Днес продукцията на леки автомобили е изключително разнообразна. По пътищата се срещат возила от всякакъв тип - като се започне от микролитражки, лимузини, хечбеци и спортни купета от различни класове, та се стигне до огромни, всъдеходи, универсали и и всъевъзможни ванове. Всеки може да избира четириколесно според своите потребности и вкусове. Сега ще спрем вниманието ви на един сравнително нов сегмент от богата гама на видовете ванове. Иде реч за т. нар. товаро-пътнически автомобили. С течение на времето част от въпросните возила се превърнаха основно в пътнически, като с това функционалността им не се намали. Френските компании Peugeot и Citroen бяха едни от първите, които наложиха този тип коли, представляващи различна концепция за семейните автомобили. Педантичните германци обаче също не стоят със скръстени ръце. Те отдавна имат представител в този, набиращ скорост, сегмент. Името му е Caddy (в превод кутийка за чай), а новото поколение вече се предлага и у нас. За тема на материала ни избрахме модификацията Caddy Kombi 1.9 TDI. Тестът, който направихме най-общо казано ни убеди в едно - многофункционалният автомобил е много близко до определението “вълшебна кутийка”, тъй като е компактен, изключително практичен и с неподозирани динамични възможности. Ето и по-подробните ни впечатления.
Екстериор
Предшественикът си извоюва място на пазара най-вече със своята функционалност, здравина и надеждност. Новото поколение освен с гореизброените качества се характеризира и с екстравагантен външен вид. Предната част е изцяло обновена. Увеличеният обем и новите елементи внасят необходимата доза динамика. Фаровете вече са с различна форма, многосекторни са и са покрити с гладка пластмаса, осигуряваща значително по-добро осветяване. Калниците са пораздути и придават енергичен вид на “муцуната”. Масивната предна броня също е променена, като следва елементи от фирмените черти на компанията. Като цяло Caddy изглежда значително по-екстравагантно, а в “погледа” му се долавя решителност и динамика.
Интериор
Салонът на Caddy се характеризира с качество на изработката, ефектни и не скъпи материали и оптимална функционалност. Ергономичното арматурно табло осигурява комфорт при шофиране и добра информативност. Различни по размери “жабки” и отвори в салона също са на почит сред любителите на подобни возила. Местата на всички прибори са внимателно подбрани, така че да нямат отражение на предното стъкло.
Водачът има добър поглед върху пътната обстановка, благодарение на високото му положение и огромното ветроупорно стъкло. Уредите включват два основни циферблата и един по-малък в синьо-лилаво осветление и интегриран между тях електронен дисплей. Показанията на него са в ярко червен цвят и може би се набиват прекалено много дори и в периферното зрение на водача. Воланът е компактен и удобен, а усъвършенстваният електромеханичен сервоусилител позволява въпреки малкия диаметър безпроблемно маневриране. Предните седалки не са меки, но са удобни и ергономични. Позицията им държи водача и пасажера до него в доста изправено положение, но това макар и странно решение не е причина за неудобство. Отзад комфортът също е на ниво, въпреки че отстъпва на този в предната част на салона. Третият ред седалки представлява общ диван, сравнително удобен и лесно сгъваем. Задните два реда кресла са с възможност за доста трансформации, превръщащи Caddy в истинска “вълшебна кутийка”. Багажникът е едно от основните достойнства на “народната баничарка”. Обемът му варира, като при сгънати задни седалки може да нарастне значително, а подът е абсолютно равен. За функционалността голяма роля играе и плъзгащата се дясна странична врата.
Двигател
Моделът се предлага с два бензинови 1.4, 1.6-литрови агрегата, както и с два дизела - 1.9 TDI и 2.0 SDI. Темата ни, както вече стана ясно, третира 1.9-литровия турбодизелов мотор с мощност 105 к.с. - култово немско творение, което се монтира на почти всички автомобили с марка VW. Още след привеждането му в действие се усеща лекотата, с която следва да задвижи сравнително тежкото купе. Лек старт, ниско ниво на шум в купето, и уверено ускорение от място. Проблемът при този мотор е свързан с неговата еластичност при високи обороти. На пета предавка агрегатът е малко муден.
