Last news in Fakti

1 Октомври, 2005 10:07 2 560 2

Псевдоседан

  • mercedes-benz-
  • cls-
  • mercedes-benz cls 350

Щутгартският колос в автомобилостроенето показа на миналогодишния автосалон в Женева една разработка, която много бързо завладя сърцата на почитателите на марката Mercedes-Benz. Става дума за модела CLS, който отваря една нова ниша в изключително разнообразните пазарни сегменти. Моделът представлява спортно купе, но с четири врати. Някои специалисти го наричат псевдоседан, определение което много точно пасва на огромното купе. Тази странна концепция е вече в серийно производство, продава се у нас и е естествено да є отделим нужното внимание. Колата се предлага с един дизелов и два бензинови агрегата. Акцентът ни пада върху по-слабия бензинов мотор. Ще попитате: Защо? Дизелът е много модерен напоследък, но някак си не се вписва в представата за лукозно купе с подчертано спортно излъчване. Мощният V-осмак на AMG пък е прекалено “силен” за автомобил, създаден на базата на Е-класата и в много ситуации може да бъде опасен, въпреки всички мерки по отношение на пасивна и активна безопасност. 3.5-литровият V-образен шестак, който е тема на материала, е с мощност 272 к.с. и ускорява от 0 до 100 за седем секунди - показатели, които не са за пренебрегване, дори и като говорим за купета от висок клас. Освен наличието на четири врати и факта, че визията е подчертано спортна, CLS впечатлява и с изумителен комфорт, неприсъщ на автомобили от този род. С други думи, това е своеобразен хибрид между луксозна лимузина и агресивна расова резачка.

Екстериор

Вече стана ясно, че основното различие от конкурентите е наличието на задни врати. Те съвсем не намаляват агресивния вид на CLS. Предните светлини са подобни на тези при S-класата, но са доста по-издължени и авангардни. Радиаторната решетка е типична за марката, а цялостната форма изглежда капковидна. Облите черти обаче съвсем не намаляват динамиката, която излъчва купето на CLS. Задните светлини пък наподобяват тези на модела SL и в комплект с ефектните (две на брой) ауспухни тръби завършват агресивния мускулест облик на псевдоседана. Като цяло тази разработка представлява съвременен и удачен отговор на Merecedes, насочен към прекия конкурент BMW, който в последно време набляга изключително много на авангарден дизайн. Въпреки наличието само на две врати прекият конкурент на CLS е шестата серия на баварците. Сходна гама от агрегати и оборудване, една ценова ниша и използване на платформи от други два конкурента - Е-класата на Mercedes и петата серия на BMW.

Въпреки че е изграден на базата на Е-класата, CLS се различава доста. Таванът е по-нисък с цели пет сантиметра, вратите са без рамки за стъклата, а като цяло центърът на тежестта е значително по-нисък.

Интериор

Първото впечатление от салона на CLS няма да ви подведе - лукс стил и комфорт за трима пасажера и водач. Спортните елементи са само загатнати. Типично за марката акцентът пада върху комфорта. Интерес представлява централната конзола, която продължава междупредните и задните кресла и завършва в облегалката на задната седалка. Един от недостатъците се крие в разстоянието, предназначено за краката на задните пасажери. На фона на преките конкуренти то не е никак малко, но като се има предвид наличието на четири врати и платформата от доста голям седан е странно къде са се “дянали” нужните още около двайсетина сантиметра в предно задна посока. За сметка на това багажникът е с обем 505 литра и по функционалност превъзхожда доста тези на алтернативите. Екстрите в салона е трудно да се изброят, а списъкът с допълнителното оборудване е близък до безкрайност.

В обобщение може да се каже, че изключително стилният интериор без притеснения би могъл да служи като еталон за лукс, комфорт и качество. При направата му дизайнерите и конструкторите в най-голяма степен залагат на скъпото дърво и естествената кожа. В серийното оборудване на CLS е предвидено воланът и скоростният лост също да бъдат покрити с кожа. Уредите са лесни за навигация и много близки до стандартните. В горната част на средната конзола е разположен дисплей с доста бутони отстрани. Въпреки това не е нужно да сте компютърен специалист, за да разгадаете командите, но многобройните клавиши са предпоставка за частично отвличане на водача от пътната обстановка. Двигател и ходови характеристикиV-образният шестцилиндров бензинов агрегат, за който стана вече дума, е и една от иновациите в моторната гама на Mercedes-Benz. Изключително безшумен, характеризиращ се с много добро доускорение и еластичност. За това до голяма степен заслуга има и седемстепенната автоматична трансмисия, наречена от създателите си 7G-Tronic. Сближените предавателни числа и честата смяна на предавките е тайната към успеха. Водачът обаче въобще не усеща интезивната работа на трансмисията, защото скоростите се сменят изключително плавно и същевременно доста бързо. В зависимост от желанието ви и дължината на десния ви крак, автоматът може да свали за миг до четири предавки.

