Last news in Fakti

18 Декември, 2015 07:15 2 990 1

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

  • mini-
  • clubman-
  • тест-
  • тестдрайв
Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman - 1

Скоро след официалната премиера на новия MINI Clubman на най-големият правен до сега автосалон у нас успяхме да седнем зад волана на видно порасналия модел. Под каросерията се крие платформата, като на новия ван на BMW - ActiveTourer и на най-малкият SUV - X1, която е конструирана за преден задвижващ мост, но позволява и задвижване на четирите колела. С уголемяването Clubman влиза в територията на Golf, а там конкурентите с много, но MINI съдържа идентичност и стил, който не можем да открием в другите. Най-интересният въпрос покрай уголемяването със сигурност е дали това се е отразило на представянето. На теста имахме удоволствието да го покараме по един от най-добрите пътища за разкриване на възможностите на един автомобил - Бистрица - Железница - Ковачевци, като за наш късмет попаднахме на S версията със 192 конски сили.

Екстериор
Моделът е получил новата идентичност на MINI, но малкото комби вече има конвенционалните 4 странични врати и е пораснало с над 27 см на дължина и 7.3 см на широчина в сравнение със старото поколение. Междуосието също е увеличено с 10 см и това при всички положения се отразява положително на поведението и представянето на Clubman. Основният отличителен белег са новите хоризонтални стопове, които вече са вградени в задните врати, докато при стария модел бяха вертикални и влизаха в дупки на вратите. И като говорим за вратите те вече имат автоматично отваряне, което се активира с лек мах с крак под задната броня. Джантите също са пораснали с един размер, като тестовият модел бе с 18 инчови, но най-функционални си остават 17 инчовите.

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

Интериор
С порастването и багажникът е увеличил размера си, като вече обемът му е 360 литра - 1250 литра при свалени седалки, същото се е случило и с мястото на задната седалка, което има и свалящ се подлакътник. Като цяло интериора също представя новата линия на моделите, уредите са същите, но таблото е получило отличаващ се дизайн и не прилича на One или Counrtyman. Двукомпонентният стъклен таван ще бъде предлаган като опция. Озвучителната система в базовия си вариант се представя на много високо ниво, като за любителите на качествения звук се предлага и опционалната HarmanKardon. Като при всички нови модели километража вече е при волана, а дисплея на мултимедийната система е в средата и има амбиентно осветление, което може и да изобразява оборотите чрез зелена, жълта и червена светлина. Автоматичната скоростна кутия, може да бъде поръчана и с управление от пера зад волана.

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

Двигател
Двигателите са от гамата използвана във всички останали модели - Clubman с 1.5 трицилиндров турбо със 136 конски сили, Clubman D с двулитров дизел със 150 конски сили и Clubman S със 192 конски сили. Средният разход варира от 4.1 до 6.2 според типа гориво и агрегат. Задвижването на Clubman е предно, но новата платформа позволява и 4х4, което значи, че може и да се появи и подобен модел в бъдеще. Управляваният от нас S вариант се представя отлично, това е един от малкото модели в световен мащаб, като VW Polo GTI, който е увеличил работния обем на двигателя си и е преминал от 1.6 литров към 2.0. Ускорението е задоволително от 0 до 100 за 7.1 секунди, както и звуковите качества, за разлика от моделите на BMW, в които се помещава същия агрегат и напомнят за автомобил от световния рали шампионат. При нормално градско шофиране обаче двигателя е тих и рафиниран.

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

Ходови характеристики
Clubman е автомобил, който търси завоите и им се радва много искрено. Външно той създава усещане за тромав и муден, но при първото по-сериозно натискане на педала на газта и първия приятен завои, разбирате, че Clubman ще ви носи много позитивно настроение. Типичното недозавиване на автомобилите с преден задвижващ мост се достига много трудно особено на суха настилка. Увеличеното с 10 см междуосие подобрява стабилността и комфорта на Clubman. Волана е директен и предава напълно информацията от пътната настилка, но го прави рафинирано, без да създава неудобство. Окачването е стегнато и поема всяка неравност по пътя много бързо, но ако търсите комфорт на лимузина няма да го намерите тук. Това е машина насочена към по-големите авантюристи, които искат да се отличат от масата по стилен начин.

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

Тестдрайв на новия пораснал MINI Clubman

Подробна техническа информация за всички модификации - ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кобрата

    0 0 Отговор
    Добре изглежда MINI-то и доста е пораснало, но хем е скъпо хем гори много, за тези пари по-добре да си купиш друга кола.
    Правено е на платформата на BMW, но поддръжката му е също толкова скъпа и за това ако ще поддържам нещо скъпо бих си взел BMW или пък нещо друго...