Спирачната система е сериозен плюс. Тя е снабдена със всички помощни системи и твърдо може да се каже, че по отношение на нея Caddy е с едни гърди напред. Окачването също заслужава адмирации. Возията е много мека, а стабилността в завоите - доста прилична.
Цена
Парите, които са Ви необходими, за да притежавате “вълшебната кутийка”, са горе-долу сходни с тези, нужни за алтернативите. Функционалност, качество, богато базово оборудване, екстравагантен дизайн и динамика обаче са козовете на “германеца”, с които той би могъл да ви спечели.
Volkswagen Caddy Kombi 1.9 TDI
|
Плюсове
|
1. Екстериорът на товаропътническия еднообемен автомобил е значително осъвременен, агресивен и динамичен. |
Минуси
|
1. Показанията на електронния дисплей са в ярко червен цвят и може би се набиват прекалено много дори и в периферното зрение на водача. 2. Долният край на задното стъкло е по-високо от нормалното, което отчасти намалява видимостта в средното огледало за обратно виждане. 3. При високи обороти двигателят губи еластичност. |
Volkswagen Caddy Kombi 1.9 TDI
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Четирицилиндров, редови,
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 896 куб. см.
|
Максимална мощност
|
77 Kw/105 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
250 Нм при 1 900 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0 :1
|
Маса на единица мощност
|
16.4 кг/к.с. (22.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 405 1 802 1 833 |
Междуосие
|
2 682
|
Маса, кг
|
1 718 |
Допустимо натоварване, кг
|
533
|
Обем на багажника, л.
|
190 - 750 - 2 850
|
Вместимост на резервоара, л
|
60
|
Разход на гориво: |
7.5 л/100км
5.5 л/100км 6.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
13.3
|
Максимална скорост
|
166 км/ч
|
Гуми
|
195/65 R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 31 476 |
Базово оборудване
|
Частично поцинкована каросерия, странична дясна плъзгаща се врата, тонирани стъкла, ABS, ASR - контрол на сцеплението с пътя, MSR - контрол на въртящия момент на двигателя, електромеханичен серво усилител на волана, предни въздушни възглавници с възможност за деактивиране на пасажерската, асиметрично делима седалка на втори ред, регулируем по височина и в дълбочина волан, регулиране височината на фаровете от мястото на водача, трета стоп светлина, електронен имобилайзер, задна чистачка с размразител, оборотомер, поставки за чаши и др.
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Volkswagen Caddy Kombi 1.9 TDI
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
CITROEN BERLINGO
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
205 Нм
при об/мин 1 500 |
Габарити, мм
|
4140/1725/1810
|
Ускорение
|
15.6 сек.
|
Максимална скорост
|
160 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.3 л/100 км 5.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: XTR
|
31 841 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
PEUGEOT PARTNER
|
|
Работен обем
|
1 997 см3
|
Мощност
|
66 кВт/90 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
205 Нм
при об/мин 1 900 |
Габарити, мм
|
4137/1724/1810
|
Ускорение
|
15.6 сек.
|
Максимална скорост
|
160 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.3 л/100 км 5.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: VTC
|
28 129 лв.
|
ABS
|
984 лв.
|
Еърбег, (двоен)
|
358 лв.
|
Климатик
|
1 395 лв.
|
FORD TORNEO CONNECT
|
|
Работен обем
|
1 870 см3
|
Мощност
|
48 кВт/65 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
120 Нм
при об/мин 2 250 |
Габарити, мм
|
4525/1795/1811
|
Ускорение
|
16.5 сек
|
Максимална скорост
|
150 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.1 л/100 км 6.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Elegance
|
31 156 лв.
|
ABS
|
опция
|
Еърбег, 1 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
опция
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тодор
15:42 08.09.2011
2 тодор
15:42 08.09.2011
3 3phone
15:42 08.09.2011
4 Android
15:42 08.09.2011