Last news in Fakti

12 Февруари, 2016 09:24 4 758 13

Задава се евтин Opel на ток

  • opel-
  • chevrolet-
  • ampera-e-
  • bolt-
  • general motors-
  • мери бара

Дебютиралият в началото на годината в Детройт Chevrolet Bolt ще се продава в Европа под името Opel Ampera-e като част от плана на General Motors за 29 нови модела до 2020 г., обяви шефът на концерна Мери Бара на симпозиум в немския град Бохум. Бюджетният електромобил ще замени хибрида Ampera, чието производство бе прекратено преди две години заради слаби продажби.

Chevrolet Bolt с базова цена $37 500 се оборудва с електромотор с мощност 200 к.с., захранван от йон-литиеви акумулатори с капацитет 60 кВтч. Американският модел ускорява от 0 до 100 км/ч за около 7 секунди, максималната скорост е 146 км/ч, а обсегът с едно зареждане достига 320 км. Батериите се зареждат от битовата мрежа за 9 часа.

Характеристиките на Ampera-e надали ще се различават особено от тези на Bolt. От Opel споделят единствено, че електромобилът ще получи мултимедийна система OnStar, а акумулаторите ще бъдат разположени в пода на каросерията.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бате Цецо

    0 0 Отговор
    1. Колата е супер, но какво разбират под "евтин"? Ако в САЩ цената е $37500 (без субсидия и $30К със субсидия), то в Европа ще бъде поне 37-40К EUR. Та 80000 лв не е много евтино.
    2. "Батериите се зареждат от битовата мрежа за 9 часа." - това няма как да стане, защото ако батерията е изтощене ще й трябват 60 квтч за да се зареди, а стандартът за битовата мрежа е 230V 16A. Хайде да смятаме

    Коментиран от #2

  • 2 Антон

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бате Цецо":

    Май сметалото ти е от първи клас.Електромерите в стандартната ни мрежа издържат до 50А натоварване, има и по мощни естествено.Хайде сега вземи по-готино сметало и смятай колко ампера консумираш като си вкл.боилера 3 квч. фурната за манджата 2.5квч осветлението, телевизорите, пералнята и двата климатика,компютър,лаптоп.И всички дружно сте си в къщи.Е сега смятай и си виж колко ампера ще станат.Така,че тази кола ще може да се зарежда от мрежата но ще е доста по бавно.

    Коментиран от #3

  • 3 Бате Цецо

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Антон":

    Сметалото ми е вярно. Електромеръм може да издържа 50А моме и повече, но стандартът за битови електрически контакти EN 60669-1:1997 е 16А. Друг е въпросът, че ако се закачиш с клеми или с усилен контакт е друго, но те не са стандартни за БГ и Европа и не може да се гарантира, че във всяка къща ги има и че инсталация на 2.5 квадрата ще издържи на 50А за 9 часа. За 4 квадрата ще е по-добре, но и това не се гарантира че навсякъде е така.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Бате Цецо":

    Продължаваш да се правиш на тарикат . Ако си извадил 65-70000 евро за кола , едва ли ще разчиташ на контакт за 2 лева , при положение ,че и Тесла предлага специални домашни за нищо пари , а освен това вече предлага и домашни батерии които можеш да зареждаш когато и от където искаш , включително от фотоволтаици и след това много по бързо да прехвърлиш в колата , да не говорим ,че няма да се молиш на всякакви монополисти

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Бате Цецо

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Не е въпросът колко ти струва контакта, а какъв е стандартът.
    Аз вкъщи може да имам и трифазен ток, но това не значи че всеки трябва има. Изречението беше " ... битовата мрежа ...". Ето ти стандартите:
    http://www.worldstandards.eu/electricity/plugs-and-sockets/
    За нас стандартно е Type F.
  • 7 dhcp

    0 0 Отговор
    То и аз нямах гараж преди да си купя кола, но като си купих кола си направих гараж. Предполагам ме разбра какво исках да ти намекна
  • 8 Иван

    0 0 Отговор
    Идеята за коли на ток не е лоша,без да коментирам цената.Проблемът според мен е как ще се зарежда.Примерно аз паркирам на най-малко на 100 м. от жилището си.И всичките ми съседи са така.Какво ,ще опъвам 100 м. кабел ли.....
  • 9 некойси

    0 0 Отговор
    "Задават се много коли на ток" бих казал аз. Не се притеснявайте, тепърва цените на горивата ще растат, а батериите ще стават все по-достъпни и капацитета им ще се удвоява и утроява.
    Що се отнася до инфраструктурата, все си мисля че е далече по-достъпна за изграждане от бензиностанции например.
  • 10 асдф

    0 0 Отговор
    В Амстердам всяка втора кола беше на ток. Такситата им са марка Тесла.. сами си правете изводите.
    Що се отнася до това - кой къде ще я зарежда - ами само ще спомена, че в другите държави когато спрете някъде колата (за да идете да пиете кафе например) има направени миниатюрни блокчета на които слагате дебитна карта таксува ви и го свързвате към колата си и започва зареждането.. докато вие сте на кафе / разходка или вкъщи например.

    Коментиран от #11

  • 11 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "асдф":

    Виждал съм ги тия ,,колонки за ток,,Не знам как е в Амстердам, ама във Франкфурт не са навсякъде меко казано.Да не говорим,че не всички живеят в столицата или големи градове.Да не говорим,че стават и задръствания в градове и по магистрали.Ами ако закъсаш някъде приклещен без ток ко праим?Не е толкова просто........
  • 12 Бай ти Ганя

    0 0 Отговор
    Изглежда доста по-добре от BMW i3, но при тази цена много зависи какво ще предложи Tesla Model 3, която засега на хартия е много по-добър автомобил за почти същата сума.
  • 13 гост

    0 0 Отговор
    Всъщност BMW i3 е доста добре замислено , особено с тази карбонова каросерия , проблема е , че нарочно му слагат малък двигател и батерия за да не конкурира петролните им модели , но скоро ще им се наложи да ги сменят , иначе изостават безнадеждно