Last news in Fakti

24 Септември, 2005 11:05 1 022 0

Автосалон Франкфурт 2005

  • автосалон-
  • франкфурт 2005

Webasto Hattrick

Специалистът в направата на автомобилни покриви Webasto триумфира на изложението във Франкфурт със студията Hattrick, разработена на базата на сериен Volkswagen Touareg. Концепткарът впечатлява преди всичко със специфичната конструкция на покрива си, съставена от три компонента. Според конструкторите на Webasto технологията подсигурява впечатляващи емоции в салона и изключителна функционалност при превози на обемисти товари.

Покривът на Hattrick е изцяло стъклен и се състои от два модула, които се управляват електрически и само с натискането на едно копче първият се плъзга назад и предоставя истинско усещане за расово кабрио в салона. При доста слънчево време, когато преди всичко искате да се възползвате от охлаждащата функция на климатика, веднага се задейства друга екстра - сенник от специална материя, който предпазва пасажерите от проникването на слънчевите лъчи през панорамния покрив. Според конструкторите на Webasto подобно решение намалява силно нагряването във вътрешността на автомобила през горещите летни дни. Специално електронно регулируемо фолио е монтирано и в стъклата, като отново с помощта само на едно копче водачът може да регулира степента на затъмняването им.

По отношение на товарите специалистите от Webasto също са се постарали. Освен че са монтирали електрическа платформа отзад, петата врата позволява най-различни модификации на отваряне, за да улесни максимално собственика на “умния” Hattrick.

Toyota Endo

Японският гранд Toyota представи във Франкфурт студията Endo. Въпреки че азиатксият дребосък е само с половин метър по-дълъг от Smart ForTwo, той предлага комфортна возия на четирима пасажери. Основното му предназначение, както може да се предположи и от компактните му габарити, е да служи за слаломиране в трафика на голямата градска джунгла. Паркирането се улеснява допълнително и от специфичния начин на отваряне на вратите при дребосъка.

Иначе дизайнът на дребосъка, също както и този на новия Yaris е дело на дизайнерското студио на компанията, базирано в Южна Франция. В салона акцентът е поставен върху огромния LCD-монитор, който предоставя на водача цялата информация, от която последният има нужда.

Opel Antara GTC

Opel представи в германската финансова столица интересен кросовър - сложна симбиоза между спортно купе и мускулест SUV. Студията, която не е далеч от серийно производство, носи гръмкото название Antara GTC. Автомобилът буди възхищение със своята противоречивост - едновременно елегантен с двете си врати и отсъствието на странична колонка и подчертано агресивен по подобие на класически офроудър с характерните за този тип автомобили размери и акценти в екстериора.

Внушителен е и двигателят, който инженерите на Opel предлагат. Стандартното предложение е четирицилиндров дизелов агрегат с два турбокомпресора, чийто работен обем е 1.9 литра, като осигуряваната от него мощност е 212 к.с. Максималният въртящ момент е 400 Нм, които са на разположение на водача още при достигането на 1 400 об./мин.

В комбинация с шестстепенната автоматична скоростна кутия, Antara GTC се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 8 сек. Проведените до момента тестови изпитания показват, че максималната скорост превишава 210 км/ч.
Другите варианти по отношение на избора на подходящ двигател са двулитров бензинов турбоагрегат, който отново е четирицилиндров с мощност 175 к.с., както и 2.2-литров бензин с директно впръскване на горивото и потенциал от 155 к.с. На разположение ще бъде и още един дизелов мотор с по-скромна мощност - 150 к.с.

BMW 3 Breyton

Breyton Design представи във Франкфурт доработено BMW 3, чиято мощност е увеличена до 306 к.с., окачването е изцяло подменено, а двадесетцоловите алуминиеви джанти подсказват, че си имате работа с истински расов спортист.
Всъщност трилитровият шестцилиндров сериен двигател търпи сериозни промени. Специалистите от Brayton увеличават работния обем на сърцето с 0.2 литра, а механичните компоненти като колянов вал, цилиндри и блоковете на цилиндрите са подменени изцяло. Пренастроен е и моторният мениджмънт. Благодарение на това от Breyton обещават максимална скорост от 281 км/ч. За сериозните спортни изживявания с четириколесното се грижат и специално монтираните за целта спойлерни групи отпред и отзад. Монтиран е и мултифункционален спортен волан.

Four Stroke Rumen

Българинът Румен Антонов, който от няколко години се занимава с разработки на автоматични скоростни кутии във Франция, взе участие на изложението във Франкфурт с конструирания изцяло от него прототип Four Stroke Rumen. Всеки детайл по екстериора свидетелства за това, че инженерът при направата му очевидно е бил повлиян в голяма степен от класическите екземпляри с марка Bugatti. Доказателство за това е максимално издължената предница в специфичен стил “а ла Bugatti”, почти преливащия със задницата кокпит на автомобила, кръглите фарове отпред както и хромираната плетеница на джантите.

Под ретро-формите на четириколесното обаче се крият най-съвремени решения. Така например шасито е изработено от олекотени тръбни профили, гарантиращи ниско тегло и максимална здравина. При направата на каросерията пък Антонов използва фибростъкло. Междуосието на Four Stroke Rumen е 2 280 мм, дължината му е 3 390 мм, широчината - 1 600 мм, а височината - 1 210 мм.

За задвижването на тежащото едва 500 кг возило се грижи трицилиндров, четиритактов агрегат с по четири клапана на цилиндър, чийто работен обем е 700 см3. Въпросният двигател, по избор на клиента, би могъл да осигурява мощност от 61, 75 и 100 к.с и максимален въртящ момент, съответно 97, 112 и 130 Нм. В оборудването място намира и шестстепенна автоматична скоростна кутия.

Возилото ще се предлага както в Европа, така и в САЩ. Като срещу цената от 40 000 евро Four Stroke Rumen ще се предлага и с ABS, ЕSP и климатик.

Daihatsu Copen ZZ

Освен останалите си няколко премиери Daihatsu използва престижното автомобилно събитие във Франкфурт да представи и студията Copen ZZ. Новакът предлага много по-изразено усещане за спорт, по-дълъг е със 110 мм и по-широк със 125. В предната част на возилото впечатление прави изменената радиаторна решетка, докато задницата е доминирана от монтирания спойлер, по-заоблените линии и издължените ауспухни тръби.
Под капака на Copen ZZ поле за изява намира редови четирицилиндров агрегат с два горноразположени разпределителни вала. Максималният въртящ момент, осигуряван от 1.5-литровия мотор, е 140 Нм при 4 400 об./мин., а максималната мощност - 105 к.с. при 6 000 об./мин. В оборудването място намира и петстепенна секвенциална скоростна кутия.

Magna Styer Mila

Развойното студио Magna Styer разбуни духовете на германска земя с прототипа на спортен автомобил, задвижван от двигател, работещ с... природен газ. Студията Mila (Magna Innovation Lightweight Auto) освен с подчертан спортен чар е дарена от създателите си и с цяла плеяда технически нововъведения.

Всъщност едноместното возило разполага със средноразположен двигател и задвижване от задните колела. Алуминиевият монокок и каросерията, изработена от въглеродни нишки пък са достатъчен гарант за здравина и устойчивост на конструкцията, съчетана с максимално ниско тегло. Габаритите също са впечатляващи. Дължината на Magna Styer Mila възлиза на 3 930 мм, широчината е 1 780 мм, а височината - 1 180 мм.

По отношение на задвижването се грижи четирицилиндров 1.6-литров агрегат с турбокомпресор, който задоволява апетита си с природен газ. С осигуряваната мощност от 150 к.с., Magna Styer Mila гарантира достигането на максимална скорост от 200 км/ч. Спринтът от 0 до 100 км/ч се извършва от спортиста за впечатляващите 6.9 секунди. Вместимостта на резервоара от 76 литра осигурява пробег от 200 км без посещение на газстанция.

KIA Multi-S

Във Франкфурт едно от атрактивните предложения на корейския гигант KIA със сигурност беше студията Multi-S, в която повечето специалисти и анализатори припознаха евентуален наследник на актуалния в момента модел Carens.
Иначе азиатците твърдят, че създаденото от тях возило поставя началото на нов клас четириколесни - CUV (Crossover Utility Vehicle). Според корейците Multi-S е перфектно съчетание между SUV и функционален семеен автомобил. Габаритите на новака очевидно предполагат наистина достатъчно комфортно пътуване на пасажерите в салона. Дължината на четириколесното е 4 550 мм, широчината му е 1 650 мм, а височината 2 700 мм. Предвижда се монтирането на три реда седалки, както и на всевъзможни глезотии като поставки, държачи за чаши и кутии за съхраняване на ценности и дребни предмети.

Клиентите ще могат да избират и между два агрегата - бензинов и дизелов. Първият е V-образен “шестак” с работен обем 2.7 литра, а дизеловият мотор ще бъде оборудван с турбокомпресор, като работният му обем ще бъде 2.0 литра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА