Last news in Fakti

14 Май, 2005 13:40 1 055 0

По-добрият избор!

  • wiesmann-
  • wiesmann gt

Съвсем наскоро светът на спортните луксозни автомобили се обогати с още един расов представител, който повечето специалисти определиха като “по-добрия избор” в този клас. Всъщност става въпрос за автомобил с название Wiesmann GT, триумфира като студия още по време на Франкфуртското моторшоу през септември 2003 година, но сега вече компанията-производител лансира официално на пазара окончателната серийна версия на модела.

Двуместното спортно купе със сигурност разполага с отличен потенциал за зашеметяващ пазарен успех. Създателите му залагат на умела комбинация между класически дизайн и най-съвременни технологии и технически решения. Характерът на монтирания мощен V-образен осемцилиндров агрегат също перфектно пасва на атрактивната и доста агресивна визия на бегача. Като цяло би могло да се твърди, че в дизайнерско отношение автомобилът до голяма степен

кореспондира

с излъчването на роудстъра, дело на същата компания, но в техническо отношение прилики помежду им почти няма. За основа на Wiesmann GT служи състезателното купе на фирмата, разработено още преди няколко години за участие в престижната 24-часова гонка в Льо Ман. Освен това за разлика от шестцилиндровия агрегат, монтиран при роудстъра, Wiesmann GT разполага с истинска V-образна осемцилиндрова хала с работен обем 4.8 литра.

Двигателят е заимстван от BMW и осигурява мощност от 367 к.с., като максималният въртящ момент е 490 Нм. Благодарение на това германският спортист се катапултира от 0 до 100 км/ч за доста впечатляващите 4.6 секунди, а стрелката на скоростомера спира триумфалното си шествие нагоре едва при достигането на 280 км/ч. Сравнение между Wiesmann GT и роудстъра на компанията не би могло да става и когато се заговори за габарити. При направата на луксозното спортно купе конструкторите явно са търсили максимален комфорт и удобство и по тази причина, съотнесен към роудстъра, GT предлага дължина по-голяма с 370 мм, широчина със 110 мм, а височината е нараснала с 30 мм.

Освен всичко друго Wiesmann GT не е и особено лаком за гориво въпреки доста убедителните си спринтьорски качества. Средният разход на 100 км смесен пробег е около 10 литра бензин.

Качество

се търси и при направата на шасито и каросерията. Последната е изработена почти изцяло от въглеродни нишки и е разположена на алуминиев монокок. Всичко това пък спомага за постигането на оптимално ниско тегло - Wiesmann GT тежи едва 1 250 кг, което е доста добро постижение предвид мощния агрегат и богатото техническо оборудване.

Що се отнася до интериора, то там също властват най-високи стандарти. Посрещат ви естествена кожа в приятни топли цветове и арматурно табло, издържано в същата цветова гама.

На средната конзола в кръгли циферблати са съсредоточени и всички информационни символи, даващи представа за работата на основните системи на автомобила, скоростта и оборотите. Предвидена е също така навигационна система и климатик. Единствената слабост е отсъствието на предпазни въздушни възглавници, но от фирмата обещават, че в хода на производството ще намерят разрешение и на този проблем.

Цената, срещу която бихте могли да се сдобиете с Wiesmann GT, стартира от 107 000 евро, като горната граница зависи изцяло от броя на “глезотиите” от списъка с възможните екстри, които всеки клиент ще избере.

Станислав Гавазов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА