irmscher Vectra GTS V6 3.2 Kompressor отново има с какво да ви зарадва. Седалките предлагат отлична ергономичност като дори при високи скорости и завои запазвате добра позиция благодарение на силно изразената странична подръжка. Най-голяма радост за окото обаче предлага покритият с кожа волан, части от който също така доста успешно имитират платинено покритие. В такъв стил е издържан и лостът на ръчната спирачка.
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 PLAMEN
15:42 08.09.2011
2 OPEL
15:42 08.09.2011
3 Хлопел:)
15:42 08.09.2011