Last news in Fakti

30 Април, 2005 18:23 2 690 0

Попътен вятър

  • volkswagen-
  • passat-
  • volkswagen passat-
  • volkswagen passat 2.0 tdi highline

Пасатът е сух вятър, който духа постоянно между тропиците - в северното полукълбо от североизток, а в южното от югоизток, по посока към екватора. Допреди десетина години в автомобилния свят това понятие се свързваше с един от хитовите народни автомобили. Днес при колите “second hand” Passat също е сред най-продаваните. Както може би знаете обаче, рубриката ни разглежда пазара на нови автомобили у нас и сега ще се спрем вниманието ви обстойно на най-новото поколение на този хитов за Волфсбургския гигант автомобил. То вече се продава и у нас, а автомобилът, който ни бе предоставен за тест-драйв, бе оборудван с двулитров турбодизелов агрегат и най-високо ниво на екипировка Highline.

Едва ли някой все още свързва новите модели на немската компания с въздушното охлаждане и боксерните мотори. Volkswagen-Gruppe вече се стреми да е равностоен съперник на сънародниците си от Mercedes-Benz и BMW. В синхрон с усиленото приближаване към престижните марки във Волфсбург създадоха по-големия Phaeton. Следвайки същата политика, Passat вече е доста модернизиран и с увеличени габарити и междуосие. Това естествено се прави с цел адекватни продажби още от началото на живота на това ново поколение.

Екстериор

Веднага ще забележите, че новият Passat е с по-големи габарити и подчертано агресивен вид. Измененията по външността са осезаеми. Новият дизайн на екстериора (екстравагантни предни светлини, агресивна радиаторна решетка, интегрирани в огледалата бели пътепоказатели, диодни стопове) е конструиран в името на доближаването до големите. Още от пръв поглед вятърът на промяната е осезаем. Окото хваща изменените линии на предния капак и прозрачните стъкла на фаровете с интересни био- форми. Отзад се забелязва подчертано снижаване на тавана с цел оптимална аеродинамика. С други думи - коренно променен екстериор, излъчващ динамика, стил и класа.

Интериор

В купето също са видими радикалните изменения. По принцип, такава рязка промяна е неразумна в този сегмент, но германците са се справили отлично. Ясно се вижда използването на по-меки материи, които придават повече лукс на автомобила. Инженерите не са пестили модерния матов хром, затова са внесли оптимално количество, добре разпределено около кръглите инструменти, арматурното табло и централната конзола. Аранжировката на таблото е идеален пример за германските схващания за ергономия. Основните инструменти са разположени пред погледа на водача - аналогови са, като в тях са интегрирани електронни дисплеи. Така или иначе функционалността е достойна за подражание. Отлично впечатление оставя регулируемият волан, който винаги намира точната позиция. Друго нещо, което би могло да ни се стори “германско”, но в отрицателния смисъл на думата, са твърдите и най-вече тесни предни седалки. Иначе креслата не изморяват, лумбалната опора и страничната поддръжка са добри, но малко повече комфорт според нас не би бил излишен.

Друг минус е прекалено скосеният таван в задната част на салона. Отвън изглежда добре и се отразява положително на аеродинамиката, но за по-ръстовите пасажери отзед е предпоставка за дискомфорт. Като изключим тези недостатъци, спокойствието на пасажерите е осигурено. По-стабилната на усуквания каросерия, богатото базово оборудване и добрата шумоизолация са все неща, които подобряват осезаемо комфорта. Като цяло за приятното пътуване в новия Passat най-голяма "вина" има вътрешното пространство. Въпреки че лимузината се води от средния клас, габаритите силно се доближават до тези на колите от по-високия сегмент. За пасажерите това означава безкрайна свобода на предните и почти толкова на задните седалки. Най-вече около коленете липсват притеснения. Багажното отделение вече е рекордно голямо и побира доста багаж. Освен това товароносимостта на автомобила също е отлична.

Двигател и ходови характеристики

Подкарате ли колата, първото което прави впечатление е фактът, че автомобилът запазва неутрално пътно поведение дори при максимален товар. Когато е само с двама пасажери, Passat също “залепва” за пътя и много трудно може да бъде изваден от “релси”. Основната роля, разбира се, изиграва електронната система за стабилност ESP. Спирачките по традиция са на много високо ниво и укротяват колата светкавично. Без да е прекалено твърдо, окачването гарантира стабилността и поглъща пътните неравности. Возията не може да се сравни с тази на Citroёn, например, но е доста комфортна.

Вече стана дума, че тестваният от нас автомобил бе оборудван с двулитров турбодизелов мотор. Динамиката, разбира се, е това, което прави този агрегат подходящ за голямата лимузина. Ускорението до сто е под десет секунди, а доускорението при високи скорости е зашеметяващо. Пъргавина колата притежава дори и при много ниски обороти - следствие от работата на турбото и оптималния въртящ момент. Компресорът е отговорен и за по-спокойния ход, но ако се кара предимно на високи обороти, той увеличава разхода на гориво. Иначе Passat е сравнително икономичен автомобил, ако го сравним с подобни конкуренти. Най-същественият плюс е липсата на т.нар. турбо-дупка. Ускорението е плавно, което не намалява крайните показатели.

Цена

Естествено за качеството, което предлагат немците, цената е по-висока. Имиджът на марката също играе роля в това направление. Но ако крайната сума ви устройва, знайте че новият Passat ше отговори адекватно на очакванията ви.

Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline
Плюсове
1. Агресивно променен дизайн.
2. Перфектно качество на материалите и прецизна немска сглобка.
3. Увеличените габарити са предпоставка за комфорт.
4. Отлично доускорение и липса на т.нар. турбо дупка.
Минуси
1. Предните седалки са по-тесни от стандарта за този клас.
2. Скосеният в задната част таван на новия Passat се отразява неблагоприятно на по-ръстови пасажери.

 

Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline
Технически характеристики
Двигател
Четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 968 куб. см.
Максимална мощност
103 Kw/140 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
320 Нм при 1 800 - 2 500 об/мин.
Скоростна кутия
механична, шестстепенна
Степен на сгъстяване
10.0: 1
Маса на единица мощност
10.4 кг/к.с. (14.1 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 765
1 820
1 472
Междуосие
2 709
Маса, кг

1 454

Допустимо натоварване, кг
606
Обем на багажника,л.
565
Вместимост на резервоара, л
70

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.0 л/100км
5.0 л/100км
6.1 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.8
Максимална скорост
209 км/ч.
Гуми
215/55R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 53 467

 

Базово оборудване
ABS+EBV - антиблокираща система с ел. разпределяне на спирачното усилие, ASR - електронна система за контрол на сцеплението, EDS - електронна блокировка на диференциала, ESP- електронна система за контрол на стабилността, система за контрол на оборотите на двигателя, спирачен асистент, електромеханична ръчна спирачка, автоматично включване на аварийните светлини при внезапно спиране, шест въздушни възглавници, ISOFIX, автоматично затъмняване на централното огледало, двузонален климатроник, асиметрично делима задна седалка, осветление в багажника, кожен салон, мултифункционален дисплей, климатизирана жабка, датчик за външна температура, лети джанти, ел. отопляеми странични огледала, електронен имобилайзер, предни и задни ел. стъкла, централно заключване с дистанционно управление, регулируем по височина и в дълбочина волан, сервоусилител на волана, оборотомер, темпомат, чистачки с програмируем интервал, трета стоп светлина, вградена антена, задни LED светлини, тонирани термоизолационни стъкла, кожен волан, ел. настройка на седалката на водача и др.
Допълнително оборудване
Аудио CD-система ................213
Фарове за мъгла ....................378
Биксенонови светлини ......2 123
Ел.шибедах .........................1 579
Боя металик ...........................841
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Три години на лаковото покритие
Дванайсет години срещу корозия на купето
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline
АЛТЕРНАТИВИТЕ
BMW 320d
Работен обем
1 995 см3
Мощност

120 кВт/163 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
340 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4520/1817/1421
Ускорение
8.3 сек
Максимална скорост
225 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.8 л/100 км
4.5 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
58 900 лв.
Цени на някои екстри:

 

ASB+ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
1 517 лв.
CITROЁN C5
Работен обем
1 997 см3
Мощност

101 кВт/138 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4745/1780/1476
Ускорение
10.0 сек
Максимална скорост
200 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.8 л/100 км
5.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
46 693
ASB+ESP
серийно
Еърбег,9 бр.
серийно
Климатроник
серийно
PEUGEOT 407
Работен обем
1 997 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
320 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
4676/1811/1445
Ускорение
11.0 сек
Максимална скорост
208 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.7 л/100 км
4.9 л/100 км
Цена на модела с ДДС: Elegance
47 079
ASB+ESP
серийно
Еърбег, 6 бр.
серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА