Last news in Fakti

12 Март, 2016 09:32 20 798 25

Audi A9 ще бъде електрическо

  • audi-
  • a9-
  • c e-tron-
  • q6-
  • porsche-
  • mission e

Слухове за модел, позициониран над флагманската лимузина Audi A8, се носят от години. В Инголщад не са се отказали от проекта, но бъдещата A-деветка ще бъде малко по-различна от автомобила, който досега си представяха феновете на марката.

Според източници от Audi, цитирани от Auto Bild, новият модел ще бъде изцяло електрическо купе с четири врати, което ще се казва C e-tron. В основата му ще залегне модулната платформа, която немците смятат да използват също за Q6 и Porsche Mission E.

От гледна точка на конструкцията това означава по един синхронен електромотор на постоянен ток за всяка от осите и интегрирани в пода батерии. Точно такава архитектура има замисленото като "убиец на Tesla" Porsche Mission E, показан миналата година във Франкфурт. Прототипът от Цуфенхаузен разполага с 590 к.с. и ускорява от 0 до 100 за 3.5 секунди.

Бъдещото Audi A9/C e-tron ще има по-скромни технически параметри. Базовата версия ще развива 265 кВт (360 к.с.), а спортната модификация S - около 320 кВт (435 коня). Предвижда се и RS-вариант с мощност от порядъка на 400 кВт (544 к.с.).

За съжаление новият електрически флагман на Audi може да се очаква на пазара не по-рано от 2020-а, две години след дебюта на Q6.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    2 3 Отговор
    Убийците на Тесла май ще са самоубийци . С тия показатели са много назад даже от днешните модели на Тесла , а след 4-5 години такива показатели най-вероятно ще имат масовия клас електромобили .
  • 2 Morgoth

    2 2 Отговор
    През 2020-та да разполагаш с убиец Тесла от 2015 надали е голям успех :)
  • 3 гост

    1 1 Отговор
    Ето какво предлагат "неуките" китайци напълно готово още днес . 6 (шест) елмотора в колелата , по два в предните и по един в задните , 1030 к.с. , 2,5 с до сто, 350 км/ч максимална скорост . Засега вместо акумулатор , генератор задвижван от мини самолетна турбина на метан плюс малка батерия , разход 0,2 кг/100 км , пробег над 2000 км , почти без поддръжка и емисии , вече тестван и представен в Женева , а не компютърни рендери за евтина реклама
  • 4 гост

    1 1 Отговор
    Ставаше въпрос за това :https://www.youtube.com/watch?v=HyMUdQEIs7A
  • 5 специално

    1 1 Отговор
    След проучване направено от германския концерн и установените резултати, че в България масово се карат много скъпи нови луксозни лимузини и джипове на газ, специално за нашия пазар, ще има версия с "тиранти" за закачане към тролейбусната мрежа. :)
  • 6 Jack Bauer

    1 0 Отговор
    Докато излезе на пазара Porsche Mission E, тя Tesla-та може и да "излезе в пенсия" :D
  • 7 Бай Георги

    1 3 Отговор
    От както се ус***а с дизелите няма ден без новина как VAG-ините минават на ток. Впрегнали са медийната машина да промиват малки мозъчета.
  • 8 опсмопсус

    0 8 Отговор
    Статията дори не я четох. Първото изречение казва всичко!
    При ваг, бмв и мерцедес всичко е "Ще"!
    А реално нямат нищо само маркетингов прах за безмозъчните както каза колегата!

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Георги Симеонов

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "опсмопсус":

    Да не забравяме че първия суперкар е Мерцедес !

    Коментиран от #12

  • 10 Георги Симеонов

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "опсмопсус":

    на ток

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "Георги Симеонов":

    Това в рекламите на Мерцедес ли го прочете
  • 12 Ne lyji

    0 3 Отговор

    До коментар #9 от "Георги Симеонов":

    SLS samo cenata mu e na superkar, aaaa da i na hartiq sa go pisali uj takyv s 750 izmisleni kon4eta.
    Tesla Roadster ot 2008 godina(t.e. 4 godini predi SLS-e) s 300hp uskorqva po byrzo do 100km/h e po byrz ot mudniq Mercedes, vypreki 4e SLS-a e 4 pyti po skyp.
    Vseki top model na Tesla Е ПО ЕШТИН И УСКОРЧВА ПО БЪРЗО ot elektri4eskiq SLS, dori Model X 7 sedem mestniq SUV.

    Коментиран от #14

  • 13 Голям смях

    1 2 Отговор
    Много скалъпени варианти за мояност са подготвили ти ВАГ-.ни. Изключително близки са с версиите на Тесла Модел S.
    Тия от Ауди от 2009г си ги дрънкат все същите.
  • 14 Иван Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Ne lyji":

    Aloo, vseznaiko. Napalno normalno e SLS-ut da ne go napravqt tolkova barz i evtin, kolkoto ti se iska na teb, za da ne zasenchva modelite im s DVG, chiqto reputaciq sa gradili 130 godini...
    Vse pak nali malko trqbva da mislim predi da govorim inachee se izlagame :D

    Коментиран от #15

  • 15 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "Иван Иванов":

    Ами първо се излагаме , като пишем в България на шльокавица , второ когато се представят прототипи се показва максималното което се смята за възможно с тези прототипи , дори се завишава с цел реклама естествено , и трето ако който и от "великите " немци имаше дори близка до производство конкурентна ел. технология , щеше да е проглушил ушите на всички . Засега са налични единствено Голф Е и БМВ ай3 , които отстъпват в пъти на Тесла ,а Мерцедес дори не прави опити да пробутва рендери като този тук , защото са наясно че в следващите 5-6 години не могат да изкарат нищо конкурентно близко до серия . И изобщо вземи почети малко какво казват по-знаещи хора от теб като шефа на Епъл примерно . А той каза в прав текст ,че в следващите 10-15 години в автоиндустрията пердстои революция и компании които разчитат само на "130 годишната" си репутация , ще бъдат много неприятно изненадани

    Коментиран от #16, #18

  • 16 опсмопсус

    1 4 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Абсолютно си прав, даже китайците минават немците с новата технология с метанова самолетна турбина, с малка батерия!
    Писал го е колега по-долу!
    Помнете ми думата, ваг, до 5год. ще се разтури на по-малки фирми!
  • 17 опсмопсус

    0 3 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=20BiEVYbEMI

    Специално за всички фенове на газ и метан!
  • 18 Иван Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Ne mi se obqsnqva, vremeto shte pokaje... ;]

    Коментиран от #19

  • 19 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Иван Иванов":

    Ами то времето вече си показа , за по-малко от три години Тесла продава в САЩ повече от Мерцедес , БМВ и Ауди , а след още три ще продава повече от трите заедно , а вече има завод в Европа , готви се втори , както такъв и в Китай . А най-силните и модели тепърва предстоят и то преди 130-годишните да могат изобщо да покажат нещо годно за пазара , дори GM ги изпревари
  • 20 Fake

    0 0 Отговор
    Ауди пак с грозна кола , нищо ... все някой трябва да кара и грозните аудита
  • 21 пешо

    0 0 Отговор
    Нямам нищо против новите технологий харесвам иновацията но моля ви стига с тая Тесла у.кахте се с тая Тесла ....хората са глупави и немогат да вземат една такава да я разколачат да я изследват и да правят такава(да копират) не искат не вярват силно че ще промени хорския мироглед и не го правят ..залагат си на класиката и традицията ...съмнявам се че света ще се напълни с такива,чак когато започна да виждам по пътищата масово камиони Тесла мога да повярвам че ел.автомобилите са победили двг и са с по голям кпд ....... също ми е много любопитно за колко време се здухват батериите на Тесла-та......

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Остъй остъй

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "пешо":

    Ех пеше личи ти че си неинформиран и най вероятно необразован. С такива като теб, които лесно се излагат, мога цял ден да се гавря.
    Погледни мега камионите които са по 400 тона с какво задвижване са и че използват дизелов двигател само като генератор на електричество.
    Не си заслужава за човек като теб да му се отговори и на последния въпрос.

    Коментиран от #24, #25

  • 23 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "пешо":

    Точно там е проблема , Пешо , няма нужда даже да копират , защото Тесла освободи всички патенти и каза , ето който иска да ги използва, но това значи да признаят , че са проспали момента , а което е най-важното , те са инвестирали милиарди в настоящите си модели , което има определен срок за възвращаемост , ако си чувал за такова нещо. Така че могат да мислят за нещо ново само след период от 5-7 години , което показва и това в статията , а по това време Тесла ще разполага с модели втора генерация , включително и в масовия клас, собствена фабрика за батерии , което значи минимум 30% по-ниска цена и ще е хванала годините с най-големи стимули за електромобили . А относно батериите засега имаш 8 (осем) години пълна гаранция , а ако много много те е шубе , на много от фирмените зарядни има бърза смяна с друга напълно заредена за 50-70 $ . В Щатите вече има стотици случаи на коли изминали 300-400000 км без никакви проблеми и собствениците им не са платили и цент допълнително, включително за гориво , което значи ,че колата вече им излиза безплатно . Как ти се струва , ще ми дадеш ли пример за такъв модел от любимата ти марка .
  • 24 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Остъй остъй":

    Дизеловите локомотиви са на същия принцип , нарича се сериен хибрид , но понеже вече почти навсякъде има кабелни мрежи , този вариант вече се ползва основно в третия свят
  • 25 пешо

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Остъй остъй":

    Може да се гавриш с някой твой много близък роднина ако искаш ....използват ли двигател с вътрешно горене използват .....без него ще е трудно .....