Last news in Fakti

13 Февруари, 2016 11:00 5 945 55

Tesla Model S лидер при луксозните в Америка

  • tesla model s-
  • продажби-
  • рекорд

Електрическото създание на Илон Мъск се изкатери до върха при луксозните автомобили в Америка. През изминалата 2015 година производителят е успял да продаде 25 202 броя от модела и така е задминал именитите конкуренти Mercedes-Benz S-Class и BMW 7 Series. Растежът сравнен с
постиженията на компанията през 2014-та е цели 51 процента.

На второ място се класира S-Class с продадени 21.934, а на трето 7 Series, като става въпрос за старото поколение на модела. На четвърта позиция пак е мюнхенска машина 6 Series, а на пета английския Jaguar XJ. Въпреки трудното сравнение на журито с далеч по-надарените и по-скъпи германски топ лимузини автомобилът е допуснат в луксозния клас.

Не знаем дали електрическите автомобили за момента са по-чисти от тези с вътрешно горене поради простата причина, че за производството на електроенергия все още масово се използват традиционни технологии, при които отделяните количества вредни емисии са с неясни нива и не са нещо широко обсъждано, но дано това се промени в бъдеще.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    2 0 Отговор
    По ускорение е ненадмината, но по лукс е далеч след S-ката и XJ.
    Въпрос на гледна точка, но който си купува Тесла има и други автомобили.
    Според мен я купуват сноби, каквито са повечето клиенти в този клас.
  • 2 Чччч

    1 1 Отговор
    Хората си купуват електромобили, за да не хвърлят луди пари по ремонт на двигатели и горива.
    Защото то хубаво се купува нова кола с ДВГ, но разходите тепърва започват.
    Заради тези наречени от теб "сноби" днес има такива смартфони. Не че притежавам Айфон, но ако не бяха те и американците които ги купуваха още на Сименси и Мотороли щяхме да караме.

    Коментиран от #4

  • 3 некойси

    2 0 Отговор
    Не е нужно да си сноб за да си купиш електромобил.
    Просто трябва да си поне малко технически грамотен и веднъж да опиташ за да имаш база за съпоставка.
    Определено е имало съпътстваща романтика при отпадането на парните машини, но съществените предимства на ДВГ са довели до това. Така както предимствата на новата (аз не бих казал че е и кой знае колко нова) технология винаги побеждава над старата и статуквото рано или късно.

    Коментиран от #5

  • 4 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Чччч":

    Като ги пишеш тези глупости, вярваш ли си? Мислиш ли, че някой който дава 200 000 лева за кола, му пука за разходите по поддръжката и?
    Пък това за Айфона, беше апотеозът на глупостта ти! Телефонни с операционни системи имат Nokia, много преди дръвцата. А сега всичко в тях се произвежда от други марки - камера на Sony, процесор от Samsung, дисплей от Sharp, батерия от Китай!
    Като започнете да се прехласвате по неща, които изобщо не разбирате, става жалки и смешни!
    Дай 200 000 лева за ел. кола, пък си мисли, че не си сноб!

    Коментиран от #9

  • 5 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "некойси":

    Абе защо не четете, а се напъвате да пишете глупости?
    Ел. двигателят е ПО-СТАРАТА технология от ДВГ!!! Каква нова технология те гони?
    Хайде да пуснат ел. коли за 8 бона, пък да видим дали няма да си купим всички, но това никога няма да стане за жалост!

    Коментиран от #6, #7

  • 6 за цените си прав

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    новото са батериите и кондензатори за съхранение на електричество
  • 7 Баща ти съм

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    То бива да си кон, ама твоето край няма. Кво си се раздрънкал, че ДВГ е по-новото нали некойси си е написал "(аз не бих казал че е и кой знае колко нова)" за теб.
    Като ДВГ е по-нова технология по-добра ефективност ли има?
    като теб иска без пари да му се дава кола която има минимални разходи, ама само ще гледаш и ще ти текът лигите.
    Мухахахахаха
    Айде ходи се пъни на поляната.

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Първо около 200 000 струва най-скъпата версия на Тесла , която е над 700 коня и с двойно задвижване и на ускорение е далеч преди всички споменати "премиуми" , които освен това са и по-скъпи от нея . Освен това за 4-5 години експлоатация въпросните струват още толкова за гориво и поддръжка и губят около 80% от стойноста си , докато Тесла запазва поне толкова от своята (ако искаш провери за втора употреба). Така , че май тези които я купуват доста добре са си направили сметката , и то без даже да споменаваме субсидиите и облекченията в градовете , а и всички големи градове готвят забрани за движение на ДВГ , така че до 2-3 години ще видим "Тесла" от всички други и тогава ще се види кой е по-добрия
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 onq s konq

    0 3 Отговор
    Увъжавам американците защото са най-демократичната нация със вековна история но не могат да направат кола като електрическото БМВ което си връх в тая облас

    Коментиран от #13, #16

  • 13 Чччч

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Оная сапунерка с 100км пробег за $44000 и евтини батерии от Самсунг. Цената й е като на нови БМВ-та с по 230кс.
  • 14 Онуфри

    1 1 Отговор
    Гадна Тесла и гадни Айфони и кисело грозденце...

    Коментиран от #15

  • 15 Румен Янев

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Онуфри":

    Да те питам - кое е предимството на айфона??? Може би че си под лупа всяка секунда???И защо нарекоха това технологично чудо ТЕСЛА ??? На името на Никола Тесла - нали ???Запознай се с историята на великия Тесла и ще разбереш колко жалко е всичко...
  • 16 Монго

    0 1 Отговор

    До коментар #12 от "onq s konq":

    Жребецо, граматиката!Какво увЪжаваш, в коя облаС, направАт, СЪС пред дума започваща с В...
    Хората ще си помислят, че всички, които имаме БМВ-та сме прости

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Румен Янев

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Монго":

    Е той човека не може явно свидетелство за право управление да изкара и затова си язди кобилата... там изисквания няма!!!Иначе определено харесва БМВ-та ама дано кобилата да не разбере че ....лошо....

    Коментиран от #32

  • 18 onq s konq

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Монго":

    Хаха!Остави граматиката на спокойствие и погледни нещата в очите-БМВ Е ЕКСТРЕМНА МАШИНА НЕ Е ДОСТАТЪЧНО ПРИТЕЖАТЕЛЯТ Й ДА Е "ОБИКНОВЕНО ПРОСТ"!...Или ще бъдем каймака на помията,или ...ще си купим ПЕУГЕОТ:)
  • 19 арабски германец

    2 2 Отговор
    До 5години мерцедес и бмв са закрили задокеанските си представителства.Причината ще бъде Тесла!
    Лукс може да се направи, но ел.технология в Германия липсва, а ще става още по-зле, щото тарамбуките са там!

    Коментиран от #23

  • 20 Бай хой

    0 0 Отговор
    Много шум за нищо. Теслите не са нито първите нито ще са последни. Вече големите концерни наблягат на електромобилите и теслите ще окапят. Язък за огромната рекламна кампания и хвърлените милиарди на вятъра. Липсва им нормална и адекватна стратегия.

    Коментиран от #24

  • 21 onq s konq

    0 3 Отговор
    И защо ме плюете руски тролове ???Кога при Путин ще се пръкне такова чудо????Никога!!!!Те карат коли на въглища и се бръснат с брадвите!!!Толкова са зле руснаците че чак им се чуда как саществуват!!!!
  • 22 Румен Янев

    1 0 Отговор
    Ох защо не мога да ти сложа 1000 минуса на тъпнята която си написал!!!Интернет трябва да се лимитира и такива като теб да нямат никакъв достъп!!!!!
  • 23 Бай Георги

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "арабски германец":

    Не мисля така! БМВ вземат технологии от Тесла, имаше една статия. Освен това не се знае дали електричеството е бъдещето, а може би един преход към него. Може и водородът да е, но БМВ пак са в съюз с Тойота, а освен това заявиха, че БМВ ги разработват тези двигатели от 15 години мисля, че бяха. Докато накараш американеца да се качи от 4-5 и т.н. литровите си машини и да седнат в електрическа кола... ще има да си почакаме! Тези, които са си купили Тесла са единични случаи. Освен това сега как си пада и цената на петрола... няма да е скоро закриването на немските заводи в САЩ. Освен това немците не продават само С-класи и 7-ци. ;)
  • 24 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Бай хой":

    Големите концерни за които говрориш имат ел. коли със среден пробег 100км!
    Само тесла са с пробив при зарядните и пробега!
    Останалите са много назад, дори японците!
    Водородната кола на Хонда още не може да се наложи, а технологията е много добра!
  • 25 грийн

