Спортното подразделение на Audi представи новата версия на състезателната си кола R18. Според създателите ѝ това е най-мощното и най-ефективното Audi в цялата история на марката. Догодина новият състезателен болид ще вземе участие в надпреварите за издръжливост WEC, като ще се състезава в категорията LMP1. Именно в тази категория попада и култовата надпревара "24-те часа на Льо Ман".
В състава на хибридния силов тракт са включени модернизиран шестцилиндров дизелов агрегат, както и сложна система, задвижвана от електричество. Немците са решили да се откажат от използваната досега система за рекупериране на кинетичната енергия. Тя работи на основата на маховика, но сега немците я заменят с иновативна схема, включваща и комплект йон-литиеви батерии. Тя е заимствана от спортния прототип на Porsche, обозначен с индекса 919 Hybrid.
На
На този етап специалистите от Инголщат не уточняват каква е системната мощност на силовия тракт, но заявиха, че тя ще е по-голяма от тази на предшественика, който сумарно разполага с около 830 конски сили. Що се отнася до аеродинамиката и външния вид на колата, от снимките е видно, че немците са изменили предницата почти изцяло. Всичко това се прави с цел подобряване на обтекаемостта на новото Audi R18.
Състезателният автомобил, който е станал и значително по-лек, ще се появи за първи път на пистата на 17 април, когато на "Силвърстоун" стартира сезонът на WEC. Заради оптимизиране на разходите през 2016-а отборите на Audi и Porsche ще участват с по два автомобила. Първият екипаж, който ще се състезава с новото Audi, ще е съставен от пилотите Андре Лотер, Бенуа Трелуйе и Марсел Феслер, а във втория са включени Лукас ди Граси, Люк Дювал и Оливие Джарвис.
Технически характеристики за моделите на Ауди , ще намерите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
Коментиран от #2
09:12 01.12.2015
2 Марто
До коментар #1 от "Румен Янев":
Може и от първата световна да е, но пак ще разцепи всичката конкуренция. Тук не се гледа дизайн, гледа се аеродинамика и издръжливост, а в тези направления Audi са най-добри.Коментиран от #5
09:23 01.12.2015
3 Електрик
09:28 01.12.2015
4 аха
09:33 01.12.2015
5 Някой си там
До коментар #2 от "Марто":
На пистата може и така да е, за сметка на автомобилите им за масово ползване - дизелите им са пълна повърня!Коментиран от #7
09:55 01.12.2015
6 Цар Соломон
11:35 01.12.2015
7 Цар Соломон
До коментар #5 от "Някой си там":
Те бяха лансирани от правилата за да популязират дизеловите агрегати и за нищо друго.Максималният обем при турбиниран дизел е 4 литра, а максималният обем при турбиниран бензин (Порше) е 2 литра. Пълна порнография. Ако бензина му дадат да е по-голям обем (турбинирания) то нафтата съвсем ще яде какаляшката.
Коментиран от #8
11:38 01.12.2015
8 Електрик
До коментар #7 от "Цар Соломон":
Състезанието е ограничено и от разхода на гориво. Дори в зависимост от каличността на горивото(бензин или дизел) се определя позволеното.На Порше тази година не им трябва по-голям мотор, защото и без това водят доста убедително.
12:13 01.12.2015
9 Цар Соломон
--------
Относно трябва им/не им трябва мислиш ли че ако турбинираните бензини можеха да са с равен обем на нафтовите аудита дали изобщо щеше да има смисъл нафтовите да излизат да се излагат? хахахах
Ерата на доминация на Ауди свърши. Миналата година Порше бяха слаби защото им беше първа година след дългогодишното отсъствие, но от тази година мачкат яко. И догодина ще е същото с тези 8 мега джаула срещу 6 на Ауди и Тойота. Те ще могат да ползват повече гориво, но коментаторите по мотор тв (където гледам всяко състезание на живо) коментираха, че това не компенсира изцяло по-малката мощност на батериите.
Коментиран от #12
12:46 01.12.2015
10 Цар Соломон
12:47 01.12.2015
11 Електрик
13:15 01.12.2015
12 Ярослав Станчев
До коментар #9 от "Цар Соломон":
Пич,не ти ли е ясно,че дизела при Ауди е за демонстрация на превъзходство,а бензина при Порше е пак заради същата причина.Просто и ясно от ВАГ искат да кажат,видите ли и с дизел и с бензин мачкаме.Нали се сещаш,че при разрешаване на по-голям обем с турбини за бензина Ауди веднага ще сложат V8,4000 см3 с два охлюва и пак ще са в играта.Тъй че ,дали Ауди ще са шампиони или Порше все тая.Германското превъзходство в този спорт е направо подтискащо очевадно.А и не само в този.
Коментиран от #17
13:16 01.12.2015
13 тошибиян
14:36 01.12.2015
14 Цар Соломон
Електрик, аз редовно гледам и Формулата и WEC и по-слециално във WEC LMP1 защото съм фен на Марк Уебър и Порше като марка ми е номер едно и някаква мечта :) Следващата година ще бъде по-интересно щото се очаква Тойота след като минат на турбиниран 2 литра бензин и оставят атмосферката 3,7 тази година. Отделно тази година имаха големи проблеми с батериите и тяхното разположение където биеше разпределението на тежестта прекалено много напред.
Ярославе, колкото и да съм голям фен на Порше, наистина те АУДИ и ПОРШЕ са си братовчеди и при тях които и да бие все е от едно семейство.
14:37 01.12.2015
15 Цар Соломон
базик е тва между другото, бях го прочел под някаква снимка на спортна кола преди време и умрях от смях хахахахах
14:42 01.12.2015
16 явертъ
15:58 01.12.2015
17 Гошо
До коментар #12 от "Ярослав Станчев":
Ауди, дизел и превъзходство не трябва да се съчетават в едно изречение.Като са толкова велики, какви са им успехите във F1?
Да не говорим, че миналата година Тойота взе почти всички състезания.
Можем да говорим за превъзходство само ако и другите големи играчи участват в LMP1
Коментиран от #18
01:38 02.12.2015
18 Ярослав Станчев
До коментар #17 от "Гошо":
Това е разликата между Ауди и Тойота-почти.Миналата година Тойота спечели 5 от 8 състезания.Ауди взе 2,едното от които Ле Ман.Порше спечели 1.Тази година Ауди има 2 спечелени състезания и в останалите е на подиума,без изключениеПорше взе 6.А Тойота колко взе???От 2006 г. Ауди се състезава с дизел на Льо Ман и има само 2 загуби.През 2009 от Пежо и сега от Порше.И това ако не е превъзходство,кое е???Може би единствената японска победа на Мазда през далееечната вече 1991 г.????Коментиран от #19
13:47 02.12.2015
19 Гошо
До коментар #18 от "Ярослав Станчев":
Ауди и Порше бият Тойота и пежо - нормално! Както виждаш няма голям интерес към участие. Случая с мазда доказва, че правилата са на страната на силните.14:42 02.12.2015