Кормилното управление е на познатото за марката върхово ниво. Сервото с променливо усилие е идеално за паркиране, като същевремено при висока скорост прави волана твърд и информативен. Да управляваш CLS е истинско удоволствие - точни реакции, минимален крен в завоите и изключителна возия. В допълнителните опции се предлага и пневматично окачване Airmatic DC, което има три режима на действие - два спортни и един стандартен. И в трите случая автомобилът се държи като истински Mercedes-Benz. Благодарение на пневмо окачването клиренсът може да се изменя с до три сантиметра, което на пръв поглед е малко, но в много ситуации е от решаващо значение. Основно обаче е предимство при паркиране върху тротоари и подобряване на стабилността и обтекаемостта при движение с висока скорост.

Цена

Въпреки че не е по джоба на средностатистическия българин, може да се каже, че е атрактивна. Все пак не очаквайте усещане, присъщо за BMW. Но за какво ли им е подобно на любителите на марката Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz CLS 350
Плюсове

1. Съчетанието от агресивен и спортен външен вид и луксозен и комфортен интериор, както и факта, че купето е с четири врати превръща Mercedes-Benz CLS в уникален по рода си автомобил.
2. Качеството на изработка и системите за безопасност са на топ ниво.
3. Иновационният V6 двигател е с отлични показатели и характеристики.

Минуси
1. Многобройните бутони по арматурата са предпоставка за частично отвличане на водача от пътната обстановка.
2. Предвид платформата и габаритите на автомобила разстоянието, предназначено за краката на пасажерите отзад не е достатъчно.

 

Mercedes-Benz CLS 350
Технически характеристики
Двигател
Шестцилиндров, V-образен
четири клапана на цилиндър
Работен обем
3 498 куб. см.
Максимална мощност
200 Kw/272 к.с. при 6 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
350 Нм при 2 400 - 5 000 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, седемстепенна
Степен на сгъстяване
10.7 : 1
Маса на единица мощност
6.4 кг/к.с. (8.7 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 913
1 873
1 403
Междуосие
2 854
Маса, кг

1 730

Допустимо натоварване, кг
465
Обем на багажника, л.
505
Вместимост на резервоара, л
80

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

14.3 л/100км
7.8 л/100км
10.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
7.0
Максимална скорост
250 км/ч
Гуми
245/45 R17
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 124 850

 

Базово оборудване
Фронтални и странични въздушни възглавници; вентилирана жабка; подлакътник с вентилирана жабка; ел. стъкла; кутия за багаж в багажника; мрежа за багаж на централния тунел до пътника; активни обезопасителни колани, триточкови с автоматична настройка за височина; вътрешно и външно огледало с бленда против заслепяване; автоматичен климатик с прахоулавящ филтър; волан и скоростен лост в кожа; автоматично отместване на волана улесняващо влизането и излизането; ел. настройка на кормилната колона с памет; многофункционален волан; тапицерия комбинация кожа и текстил; борд компютър; ел. седалки с лумбална опора и запаметяване на настройките; сервизен асистент; централно заключване; интериорни вложки от алуминий; ABS; ел. огледала, отопляеми, с параболични стъкла, в цвета на автомобила; Sensotronic спирачен контрол; спирачен асистент; индикатор за износването на накладките; светодиодни стоп светлини; защита при преобръщане; аларма с защита против изтегляне; ESP - електронна система за стабилност; автоматични светлини; лети джанти; фарове за мъгла предни и задни; променливо серво управление; сензор за дъжд; централно заключване; защита от страничен удар; система за почистване на фаровете; автопилот и ограничител на скоростта; тонирани стъкла; електронен имобилайзер; ксенонови светлини и др.
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Mercedes-Benz CLS 350
АЛТЕРНАТИВИТЕ
BMW 630 Ci
Работен обем
2 996 см3
Мощност

190 кВт/258 к.с.
при об/мин 6 600

Максимален въртящ момент
300 Нм
при об/мин 2 500
Габарити, мм
4820/1855/1373
Ускорение
6.5 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

13.1 л/100 км
6.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
128 900 лв.
Цени на някои екстри:


ASB
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатроник
серийно
JAGUAR XK8
Работен обем
3 996 см3
Мощност

213 кВт/290 к.с.
при об/мин 6 100

Максимален въртящ момент
393 Нм
при об/мин 4 250
Габарити, мм
4760/1829/1296
Ускорение
6.7 сек
Максимална скорост
250 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

17.4 л/100 км
8.7 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
179 645
ASB
серийно
Еърбег, 4 бр.
серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 .

    1 0 Отговор
    mn krasiva kola :)
  • 2 м52б20

    1 0 Отговор
    Взе ми думите от устата, наистина е много красива :)