    0 0 Отговор
    Аз като гледам коменарите тук ми става ясно, че много хора не разбират каква е идеята на Тесла. Елън Мъск и хората му нито са измислили ел. двигателя, нито употребата на литиеви батерии за задвижването му, обаче са преоткрили идеята да ги използват по удобен за хората начин. Купувайки Тесла за $80000 получаваш автомобил, който ускорява до 100 за 3 сек., може да измине средно 400 км. с едно зареждане, пълна гаранция от 8г или 420 000км., безплатно обслужвне и безплатно зареждане на суперчарджър станциите. Пълното зареждане на суперчарджър отнема около половин час и е без пари. От Тесла са се ангажирали да изградят такива станции през 150-200 км. по всички пътни артерии в цял свят. В момента има изградени няколко хиляди такива станции основно в САЩ и Западна Европа, където е и основния пазар за момента. За 2,5 г. са продали над 200 000 автомобила от модела "Модъл Ес", а поръчките родължават на нарастват. Далеч напред са пред останалите електроавтомобили.
  • 26 tost

    0 0 Отговор
    Бъдещето ще покаже дали колите ще се движат на ток или водород,а какво очакате от ,ходил на училище до 7 клас и от каруца да влезе в едно 15 годишно БМВ.Просто коментарите му къртят мифки;) а и девиза му е супер:
    „„„„„„„Нищо че коня е умрял,впрягай каруцата и карай“““““““
  • 27 Nicola Tesla

    1 0 Отговор
    Разсъждавате на глас сите тука, включая и автора на статията, ама няма грам истина!

    I. Tesla Motors Inc. няма рекламна кампания (понеже колата се продава сама и от уста на уста) и е единственият автопроизводител в Америка, който не работи с дилъри, а продава директно на краен клиент. И за което отнася маса дела от дилърското лоби по места из отделните щати.

    II. Електромобил, зареждан с ток от замърсяващ източник (ТЕЦ) има общо крайни емисии 80-100г CO2/км. Петролна кола има ОБЩИ ЕМИСИИ (от движение + добив, транспорт, преработка и дистрибуция на петрола) 300-500г CO2/км !

    Въобще не говорим за КПД на ДВГ (20-30% в полеви условия) срещу КПД на съвременен ел. мотор (над 90%)

    Няма неясни нива тука, колега автор. Има неясна воля истината да се казва, щото от нея се губят много мангизи.
    Ама истината има едно фундаментално свойство - винаги съществува!

    Коментиран от #29, #30, #41

  • 28 Гост

    1 0 Отговор
    Какъв парадокс само в страната, която най-много ламти за петрол и заради него съсипа, извинете освободи няколко държави се произвеждат електромобили, които са наистина функционални, а и се купуват. Това обаче не е всичко, китайския милиардер Юетинг Джиа ще строи още по-голям завод за електромобили в Невада, язък че не избра България, а дали знае, че съществуваме.....
  • 29 Бай хой

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Nicola Tesla":

    Братчед а с акумулаторите ко прайм? Ко ши каиш еколозе?

    И това че теслата няма рекламна кампания кърти мифки и утрепа рибетата.

    А другите не произвеждат електромобили не защото не могат а защото ще експлоатират ДВГ до като пазарът им позволява. Когато се наложи ще произведат каквото трябва и от теслите ще останат само трески.

    Коментиран от #31

  • 30 888

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Nicola Tesla":

    И аз до представя по друг начин.
    За получаването на 1 литър бензин в рафинерия се използват 1-1,6кВтч електроенергия и гориво, като се отделят 300гр СО2.
    По каталог автомобилите отделят около 2,3кгСО2/литър, но сигурно е занижен като емисиите на Фолксваген. Разбира се с годинките на колата мизериите ще се увеличат. В ТОВА ЧИСЛО НЕ ВЛИЗАТ СОНДИРАНЕТО, ПРЕНОСА НА ПЕТРОЛ И ГОРИВА С КАМИОНИ ДО БЕНЗИНОСТАНЦИИТЕ.
    В крайна сметка се оказва, че за да получи автомобила ви 2кВтч енергия са използвани още толкова от петролния кладенец до резервоара ви.

    Коментиран от #34

  • 31 888

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Бай хой":

    Няма нужда се пишеш различно с Гост и Бай хой, защото си личи че си един и същ. Писал си през 4мин.

    Коментиран от #33, #39

  • 32 Онуфри

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "Румен Янев":

    Жалки са твоите опити да омаловажиш труда на хората. На айфона предимството му е, че такива като теб нямат.

    Коментиран от #36

  • 33 Бай хой

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "888":

    Бъркаш също като колю теслата.

