Слухове за модел, позициониран над флагманската лимузина Audi A8, се носят от години. В Инголщад не са се отказали от проекта, но бъдещата A-деветка ще бъде малко по-различна от автомобила, който досега си представяха феновете на марката.
Според източници от Audi, цитирани от Auto Bild, новият модел ще бъде изцяло електрическо купе с четири врати, което ще се казва C e-tron. В основата му ще залегне модулната платформа, която немците смятат да използват също за Q6 и Porsche Mission E.
От гледна точка на конструкцията това означава по един синхронен електромотор на постоянен ток за всяка от осите и интегрирани в пода батерии. Точно такава архитектура има замисленото като "убиец на Tesla" Porsche Mission E, показан миналата година във Франкфурт. Прототипът от Цуфенхаузен разполага с 590 к.с. и ускорява от 0 до 100 за 3.5 секунди.
Бъдещото Audi A9/C e-tron ще има по-скромни технически параметри. Базовата версия ще развива 265 кВт (360 к.с.), а спортната модификация S - около 320 кВт (435 коня). Предвижда се и RS-вариант с мощност от порядъка на 400 кВт (544 к.с.).
За съжаление новият електрически флагман на Audi може да се очаква на пазара не по-рано от 2020-а, две години след дебюта на Q6.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
10:22 12.03.2016
2 Morgoth
11:27 12.03.2016
3 гост
12:39 12.03.2016
4 гост
12:40 12.03.2016
5 специално
12:41 12.03.2016
6 Jack Bauer
15:01 12.03.2016
7 Бай Георги
15:45 12.03.2016
8 опсмопсус
При ваг, бмв и мерцедес всичко е "Ще"!
А реално нямат нищо само маркетингов прах за безмозъчните както каза колегата!
Коментиран от #9, #10
16:53 12.03.2016
9 Георги Симеонов
До коментар #8 от "опсмопсус":
Да не забравяме че първия суперкар е Мерцедес !Коментиран от #12
19:54 12.03.2016
10 Георги Симеонов
До коментар #8 от "опсмопсус":
на токКоментиран от #11
19:54 12.03.2016
11 гост
До коментар #10 от "Георги Симеонов":
Това в рекламите на Мерцедес ли го прочете20:16 12.03.2016
12 Ne lyji
До коментар #9 от "Георги Симеонов":
SLS samo cenata mu e na superkar, aaaa da i na hartiq sa go pisali uj takyv s 750 izmisleni kon4eta.Tesla Roadster ot 2008 godina(t.e. 4 godini predi SLS-e) s 300hp uskorqva po byrzo do 100km/h e po byrz ot mudniq Mercedes, vypreki 4e SLS-a e 4 pyti po skyp.
Vseki top model na Tesla Е ПО ЕШТИН И УСКОРЧВА ПО БЪРЗО ot elektri4eskiq SLS, dori Model X 7 sedem mestniq SUV.
Коментиран от #14
23:14 12.03.2016
13 Голям смях
Тия от Ауди от 2009г си ги дрънкат все същите.
23:17 12.03.2016
14 Иван Иванов
До коментар #12 от "Ne lyji":
Aloo, vseznaiko. Napalno normalno e SLS-ut da ne go napravqt tolkova barz i evtin, kolkoto ti se iska na teb, za da ne zasenchva modelite im s DVG, chiqto reputaciq sa gradili 130 godini...Vse pak nali malko trqbva da mislim predi da govorim inachee se izlagame :D
Коментиран от #15
07:54 13.03.2016
15 гост
До коментар #14 от "Иван Иванов":
Ами първо се излагаме , като пишем в България на шльокавица , второ когато се представят прототипи се показва максималното което се смята за възможно с тези прототипи , дори се завишава с цел реклама естествено , и трето ако който и от "великите " немци имаше дори близка до производство конкурентна ел. технология , щеше да е проглушил ушите на всички . Засега са налични единствено Голф Е и БМВ ай3 , които отстъпват в пъти на Тесла ,а Мерцедес дори не прави опити да пробутва рендери като този тук , защото са наясно че в следващите 5-6 години не могат да изкарат нищо конкурентно близко до серия . И изобщо вземи почети малко какво казват по-знаещи хора от теб като шефа на Епъл примерно . А той каза в прав текст ,че в следващите 10-15 години в автоиндустрията пердстои революция и компании които разчитат само на "130 годишната" си репутация , ще бъдат много неприятно изненаданиКоментиран от #16, #18
09:13 13.03.2016
16 опсмопсус
До коментар #15 от "гост":
Абсолютно си прав, даже китайците минават немците с новата технология с метанова самолетна турбина, с малка батерия!Писал го е колега по-долу!
