Щутгартският колос в автомобилостроенето показа на миналогодишния автосалон в Женева една разработка, която много бързо завладя сърцата на почитателите на марката Mercedes-Benz. Става дума за модела CLS, който отваря една нова ниша в изключително разнообразните пазарни сегменти. Моделът представлява спортно купе, но с четири врати. Някои специалисти го наричат псевдоседан, определение което много точно пасва на огромното купе. Тази странна концепция е вече в серийно производство, продава се у нас и е естествено да є отделим нужното внимание. Колата се предлага с един дизелов и два бензинови агрегата. Акцентът ни пада върху по-слабия бензинов мотор. Ще попитате: Защо? Дизелът е много модерен напоследък, но някак си не се вписва в представата за лукозно купе с подчертано спортно излъчване. Мощният V-осмак на AMG пък е прекалено “силен” за автомобил, създаден на базата на Е-класата и в много ситуации може да бъде опасен, въпреки всички мерки по отношение на пасивна и активна безопасност. 3.5-литровият V-образен шестак, който е тема на материала, е с мощност 272 к.с. и ускорява от 0 до 100 за седем секунди - показатели, които не са за пренебрегване, дори и като говорим за купета от висок клас. Освен наличието на четири врати и факта, че визията е подчертано спортна, CLS впечатлява и с изумителен комфорт, неприсъщ на автомобили от този род. С други думи, това е своеобразен хибрид между луксозна лимузина и агресивна расова резачка.
Екстериор
Вече стана ясно, че основното различие от конкурентите е наличието на задни врати. Те съвсем не намаляват агресивния вид на CLS. Предните светлини са подобни на тези при S-класата, но са доста по-издължени и авангардни. Радиаторната решетка е типична за марката, а цялостната форма изглежда капковидна. Облите черти обаче съвсем не намаляват динамиката, която излъчва купето на CLS. Задните светлини пък наподобяват тези на модела SL и в комплект с ефектните (две на брой) ауспухни тръби завършват агресивния мускулест облик на псевдоседана. Като цяло тази разработка представлява съвременен и удачен отговор на Merecedes, насочен към прекия конкурент BMW, който в последно време набляга изключително много на авангарден дизайн. Въпреки наличието само на две врати прекият конкурент на CLS е шестата серия на баварците. Сходна гама от агрегати и оборудване, една ценова ниша и използване на платформи от други два конкурента - Е-класата на Mercedes и петата серия на BMW.
Въпреки че е изграден на базата на Е-класата, CLS се различава доста. Таванът е по-нисък с цели пет сантиметра, вратите са без рамки за стъклата, а като цяло центърът на тежестта е значително по-нисък.
Интериор
Първото впечатление от салона на CLS няма да ви подведе - лукс стил и комфорт за трима пасажера и водач. Спортните елементи са само загатнати. Типично за марката акцентът пада върху комфорта. Интерес представлява централната конзола, която продължава междупредните и задните кресла и завършва в облегалката на задната седалка. Един от недостатъците се крие в разстоянието, предназначено за краката на задните пасажери. На фона на преките конкуренти то не е никак малко, но като се има предвид наличието на четири врати и платформата от доста голям седан е странно къде са се “дянали” нужните още около двайсетина сантиметра в предно задна посока. За сметка на това багажникът е с обем 505 литра и по функционалност превъзхожда доста тези на алтернативите. Екстрите в салона е трудно да се изброят, а списъкът с допълнителното оборудване е близък до безкрайност.
В обобщение може да се каже, че изключително стилният интериор без притеснения би могъл да служи като еталон за лукс, комфорт и качество. При направата му дизайнерите и конструкторите в най-голяма степен залагат на скъпото дърво и естествената кожа. В серийното оборудване на CLS е предвидено воланът и скоростният лост също да бъдат покрити с кожа. Уредите са лесни за навигация и много близки до стандартните. В горната част на средната конзола е разположен дисплей с доста бутони отстрани. Въпреки това не е нужно да сте компютърен специалист, за да разгадаете командите, но многобройните клавиши са предпоставка за частично отвличане на водача от пътната обстановка. Двигател и ходови характеристикиV-образният шестцилиндров бензинов агрегат, за който стана вече дума, е и една от иновациите в моторната гама на Mercedes-Benz. Изключително безшумен, характеризиращ се с много добро доускорение и еластичност. За това до голяма степен заслуга има и седемстепенната автоматична трансмисия, наречена от създателите си 7G-Tronic. Сближените предавателни числа и честата смяна на предавките е тайната към успеха. Водачът обаче въобще не усеща интезивната работа на трансмисията, защото скоростите се сменят изключително плавно и същевременно доста бързо. В зависимост от желанието ви и дължината на десния ви крак, автоматът може да свали за миг до четири предавки.
