Last news in Fakti

31 Март, 2016 12:35 12 623 13

Skoda Yeti влиза в калъпа

  • skoda-
  • yeti-
  • vision s-
  • volkswagen-
  • tiguan

Екстравагантният субкомпактен кросоувър на Skoda се радва на стабилно, но умерено търсене в Европа. През миналата година са продадени 64 348 Yeti-та, докато конкуренцията в лицето на Nissan Juke редовно прескача летвата от 100 хил. екземпляра. По мерките на сегмента пък чехите са далеч от рекорда на Renault Captur, от който през 2015-а са купени 194 847 бройки. В Млада Болеслав обаче смятат да променят това и да отхапят доста по-едро парче от тортата с новото поколение на модела, заканва се шефът на компанията Бернхард Майер през Auto Express.

Актуалното Yeti е построено на поостарялото шаси PQ35 на Volkswagen Golf V, а следващата генерация ще бъде базирана на модулната платформа MQB, което ще го сроди с Tiguan и Seat Ateca. Това ще доведе до повече простор в купето и по-солидни външни размери.

В дизайнерски план различията между двете поколения ще бъдат още по-драстични. Странните пропорции и причудливото оформление ще отстъпят място на доста по-привична "всъдеходна" стилистика, повлияна силно от прототипа Vision S Concept, който скоро ще се превърне в серийно SUV с името Kodiaq.

От Skoda уверяват, че Yeti II ще бъде много по-практичен от предшественика си. Освен повече място за пътниците кросоувърът ще предлага и почти 100 литра повече багажно пространство от сегашните 416.

Гамата от двигатели ще включва 3- и 4-цилиндрови мотори с обем от 1.0 до 2.0 литра, познати от останалата гама на концерна-майка. Ще се появи и хибридна версия със сходна агрегатната база с Volkswagen Tiguan GTE, който може да изминава до 50 км на ток със скорост до 130 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Контрабас

    1 1 Отговор
    Е, това вече е друго!
    Предишното Йети, съперничеше на мултипла по красота!
  • 2 Саксофон

    3 0 Отговор
    А преди фейса ми приличаше на батискаф.
  • 3 mediator37

    0 5 Отговор
    Най-после и от Шкода направиха (прекопираха) нещо красиво.
  • 4 WOW

    1 0 Отговор
    Това колко е грозно с тия 6 фара отпред хахаха прилича на някъв паяк извънземно Идва ти да повърнеш като го видиш само хахаха камо ли пък да трябва всеки ден да се срамиш да го караш и да ти се смеят хората, които те изпреварват.
  • 5 Румен Янев

    2 2 Отговор
    На това изчадие-плод на душевно болен дизайнер дето си пада по филми на ужасите само джантите стават за нещо!!!

    Коментиран от #7

  • 6 Коча

    0 2 Отговор
    Все по грозни и по грозни! Бюджетна кошница за бедни!
  • 7 Роман Ценов

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Румен Янев":

    Така е!
  • 8 Краси

    0 0 Отговор
    Добре, де, с тия модулни платформи ми се губи каква точно ще е разликата между Йети, Тигуан и Атека?

    И имам предвид, някакви съществени разлики, а не ниво на оборудване, твърдост на пластмасата по таблото и прочее "екстериорни" елементи.
  • 9 До Краси

    0 0 Отговор
    Какво разбираш под модулна платформа?

    Коментиран от #10

  • 10 Краси

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "До Краси":

    Според статията "следващата генерация ще бъде базирана на модулната платформа MQB, което ще го сроди с Tiguan и Seat Ateca".

    Тази модулна платформа позволява на едно и също "шаси" да качат няколко модела от един клас под различни марки, както и няколко модела от една марка, но в различни класове.

    Доколкото схващам конструкцията (вкл. окачването), двигателите и трансмисиите ще са еднакви при всеки един от тези малки "джипове" на трите марки. Т.е. освен разлики в чупките на ламарините отгоре и цветовете на интериора, няма как да са много различни, или?
  • 11 123

    0 0 Отговор
    Почти няма да има разлика освен във външната визия и оформлението на таблото. Основната разлика ще е в цената - за снобари, които държат на марка ФВ - най-скъпо; за фенове на Сеат - по средата, че испанците са по-богати; за практичните - шкодичка - хем е същото, хем сглобката поне не е правена от германски араби и африканци.
  • 12 VAG sux

    0 0 Отговор
    Всичко си тече по старо му във фолксваген груп - на едно и също купе слагат различни емблеми, фарчета и стопчета (за по-еветините марки се ползва остарелия, излоязъл от употреба стил от ауди и фолксваген) и продават на уникални цени! От време на време правят някакви клипчета, отразяващи бесмислени интервенции по колите им (като чехите, дето все нещо си облепят шкодите с разни неща) и това са новините от VAG. Същата статия, но с друга снимка и друг модел на платформата направо може да се препише след година-две за следващите голфове и йетита или пък за шараните и алтеите и т.н.
  • 13 Benz GL450

    0 0 Отговор
    Ефтина пластмаса с три цилиндрова шевна машина за двигател. По глупава концепция няма на света. Мамалигите от Дачия са по добри от тези смешници.