21 36621

Новият Mercedes E-Klasse ще изпреварва сам

  • mercedes-benz-
  • e-klasse-
  • driving assistance package

Предстоящото поколение на Mercedes-Benz E-Klasse ще разполага с иновативен активен асистент за смяна на лентата, благодарение на който колата ще може да изпреварва сама. Новата екстра ще е част от пакета Driving Assistance Package и според немците ще направи седана още по-интелигентен.

Асистираща система, базираната на радар и камера, ще подпомага водача при смяна на лента - например при изпреварване при движение по многолентов път. Системата представлява съществен принос по отношение на комфорта и помага за избягване на произшествия.

Статистиката сочи, че почти 15% от всички инциденти по пътищата на Германия са между пътни превозни средства, движещи се в една и съща посока, от които почти 20% са резултат от колизия при смяна на лентата. За да ограничи подобни рискови ситуации от 2007 година, Mercedes-Benz предложи асистент за мъртвата зона.

Тази опция през 2010 беше доусъвършенствана до активен асистент за мъртвата зона. Така освен визуалното и акустично предупреждение при активиран пътепоказател активният асистент за мъртва зона започна да се намесва посредством едностранна интервенция на спирачната система, за да задържи автомобила в неговата лента.

Сега с активния асистент за смяна на лентата Mercedes-Benz прави следващата голяма стъпка напред. Като част от DRIVE PILOT той намалява стреса върху водача при смяна на лентата за движение и водачът може по-добре да се концентрира върху случващото се около него на пътя.

Автоматичната смяна на лентата става, когато водачът активира пътепоказателя за повече от 2 секунди, с цел смяна на лентата. Тогава активният асистент насочва колата в съседната лента. Автомобилът ще смени лентата автоматично само ако сензорите не установят друго превозно средство в съответната зона за безопасност.

Без значение е дали автомобилът иска да премине в лявата лента, за да изпревари, или иска да се върне в дясностоящата лента. Радарна система с далечен обсег и стерео камера наблюдават зоната пред автомобила, докато мултирежимни радарни сензори проверяват непрекъснато зоните отстрани и отзад.

Те отчитат скоростите на идентифицираните превозни средства. Водачът от своя страна трябва само да проследи смяната на лентата. Германската Федерална служба по моторен транспорт (Kraftfahrbundesamt) вече е издала условно разрешение за активния асистент за смяна на лентата. Процедурата по кандидатстване за ЕС-разрешение е задействана.

Процесът на активна смяна на лентата при новата генерация на E-Klasse се деактивира ако сензорната система регистрира препятствие, не е в състояние повече да идентифицира маркировката, водачът извърши корекция на волана в обратната посока или Steer Pilot бъде изключен.

Активният асистент за смяна на лентата е подфункция на DRIVE PILOT и компонент от пакет „Асистиращи системи” на Mercedes-Benz, който ще чества своята премиера в новата Е-Klasse в началото на следващата година. Следващото поколение на модела ще стъпи на пазара в България през пролетта на 2016 година.

Подробни технически характеристики за генерациите на Е-клас , вижте  ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Генади

    0 2 Отговор
    Тъкмо да ги настигнем немците и пак дръпнаха с петилетка. Пфу !
  • 2 Румен Янев

    1 1 Отговор
    Като го направят и да си плаща сам глобите ще си купя един

    Коментиран от #7

  • 3 ген

    0 5 Отговор
    пълен кош ( каруца:)
  • 4 CCCP

    1 1 Отговор
    Дали ще има опция Български джигит, и да изпреварва по 5 коли наведнъж :D

  • 5 Дедо Мраз

    0 4 Отговор
    Ролс са я вградили вече!
  • 6 Алооо

    1 2 Отговор
    Как ще го прави сам като става само с активиране на мигача. С мигача му се казва да смени лентата при няколко лентов път в една посока и колата си поддържа разрешената скорост. Уж имаха напълно автономна Е класа, но защо не го пуснаха този автопилот или май е ставало само на предначертан маршрут.
  • 7 Кобрата

    0 4 Отговор

    До коментар #2 от "Румен Янев":

    Щом искаш от една кола да си плаща сама глобите значи, че нямаш пари да си ги плащаш сам, а след като ти представлява трудност да платиш една глоба, как очакваш да събереш пари за нов Mercedes E klasse? И явно доста често нарушаваш правилата за движение и представляваш заплаха за останалите водачи в движението ...
  • 8 оня същия

    1 0 Отговор
    тъц в БГ няма да работи, тука лостчето за мигачите е нещо непознато... най-вече в Пловдив и Бургас
  • 9 Анастас Анастасов Хх

    1 0 Отговор
    Никой от мерцедес не слага България и Българските шофьори и пътища в сметките си повярвайте ми
  • 10 хаха

    1 1 Отговор
    хахаааа....Шъ изпреварва, ама ако му дам!

    Коментиран от #16

  • 11 Бай Коста

    0 0 Отговор
    "Намалява стреса". Дрън-дрън. Или карам, или не карам. Ако не карам, значи мога и да пийвам.
  • 12 Фюрера

    0 0 Отговор
    Германеца е велик, всичко ново и изпипано тръгва от Германия а после другите лапат на готово но и нашите приятели японците са много добри.
  • 13 миседниш накура

    1 0 Отговор
    ехааааа-ще си стоя вкъщи а колата ще изпреварва сама,остана сама да се зарежда,да ходи на работа заради мен и да ми превеждат само заплатата....ами кой ще ѝ вдигне капака когато някой датчик някъде по колата се прее.е....
  • 14 oswedomen

    0 0 Отговор
    За още по голямо удобство на мъжете които шофират , разработваме устройство което ще прави свир"и докато колата изпреварвва сама. Набираме доброволци. ))))))))))

  • 15 велислав

    1 0 Отговор
    В България няма маркировка, а смяната на лентите е честа заради дупките. Системата ще се бъгне. Като и налеем и от нашето гориво колата ще изпадне в техническа кома.
  • 16 Vasik Atanasova

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "хаха":

    ЕЙ ТОВА Е
    БАЙ ГАНЬО
    СЕГА
    ДАВАШ МИГАЧ ТРЪГВАШ ДА ИЗПРЕВАРИШ И ТОЧНО ТОГАВА И БАЙ ГАНЬО НАТИСКА ВИДИШ ЛИ ДА НЕ ГО ИЗПРЕВАРИШ
    И ТАКА СТАВАТ БЕЛИТЕ
    А КАТО ГО ИЗПРЕВАРИШ
    ОТНЕМА ПЕДАЛА НА ГАЗТА И СИ КАРА ЛЕКО
    АЙДЕ СЕГА АКО НЕ СЪМ ПРАВ СЛАГАЙТЕ МИНУСЯГИ

    Коментиран от #17

  • 17 хаха

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Vasik Atanasova":

    Ва кък шъ стане тъй ти да ме изпревариш ва, а ? Ти мой да си даваш мигачите колкото си искаш, ама МБ си ги дава сам, тъй че земи си купи убаава кола дет сама се кара вместо каруцата дето караш! И чадо отдека знаеш името ми....съмнителен си! хахаххаххаххаааааа....Гюл да сакаш?

    Коментиран от #19

  • 18 Гост

    2 1 Отговор
    Поредната простотия,която ще бълва дефекти като за световно! От такива глупости и усложнения в сервиза се сменят цели конзоли,в много от случаите без особен ефект! Тук въобще не споменавам цените,защото те са в лизинг и ги поема производителя! Друг е въпросът колко би се харесало това на клиентите,които и сега чакат по две седмици за подмяна на цели модули по колата,която трябва да им върши работа..... За мераклийте на вторичния пазар ще напомня,че дори и с автокаско много от фирмите застрахователи не искат и да чуят за изплащане! Все изнамират подточки,които да им спестят солените сметки!
  • 19 Vasik Atanasova

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "хаха":

    ХА ХАХХА А ХА ХА АХ АХ ХА Х А А А Х А
  • 20 hahah

    2 1 Отговор
    тая кола нема да иска да тръгне тука бе ,ще се самовзриви,то нема маркировка и пътно платно много малко е останало,за тези нашите пътища кола не може да се обучи
  • 21 grajdanin

    0 0 Отговор
    germancite sa po zle i ot indianci , ne bih se doveril na tqhna mashina