Кормилното управление е на познатото за марката върхово ниво. Сервото с променливо усилие е идеално за паркиране, като същевремено при висока скорост прави волана твърд и информативен. Да управляваш CLS е истинско удоволствие - точни реакции, минимален крен в завоите и изключителна возия. В допълнителните опции се предлага и пневматично окачване Airmatic DC, което има три режима на действие - два спортни и един стандартен. И в трите случая автомобилът се държи като истински Mercedes-Benz. Благодарение на пневмо окачването клиренсът може да се изменя с до три сантиметра, което на пръв поглед е малко, но в много ситуации е от решаващо значение. Основно обаче е предимство при паркиране върху тротоари и подобряване на стабилността и обтекаемостта при движение с висока скорост.
Цена
Въпреки че не е по джоба на средностатистическия българин, може да се каже, че е атрактивна. Все пак не очаквайте усещане, присъщо за BMW. Но за какво ли им е подобно на любителите на марката Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz CLS 350
|
Плюсове
|
1. Съчетанието от агресивен и спортен външен вид и луксозен и комфортен интериор, както и факта, че купето е с четири врати превръща Mercedes-Benz CLS в уникален по рода си автомобил.
|
Минуси
|
1. Многобройните бутони по арматурата са предпоставка за частично отвличане на водача от пътната обстановка. 2. Предвид платформата и габаритите на автомобила разстоянието, предназначено за краката на пасажерите отзад не е достатъчно. |
Mercedes-Benz CLS 350
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Шестцилиндров, V-образен
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
3 498 куб. см.
|
Максимална мощност
|
200 Kw/272 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
350 Нм при 2 400 - 5 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, седемстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.7 : 1
|
Маса на единица мощност
|
6.4 кг/к.с. (8.7 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 913 1 873 1 403 |
Междуосие
|
2 854
|
Маса, кг
|
1 730 |
Допустимо натоварване, кг
|
465
|
Обем на багажника, л.
|
505
|
Вместимост на резервоара, л
|
80
|
Разход на гориво:
|
14.3 л/100км
7.8 л/100км 10.1 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
7.0
|
Максимална скорост
|
250 км/ч
|
Гуми
|
245/45 R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 124 850 |
Базово оборудване
|
Фронтални и странични въздушни възглавници; вентилирана жабка; подлакътник с вентилирана жабка; ел. стъкла; кутия за багаж в багажника; мрежа за багаж на централния тунел до пътника; активни обезопасителни колани, триточкови с автоматична настройка за височина; вътрешно и външно огледало с бленда против заслепяване; автоматичен климатик с прахоулавящ филтър; волан и скоростен лост в кожа; автоматично отместване на волана улесняващо влизането и излизането; ел. настройка на кормилната колона с памет; многофункционален волан; тапицерия комбинация кожа и текстил; борд компютър; ел. седалки с лумбална опора и запаметяване на настройките; сервизен асистент; централно заключване; интериорни вложки от алуминий; ABS; ел. огледала, отопляеми, с параболични стъкла, в цвета на автомобила; Sensotronic спирачен контрол; спирачен асистент; индикатор за износването на накладките; светодиодни стоп светлини; защита при преобръщане; аларма с защита против изтегляне; ESP - електронна система за стабилност; автоматични светлини; лети джанти; фарове за мъгла предни и задни; променливо серво управление; сензор за дъжд; централно заключване; защита от страничен удар; система за почистване на фаровете; автопилот и ограничител на скоростта; тонирани стъкла; електронен имобилайзер; ксенонови светлини и др.
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Mercedes-Benz CLS 350
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW 630 Ci
|
|
Работен обем
|
2 996 см3
|
Мощност
|
190 кВт/258 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
300 Нм
при об/мин 2 500 |
Габарити, мм
|
4820/1855/1373
|
Ускорение
|
6.5 сек
|
Максимална скорост
|
250 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.1 л/100 км 6.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
128 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
JAGUAR XK8
|
|
Работен обем
|
3 996 см3
|
Мощност
|
213 кВт/290 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
393 Нм
при об/мин 4 250 |
Габарити, мм
|
4760/1829/1296
|
Ускорение
|
6.7 сек
|
Максимална скорост
|
250 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
17.4 л/100 км 8.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
179 645
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр.
|
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 .
15:42 08.09.2011
2 м52б20
15:42 08.09.2011