Last news in Fakti

8 Октомври, 2005 09:17 3 477 4

Вълшебната кутийка

  • volkswagen-
  • caddy-
  • volkswagen caddy kombi 1.9 tdi

Днес продукцията на леки автомобили е изключително разнообразна. По пътищата се срещат возила от всякакъв тип - като се започне от микролитражки, лимузини, хечбеци и спортни купета от различни класове, та се стигне до огромни, всъдеходи, универсали и и всъевъзможни ванове. Всеки може да избира четириколесно според своите потребности и вкусове. Сега ще спрем вниманието ви на един сравнително нов сегмент от богата гама на видовете ванове. Иде реч за т. нар. товаро-пътнически автомобили. С течение на времето част от въпросните возила се превърнаха основно в пътнически, като с това функционалността им не се намали. Френските компании Peugeot и Citroen бяха едни от първите, които наложиха този тип коли, представляващи различна концепция за семейните автомобили. Педантичните германци обаче също не стоят със скръстени ръце. Те отдавна имат представител в този, набиращ скорост, сегмент. Името му е Caddy (в превод кутийка за чай), а новото поколение вече се предлага и у нас. За тема на материала ни избрахме модификацията Caddy Kombi 1.9 TDI. Тестът, който направихме най-общо казано ни убеди в едно - многофункционалният автомобил е много близко до определението “вълшебна кутийка”, тъй като е компактен, изключително практичен и с неподозирани динамични възможности. Ето и по-подробните ни впечатления.

Екстериор

Предшественикът си извоюва място на пазара най-вече със своята функционалност, здравина и надеждност. Новото поколение освен с гореизброените качества се характеризира и с екстравагантен външен вид. Предната част е изцяло обновена. Увеличеният обем и новите елементи внасят необходимата доза динамика. Фаровете вече са с различна форма, многосекторни са и са покрити с гладка пластмаса, осигуряваща значително по-добро осветяване. Калниците са пораздути и придават енергичен вид на “муцуната”. Масивната предна броня също е променена, като следва елементи от фирмените черти на компанията. Като цяло Caddy изглежда значително по-екстравагантно, а в “погледа” му се долавя решителност и динамика.

Интериор

Салонът на Caddy се характеризира с качество на изработката, ефектни и не скъпи материали и оптимална функционалност. Ергономичното арматурно табло осигурява комфорт при шофиране и добра информативност. Различни по размери “жабки” и отвори в салона също са на почит сред любителите на подобни возила. Местата на всички прибори са внимателно подбрани, така че да нямат отражение на предното стъкло.

Водачът има добър поглед върху пътната обстановка, благодарение на високото му положение и огромното ветроупорно стъкло. Уредите включват два основни циферблата и един по-малък в синьо-лилаво осветление и интегриран между тях електронен дисплей. Показанията на него са в ярко червен цвят и може би се набиват прекалено много дори и в периферното зрение на водача. Воланът е компактен и удобен, а усъвършенстваният електромеханичен сервоусилител позволява въпреки малкия диаметър безпроблемно маневриране. Предните седалки не са меки, но са удобни и ергономични. Позицията им държи водача и пасажера до него в доста изправено положение, но това макар и странно решение не е причина за неудобство. Отзад комфортът също е на ниво, въпреки че отстъпва на този в предната част на салона. Третият ред седалки представлява общ диван, сравнително удобен и лесно сгъваем. Задните два реда кресла са с възможност за доста трансформации, превръщащи Caddy в истинска “вълшебна кутийка”. Багажникът е едно от основните достойнства на “народната баничарка”. Обемът му варира, като при сгънати задни седалки може да нарастне значително, а подът е абсолютно равен. За функционалността голяма роля играе и плъзгащата се дясна странична врата.

Двигател

Моделът се предлага с два бензинови 1.4, 1.6-литрови агрегата, както и с два дизела - 1.9 TDI и 2.0 SDI. Темата ни, както вече стана ясно, третира 1.9-литровия турбодизелов мотор с мощност 105 к.с. - култово немско творение, което се монтира на почти всички автомобили с марка VW. Още след привеждането му в действие се усеща лекотата, с която следва да задвижи сравнително тежкото купе. Лек старт, ниско ниво на шум в купето, и уверено ускорение от място. Проблемът при този мотор е свързан с неговата еластичност при високи обороти. На пета предавка агрегатът е малко муден.

Спирачната система е сериозен плюс. Тя е снабдена със всички помощни системи и твърдо може да се каже, че по отношение на нея Caddy е с едни гърди напред. Окачването също заслужава адмирации. Возията е много мека, а стабилността в завоите - доста прилична.

Цена

Парите, които са Ви необходими, за да притежавате “вълшебната кутийка”, са горе-долу сходни с тези, нужни за алтернативите. Функционалност, качество, богато базово оборудване, екстравагантен дизайн и динамика обаче са козовете на “германеца”, с които той би могъл да ви спечели.

Volkswagen Caddy Kombi 1.9 TDI
Плюсове

1. Екстериорът на товаропътническия еднообемен автомобил е значително осъвременен, агресивен и динамичен.
2. 1.9-литровият турбо дизел се характеризира с доста по-голяма мощност и оптимален въртящ момент.
3. Интериорът на Volkswagen Caddy е качествен, функционален и практичен.
4. Спирачните системи са отлични.
5. Електромеханичният сервоусилител на волана е по-добър от тези на повечето алтернативи.
6. Базовото оборудване е доста богато.

Минуси
1. Показанията на електронния дисплей са в ярко червен цвят и може би се набиват прекалено много дори и в периферното зрение на водача.
2. Долният край на задното стъкло е по-високо от нормалното, което отчасти намалява видимостта в средното огледало за обратно виждане.
3. При високи обороти двигателят губи еластичност.

 

Volkswagen Caddy Kombi 1.9 TDI
Технически характеристики
Двигател
Четирицилиндров, редови,
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 896 куб. см.
Максимална мощност
77 Kw/105 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
250 Нм при 1 900 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
18.0 :1
Маса на единица мощност
16.4 кг/к.с. (22.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 405
1 802
1 833
Междуосие
2 682
Маса, кг

1 718

Допустимо натоварване, кг
533
Обем на багажника, л.
190 - 750 - 2 850
Вместимост на резервоара, л
60

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

7.5 л/100км
5.5 л/100км
6.2 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
13.3
Максимална скорост
166 км/ч
Гуми
195/65 R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 31 476

 

Базово оборудване
Частично поцинкована каросерия, странична дясна плъзгаща се врата, тонирани стъкла, ABS, ASR - контрол на сцеплението с пътя, MSR - контрол на въртящия момент на двигателя, електромеханичен серво усилител на волана, предни въздушни възглавници с възможност за деактивиране на пасажерската, асиметрично делима седалка на втори ред, регулируем по височина и в дълбочина волан, регулиране височината на фаровете от мястото на водача, трета стоп светлина, електронен имобилайзер, задна чистачка с размразител, оборотомер, поставки за чаши и др.
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Volkswagen Caddy Kombi 1.9 TDI
АЛТЕРНАТИВИТЕ
CITROEN BERLINGO
Работен обем
1 997 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
205 Нм
при об/мин 1 500
Габарити, мм
4140/1725/1810
Ускорение
15.6 сек.
Максимална скорост
160 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.3 л/100 км
5.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС: XTR
31 841 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
PEUGEOT PARTNER
Работен обем
1 997 см3
Мощност

66 кВт/90 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
205 Нм
при об/мин 1 900
Габарити, мм
4137/1724/1810
Ускорение
15.6 сек.
Максимална скорост
160 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.3 л/100 км
5.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС: VTC
28 129 лв.
ABS
984 лв.
Еърбег, (двоен)
358 лв.
Климатик
1 395 лв.
FORD TORNEO CONNECT
Работен обем
1 870 см3
Мощност

48 кВт/65 к.с.
при об/мин 6 600

Максимален въртящ момент
120 Нм
при об/мин 2 250
Габарити, мм
4525/1795/1811
Ускорение
16.5 сек
Максимална скорост
150 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

13.1 л/100 км
6.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
31 156 лв.
ABS
опция
Еърбег, 1 бр.
серийно
Климатик
опция


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тодор

    2 5 Отговор
    технически кадито може и да е по-добро,но като секачиш френските алтернативи създават усещане за пъргавина и лекота ,а немеца е тромав и бавен въпреки ,че е по-мощен
  • 2 тодор

    2 5 Отговор
    технически кадито може и да е по-добро,но като секачиш френските алтернативи създават усещане за пъргавина и лекота ,а немеца е тромав и бавен въпреки ,че е по-мощен
  • 3 3phone

    1 0 Отговор
    Тиняма да го караш на божурище и да му замерваш време, а ще го товариш ;)
  • 4 Android

    1 1 Отговор
    Аз карам Caddy EcoFuel(метан).... Няма такъв умрял Кон.