  • 34 Бай хой

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "888":

    И как точно изчисли че от един литър бензин и то по каталог се отделят 2,3кг СО2. Сигурно ДВГ работят чрез ядрен синтез, но и така сметките няма да излязат.
  • 35 Бай хой

    0 0 Отговор
    И как точно изчисли че от един литър бензин и то по каталог се отделят 2,3кг СО2. Сигурно ДВГ работят чрез ядрен синтез, но и така сметките няма да излязат.
  • 36 Румен Янев

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Онуфри":

    Нямам защото не искам и не ми харесва приятел ... не за друго !!!Имам си осем ядрен смарт с 32 мегапиксела камера и си ме задоволява напълно

    Коментиран от #37

  • 37 Онуфри

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Румен Янев":

    Вибрацията ли те задоволява?
  • 38 1234

    0 0 Отговор
    Само не знам що си мислите че разни германци.японци и тен подобни не могат да направят такава кола. просто хората чакат да издоят каквото може от бензин и дизел.И след като свърши тяхното време без проблем ще си извадят електричките.Имаше еди лаф-Технологии не се създават те се крадат.А че не е правилно е друг въпрос.
  • 39 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "888":

    Колкото и невероятно да ти се струва, има доста мислещи хора, които не вярват на брътвежи като теб. Ако ти пишеш с 100 различни ника, за да създаваш усещане за мащабност на глупостите си, то хората не са шизофреници като теб. Ако четеше редовно, щеше да видиш, че с Бай хой сме се карали по различни теми, но сега ни обединяват грозните ти лъжи!
    Не знам какъв трябва да си за да напишеш, че от 750 грама бензин (1 литър), ще се получат 2,3 кг въглероден двуокис, т.е. 2 кубика (2000 литра).
    Такава чудовищна глупост може да напише само самороден ..... като теб!
    Такива антиучени, стоят в основата на цялата пропагандна машина за лъжата наречена Глобално затопляне!

    Коментиран от #40, #44

  • 40 888

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Стига си затвърдавал, че си като гъбена чорба.
    На чети ве, Няколко пъти докато го разбере мозъчето ти!!!
    http://comcar.co.uk/newcar/companycar/poolresults/co2litre.cfm
    От 2,15кг до 2,9кгСО2/литър.
    Извинявай може би трябва такива като теб да наричам СПЕЦИАЛЕНИ, които не могат да си намерят сами информацията в интернет.

    Коментиран от #43

  • 41 кроко

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Nicola Tesla":

    Много правилно казано.

    А на бай хой с "хитрия" му въпрос за акумулаторите бих отговорил - наречи ги консуматив, резервна част, каквото искаш. Имат отношение само към пробега на електромобила - за да се вдижи ел.мобила му трябва ток и тук разискваме дали производството на ток е по-енергоемко и повече замърсява природата в сравнение с производството и употребата на бензин.

    Ако тръгнем по пътя на твоята овърхностна "логика", тогава трябва да сравняваме енергоемкостта и замърсяването от производството на една цяла ел. система за задвижване за кола (ел. двигател, батерии, управление и т.н. ) с друга система за задвижване с ДВГ - двигателя, радиатора, помпички, масла......Ми я се замисли колко много от нещата по двг-то ги няма при колите с ел.двигател - колкото по-малко неща, толкова по-малко нещо ще се развали и ще се подменя, а за да подмениш една част значи някой завод трябва да използва енергия и суровини за да я произведе и сътветно и да отдели някакво замъряване при производството и.
  • 42 Йордан дан дан с моторрр с кошшшш

    0 0 Отговор
    Тръгнали сиромаси и семкаджии да плюят по тесла. Знам, че всеки един от вас може да създаде по-добър електромобил в гаража си. Имате необходимите знания и уения. Какво ви спира?
  • 43 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "888":

    Неграмотнико, "ве" ще използваш на полето, а "СПЕЦИАЛЕНИ" затвърждава липсата на каквато и да е образованост между ушите ти!
    Ако нещо ти говори формулата при горене на бензина и относителната плътност на веществата, едва ли щеше да пробутваш някакви измислени сайтове:
    2 C8H18 + 25 O2 → 16 CO2 + 18 H2O
    Всичко зависи от количеството кислород, г-н "инженер"!
    Другият път вместо да се доверяваш сляпо, седни и учи физика и и химия.

    Коментиран от #49

  • 44 Деко

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Ако имаше малко акъл в главата това можеше и сам да си го сметнеш като погледнеш спецификациите на даден автомобил.
    Ти май и автомобил нямаш?
  • 45 Този

    0 0 Отговор
    Не се занимавайте с този Гост.
    Според него ветрогенераторите били масово с неодимови магнити.
    Обаче той пък бил знаел какво е неодим.
    Прочел някъде една статия и айде си мисли че всичко е така.
    Под статията за невиждани студове миналия месец в Китай бързаше да пише кво глобално затопляне било имало.
    А в България за 5-6 дни от -20 град С стана на +20С и се отбелязаха рекорди за тези дни от годината. Госта обаче мълчеше като рибка.
    Гост, ти май си мислиш че атомите имат еднакво тегло. Хубаво пишеш химична формула, но сметни колко % от теглото на молекулата С8Н17 на бензина е въглерода и колко % от теглото му е в СО2.
    Не мисля че ще успееш, но в интернет ще намериш поне 20 сайта в които пише, че при изгарянето на 1 литър бензин се отделят 2,3 кг СО2.