Помнете ми думата, ваг, до 5год. ще се разтури на по-малки фирми!
09:29 13.03.2016
17 опсмопсус
Специално за всички фенове на газ и метан!
09:34 13.03.2016
18 Иван Иванов
До коментар #15 от "гост":
Ne mi se obqsnqva, vremeto shte pokaje... ;]Коментиран от #19
12:21 13.03.2016
19 гост
До коментар #18 от "Иван Иванов":
Ами то времето вече си показа , за по-малко от три години Тесла продава в САЩ повече от Мерцедес , БМВ и Ауди , а след още три ще продава повече от трите заедно , а вече има завод в Европа , готви се втори , както такъв и в Китай . А най-силните и модели тепърва предстоят и то преди 130-годишните да могат изобщо да покажат нещо годно за пазара , дори GM ги изпревари17:23 13.03.2016
20 Fake
21:16 13.03.2016
21 пешо
Коментиран от #22, #23
22:00 13.03.2016
22 Остъй остъй
До коментар #21 от "пешо":
Ех пеше личи ти че си неинформиран и най вероятно необразован. С такива като теб, които лесно се излагат, мога цял ден да се гавря.Погледни мега камионите които са по 400 тона с какво задвижване са и че използват дизелов двигател само като генератор на електричество.
Не си заслужава за човек като теб да му се отговори и на последния въпрос.
Коментиран от #24, #25
09:16 14.03.2016
23 гост
До коментар #21 от "пешо":
Точно там е проблема , Пешо , няма нужда даже да копират , защото Тесла освободи всички патенти и каза , ето който иска да ги използва, но това значи да признаят , че са проспали момента , а което е най-важното , те са инвестирали милиарди в настоящите си модели , което има определен срок за възвращаемост , ако си чувал за такова нещо. Така че могат да мислят за нещо ново само след период от 5-7 години , което показва и това в статията , а по това време Тесла ще разполага с модели втора генерация , включително и в масовия клас, собствена фабрика за батерии , което значи минимум 30% по-ниска цена и ще е хванала годините с най-големи стимули за електромобили . А относно батериите засега имаш 8 (осем) години пълна гаранция , а ако много много те е шубе , на много от фирмените зарядни има бърза смяна с друга напълно заредена за 50-70 $ . В Щатите вече има стотици случаи на коли изминали 300-400000 км без никакви проблеми и собствениците им не са платили и цент допълнително, включително за гориво , което значи ,че колата вече им излиза безплатно . Как ти се струва , ще ми дадеш ли пример за такъв модел от любимата ти марка .10:43 14.03.2016
24 гост
До коментар #22 от "Остъй остъй":
Дизеловите локомотиви са на същия принцип , нарича се сериен хибрид , но понеже вече почти навсякъде има кабелни мрежи , този вариант вече се ползва основно в третия свят12:23 14.03.2016
25 пешо
До коментар #22 от "Остъй остъй":
Може да се гавриш с някой твой много близък роднина ако искаш ....използват ли двигател с вътрешно горене използват .....без него ще е трудно .....22:55 14.03.2016