    Коментиран от #47

  • 46 гост

    0 0 Отговор
    И още толкова се отделят докато този литър се добие , дестилира и транспортира до въпросния ДВГ , който ще го изгори , за да превърне в полезна работа само 20-30% от него или общо под 15% от цялото количество . И това е върховната технология без която съвкупното човечество едва ли не не може да диша , макар че скоро на много места наистина няма да може да се диша
  • 47 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Този":

    Според теб ако един автомобил има обявени от производителя емисии от 150 г. СО2 на километър или 15 кг / 100 км и разход 6 л/100 км , колко кг/л е произвел или и това е сложно за разбиране

    Коментиран от #48

  • 48 Този

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "гост":

    Аз това съм го разбрал и сметнал, ама онзи с същия ник като теб НЕ Е.
    Само се чудим как до му го поднесем, че да го разбере.
  • 49 888

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    НА ВЕ РАЗГЛЕЖДАЙ
    http://www.cars-data.com/en/mercedes-a-180-specs/59381
    Мерцедеса отделя СО2 по 127гр/км или 12,7кг СО2 за 100км при среден разход 5,5л/100км. Сега делим 12,7 на 5,5 и получаваме 2,3кг СО2/литър. Ти го прави с калкулатор, че ти е трудно.
    Ако намериш някой да го сметне за друга кола пак ще е почти същото.
    Може да изтеглиш кредит, за да платиш на няколко човека да ти го обяснят и измерят.
  • 50 Гост

    0 0 Отговор
    Реших да пробвам с вашите методи и успях да постигна успех. Точно защото ви подхвърлих спор, в който губя, улових колко зелени тролчета има и с колко различни никове пишат едни и същи.
    Плюйте, хейтвайте, но не лъжете с методите на Химлер.
    Неодим, ел. магнити и прочие, са неща които учил, но ми писна да повтаряте едни същи лъжи.
    Въглеродния двуокис е толкова парников газ, колкото и озонът.
    И аз мразя петрола и обичам природата, но не лъжа, че токът е чиста енергия.
    Харчете си със здраве парите от НПО-та и продължавайте да лъжете.

    Коментиран от #51, #53

  • 51 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    За да се върнем все пак на темата , за три години Тесла надмина всички "велики", " премиум" стогодишни производители и продължава да регистрира над 50% ръст годишно с един модел , а след още три и с още два нови модела ще продава повече от всички тях заедно и то със собствени батерии които са най-дефицитната стока за електромобилите и никой от другите няма шанс да има собствено производство в близките 5-7 години , да не говорим ,че чак тогава се очаква евентуално (но не сигурно) да започнат да представят първите си съответни модели , а кога ще ги продават никой не знае . Преди няколко дни един руски политик каза "ерата на петрола свърши и Русия проспа момента " . Мисля , че много скоро ще чуем от някой немски политик "ерата на ДВГ свърши и Германия проспа момента "
  • 52 гост

    0 0 Отговор
    А относно производството на електроенергия дори в момента има и се прилагат промишлено поне десетина начина за екологично такова , докато за петрола няма и не се очаква нито един , да не говорим ,че това с нищо не променя ужасяващо ниския КПД на петролните двигатели и генератори , освен това дори "най-мръсната" еленергия не се произвежда в населените места , тоест не се диша директно от хората в тях , което е най-големия проблем при ДВГ
  • 53 888

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Тоя мишо бил ни тествал. Моля ти се плитък, не се опитвай да прикриеш колко си зациклил.
    Кви зелени хора те гонят? Да не си гледал Хълк?
    Това че някой може да сметне СО2 от литър бензин не означава че е зелен.
    Все ми е тая колко мизерия изхвърля колата ми, ако можеше да харчи 2-3лв на 100км и има евтина поддръжка.
    Ти няма как да го осъзнаеш това, защото явно нямаш кола.

    Коментиран от #54

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 зелен

    0 0 Отговор
    все ми е едно какво ще дишам аз и децата ми , явно нямаш деца сладурче ...
    а и 2-3 лв на 800 кс нали ?